Koripallo.com

Koripalloliitto ei kommentoi huumekohua

Vs: Koripalloliitto ei kommentoi huumekohua

Niin nyt Nanna ja kumppanit ovat sillä linjalla mihin ToPo pyrki. Eli ollaan vaan hiljaa ja
unohdetaan koko juttu. Kunnes Iltalehti nosti jutun esiin. Pari päivää ihmeteltiin ja oltiiin hiljaa. Sitten oli
jo pakko kertoa jotakin.
ToPo on testillään todistanut että kyseinen pelaaja on nyt pelatessaan puhdas. Poliisi kertoo varmasti aikanaan mikä oli tilanne kun erilaisia välikohtauksia tapahtui tai kotietsintä tehtiin.

MaaJussi sanoi:
Ja suomessa kun pelinjälkeen(tai ennen) on testattu varmaan vuodessa 5 pelaajaa epäilisin?
Mutta jos käyttänyt huumaavia aineita ja liitossa kaikki sellainen on kiellettyä niin mitä se liitto aikoo tehdä?

Luulisin että liitto / antodopingtoimikunta testaa suunnilleen tuon määrän pelaajia jokaisesta liigajoukkueesta kilpailukauden aikana. Lisäksi tekevät yllätysiskuja harjoituskaudellakin. Lisäksi jotkin joukkueet testaavat ainakin ulkomaalaispelaajansa.

Älä epäile, tiedä.

MaaJussi sanoi:
Niin kenenkän arkkua ei ole vielä naulattu ennenkuin korkeammalta kolahtaa.

Ja Nanna minä en ole nähnyt enkä kuullut vielä yhtään virallista todistetta siitä että kyseinen urheilija olisi syytön tai syyllinen.
Tuossa pistän Wikipedian sisällys luettelon jota voi käydä tutkimassa kohtaa vaikka 1.4 Piristeet
Ja aina kun tätä Wikipediaa mollataan niin sieltä löytyy kyllä linkit virallisenkin tiedon pariin.

Ja suomessa kun pelinjälkeen(tai ennen) on testattu varmaan vuodessa 5 pelaajaa epäilisin?

Sinä et ole nähnyt tai kuullut, mutta minä olen. Valitettavasti en voi tänne todisteita asiasta laittaa, koska siihen minulla ei ole oikeuksia ja lupaa. Tosiasia kuitenkin on, että Tenngren ei aineita ole käyttänyt, eivätkä rojut olleet hänen. Onko se sitten perisuomalaista, että uskotaan mieluummin toisesta pahinta kuin mieluummin hyvää? Negatiivisista asioista on niin mukava luulotella ja juoruta kuppikunnissa kuin positiivisista... ::)

Viimeiseen lauseeseesi toteaisin vain, että todella vähän sinä sitten tiedät paljonko testejä oikeasti tehdään... 5 pelaajaa on täysin mahdoton määrä vuodessa, koska molemmista joukkueista testiin menee aina kaksi eli yhteensä neljä pelaajaa/ testikerta, kun testi tehdään pelin jälkeen. Näitä testejä tehdään useita kauden aikana ja pelaajat arvotaan testiin ja testauksesta ei "varoiteta" etukäteen, vaan se tulee "yllätyksenä".

Nanna sanoi:
testauksesta ei "varoiteta" etukäteen, vaan se tulee "yllätyksenä".

Oletan, että tässä on hieman Joey Tribbiani-maista lainausmerkkien käyttöä, etenkin jälkimmäisen sanan kanssa...

Nanna sanoi:
Sinä et ole nähnyt tai kuullut, mutta minä olen. Valitettavasti en voi tänne todisteita asiasta laittaa, koska siihen minulla ei ole oikeuksia ja lupaa. Tosiasia kuitenkin on, että Tenngren ei aineita ole käyttänyt, eivätkä rojut olleet hänen.

Niin kauan kuin kumpikaan osapuoli ei ole esittänyt todisteita, keskustelu ja spekulointi voi jatkua.

Fakta on tällä hetkellä se, että julkisuudessa ei ole tietoa Tenngrenin syyllisyydestä mutta ei myöskään syyttömyydestä.

Jos Nanna on niin onnellisessa tilanteessa, että tietää enemmän kuin muut mutta ei voi näitä tietoja eteenpäin jakaa, niin sitten hän joutuu vain ihmettelemään, kuinka muut täällä vielä spekuloivat eri suuntiin...

Joyner-Huff sanoi:
Yksi ongelmakohta on juuri se, että ennen kuin poliisitutkinnat ja muut on oikeudessa käsitelty niin
koriskausi voi olla jo ohi. Jos päätös tulee vaikkapa heinäkuussa, niin miten liitto tuossa vaiheessa reagoi tilanteeseen? Nuhtelee ToPoa? Hyi ei pitäisi tehdä noin.
Tilanne on liitollekin kiusallinen, kun sattuu olemaan kotimainen pelaaja ja pääkaupunkiseudun ylpeys...

Mutta mitäpä nykytilanteessa oikeastaan voidaan tehdä. Pelikielto mahdollisessa syyttömyystapauksessa olisi oikeusmurha Topoa kohtaan ja oikeusvaltiossa periaate on että seuraukset tulevat vasta sen jälkeen kun syyllisyys ollaan todettu.

Ei tässä voi kuin odottaa. Huonoa esimerkkiä lapsille jne, mutta ei huumeet pelisuoritusta paranna joten ei Topo tässä hyödy. Syyttäjä ja oikeus tekee päätöksen joskus, sen jälkeen tarpeen mukaan pelikieltoa. Odotellessa jauhetaan asiaa täällä.

Herbert sanoi:
Jos Nanna on niin onnellisessa tilanteessa, että tietää enemmän kuin muut mutta ei voi näitä tietoja eteenpäin jakaa, niin sitten hän joutuu vain ihmettelemään, kuinka muut täällä vielä spekuloivat eri suuntiin...

Niinpä... Tässä "onnellisessa" tilanteessa ei voi muuta kuin ihmetellä.

Niinpä... vai onko Nanna kuitenkin niin "onnellisessa" tila(ntee)ssa, että kp.comissa kuullaan kohta pikkujalkojen
kopinaa. Toisihan se ainakin vähän vaihtelua tähän ontuvien puujalkojen töminään.

Yleisimmät äänet täällä ovat puupäiden pulina ja tyhjien tynnyreiden kolina :p

JOEN SUU sanoi:
Iiron eukko on Nannan sisko?

Eipä olekaan. Mielikuvitusta siulla kyllä riittää... ;D

jörö sanoi:
Niinpä... vai onko Nanna kuitenkin niin "onnellisessa" tila(ntee)ssa, että kp.comissa kuullaan kohta pikkujalkojen
kopinaa. Toisihan se ainakin vähän vaihtelua tähän ontuvien puujalkojen töminään.

Ja sie oot toinen, jolla on hyvä mielikuvitus.... Pakko kyllä sanoa, että tuo onnellinen tilanne minun kohdalle vielä joskus tulee, jos luoja suo. :) Lupaan ja vannon, että kerron siulle sitten joskus, kun asia on ajankohtainen. ;)

Palataanpa sitten aiheeseen... Minä olen aika tylsä puheenaihe, joten jatketaan topicin aiheesta.

Jatketaan, jatketaan, mutta pakko vielä oikaista Nanna Sinua. Luojalla ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Kokemusteni mukaan se asia on ihmisessä, eikä korkeimman kädessä.

Mutta mitäpä nykytilanteessa oikeastaan voidaan tehdä. Pelikielto mahdollisessa syyttömyystapauksessa olisi oikeusmurha Topoa kohtaan ja oikeusvaltiossa periaate on että seuraukset tulevat vasta sen jälkeen kun syyllisyys ollaan todettu.

Niin asiaahan tämäkin on mutta jos seuraukset kerrottaisiin jo tässä vaiheessa niin me täälä vain oltais ihmetelty käykö niin vai eikö käy?

Mutta nyt liitto voi keksiä ihan mitä niitä huvittaa jos tieto tulee kauden päätyttyä! :-X
Jos kyseinen joukkue veisi mestaruuden ja pelaaja olisi syyllinen niin sitten vasta itkettäisiin kun mestarus otettaisiin esim. pois :'(
Jos kyseinen joukkue ei menesty ja kausi on ohi niin mitäs sitten,se voi vaikuttaa vaikka liigasta tippuvaan tai tippuviin joukkueisiin jos jotain sanktioita annetaan tai neljän parhaan joukkueen järjestykseen?
Jos joukkue ei pärjää ja annetaan asian olla sekä vain yritetään hyssytellä että "unohdetaan nyt tämä vaan",niin se vasta on hyvä esimerkki seuraavan tällaisen tilanteen tullessa! ::)
Se myös on todella hyvä esimerkki nuorille koripallo lupauksille kävi kuinka kävi ja se jos joku tässä hävettää :mad:

Tässä huumeista kärähtäneet koripalloiljat Suomessa:
(korjatkaa jos väärin)
Joel Oberman, ToPo, vuosi ?
Lous Banks, Huima, vuosi ?
Louis Rickhardsson, ToPo, 1998-99
Greg Joyner, Honka, 1999-00
Rob Stickland, LrNMKY, 200 ?

Kommentoikaa... kiitos

Jostain tulee muistikuva, ettei Banks jäänyt ainakaan ADT:n testeissä kiinni ja potkujen taustalla oli aivan muuta kuin sauhuttelut?

50 Cent sanoi:
Jostain tulee muistikuva, ettei Banks jäänyt ainakaan ADT:n testeissä kiinni ja potkujen taustalla oli aivan muuta kuin sauhuttelut?

Juu, Banks ei jäänyt testeissä kiinni vaan poliisille aivan muussa yhteydessä, mutta kyseessä oli kuitenkin sauhuttelu... Tämä on minun muistikuvani ja kaverini, joka samaa muisteli tällä viikolla... Korjatkaa taasen, jos olen väärässä...

Tässä vahvistuksia vuosilukuihin,KOMMENTOIKAA onko oikein.

Joel Oberman, ToPo, vuosi ?
Lous Banks, Huima, 1998(tämä on varma tieto)
Louis Rickhardsson, ToPo, 1998 ?
Greg Joyner, Honka, 1999
Rob Stickland, LrNMKY, 2000

Ylläpito

Ylläpidon jäsen

Takavuosien huumepaljastuksien listaaminen koripalloaktiivien osalta on turhaa mustamaalaamista ja repostelua (vaikka olisikin faktaa) eikä sitä tule tässä tai muussa keskutelussa enää jatkaa.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.