Vs: Koripallon huolestuttavat asiat Suomessa
hamahakkimies sanoi:
Takaisin aiheeseen: Kuka kuristi ja ketä? Ja olisiko aiheesta syytä huolestua? Lähinnä siis kiinnostaisi, mitä tuolla pelissä tapahtui. Nimet voin keksiä sitten itse.
Palataanpa hetkeksi siis maanantaina avaamani keskusteluun:
Olin paikalla sunnuntaina 07.08.2011 Delfin Basket 2011 -turnauksen pelissä, jossa toisen joukkueen valmentaja tarttui tuomaria kurkusta ja oli selkeäsi aikeissa lyödä tätä!
Todella uhkaava tilanne saatiin hallintaan kun pöydässä istuvat toimitsijat reagoivat ripeästi ja irroittivat valmentajan otteen tuomarista. Suoria uhkailuja "pää punaisena" huutanut valmentaja siirrettiin usemman henkilön voimin pois tilanteesta.
Minun mielestä tästä on todella syytä huolestua. Itse en ole nähnyt lähellekään vastaavaa katsomossa viettämäni noin kymmenen viime vuoden aikana.
Kysymykseni muille topikin keskustelijoille oli, ja on edelleen, onko tälläista tuomarin fyysisen koskemattomuuden loukkausta - jonka suhteen mielestäni tulisi vallita ehdoton nollatoleranssi - sattunut (junnu)koripallopiireissä aiemmin ja jos on, mitkä ovat olleet ko. tapausten seuraukset.