Vs: Koripallon MM-kisat 2010
Argentiina-Lietuva -pelin selostaja veti kyllä eilen pahimman pohjanoteerauksen. Ensinäkään ei mitään ammatitaitoa, mutta eniten alkoi risomaan noita argentiinalaisiin kohdistuneita irvailuja. Mä en todellakaan kaipaa selostajalta sarkastisia kommentteja tyyliin "todella fiksu virhe Hasenilta" ja "onneksi olkoon Carlos Delfino" tämän ottaessa askeleet. Ja tämä että Argentiina ei ansaitsisi pelata sijoituspelejä, noin surkean esityksen takia. Mitä helvettiä tämä tällainen on? Sarkasmi ja vittuilu ei kuulu selostuskoppiin. Eiköhän jokainen joka peliä katsoi nähnty että Argentiina ja etenkin Scola ja Prigioni pelasivat huonon ottelun. Mun mielestä ei nyt vaan tarvitse kaksi tuntua jauhata siitä. Mieluumin jopa Bubi sinne selostamaan sitä korista. Tää jätkä luulee selvästi olevansa hauska, mutta jutuista tulee lähinnä myötähäpeä ja korkea verenpaine. Tämän tyylistä läppää on joskus joutunut todistamaan tietynlaisilta henkilöiltä, joilla on kännissä tapana vittuilla kaikille. Pitäisi varmaan lähettää palautetta tonne Nelonen sportille.
Mutta peleistä vielä, niin nyt saadaan hyvät kamppailut. Liettua on lähimpänä omaa sydäntä, mutta kyllä sen kultaisen pystin ehdottomasti myös soisi turkkilaisille. Toivotaan että tuolinheittäjät ja nöyrät amerikkalaiset kohtaavat pronssipelissä. Ja kyllä, toivon Usa:lle neljättä sijaa. USA on maailman paras koripallomaa ja joka kerta kun joku onnistuu sen voittamaan on se yllätys. Ja kuten Timi sanoi jos ei ole tunnesidettä joukkueeseen, niin altavastaajaa on tapana kannattaa.
Tuohon King Jamesin kommenttiin vielä. Jos Englannin futismaajoukkue ja USA korismaajoukkue on lähempänä omaa sydäntä kuin Suomen vastaavat, kuvastaa tämä vaan sitä, miten erilainen käsitys eri ihmisillä on urheilusta. Sanoisin, että suomessa on kansainvälisesti katsottuna aika paljon näitä tyyppejä, jotka mieluummin kannattavat vieraan maan huippujoukkuetta kuin oman maan keskinkertaista joukkuetta. Silloin aikoinaan, kun oliko se nyt, Liverpool ja Haka pelisivat stadikalla, niin paikalla oli enimmäkseen Helsinkiläisiä Liverpool faneja, jotka buuasivat Hakalle ja fanaattisesti kannattivat "omaa" punaista joukkuetta. Ja olihan näitä suomalaisia Ronaldoa fanittavat pikkupimut myös buuamassa Suomelle maajoukkuepelissä Portugalia vastaan. Tiedän henkilön joka on ottanut Liverpool tatskan käteensä. Sitä ei monet pidä ihmeellisenä, mutta jos itse tatuoisin Tarmon mun rintaan, niin sehän olisi jo mielipuolista ja täysin noloa. Näin eri tavoilla urheiluun suhtautuvat ihmiset eivät tulee ymmärtäämään toisiaan tai sitten keskustelemaan asiallisesti koriksesta tai muusta urheilusta. Tämä on kuin Israel ja Palestiina, mutta täällä ei onneksi heitetä molotovin koktaileja vaan provoja.