Vs: Korisliiga mediassa
Kuten varmaan huomaat, ei huomautuksen jakamisen oikeutus ole mitenkään itsestään selvä. Jätit valitsemassasi esimerkissä huomautuksen jakamatta, vaikka esimerkkiin valitsemasi aihe antaisi paremman (suoremman yhteyden) huomautuksen antamiseen, kuin Dettmannin kolumni.Herbert sanoi:Niinistö on poliitikko, he ovat tekemistään vastuussa kansalle. Kalle Isokallio on kai freelance kirjailija, hän on siis itse oma työnantajansa. Nuhdelkoon itseään peilin edessä, jos kaduttaa. Uutisankkurin kohdalla kysymys on vaikea, koska tilanteeseen vaikuttaa moni tekijä. Jos Peter Nyman haukkuisi tangomarkkinalla Kymmenen Uutiset, niin varmasti tulisi nuhtelu MTV3:lta. Jos taas joku YLE:n alueuutisten uutisankkuri kommentoisi YLE:n viihdeohjelmien sisältöä, niin todennäköisesti virallista huomautusta ei voisi antaa.
Mä väitän vastaan. Uskon päinvastoin sovitun siitä, että vaikka Dettmann astuu liiton palvelukseen, hän siitä huolimatta saa pitää omaa kolumniaan. Siis ei kolumnia liiton miehenä, vaan kolumnia Dettmannina, itse hankkimansa menestyksen kautta ansaitsemallaan julkisuusarvolla.Herbert sanoi:Ihan miten vaan, mutta sitoutumalla liiton päävalmentajaksi Dettmann on antanut oman markkina-arvonsa liiton käyttöön.
Urhoa sinänsä kyllä. Dettmannin tehtäviin liiton miehenä tuskin kuuluu arvioida julkisuudessa liiton ja Urhon sopimusta tai esimerkiksi Urhon suoritumista tuon sopimuksen velvoitteista. Ja jos Dettmannilla on yksityishenkilönä sanottavaa koriksen tv-näkyvyydestä suomessa verrattuna muuhun maailmaan ja vaikkapa siitä, minkälaisilla resursseille ohjelmia tuotetaan, niin siitä vaan.Herbert sanoi:Tehdäänpä toinen vertaus. Urho on liiton tärkeä sponsori/yhteistyökumppani. Onko mielestäsi Dettmannilla oikeus arvostella julkisesti Urhoa sananvapauden perusteella?