Vs: Korisliiga mediassa
Heh, Herbert se jaksaa jauhaa samaa mantraa. Olenko mä pissinyt joskus sun muroihin?
Kerrataan vielä. Kyllä, teimme ToPossa tappiota. Siinä ei liene mitään laitonta. Onko tämä joku uutinen suomalaisessa urheilussa? Kerro minulle yksi seura, joka ei ole tehnyt jossain vaiheessa tappiota. Valtaosa seuroista tekee persettä jokainen vuosi.
Hauskaa tässä on se, että keissi kulminoituu aina allekirjoittaneeseen. Ry-pohjaisessa toiminnassa vastuu on hallituksella. Kyllä, minulla oli suuri rooli ToPossa, lähes diktaattorimainen. Ja tottakai otan osan toiminnan synnyttäneistä tappioista harteilleni, myönnän tehneeni virheitä ja olleeni välillä vauhtisokea. Nykyään tekisin monen asian toisin, sitä kutsutaan oppimiseksi. Enkä jaksa lähteä sen enempää tässä muita henkilöitä vetämään lokaan. Se olisi säälittävää, ja toimisin tällöin juuri samalla tavalla, kuin tietyt nimettömät tahot ovat minua kohtaan toimineet. Sanotaan nyt näin, että jotkut annetut lupaukset olivat turhan usein katteettomia. Paljon puhetta, etenkin paskapuhetta selän takana, helvetin vähän tekoja. Ja sama mentaliteetti on jatkunut talossa myös lähtöni jälkeen. Kamisen lähtökään ei nyt tainnut ihan oppikirjan mukaan mennä. Ehkä joskus avaan koko stoorin kunnolla.
Olin varsin iloinen nähdessäni ToPon viime kauden finaaleissa ja jaloillaan. On hienoa nähdä, että aikoinaan tuomistani kumppaneista on edelleen suuri osa mukana. ToPossa yksi asia edustaa sekä huonoa, että hyvää. Se on historia ja sen jättämät jäänteet. Torpan historia on upea, mutta samalla useiden toimijoiden tulisi olla historiaa. Itse olen osa Torpan historiaa, myös toiminnallisessa mielessä. Muistot ovat loistavat. Uskon jakavani saman mielipiteen ToPossa vuosina 2004-2007 toimineiden pelaajien ja valmentajien kanssa.
Ja mitä tuohon Henkan saamaan varoitukseen tulee, niin kyseessä on täydellinen farssi. Tällä menolla liiton sankarit karkoittavat kaikki osaajat läheltään. Moni olisi iloinen, jos lajin päävalmentaja kirjoittaisi siviilissä mainekkaaseen urheilujulkaisuun. Kyseessä on Henkan oma palsta, ei liiton palsta, eikä liiton mielipiteen ilmaisu. Liitto kusee jälleen omaan pesään, eikä edes ymmärrä sitä. Ja Pukella on epäkiitollinen tehtävä vastata mediaan fossiilien päätöksistä. Mitä enemmän tätä mietin, sitä enemmän ajattelin pysytellä myös jatkossa ihan helvetin kaukana tästä toiminnasta. Koripalloliitto ansaitsisi palkinnon pitkäjänteisesti aiheutetusta tuhosta koripallon eteen. Saatanan tunarit.