Vs: Korisliigan nykytila
Martti Mielikäinen sanoi:
Niin ja siis jos et vielä hoksannut niin olen täysin asiasta samaa mieltä. En viitsi kokeilla mutta poistaako mainosblokkeri sitten ne ISOT KORISLIIGA mainokset? Ei sillä väliä kyllä, kun liiga pitäisi olla näkyvillä muutenkin sen verran selkeästi että ei kävisi edes mielessä valittaa että mistä liiton sivuilta pääsee klikkaamaan korisliigan sivuille.
En tiedä, onko siellä oikeasti mitään isoja mainoksia. Mainosblokkerien aiheuttama näkymättömyys oli vain ensimmäinen ajatus, joka tuli mieleen, kun mainostettiin sivun alalaidassa olevia mainoksia.
Martti Mielikäinen sanoi:
Ei tietenkään näin, mutta jos nyt kuitenkin verrataan lajiin jonka kärkisarja on tuotteistettu aika viimeisen päälle:
monellako klikkauksella löydätte SM-liigan sivustolle? Kyse on tietenkin siitä, ettei sinne kamalasti tarvitse ketään liiton sivuilta ohjata kun jokainen nuuskahuuli osaa nakkisormillaan kirjoittaa "L-I-I-G-A-piste-fi" mutta se tosiaan onkin ihan eri tavalla tunnettu brändi ja sivusto.
Tuo on hieman eri tilanne, koska...
"https://fi.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4%C3%A4kiekon_SM-liiga sanoi:
Jääkiekon SM-liiga, markkinoinnissa myös pelkkä Liiga kaudesta 2013–2014 alkaen,[2] on Suomen jääkiekon pääsarja. Se perustettiin vuonna 1975 korvaamaan vanha SM-sarja, jota pelattiin vuosina 1928–1975. SM-liiga toimii erillään Suomen jääkiekkoliiton toiminnasta.
[quote author=Martti Mielikäinen"]
En väitä vastaan, mutta osaisitko tarkentaa missä noita puutteita selkeimmin on? Minä olen niistä ainakin jotain löytänyt vaikka aika kehnot ne kyllä ovatkin.
[/quote]
Aivan sattumanvaraisena esimerkkinä "per minuutti"-tyyppiset tilastot kuten "kuka on tehnyt eniten pisteitä per minuutti M1DA:ssa?"
Sen vielä melkein hyväksyn, että tilastoa ei saa suoraan valmiiksi laskettuna, mutta mielestäni on kohtuutonta, että pelaajien tilastot ovat saatavilla vain ja ainoastaan "parhaat pistemiehet"- tyyppisinä listoina tai sitten joukkueittain jaoteltuina. Toisin sanoen tuon esimerkin laskemiseksi pitäisi käydä käsin kopioimassa kaikkien joukkueiden pelaajien tilastot joukkuiden omilta sivuilta (ennen kuin pääsisi laskemaan tuon ratkaisun Excelissä tms.).
Toinen joka kerta ällistyttävä puute on siinä, että joukkueiden tilastoista ei voi annetun sarakkeen otsikkoa klikkaamalla järjestää ko. tilaston mukaiseen suuruusjärjestykseen (ks. esim.
tämä ).
Itse teen tuon virheen valehtelematta JOKA KERTA käydessäni Basket.fi:ssa. Sitten lyön itseäni otsaan ja tunnen syyllisyyttä siitä, mitä hetken aikaa kuvittelin.
"Aaa, tolla Stokesilla on 22.7 ppg... ja sitten on toi 18.3 ppg... se on Kuukkanen... kolmantena... kolmantena... 12.7... Mäntymaa... neljäntenä... vai oliko se Mäntymaa neljäntenä?"