Vs: Korisliigan nykytila
clikc sanoi:
Gullsilla liigan toiseksi kallein rosteri (435k) Salo pärjää huomattavasti vähemmällä (380k)
Tosin kiinnostavaa on myös se, että Gullsin pelaajabudjetti pysyi käytännössä samana viimevuotiseen nähden kun taas Vilppaan pelaajamenot nousi puolitoistakertaiseksi (250k -> 380k). Mikähän osuus tosta on Rannikon palkkiota? (Katajan pelaajabudjetti on laskenut viime kaudesta 30k, että siitä voinee hakea vähän osviittaa?)
Mutta Vilppaan budjetti on myös yleisesti reippaassa nousussa: kokonaisbudjetti tekee saman puolitoistakertaisen hyppäyksen (430k -> 680k) ja itse asiassa päätyy tasoihin Lokkien kanssa. Kaikilla muillahan kokonaisbudjetti on pysynyt melko lailla samassa mittakaavassa kuin viime kaudellakin. Eli Salossa panostetaan.
Pelaajabudjettien osalta Korisliiigajoukkueet jakautuu aika helposti muutamaan ryhmään.
Isoilla pelaajabudjeteilla operoivat varsin yllätyksettömästi: Kataja (455k), Seagulls (435k) ja Vilpas (380k).
Näitä seuraa neljä "keskiluokan" seuraa: Karhu (300k), Kouvot (300k), Pyrintö (290k) ja Nokia (280k).
Myös neljä vähiten pelaajien palkkioihin panostavaa joukkuetta löytyy läheltä toisiaan: Kobrat (200k), EU (190k), KTP (180) ja Korihait (140k).
Mielenkiintoisia yksityiskohtia:
Korihaiden pelaajabudjetti laski 260k -> 140k, mutta samalla kokonaisbudjetti itse asiassa kasvoi hiukan. Kouvoilla sama ilmiö: pelaajabudjetti laski 380k -> 300k, mutta kokonaisbudjetti kasvoi - ja on Kouvoilla itse asiassa ihan sarjan kärkipäätä (660k - eli vain 20k vähemmän kuin Lokeilla ja Vilppaalla)
Kobrilla kokonaisbudjetti laski 40k, mutta pelaajabudjetti sen sijaan säilyi samana viime vuoteen nähden (ainakin tiedotusosastolle annettu kenkää?).