Eissaaatana. Kiitos opastuksesta!
P.S. Elisa Viihde päätti juuri tänään olla toimimatta.
P.S. Elisa Viihde päätti juuri tänään olla toimimatta.
Enemmänkin kertoo nykynuorison tilasta, netti naamalla mitään kentälle mennäKorisliigan nykytilaa kuvaa ainakin tämän illan peli Seagulls - Kauhajoki: Aloitukseen yhdeksän (9) ulkolaista pelaajaa ja ainoana suomalaisena ikinuori Tuukka Kotti.
Miksi seurat ei hanki mikrofoneja noihin lehdistötilaisuuksiin. Salossa äänet on ollut vuosia ihan paskaa. Kouvot Vilpas pelin lehdistötilaisuus ihan muminaa. Seurojen luulisi pystyvän hoitavan tälläiset perusasiat kuntoon, mutta ei niin ei.
Montaako eri pelaajaa saa joukkue peluuttaa kaudella? Muutama kausi sittenhän oli vielä 18 pelaajan rajoitus.
Lähinnä Uran 20 kiinnittää huomiota määränä.
Montaako eri pelaajaa saa joukkue peluuttaa kaudella? Muutama kausi sittenhän oli vielä 18 pelaajan rajoitus.
Lähinnä Uran 20 kiinnittää huomiota määränä.
Mitäs luulette eli mikä ( mitkä ) seura putoaa ensi kaudella liigasta, kun ei saa lisenssiä?
Äärettömän vaikea arvailla moista. Ainoa syy siihen, ettei nykyjoukkueista joku saisi lisenssiä, lienee kuralla oleva talous. Ja siinämäärin kuralla, ettei toimintaedellytyksiä enää ole. Tällaista en kyllä toivo yhdellekään joukkueelle ja vielä vähemmän seuravetoisille joukkueille.
Ja lisäyksenä että, yhdessäkään seuravetoisessa pääsarja joukkueessa lajiin katsomatta juniorien maksujen kautta ei edustusjoukkuetta tule rahoittaa lantillakaan.
Mitäs mieltä olet omille junnuille annettavista kausikorteista / sisäänpääsystä aikuisten peleihin? Saako sitä kautta jyvittää euroja junnutoiminnasta edustusjoukkueen toimintaan?
Mielestäni ei. Ne kausikortit eivät maksa seuralle mitään. Näillä saadaan sellaisia katsojia katsomoon, jotka muutoin eivät tulisi. Juniorin mukana useimmissa tapauksissa katsomoon tulee myös lipun maksava aikuinen. Lisäksi olen huomannut että juniorit käyttävät myös rahaa kahvio palveluihin.
Lasten ja nuorten harrastamisen maksut tulee pitää kohtuullisina sekä mahdollisimman alhaisina. Niillä tulee kattaa ainoastaan ne kulut joita siitä toiminnasta koituu.
Ymmärrän kyllä pointtisi.
Jos joku arvo sille pitää laskea, niin yhteisöllisyys ja seurran kuulumisen tunne. Suurin virhe seurajohdolta on kerätä junnuilta seuran "jäsenmaksuvastikkeena" rahat aikuisten edaritoimintaan. Menneisyydestä näitä varoittavia esimerkkejä koriksessa on ihan tarpeeksi. Jos edari ei itse itseään kustanna, on syytä miettiä sen toiminnan järkevyyttä.Tää on aika kiperä juttu. En ole itsekään mitenkään innoissaan kausareiden ns pakkomyynnistä. Mutta toisaalta jos junnuille sellaiset jaetaan, niin kai niillä jokin arvo on. Siinä tapauksessa siirto tuntuu perustellulta. Onneksi ei tarvitse itse olla päättämässä junnukausareiden arvottamisesta.
Jos joku arvo sille pitää laskea, niin yhteisöllisyys ja seurran kuulumisen tunne. Suurin virhe seurajohdolta on kerätä junnuilta seuran "jäsenmaksuvastikkeena" rahat aikuisten edaritoimintaan. Menneisyydestä näitä varoittavia esimerkkejä koriksessa on ihan tarpeeksi. Jos edari ei itse itseään kustanna, on syytä miettiä sen toiminnan järkevyyttä.
Jatkokysymys: Onko kausareiden jakaminen ilmaiseksi oikeanlaista järkevyyttä suomalaisessa koripallossa?
Ne kausikortit eivät maksa seuralle mitään. Näillä saadaan sellaisia katsojia katsomoon, jotka muutoin eivät tulisi. Juniorin mukana useimmissa tapauksissa katsomoon tulee myös lipun maksava aikuinen. Lisäksi olen huomannut että juniorit käyttävät myös rahaa kahvio palveluihin
Minusta suomalaiset sarjapelit ovat rahan arvoista katsottavaa.