- Viestejä
- 544
Vs: Korisliigan nykytila
Tämän tunteen jaan voimakkaasti
Rollins 2.0 sanoi:Mä seuraan Korisliigaa tarkemmin kuin 99,5 % suomalaisista enkä ole koskaan kuullutkaan mistään Tähtiotteluiden kiertueesta. Silloin tuskin ovat ne 99,5 prosenttiakaan. Sanottavaa markkinointihyötyä siitä ei siis ole ollut.
Muusta olen aivan samaa mieltä. Ihka ensimmäinen asia, joka liiton pitäisi tehdä, on oman sivuston luominen Korisliigalle. Syö lajin markkinoitavuutta brändinä, että samalla sivustolla ovat vierekkäin mikrotyttöjen piirikorikset (ei sillä etteikö mikrotyttöjen piirikoris olisi hieno asia) ja lajin korkein taso Suomessa eli Korisliiga.
Kaikkien tasojen sisällyttäminen samalle sivustolle -- joka on tärkein ja useimmille ihmisille ensimmäinen näyteikkuna suomalaiseen korikseen -- antaa koripallosta samanaikaisesti harrastelijamaisen, tylsän ja virkamiesmäisen ("Tule ohjaajaksi -koulutus Karkkilassa perjantaina 9.12") kuvan.
Mitä tulee muihin asioihin: sama totuus pätee mielestäni edelleen, kaikkien näiden vuosien ja johtajavaihdosten jälkeen. Koripalloliitto on tehnyt ja tekee huonoa työtä lajin markkinoinnissa. Missä ovat uudet, aggressiiviset ideat, mediayhteistyökumppanien lobbaus, huomiota herättävät kampanjat? Missä satsaukset lajin ammattimaistamiseen? Missä johtajat joilla on jonkinlainen visio lajin kehittämisestä? Liiton amatöörimäistä touhua kuvastaa mainiosti se, että EM-kisojen jymypaukusta ei ole saatu oikein mitään irti liittyen koriksen markkinointiin Suomessa.
Tämän tunteen jaan voimakkaasti