Koripallo.com

Koristossut ja muuta koriskenkä asiaa.

Minkä merkkisiä kenkiä käytät tällä hetkellä..?

• and1

Ääniä: 85 24,9%
  • nike

Ääniä: 154 45,0%
  • reebok

Ääniä: 12 3,5%
  • adidas

Ääniä: 61 17,8%
  • muu

Ääniä: 30 8,8%

• Äänestäjiä
    342
Status
Viestiketju on suljettu.
Vs: Koristossut ja muuta koriskenkä asiaa.

Onko jollain kokemuksia noista adidas TS pro model- kengistä? Ajattelin ostaa kun ovat duosportissa alle 90e...

nikee

onko kukaan nähnyt hesassa tai turussa Nike Huarache ‘08 kenkiä ja paljon oli hintaa ??

nahi

Dengi sanoi:
Onko jollain kokemuksia noista adidas TS pro model- kengistä? Ajattelin ostaa kun ovat duosportissa alle 90e...
Mulla on ollut pari viikkoa käytössä. Ihan päteviltä vaikuttaa, ainakin tukevat hyvin rajoittamatta liikkumista liikaa. Vaimennuksista ei oikein vielä osaa sanoa.

Onko kukaan kokeillut pelata lentiskengillä korista? Kävin kokeilemassa kalliita 139 Eur Asics gel Beyond korkeavartisia kenkiä Intersportissa ja tuntuivat jalkaan ainakin tosi hyviltä. Tuntuma on mukava kuin lenkkareissa. Vaimennuskin tuntuu pehmeältä ja tehokkaalta. Tosin kovaa tukevuutta kaipaaville ei varmasti sovi, sillä ovat lenkkarimaisen löysät. Nilkkaa tuntuvat tukevan ihan hyvin, mikä on toki lentopalloilijoillekin tärkeää. Nyt harkinta näiden suhteen päällä. Onko kellään siis kokemuksia salibandy tai lentiskenkien käytöstä koriksessa?

jesukki

Ainakaan koriskengät eivät toimi salibandys joten tuskinpa salibandy kengät toimivat korikses.

Ballin

jesukki sanoi:
Ainakaan koriskengät eivät toimi salibandys joten tuskinpa salibandy kengät toimivat korikses.

Millä perusteella ei toimi? Puuhelmet ei pysy kaulassa?

Penkki Punnertaja sanoi:
Onko kukaan kokeillut pelata lentiskengillä korista? Kävin kokeilemassa kalliita 139 Eur Asics gel Beyond korkeavartisia kenkiä Intersportissa ja tuntuivat jalkaan ainakin tosi hyviltä. Tuntuma on mukava kuin lenkkareissa. Vaimennuskin tuntuu pehmeältä ja tehokkaalta. Tosin kovaa tukevuutta kaipaaville ei varmasti sovi, sillä ovat lenkkarimaisen löysät. Nilkkaa tuntuvat tukevan ihan hyvin, mikä on toki lentopalloilijoillekin tärkeää. Nyt harkinta näiden suhteen päällä. Onko kellään siis kokemuksia salibandy tai lentiskenkien käytöstä koriksessa?

Koripallossa tehdään nopeita suunnanvaihdoksia ja spurtteja toisin kuin lentopallossa joten kengissä voi olla eroa sivuttaistuen kannalta. En tiedä kun en ole koskaan lehtiskenkiin perehtynyt. Molemmissa kyllä pompitaan joten vaimennus varmaan on myös lehtiskengissäkin kunnossa.

Jos mulla on 139 euroa ja olen koriskenkiä vailla, ostan koriskengät, enkä lentis tai muita sisäpelikenkiä korista varten. Kyllä koriskenkiä tässä maailmassa on niin paljon, että hyvät kengät löytyy. Mutta tietenkin jokainen vetää tyylillään.

Ostin itselleni uudet kengät. Ongelma on nyt vain sellainen, että huolimatta täydellisestä istumisesta kengät hiertävät pikkuvarpaat todella pahasti verille. Onko tämä yleisesti sellainen ongelma, joka katoaa kenkien muotoutuessa jalalle, vai joudunko tästä eteenpäin turvautumaan aina teippiin pikkuvarpaiden kohdalla?

Nike Shox Slameja haikailen ja haluaisinkin tietää onko kenelläkään kokemuksia näistä. Seinäjoen Supersportsissa 129€, tietääkö kukaan onko näitä Turun tai Tampereen seudulla myynnissä?

MHpöö sanoi:
Ostin itselleni uudet kengät. Ongelma on nyt vain sellainen, että huolimatta täydellisestä istumisesta kengät hiertävät pikkuvarpaat todella pahasti verille. Onko tämä yleisesti sellainen ongelma, joka katoaa kenkien muotoutuessa jalalle, vai joudunko tästä eteenpäin turvautumaan aina teippiin pikkuvarpaiden kohdalla?

Mulla on kyllä ollut vastaanvanlaisia ongelmia melkein kaikkien kenkien kanssa, vaikka ne miten hyvin aina ostaessa tuntuvatkin istuvan. Siitä ne kengät muotoutuu. Myös sukat voi vaikuttaa ja kantsii kokeilla erilaisia (laadukkaita) sukkia uusien kenkien kanssa.

jesukki

Ballin sanoi:
Millä perusteella ei toimi? Puuhelmet ei pysy kaulassa?
olipa huono provo. Mutta mutta voishan tohonkin vastata eli kengät meinaan liukuu ihan liikaa ja varsinkin jos ovat varrelliset ni liuku ja varrelliset= polvivamma.

Kiertelin kauppoja ja päädyin forumin varoituksista huolimatta ns. sisäpelikenkiin. En valinnutkaan Asicseja vaan valitsin kiiltävän kirkkaan keltaiset Puma Accelerate IV -kengät, jotka ovat ihan matalat. Kengät ovat erittäin nopeat ja kevyet, todella mukavat jalkaan ja joustavammat kuin peruskovat salibandykengät. Pitokin tuntuu ihan hyvältä. Nilkka muljahti kyllä heti ekassa pelissä, joten pitää olla hyvät nilkat tai sitten teippaus tai tuet.

Kenkien ansiosta tein pelissä kauden parhaan suorituksen ja olin täysin pitelemätön!

Ai niin, maksoi 80 Eur (ovh 110 Eur), Forumin Intersportista, Hki.

Olin tuossa viikonloppuna Lontoossa, ja ostin and1 kengät. Hintaa oli vaivaiset 12 puntaa. Siellä oli muutenkin kaikki kengät toddella halpoja, ei tainnut yhdetkään koristossut olla yli kahtakymmentä puntaa :eek:

E:
190x190_123622_1.jpg

tuommoset

etiilute sanoi:
Olin tuossa viikonloppuna Lontoossa, ja ostin and1 kengät. Hintaa oli vaivaiset 12 puntaa. Siellä oli muutenkin kaikki kengät toddella halpoja, ei tainnut yhdetkään koristossut olla yli kahtakymmentä puntaa :eek:

E:
190x190_123622_1.jpg

tuommoset

Itselläni oli samanlaiset kengät tuossa muutama kuukausi sitten, mutta kävi niin että koiramme puri niihin reiän ja niistä tuli käyttökelvottomat. Olin todella tyytyväinen kenkiin, ne tuntuivat hyviltä jalassa ja pitoa oli tarpeeksi. Nykyisiin Niken Zoom soldier 2 kenkiini verrattuna pidin näistä AND1:in kengistä huomattavasti enemmän. Tietysti kengät ovat täysin erilaiset andit ovat pehmeät ja hyvin jalkaan muotoutuvat kun taas niket ovat omasta mielestäni jalkaan huonommin muotoutuvat, mutta ne tukevat kyllä enemmän.

hyperdunk

Ostakaa hyvat ihmiset nike hyperdunkit. ihan hemmetin hyvat kengat. Tosi kevyet mut tukee silti erinomasesti. Tai en tiia saako niita sielta suomesta mut onhan footlocker yms keksitty. Ite ostin tos pariviikkoo sit ja oon ollu tosi tyytyvainen.

Kenkä-expertti

hyperdunk sanoi:
Ostakaa hyvat ihmiset nike hyperdunkit. ihan hemmetin hyvat kengat. Tosi kevyet mut tukee silti erinomasesti. Tai en tiia saako niita sielta suomesta mut onhan footlocker yms keksitty. Ite ostin tos pariviikkoo sit ja oon ollu tosi tyytyvainen.

Älkää ostako näitä kenkia ne on umpimuovia!
Kävin Nike Sport galleriassa ja siellä sanottiin, että ne ovat muovia, ja tunnetusti muovi EI hengitä!

Scarface2 sanoi:
Halvemmaksi tulee jos tilaat suoraan netistä nuo. Jos Suomessa jossakin tuollaiset myynnissä olisi hinta olisi melko maagista luokkaa.

Näin nuo Nordea-turnauksessa kouvolassa, mutta tällä kertaa ei ollut yli 160€ mukana että olisin saanu ne 160€ hintaan ostettua.
Pitää pähkäillä jos nuo viitsisi tilata, onko kickz:sistä turvallista tilata?

Status
Viestiketju on suljettu.