Koripallo.com

Läntinen III divari

Tuomareista_on_pulaa

Vs: Läntinen III divari

Jokainen tuomareita haukkuva voisi miettiä olisiko itse valmis tekemään samaa hommaa. Myöhäisiltojen tai viikonloppujen vihellyskierrokset aika pienellä korvauksella eivät kaikkia kiinnosta. Arvostetaan niitä joita kiinnostaa.
 

arvostan ketä arvostan

Vs: Läntinen III divari

Tuomareista_on_pulaa sanoi:
Jokainen tuomareita haukkuva voisi miettiä olisiko itse valmis tekemään samaa hommaa. Myöhäisiltojen tai viikonloppujen vihellyskierrokset aika pienellä korvauksella eivät kaikkia kiinnosta. Arvostetaan niitä joita kiinnostaa.

Jokainen tuomariksi ryhtynyt on itse myös tiennyt valinnan tehdessään, että illat ja viikonloput siinä menevät, joten se on jokaisen tietoinen valinta eikä mielestäni minun tarvitse arvostaa sitä, miten tai millä kukakin on iltansa ja viikonloppunsa päättänyt täyttää. Edelleenkin arvostan vain hyviä, reiluja, linjansa koko pelin loppuun saakka pitäviä tuomareita, joiden kanssa voi pelin aikana ja sen jälkeen keskustella tuomioista jos näkemyseroja on. Kiitos teille jotka itsenne tunnistatte ;)
 

Ohiheittäjä

Vs: Läntinen III divari

*
arvostan ketä arvostan sanoi:
Jokainen tuomariksi ryhtynyt on itse myös tiennyt valinnan tehdessään, että illat ja viikonloput siinä menevät, joten se on jokaisen tietoinen valinta eikä mielestäni minun tarvitse arvostaa sitä, miten tai millä kukakin on iltansa ja viikonloppunsa päättänyt täyttää. Edelleenkin arvostan vain hyviä, reiluja, linjansa koko pelin loppuun saakka pitäviä tuomareita, joiden kanssa voi pelin aikana ja sen jälkeen keskustella tuomioista jos näkemyseroja on. Kiitos teille jotka itsenne tunnistatte ;)*

Kovasti pelaajat arvostelevat tuomareita, mutta eipä näitä pelaajia näy tuomarikursseilla.
 
Viestejä
292
Vs: Läntinen III divari

arvostan ketä arvostan sanoi:
Edelleenkin arvostan vain hyviä, reiluja, malttinsa koko pelin loppuun saakka pitäviä pelaajia, joiden kanssa voi pelin aikana ja sen jälkeen keskustella tuomioista jos näkemyseroja on.

Näin tuomarina... :)
 

Tuomaripula

Vs: Läntinen III divari

arvostan ketä arvostan sanoi:
Jokainen tuomariksi ryhtynyt on itse myös tiennyt valinnan tehdessään, että illat ja viikonloput siinä menevät, joten se on jokaisen tietoinen valinta eikä mielestäni minun tarvitse arvostaa sitä, miten tai millä kukakin on iltansa ja viikonloppunsa päättänyt täyttää. Edelleenkin arvostan vain hyviä, reiluja, linjansa koko pelin loppuun saakka pitäviä tuomareita, joiden kanssa voi pelin aikana ja sen jälkeen keskustella tuomioista jos näkemyseroja on. Kiitos teille jotka itsenne tunnistatte ;)

Tulee mieleen Jussi Kumpulaisen kommentti tuomarien lakkoaikaikeista: "Hyvä jos menevät lakkoon niin eivät ole viheltämässä meidän otteluita".
 

arvostan ketä arvostan

Vs: Läntinen III divari

Hyvä Jussi :)

Nisula: nimenomaan kumpaankin suuntaan homman pitää toimia....
 

reppana

Vs: Läntinen III divari

raappa sanoi:
voi voi kun sitä väärää tietoa on lehdissä päivittäin, mutta kuten aikaisemmin sanoin niin mitään merkittävän suurta eroa sillä oliko kyseessä lyönti vai kaatumiseen johtanut kunnon tönäisy, ei mielestäni ole.
Ei se nyt vaan ole lähellekkään sama asia lyökö toista nyrkillä päähän vai tuuppasetko häntä. Kumman itse valitsisit?
 

Jobas

Vs: Läntinen III divari

just joo sanoi:
Jos lääkäri on todennut aivotärähdyksen, väitätkö lääkärin valehetelevan? Ei ihan pienestä tule aivotärähdyksiä, no, ko, pelaaja joutuu onneksi maksamaan suhteellisen paljon rahaa, oikeudenkäyntikuluineen ...

olisiko se ensimmäinen kerta jos lääkäri valehtelisi? tiedän yhdessä pahoinpitely tilanteessa jossa syytteen nostanut kaveri oli tutun lääkärin kautta laittanut aikamoiset vammat itselleen. tosin jälkeenpäin oikeudessa selvisi että kyseessä oli tekaistuja vammoja ja ainoa oikea oli turvonnut silmäkulma. että ei ne lääkärit valehtele. toivon tässä tapauksessa että kyseiselle tuomarille tulee itselle maksettavaa, tosin en usko että menee edes oikeuteen asti kun kuullaan useita paikallaolijoita.
itse voin sanoa että vielä silloin kun itse pelasin niin usein teki mieli lyödä kyseistä tuomaria, useat kerrat haukuin pelin aikana hänet pystyyn ja en kertaakaan saanut tekua siitä. huono tuomari joka saa veren kiehumaan.
ja en ole varma oliko edes ensimmäinen kerta kun hänen kimppuun käytiin pelissä... tämä tuomari myös on sellainen pitkävihainen, joskus olet päätä aukonut niin herra vetää herneet nenään ja muistaa sitten aina seuraavissa peleissä kostaa omilla vihellyksillä.
 

McCränk

Vs: Läntinen III divari

Itse olen saanut peleissä tahallisesti kyynerpäätä naamaan, muutaman kerran nyrkistä ja kerran jopa potkun päähän. Osassa tilanteissa toki olin provosoinut vastustajaa. Mutta tässä tullaan siihen tilanteeseen että ainahan näitä tapahtuu että jollain keittää yli ja toisaalta ihan ymmärrettävää kun on tunteella mukana. Onko oikein että käyttää sitten jonkin asteista fyysistä väkivaltaa, ei mutta näitä tapahtuu ja turha niistä on itkeä. Tuomarilla on aina se koskemattomuus mutta ei se siitä pyhimystä tee. En sano että teko oli oikein mutta tuntien tämän tuomarin niin kyllä hän osaa olla oikea draamkuningatar.
Ai niin, yhdessä näissä kyynerpää iskuissa murtui nenä, en juossut poliisilaitokselle tekemään rikosilmoitusta.
 
Viestejä
82
Vs: Läntinen III divari

hermot kurissa sanoi:
Lainaus käyttäjältä: Guru - eilen kello 10:13
Joo, samaa mieltä!
Kyseinen tuomari junnukentille, ja toiselle asianosaiselle asianmukainen ja reilu rangaistus. Henkilökohtaisia kokemuksia löytyyy myös allekirjoittaneelta, jopa siinä määrin että on joutunut poistumaan paikalta kesken ottelun ettei hermo mene lopullisesti asianomaisen tuomarin kanssa.
Kyllä on heikot hermot, kun ei kestä jotain f...ng 3 dirrepeliä, huhuhuhuh...

hermot kurissa sanoi:
Kyllä on heikot hermot, kun ei kestä jotain f...ng 3 dirrepeliä, huhuhuhuh...

Tässähän on täydellinen esimerkki hermojen pitämisestä... walkaway jos harmittaa ;)
niin ja ihan turha snobbailla jostain tietystä dirretasosta... joo ei ole vakavaa, mut kun kerran lisenssit maksetaan ja tuomareiden kanssa pelataan niin saahan sitä tosissaan pelata ottelut... loppuvihellyksen jälkeen tosin matsin tuloksella ei fiksulle pelaajalle ole varmaan samanlaista merkitystä alemmissa sarjoissa kuin kilpasarjoissa.

Mitä itse tapaukseen tulee, niin hyvä että asia nostetaan esiin ja tässä vaiheessa on aika selvä juttu että ennakkopäätöksen makua on. Jos väitökset pitävät paikkansa niin pelaajalle ei ymmärrystä täältä ainakaan hirveästi löydy.

Ja vielä vähän OT mut se on kumma juttu että aika usein "urputtajat" osaavat myös purkaa omaa turhautumistaan myös jatkuvalla ylimääräisen kontaktin hakemisella mikä sitten (alemmissa sarjoissa 8] ) johtaa taas myös yhtälailla kaikkien pelaajien lämpenemiseen.

Respect the game.
 
Viestejä
7 540
Vs: Läntinen III divari

Tulee kyllä näistä länsirannikon selityksistä jäkistelijät mieleen (mikä sinäänsä ymmärrettävää, kun vahva laji siellä päin). "Kun pelataan tunteella ja tulee vähän kontaktia, niin kyllähän se keittää ja ihan ymmärrettävää, sitte voikin ottaa vähän matsia kaverin kanssa."
 

42

Viestejä
3 376
Vs: Läntinen III divari

huonommaksi menee sanoi:
Tässä taidetaan vähän ampua itteä jalkaan, kun näissä peleissä aktiivisesti tuomaroivia tuomareita morkataan. Ymmärtääkseni jo nyt tuomarit, jotka eivät halua näitä alempia divareita tuomaroida, eivät niitä myöskään tuomaroi, jos vaan on varaa tietyistä tasoista kieltäytyä (eli tuomaritaso oikeuttaa korkeampiin peleihin) Mitä enemmän korkeamman tason tuomarit näistä matseista kieltäytyy, sitä enemmän huonommat tai huonompina pidetyt tuomarit näitä matseja tuomaroivat.
Ko. tuomarikin nähdään usein näissä peleissä, koska hän niihin suostuu (kaikesta p*skasta huolimatta) toisin kuin jotkut muut harvasta tuomarikannasta. Näillä puheilla tätä kantaa tuskin ainakaan laajennetaan...

Asiaa.
 

M9

Viestejä
43
Vs: Läntinen III divari

Jobas sanoi:
olisiko se ensimmäinen kerta jos lääkäri valehtelisi? tiedän yhdessä pahoinpitely tilanteessa jossa syytteen nostanut kaveri oli tutun lääkärin kautta laittanut aikamoiset vammat itselleen. tosin jälkeenpäin oikeudessa selvisi että kyseessä oli tekaistuja vammoja ja ainoa oikea oli turvonnut silmäkulma. että ei ne lääkärit valehtele. toivon tässä tapauksessa että kyseiselle tuomarille tulee itselle maksettavaa, tosin en usko että menee edes oikeuteen asti kun kuullaan useita paikallaolijoita.
itse voin sanoa että vielä silloin kun itse pelasin niin usein teki mieli lyödä kyseistä tuomaria, useat kerrat haukuin pelin aikana hänet pystyyn ja en kertaakaan saanut tekua siitä. huono tuomari joka saa veren kiehumaan.
ja en ole varma oliko edes ensimmäinen kerta kun hänen kimppuun käytiin pelissä... tämä tuomari myös on sellainen pitkävihainen, joskus olet päätä aukonut niin herra vetää herneet nenään ja muistaa sitten aina seuraavissa peleissä kostaa omilla vihellyksillä.

kyllä te ihmiset olette sekaisin..tässä viestiketjussa olevat kommentit ovat kyllä uskomattomia. Väkivalta ei ole IKINÄ ratkaisu vaikka tuomari olisi täyspaska! Olisin ehkä ymmärtänyt jos tänne pitkään viestiketjuun olisi eksynyt yksittäinen jollain tavalla pelaajaa puolustava kommentti, mutta kun niitä on varmaan toistakymmentä...hämmentää todella millaisia ihmisiä lajimme parissa pyörii! huhhuh
 

Komppaan Mysiä

Vs: Läntinen III divari

Joo kyllä tuntuu uskomattomalta! Seuraavaksi täällä puolustellaan pelaajaa, joka pahoinpitelee susipaskan joukkuetoverinsa perusteena, että antoi pari huonoa syöttöä ja heitti setapit ohi. Ansaitsi turpaansa, koska oli niin huono. Koripallopeliin - liiton sääntöjen mukaan - tarvitaan sääntöjen mukaisen kentän ja pallon lisäksi myös tuomarit. Tuomarit siis mahdollistavat ylipäätään pelin pelaamisen. Minusta tuomareiden pitäisi puuhaillun yleislakon sijasta ilmoittaa, että eivät tuomitse tiettyjen joukkueiden pelejä, jolloin harrastus, joka näille joukkueille tuntuu paskojen tuomareiden vuoksi olevan niin vastenmielistä - loppuu... ja sehän on siinä tapauksessa kaikkien etu. En ole omassa pelihistoriassani ollut tuomareiden suosikkipoika, mutta ei pieneen mieleeni ole ikinä tullut käydä tuomariin käsiksi - vastustajiin kylläkin, mutta onneksi he ovat yleensä yhtä isoja, joten sekin on jäänyt vain hetkelliseksi haaveeksi. Nykyään pelailen korista harrasteena ja joskus niissäkin peleissä on kavereita, jotka vetävät herneen nenään "sisäiseen" tuomarointiin, eli omatoimiseen virheiden tunnustamiseen. Jotenkin tunnistan tässäkin tapauksessa kyseisen pelaajan tyypiksi, jolle mikään ei käy ja kun itse on sysipaska, niin on helppoa syyttää äidin ruokaa, saunan kylmyyttä tai sitten tuomaria, kun ei "kulje". Eli, ei penninkään sympatiaa kyseiselle kundille - elinikäinen pelikielto, ei tuommoisia tarvitse olla tuomareiden tai kanssapelaajien uhkana kentällä.
 

peluri

Vs: Läntinen III divari

Miten voi olla mahdollista että kyseinen pelaaja oli myös päässyt alueen tuomariksi pelkällä kausikoulutuksella ? Onko sopiva tuomariksi ? Tuskin... kuka vastuussa ?
Toinen mielenkiintoinen seikka on, että samassa joukkueessa jossa hän pelasi oli mukana alueen kurinpitoryhmän jäsen, jonka jo mielestäni edellisen tapauksen jälkeen olisi pitänyt
vetää oikeat johtopäätökset ja todeta ettei kyseinen henkilö ole oikean lajin parissa !!!
Mutta näin meillä....
 

Jeesus

Vs: Läntinen III divari

peluri sanoi:
Miten voi olla mahdollista että kyseinen pelaaja oli myös päässyt alueen tuomariksi pelkällä kausikoulutuksella ? Onko sopiva tuomariksi ? Tuskin... kuka vastuussa ?
Toinen mielenkiintoinen seikka on, että samassa joukkueessa jossa hän pelasi oli mukana alueen kurinpitoryhmän jäsen, jonka jo mielestäni edellisen tapauksen jälkeen olisi pitänyt
vetää oikeat johtopäätökset ja todeta ettei kyseinen henkilö ole oikean lajin parissa !!!
Mutta näin meillä....

Sairaan pätevää jeesustelua. Kolmas mielenkiintoinen seikka on että tapausta tuntematta on ko. herrasmies jo sääntöjenkin takia pakostakin jäävännyt itsensä päätöksenteosta oman seuran pelaajaa koskevassa kurinpitotoimissa.

Valot päälle
 

peluri

Vs: Läntinen III divari

Kysymys onkin siitä, että jos kyseinen kurinpitoyksikön jäsen ei pysty edes oman seuran sisällä hoitamaan asiaa kuntoo niin onko hän oikea henkilö ko. tehtävään ???
Valitaan "kaverille kaveri" -systeemi on jo pilannut koriksenkin ja toivoa vaan sopii, että "Puke:n" valinta toisi uusia tuulia tullessaan ja lopultakin koris pääsisi ansaitsemaansa asemaan muiden lajien kovassa puristuksessa.
Koris tarvitsee lisää pelaajia, tuomareita, toimitsijoita ja ennen kaikkea yleisöä eikä niitä todellakaan saada ellei toimita ole sen arvoista...
 

UKK

Vs: Läntinen III divari

Jeesus sanoi:
Sairaan pätevää jeesustelua. Kolmas mielenkiintoinen seikka on että tapausta tuntematta on ko. herrasmies jo sääntöjenkin takia pakostakin jäävännyt itsensä päätöksenteosta oman seuran pelaajaa koskevassa kurinpitotoimissa.

Valot päälle

Sairaan pätevää NaKo porukkaa näyttää viihtyvän langoilla. Pitäisi näköjään koko jengi sulkea sarjasta, kun ei näytä menevän jakeluun pelin perusasiat. :mad:

Tuomaria ei voi lyödä. Merkitystä ei ole tuomarin vihellyksillä, tasolla tms. Aika helppoa ja muualla asia näytetään ymmärtävän paitsi aurinkorannikolla. ???
 

halooo

Vs: Läntinen III divari

UKK sanoi:
Sairaan pätevää NaKo porukkaa näyttää viihtyvän langoilla. Pitäisi näköjään koko jengi sulkea sarjasta, kun ei näytä menevän jakeluun pelin perusasiat. :mad:

Tuomaria ei voi lyödä. Merkitystä ei ole tuomarin vihellyksillä, tasolla tms. Aika helppoa ja muualla asia näytetään ymmärtävän paitsi aurinkorannikolla. ???

NaKon porukoita kiinnostaa varmasti ihan hirveesti pitää yllä tätä keksustelua täällä ???
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös