Näin palstan toiseksi kovimpana tilastomiehenä heti Juzon jälkeen täytyy tähän alkuun todeta, että Laurin 49-pisteen peli on kerryttänyt viestiketjuun yhteensä 32 viestiä tänään. Taitaa olla jonkin sortin ennätys?
Voisin kuvitella että moni tällä palstalla on ajatellut asian näin: Ekan Bulls kauden jälkeen, heti avausviisikon paikka ja pääsy mukaan all-star viikonlopulle (rising stars), asetti niin kovat ennakko-odotukset ja itseasiassa ylitti kaikki odotukset, että tavallaan kaikilla kasvoi nälkä syödessään.
Sopiva määrä nahistelua ja kuittailua on hyväksi ja useimmiten aika kivaakin, mutta on typerää, jos Laurin tämänhetkinen menestys aiheuttaa meidän palstalaisten kesken paljon vahingoniloa ja pahaa mieltä. ... Olen esimerkiksi HugiM:n kanssa täsmälleen samaa mieltä siitä, että vuosien varrella Lauria kohtaan esitetty kritiikki palstalla on ennen kaikkea pohjautunut siihen, että tänne kirjoittavat ihmiset ovat ainoastaan halunneet Laurille hyvää. Parempaa. ... Esimerkiksi eräällä Toivottamalla, joka asuu Pyynikin suunnalla, on vuosien varrella ollut monta hyvää pointtia ja näkemystä koskien niitä asioita, joita haluaisimme Laurin osaavan vielä paremmin. ... Ja fuck Lavine. Ja vielä enemmän Boylen. Ja fuck riemuidiootti ja puusilmä Karnisovas myös!
And the church says...? AMEN!! 100% samaa mieltä edellisten kanssa.
Usko oli välillä koetuksella varmasti meillä kaikilla, mutta nyt minun puolestani käykää naljailemassa siellä Chicagon palstalla minkä kerkeätte.... Pidetään homma täällä palstalla kuitenkin asiallisena ja koitetaan vastailla ja kommentoida muiden kirjoituksia asiallisesti. Tämä on hienoa aikaa ja kuten totesin niin on välillä ollut vaikeampaakin näin fanin näkökulmasta.
PT:llä ollut erittäin hyviä kommentteja myös minun mielestäni. Varmaan omakin tämän aamuinen viestini, jossa näihin kommentteihin viittasin oli asiaton. Toisaalta ko. nimimerkin takana operoiva henkilö on kyllä aika usein myös kerjännyt verta nenästään tällä palstalla jostain syystä...
Utahin kommentaattori Thurl Baileykin kommentoi yhdessä vaiheessa, että "it seems that scouting report has been that you can´t stop him".
Nyt oli ilo nähdä Lauri operoimassa myls p&r-peleissä Conleyn kanssa. Oi että se oli naattia!! Olin sulaa vahaa!! Oma ennustukseni Laurin tämän kauden piste-ennätykseksihän on 63, katsotaan miten käy...
Mielenkiintoista tossa Houston-pelissä oli se, että pelihän oli jo ohi selkein lukemin siinä kun oli 2-4 min jäljellä, jolloin yleensä laitetaan vaihtopelaajat kentälle, mutta Utah saattoi pitää ykköspelaajat kentällä juuri siksi että haki Laurille lisäpisteitä, koska tiedossa oli hyvin että kyseessä oli Markkasen piste-ennätys. Jos se oli se syy miksi ykköspelaajat pidettiin kentällä niin ei mikään jokapäiväinen juttu...
Itse näin tuon lopun niin, että Coach Kovanen varmasti halusi olla 110% varma, että joukkue voittaa matsin ja piti ykkösmiehistön siksi kentällä. Mutta toisaalta myös:
"Jordan said: 'Just go for 50,'" Markkanen said. "And I know they were double-teaming me at the end, but I had to go for it. I'm not really too worried I didn't get it, but it's great to see my teammates excited, like I'm excited for them." -ESPN sivustolta lainaus.
En ymmärrä tätä hyökkäystä. "Koripalloasiantuntijat" ovat olleet tällä kanavalla jo vuosia, myös silloin kun Lauri oli vain borderline avausviisikon pelaaja. Yllättäen tälle kanavalle on ilmestynyt iso liuta uusia henkilöitä, kun Laurilla meneekin hyvin. Missä nämä henkilöt olivat aikaisemmin? Miksi he eivät olleet täällä kehumassa Lauria? Itse näen Laurin pelissä paljon vikaa ja puutteita. Miksi niitä ei saa tuoda esille? Tunnen, että itselläni on siihen oikeus. Olen kuitenkin täällä Lauria ollut puolustamassa myös synkeinä vuosina, että hänellä on kyky paljon parempaan kunhan vaan ottaa päänsä pois perseestä ja pääsee ympäristöön, joka tukee hänen pelityyliään. No nyt on nuo molemmat tapahtunut, joten pidän oikeutena arvostella Lauria myös hänen heikkouksistaan.
Koitetaan nyt naattia naattia kaverit tästä!! Uudet Bangwagonit tervetulleita puolestani, itsekin roikkunut Lauri-kiesien kyydissä jo yli viisi vuotta...
Mutta se oli Houston Rockets.
Juu. Totta. Myös Allen Iversonkin teki juurikin Rocketsia vastaan 58 pistettä vuonna 2002 (heitti muuten FGA 21/42). Onneksi teki Orlandoa vastaan 60, koska tuota Houston peliä ei varmaan olisi laskettu? Vitsi vitsi, älä suutu...
Tällä kaudella myös Morant teki 49 Rocketsia vastaan ja Doncic 50. Muut tämän kauden yli 45 pisteen pelit (22 kpl) ovatkin sitten olleet muita joukkueita vastaan (CHI x 3, WAS x 3, ATL x 2, NYK x 2, UTA x 2, NOP, CHA, SAS, MIN, PHX, MIA, SAC, BKN, BOS, IND).
Damian Lillard has dropped the most points in a game versus the Rockets, with 71 points on February 26, 2023.
www.statmuse.com
Damian Lillard and Donovan Mitchell were tied for the most points in a game in 2022-23, with 71 points.
www.statmuse.com
Laurille lyödään 5v max-käteen kun on birdit ja kaikki käytössä. Hän on hyvä 1 tai 2 optio hyväänkin joukkueeseen noilla otteilla.
Toivotaan tätä! Lauri voisikin sitten osalla niistä rahoista ostaa Keski-Suomesta sellaisen 4900 hehtaaria metsää ja rauhoittaa sen ikiajoiksi. Saisi meidän kaikkien pojanpojanpojanpojantytönpojat ja tytöntytöntytöntytöntytöntytöt vaellella sitten siellä 200 vuotisissa ikimetsissä!!
------
Sehän tähän pitikin vielä lisäksi todeta, että tällainen 49 pisteen peli on kyllä yksi iso askel kohti todellisen supertähden asemaa tuollaisen tavallisen amerikkalaisen NBA-seuraan silmissä.