En ole vähään aikaan lukenut mitään mielenkiintoisia artikkeleita Markkasesta, mutta nyt sellainen Maikkarin sivuilla oli. Suora sitaatti:
"Jollain lailla sitä oppii olemaan huolehtimatta. Juuri nyt olen täällä, ja täällä elämme (perheen kanssa). Jos jokin muuttuu, sitten taas sopeudumme. Eli kyllä, olen valmis siihen. Mutta oli hienoa viettää vuosi ilman sitä, hän jatkoi."
Mielestäni edellinen lausahdus kertoo aika paljon. Markkanen asetti kauden aikana tulevat yksityiselämän suuret muutokset etusijalle varmistamalla pysymisen Salt Lake Cityssä. Hänellä ja hänen perheellään on ollut siihen varmasti hyvät perusteet ja täysi oikeus. Näistä perusteista me fanit tuskin tulemme koskaan kuulemaan, eivätkä ne meille kuulukaan.
Epäilemättä Markkanen on tiennyt mitä päätös tarkoittaa urheilullisesti, mutta teki sen silti. Hän tietää mihin itse pystyy, eikä yhden kauden heikentyneet statsit muuta isossa kuvassa mitään. "Sitten taas sopeudumme..." kertoo jo suoraan, että nyt on jälleen tilanne sellainen, että siirto muualle, toivottavasti kilpailukykyisempään joukkueeseen, on tervetullut ajatus. Eihän tuota kohtelias suomalainen oikein suorasanaisemmin voi sanoa.
Yllätyn, jos Markkasen seura ensi kesän jälkeen on Jazz.