Laurin harjoittelusta voi ja saa tietenkin olla montaa mieltä, mutta tuosta Laurin kesäharjoittelusta itse kyllä toivoisin, että Lauri palkkaisi edes joksikin aikaa NBA-tasolla meritoituneen valmentajan, joka opettaisi Laurille muutaman kunnon post-move:n. Vaikkapa jonkun näistä:
5 Best Basketball Post Moves in NBA History
- Hakeem Olajuwon – “Dream Shake”
- Kevin McHale – Up-and-Under.
- Tim Duncan – Bank Shot.
- Kareem Abdul Jabbar – Sky Hook.
- Michael Jordan – Fadeaway.
Sillä kun olen katsellut Laurin peliä, niin tuntuu että ainoa Laurin tekemään koriin johtava liike korin läheisyydessä on donkki. Tietenkin taso NBA:ssa on kova ja jos tuollaisten liikkeiden osaaminen olisi helppoa NBA:ssa, niin Lauri varmasti niitä tekisi...
Ja sitten toiseen Lauriin liittyvään asiaan, joka minua häiritsee. Eli esimerkiksi Hesari (monet muutkin mediat ovat sortuneet aivan samaan nimitykseen Laurin suhteen) käytti tämän viikon keskiviikon jutussa Laurista termiä NBA-tähti (jossain jutuissa on jopa käytetty termiä NBA-supertähti(!). Uskoakseni kukaan amerikkalaisista NBA-asiantuntijoista tai edes toimittajista ei pidä Lauria NBA-asteikolla tähtenä. Kenenkähän etu mahtaa olla, että Suomen valtamediat määrittelevät Laurin NBA-tähdeksi...