Ihanaa!
Lauri Markkanen on parempi kuin Zach LaVine.
Torille!
Olen täällä, mutta missäs sinä olet kun ei näy??
Ihanaa!
Lauri Markkanen on parempi kuin Zach LaVine.
Torille!
Olen täällä, mutta missäs sinä olet kun ei näy??
Entä mitä olit mieltä itse asiasta?Kikjamssin haamu leijuu täällä . Ei kuitenkaan sitä kirjallista ilotulitusta, jolla oli arvo sinällään. Laurin suhteen kuitenkin tunnistettava laulu.
Mulle käy sellaiset pelaajan "valumiset" missä napsutellaan 31 pinnaa tai pidetään vahva joukkueen hyödyttämisen taso pelidstä toiseen. Vaikka Lauri kulmaan menee aluksi ei siellä hyökkäyskelloa pysy, vähintäänkin lähtee screeneihin. Ehkä näin vaan on sovittu/valmentaja ohjeistanut? Jos mies pääsee viidesti vapariviivalle (tuliko yksikään cacth&shoot tilanteesta , ainakaan ei kolmosheitosta) niin ei se ihan passiivisen miehen merkki ole. Lisäksi kun tehot/vaikutus joukkueen kannalta ovat parhaat ikinä, niin eipä juuri väliä. Lauria on hehkutettu mielestäni juuri siitä ettei pakota itseään mihinkään vaan tekee pinnansa pelin luonnollisessa flowssa. Katselen ihan mielelläni tällaista Lauria. Laurin tämänhetkistä panosta ei voi verrata yhteenkään aiempaan kauteen. Erityisesti kun pakissakin sujuu nyt vähintäänkin hyvin.Toki aina voi monipuolistua.Entä mitä olit mieltä itse asiasta?
Kolkki pudonnut keskim. 47,5 % 10 viimeisimmässä pelissä. Sama prosentti taitaa tulla jos ottaa 15 viimeisintä peliä.Kyllä Markkanen hyvin pelasi, ei siinä mitään. Mutta mies tuntuu taas pistävän hätäisen kolmosen automaattisesti ilmaan joka kerta kun pallo sisältä takaisin tulee, oli puolustajan käsi naamalla tai ei. Alkukaudesta ei näin tehnyt, vaan otti rauhallisemmin - pieni heittofeikki ja vastaan juoksevan puolustajan ohi. Se oli juuri sitä monipuolistamista josta Lauria aluksi kiiteltiin, eli että mies ei ollut "enää" yksipuolinen spot up -heittokone.
On tietysti totta että kun kolkki putoaa tällä kaudella 42% tarkkuudella, heittää pitää ja paljon... mutta aina välillä kannattaisi kokeilla silti jotain muutakin niin ei vajoaisi taas tuohon levittäjän rooliin.
Varmasti on sanonut, samaahan on jauhanut joka ikinen koutsi Laurin NBA-uralla. Ja Markkanen ultimaattisena team playerinä tietysti tottelee.Saattanut valmentajakin nyt sanoa, että aina pitää yrittää kolkkia jos tilaisuus tulee.
Ikävä kyllä muuta ei sitten välttämättä saakaan tehdä, koska pitkän pallon viskominen on numeroiden valossa niin paljon tehokkaampi tapa takoa pisteitä taululle.
Turhaa viisastelua, kyse ei ollut pelkästään viime pelistä, enkä niin missään vaiheessa sanonutkaan. Viime aikoina Laurin kolmosvolyymi on kasvanut muun pallollisen tekemisen kustannuksella. Ja kuten tiedetään, kaukoheitot menevät kaverilla käytännössä aina ns. assisted-kategoriaan.Tähän asti minulla oli vielä jonkinlainen uskomus, että nimimerkki kuitenkin katsoo näitä otteluita. Noh, selvästikään ei edes koosteita. Jos nyt pohja ei ollut jo nähty, putosi se vielä alta. Vähän hassua, kun kaikki muut kuitenkin ne katsovat, ja todellisuus on yhä olemassa.
Markkasella oli ottelussa kaksi (2) catch & shoot kolmosta. Jälkimmäinen niistä siis Jatsi kolmen pisteen johtoon puoli minsaa ennen loppua. Kaksi. Kappaletta.
Muuten taas heitot ja pistesuoritukset ottelussa olivat:
1 x vikan sekunnin sisäänheitto korin alle
6 x ajoja ja leikkauksia
2 x postissa, layup sisään, midari ohi
8 x kolmosia skriinien takaa, useimmat Laurille rakennettuja paikkoja
Muita pelitilanneheittoja kuin kolmosia meni vähemmän sisään, koska Markkasta rikottiin. Ja donkkien ja layupien ohella viivalle pääseminen, niiden 10/10 naulaaminen, matkalla 31 pinnaan on tietysti suhteellisen tehokasta skoraamista.
Kolmoset skriinien kautta olivat liki kaikki juuri Markkasta varten pelattuja settejä. Aina mistä tahansa liikkeistä tietysti paikka ei aukea juuri Markkaselle, vaan jollekin muulle. Kuten myöskään joka kerta leikkaukseen, curliin, postaukseen pallo ei tule käteen, koska siellä on puolustuskin.
Kaaren takana "odottelua" oli n. juuri noiden kahden tilanteen verran, joista molemmat pohjaan. Toisessa Olynyk kompuroi omaan tyyliinsä kohti koria, puolustus kavensi kaistalle, täysin vapaa vastapallokolmonen. Jos siitä tekee jotain muuta kuin laittaa pallon ilmaan, liki jokainen valmentaja ripittää välittömästi ja osa varmaan nappaisi heti vaihtoon.
Erikoinen näkemys. Siitä voi olla montaa mieltä, voiko ylipäätään olla koripallojoukkueen "alfa", jos käsittelee palloa yhtä vähän kuin Markkanen?Markkanen on joukkueen alfa