... niin niin, tässä on listattu huonoja jengejä, joilla ei ole kovin valoisat tulevaisuuden näkymät, mutta eihän mikään näistä porukoista ole yhtään sen kummempi pannukakku kuin Utah on tällä hetkellä.
Minun mielestäni kaikki ovat. Kun siis katsotaan tulevia kausia. Kaikilla on huonommat assetit kuin Jatsilla. Jollain (Pelicans) on suunta vasta kohta pohjaa, joten voi olla "jäljessä" Jatsia eli huonoimmat vuodet vielä edessäpäin. Jossain (Hornets) taas on vain huonoutta luvassa, kun on henkilökohtaisella tasolla All Star -ukko, joka kuitenkin pelaajana on sellainen, että käytännössä tuhoaa kaikki mahdollisuudet pelata voittavaa korista.
Kuluneella kaudella Jazz oli kaikkia näitä jengejä huonompi.
Hävisi enemmän otteluita, mutta sehän oli Jatsilta vain onnistuminen. Jos olisivat Jatsin tapaan tankanneet (pl. Wizards), olisivat hyvin voineet alittaa voittosaldon. Paitsi Idän jengeillä tietysti astetta vaikeampaa, kun kilpailutaso niin paljon heikompi + niin paljon keskinäisiä otteluita, jotka jonkun on pakko voittaa.
Ja lisäksi – kun aina nousee esiin se, että mehän emme tiedä, mitkä jengit olivat oikeasti Markkasen perässä viime off-seasonilla – niin en myöskään muista sellaisia huhuja, joissa yksikään nimenomaan näistä mainituista seuroista olisi ollut Markkasen perässä. Koska siinä kuviossa olisi ollut niin vähän järkeä.
Niin. On vähintään tusina (todennäköisesti enemmänkin) seuroja, joilla ei ole mahdollisuutta / todellista halua tms. Markkasta treidata. Siis, ottaisiko Nuggets mieluummin Markkasen kuin MPJ:n? Totta kai, mutta ei tule ikinä tapahtumaan.
Sitten on nämä kymmenkunta seuraa, joissa tilanne olisi heikompi. Eivätkä myös Markkasta ole treidaamassa, koska ei ole heille järkeä.
Jäljelle jää siis vain pieni kourallinen realistisia vaihtoehtoja. Ja Markkanen viime kesänä hyvin avoimesti kaupan oli. Warriors nyt kärkipäässä perässä oli, mutta sieltä Draymond julkisesti huusi että ei tällaiseen paskajätkään mitään pickejä tuhlata niin... ei se nyt välttämättä olisi ihan paras paikka kenties ollut.
Tullaan siihen samaan, mitä olen eräältä toiselta nimimerkiltä tivannut (ikinä ilman vastausta): Mikä oli se realistinen kauppa, millä Markkanen nyt olisi paremmissa asemissa, kun itse vain sitä olisi vaatinut?
Ja mitä sopimusta kyseinen seura nyt olisi kesällä tarjoamassa?