Vs: LrNMKY 2008-2009
No hei! Vieläkö ehtii mukaan keskusteluun?
Mitä tulee verovelkaan, niin terveellä maalaisjärjellä, jota muuten minullakin lienee vähän, siis todella vähän, niin itse verovelkahan ei voi mikään rikos olla. Jos vain yksinkertaisesti on maksukyvytön, niin ei kai siinä mitään rikollista voi olla? Koskee siis mielestäni muita kuin palkasta pidätettyjä veroja?
Palkansaajahan maksaa saamastaan palkasta veron itse ja maksajahan ne normaalisti tilittää verokarhulle. Jos näin ei käy, niin niitä verojahan voidaan periä myös palkansaajalta itseltään käsittääkseni jälkikäteen? Kaiketi sellainen toiminta on rangaistavaa, jossa ei toimita lain mukaan, vaan jätetään ne rahat verottajalle tilittämättä? Otetaan ne rahat vain itselle omaan käyttöön. Eiköhän sellainen ole veropetosta? Jossain Namikaa käsittelevässä tiedotteessa muuten taisi olla juuri maininta tällaisesta, että pelaajat voivat joutua maksamaan veroja itse.
Myös silloin, jos tahallisesti kierretään jollain lailla veronmaksua tai suoritetaan joitain maksuja jollain sellaisella tavalla, joka sotii lakeja ja asetuksia vastaan, niin käsittääkseni silloin puhutaan myös veropetoksesta?
Lähinnä nyt voi tulla mieleen esim. urheiluseuroissa sellaista piilopalkanmaksua, jota maksetaan kilometrikorvauksina tai joillain muilla etuuksilla, niin se lienee, en sano hyvinkin yleistä, mutta käytössä kuitenkin? Jotain sellaista taisi namikankin tapauksessa olla muistaakseni, jossa verottaja oli eri mieltä, mitä Namikan johtomies? Eiköhän se erikoistilintarkastus juuri näiden asioiden takia tehtykin?
Mutta tuskinpa Namikan tapauksessa kuitenkaan on tehty tai ainakaan ei pystytä osoittamaan tahallaan tehdyn jotain sellaista, josta voidaan kenellekään silmukkaa kaulan ympärille laittaa. Mika Turunenhan lähinnä tulee mieleen, joka voisi olla epäiltynä, mutta mistään sellaisista syytöksistä ei ainakaan vielä ole kuulunut mitään. Ellei sitten henkilöt, jotka ovat Namikan tilejä tarkastaneet ja vastuuvapauden kyseisille ( kyseiselle ) henkilöille myöntäneet?