Koripallo.com

Mieshuoraus

Vahvakäsi

Vs: Mieshuoraus

Batman sanoi:
King Jamesilla on täysi oikeus seurata - ja olla seuraamatta - niitä sarjoja mitä huvittaa ilman naurettavan huonoa provoilua.

Tuo KingJamesin käytös on kieltämättä ongelma. Itsekin olisin todella iloinen jos ko KingJames seuraisi haluamiaan sarjoja hiljakseen mutta minkä saatanan takia sen pitää ilkkumaan esim. Suomen maajoukkeen topikkiin niitä naurettavia provojaan 'paskasta tasosta' kun ei peliä ole seurannut kuin korkeentaan teksti-tv:stä silmät kiinni.

Miekkonen

Hyvä, että tänne ilmestyi käyttäjä, hamahakkimies, jonka viestit eivät ole provosoituneita ja asiattomia.

Taas kerran Rööriroope vastasi vain itseään mielyttäviin kohtiin ja jätti vastaamatta suureen osaan asioita, joita käsittelin viestissäni. Hänen vastauksensa oli hyvin provosoitunut ja asiaton. Rööriroope yrittää vetää asiaan mukaan outoja asiayhtyeyteen liittymättömiä seikkoja kuten seksuaalisuuden varmistaminen. Tämä näyttää ehdottomasti siltä ettet osaa perustella kantaasi kun se kyseenalaistetaan. Eli mieshuoraus on heppoinen teoria jos sitä ei voi puolustaa. Ja keskuteluun kuuluu perustelut ja niitä olet vaatinut joissakin kohdissa ja kun kerrankin niitä on tarpeeksi et omien sanojesi mukaan jaksa lukea tekstiä.

Minun ei tarvitsisi perustella, miksi kannatan haluamaani joukkuetta. Voin todeta ytimekkääsi, että pidän kyseisestä joukkueesta sekä pelitavasta ja pelaajista. Ja jos en siis käy heidän peleissään en ole fani. Kuten aiemmin totesin olen fani jos minusta tuntuu siltä. Et sinä määrää olenko fani vai en. Kyseinen voi olla oma määritelmäsi oman ylivertaisen faniuden korostamiseksi ja itsetunnon pönkittämiseksi, että käyt kaikissa peleissä tai hyvin monessa.

Pitäisikö myös keksiä termi henkilölle, joka kannattaa vain kotipaikkakuntalaista joukkuetta ylivertaisesti ja väheksyy niitä, jotka eivät ole samanlaisia kuin hän. Siihen voisi sopia termi kuten peräkammarihuora. Tämä on kuitenkin aivan tarpeetonta kuin on myös termillä mieshuora toisten henkilöiden syyllistäminen.

Miekkonen sanoi:
Hyvä, että tänne ilmestyi käyttäjä, hamahakkimies, jonka viestit eivät ole provosoituneita ja asiattomia.

Taas kerran Rööriroope vastasi vain itseään mielyttäviin kohtiin ja jätti vastaamatta suureen osaan asioita, joita käsittelin viestissäni. Hänen vastauksensa oli hyvin provosoitunut ja asiaton. Rööriroope yrittää vetää asiaan mukaan outoja asiayhtyeyteen liittymättömiä seikkoja kuten seksuaalisuuden varmistaminen. Tämä näyttää ehdottomasti siltä ettet osaa perustella kantaasi kun se kyseenalaistetaan. Eli mieshuoraus on heppoinen teoria jos sitä ei voi puolustaa. Ja keskuteluun kuuluu perustelut ja niitä olet vaatinut joissakin kohdissa ja kun kerrankin niitä on tarpeeksi et omien sanojesi mukaan jaksa lukea tekstiä.

Minun ei tarvitsisi perustella, miksi kannatan haluamaani joukkuetta. Voin todeta ytimekkääsi, että pidän kyseisestä joukkueesta sekä pelitavasta ja pelaajista. Ja jos en siis käy heidän peleissään en ole fani. Kuten aiemmin totesin olen fani jos minusta tuntuu siltä. Et sinä määrää olenko fani vai en. Kyseinen voi olla oma määritelmäsi oman ylivertaisen faniuden korostamiseksi ja itsetunnon pönkittämiseksi, että käyt kaikissa peleissä tai hyvin monessa.

Pitäisikö myös keksiä termi henkilölle, joka kannattaa vain kotipaikkakuntalaista joukkuetta ylivertaisesti ja väheksyy niitä, jotka eivät ole samanlaisia kuin hän. Siihen voisi sopia termi kuten peräkammarihuora. Tämä on kuitenkin aivan tarpeetonta kuin on myös termillä mieshuora toisten henkilöiden syyllistäminen.

Täyttä asiaa!!! 8)

Aluks on aivan pakko vähän angstaa kun meinaa pää hajoo ku lukee noita sun postejas... :mad:

Sä oot kyl tosi raskas äijä kun tuut puhumaan tänne noista sun mieshuorausjutuista. Suurimmas osassa noissa sun jutuissa ei o mitään v*tun järkeä ja jos joku yrittää osoittaa esimerkkien(jäätelö, musiikki) avulla et toi sun ideologia ei toimi niin sä lyttäät ne ja heität vielä ite perään muutaman tosi huonon jutun, mihin tätä sun mieshuorausta voi verrata. Kiinnostaako sua todella noin paljon mitä kukakin fanittaa, sillä tuskin kukaan tällä keskustelupalstalla on oikeesti kiinnostunut tosta sun aattesta vaan yrittää vaan todistaa et toi sun ajattelu on täysin järjetöntä.

1. Sun täysin epäselvän määrittelyn mukaan kyllä?

2. Namika Lahti. NBA:ssa joukkueet vaihdelleet. Tällä hetkellä LeBron James, aivan sama missä joukkueessa pelaa. Kuten aikaisemmin joku totesi, seuran tekevät pelaajat ja organisaatio. Namika Lahdessa olen aina pitänyt Teemu Laineesta ja Ilkka Vuoresta. Jenkeistä sen mukaan olivatko hyviä vai ei. Namika Lahteen on tietynlainen tunneside ja siksi oikesti fanitan sitä.

3. Olen seurannut korisliigaa noin 8 vuotta. Uskoisin, että tänä aikana olen nähnyt +150 peliä kaiken kaikkiaan. Livenä lähes sata

4. noin 40. livenä 0

5. Tykkään katsoa korisliigaa, mutta sillä ei ole tarvittavaa uskottavuutta. Milloin joku pelaaja kusahtaa huumeista, milloin joku lyö valmentajaa treeneissä turpaan ja saa potkut. Joskus jenkkejä saa olla 2, joskus 10 ja europelaajat päälle.

Liigan uskottavuutta voidaan lisätä pienillä asioilla. Ensiksi tulisi ulkomaalaispelaajakiintiö asettaa kahteen pelaajaan 5 vuoden ajaksi, ja sitten katsoa missä mennään. Pelipallo tulisi yhtenäistää joka pelipaikalla. (esim. NBA:ssakin virallinen pallo). Lajille saataisiin näkyvyyttä helposti esim. jälleen NBA:n kaltaisella All-Star viikonlopulla. 3-p ja donkkikisa ja Allstar ottelu. Allstar viikonloppuna tietenkin suomalaisia olisi joukkueen 12 miehestä 8-10. Donkkikisassa 2 jenkkiä ja 2 suomalaista ja 3p kisassa 2 jenkkiä ja loput suomalaisia.

Isojen hallien (minimi 2000) katsojaa rakentamista tulisi pohtia ensin kausaliteetin avulla. Korisliigan otteluissa käy vähän katsojia ja halleihin ei mahdu yli 1000 henkeä. Kumpi on syy ja kumpi seuraus? Eli olisivatko 2000 hengen hallit prosentuaalisesti yhtä täynnä, kun tämän hengen areenat?

tsuppari

Kaaren_takaa sanoi:
Ei kyl pidä paikkaansa. Palveltiin aikoinaan armeijassa samaan aikaan ja jo tuolloin vastavalmistunut valtiotieteilijä oli hurahtanut Millwallin joukkueeseen ihan jalkapalloiluun liittyvistä syistä. Siis hyvin paljon ennen Soinin populistin mainetta ja Perussuomalaisia.

Timppa oli kyllä jo ennen armeijaa kovaakin kovempi populisti ja nuorisopoliitikko,siihen aikaan tosin vennamolaisissa.Mitä tulee koriksen seuraamiseen niin minulle on ihan sama pelaako siellä junnut vai oma korisliigajoukkueemme.Aina on jännittävää seurata sitä.Ehkä pitäisi osata asennoitua jokaiseen peliin sillä tasolla millä pelaajat ovat.Kymppitonneilla ei saada miljonäärejä näille parketeille vaikka kuinka haluttaisiin.Ja mitä tulee NBA-peleihin niin ei ole eikä tule Jordanin Bullsin voittanutta.

Asiaa

tsuppari sanoi:
Mitä tulee koriksen seuraamiseen niin minulle on ihan sama pelaako siellä junnut vai oma korisliigajoukkueemme.Aina on jännittävää seurata sitä.Ehkä pitäisi osata asennoitua jokaiseen peliin sillä tasolla millä pelaajat ovat.Kymppitonneilla ei saada miljonäärejä näille parketeille vaikka kuinka haluttaisiin.Ja mitä tulee NBA-peleihin niin ei ole eikä tule Jordanin Bullsin voittanutta.

Vaikutat asiantuntijalta! Siellä on niin mukava morjestaa tuttuja, jutella muiden koriksesta ymmärtävien ja pitävien kanssa, pitää meneliä jos siltä tuntuu ja kokea yhteisöllisyys mikä urheilussa on hienoa ihan omassa kaupungissa. Samalla voi seurata miten tuokin 'Tuomo' on kehittynyt sitten viime kauteen ja ei se tauolla nautittu kahvi ja makkara yhtään haittaa kun samalla tietää että tuli tukeneeksi koristyötä ja kulttuuria omalla paikkakunnalla. Eniten elämyksiä itselle aiheuttaneet pelit on muuten olleet oman pojan pelit joita on seurannut kentän laidalta vaikka taso pelissä ei välttämättä ollut ikimuistettava.

tsuppari

Asiaa sanoi:
Vaikutat asiantuntijalta! Siellä on niin mukava morjestaa tuttuja, jutella muiden koriksesta ymmärtävien ja pitävien kanssa, pitää meneliä jos siltä tuntuu ja kokea yhteisöllisyys mikä urheilussa on hienoa ihan omassa kaupungissa. Samalla voi seurata miten tuokin 'Tuomo' on kehittynyt sitten viime kauteen ja ei se tauolla nautittu kahvi ja makkara yhtään haittaa kun samalla tietää että tuli tukeneeksi koristyötä ja kulttuuria omalla paikkakunnalla. Eniten elämyksiä itselle aiheuttaneet pelit on muuten olleet oman pojan pelit joita on seurannut kentän laidalta vaikka taso pelissä ei välttämättä ollut ikimuistettava.
Junnupeleissä taso ratkaisee onneksi hemmetin vähän.Ikimuistettavia oli ne pelit mitä oma juniori oli aikoinaan pelaamassa.Ei niissä hienouksilla mässäilty mutta siitä huolimatta kädet ja kainalot oli matsien jälkeen märempiä kuin konsanaan aikuisten peleissä. Se mitä tarkoitus oli sanoa on että jos asenne on valmiiksi että paska peli,turha tuollaista on katsoa niin parempi todellakin jäädä kotisoffalle löhöömään.Tuleehan telkusta salattua elämää ja muuta paljon kliffempaa katsottavaa.Mutta jos aidosti haluaa nauttia matsista niin avoimin mielin siitä saa huomattavasti enemmän irti kuin pelkästään hakemalla pelitason heikkouksia esiin.Ja jos vielä kuitenkin sattuisi olemaan se oma joukkue mukana niin aina vaan hauskempaa.
Mutta kukin elää tavallaan,tuskinpa nimittely parantaa suomalaisen koriksen tasoa sen enempää kuin sen paskaksi haukkuminenkaan.Jos jostakin kuitenkin olisi lähdettävä niin ehkä niitä matseja voisi käydä enemmän paikanpäälläkin katsomassa...

Markku

Miekkonen sanoi:

Eli vaihtelet silloin tällöin ''fanitettavaa'' joukkuetta sen mukaan millaista peliä he pelaavat?

"Käy sen joukkueen peleissä ja kannata sitä joukkuettaa mikä on paikallinen"
Ensiksi korispaikkakunnille pitäisi perustaa "fanikouluja", joissa opetettaisiin teennäinen fanittaminen ilman tunnetta ja oikeaa fiilistä. Vaihtoehtoisesti jokainen liigajoukkue voisi perustaa rahaston johon paikkakuntalaiset saisivat siirtää pääsylippuihin menevät rahat ja sen jälkeen katsoa kotona televisiosta haluamansa joukkueen pelejä. Tässä sama hyöty tulisi joukkueelle, kuin tilanteessa jossa ihmiset joita ei paskaakaan kiinnosta paikkakuntansa koripallojoukkueen pelit olisivat katsomossa hodari ja bisse kädessä.

En nää mitään järkevää syytä miksi pitäisi raahautua kotijoukkueensa katsomoon jos ei todellakaan halua fanittaa kyseistä joukkuetta. On todella vaikeaa yrittää olla jonkin asian fani jos ei pidä siitä.

Mikäs on muuten mieshuora-käsitteen määritelmä yksilö urheilussa?

Miekkonen

Markku sanoi:
Miekkonen sanoi:
... Minun ei tarvitsisi perustella, miksi kannatan haluamaani joukkuetta. Voin todeta ytimekkääsi, että pidän kyseisestä joukkueesta sekä pelitavasta ja pelaajista. ...
Eli vaihtelet silloin tällöin ''fanitettavaa'' joukkuetta sen mukaan millaista peliä he pelaavat?

Sanoin pitäväni kyseisestä joukkueesta, pelitavasta ja pelaajista. Miksi minun pitäisi vaihtaa joukkuetta siis joukkuetta jos pidän sen pelitavasta? Voi joukkueen pelityylissä olla vaihteluja huonompaan sekä parempaan suuntaan, mutta ei minun tarvitse joukkuettani vaihtaa. Eikö ole parempi, että pidän joukkueen pelityylistä kuin en pitäisi. Kuinka moni jaksaa tuijottaa monta peliä jos heidän pelityyli ei miellytä ollenkaan. Ei se paremmaksi tule vaikka sitä kuinka tuijottaisin. Mutta kuitenkin oma tapani valita suosikkijoukkueeni ei liity itse mieshuorauskeskusteluun olennaisesti. Minusta jokainen saa valita oman suosikkijoukkueensa omilla perusteilla eikä niitä tarvitse todistaa muille tai perustella vahvasti. Jos sen vain tuntee, että tästä minä pidän. Ei minun tarvitse todistaa kenellekään kriteerejäni tai muita valintametodeita.

ana

No nyt kun ollan hiekkalaatikolle siirrytty, voisin osallistua keskusteluun.
1.Oletko mieshuora?
En, termiä ei ole täsmennetty koko keskustelun aikana. En fanita mitään joukkuetta, pidän koriksesta. Suosittelen myös muille, seuraaminen on helpompaa, kun ei ole värilliset lasit päässä.

2.Kannattamasi joukkue?
Suomen maajoukkue

3. Kuinka monta Korisliiga- matsia olet nähnyt? Kuinka moni niistä oli livenä?
Vuosittain nykyään n 100 matsia kaudessa, livenä paikanpäällä 10-15 kaudessa.

4. Kuinka monta NBA-peliä olet nähnyt? Kuinka moni niistä oli livenä?
Muutaman, NBA ei sytytä minua. Mielluumin seuraisin Eurocupia

5.Miksi et käy katsomassa Korisliiga-pelejä/ Mikä on pielessä Korisliigassa?
-----

Pertti Salovaara

Miekkonen sanoi:

Sanoin pitäväni kyseisestä joukkueesta, pelitavasta ja pelaajista. Miksi minun pitäisi vaihtaa joukkuetta siis joukkuetta jos pidän sen pelitavasta? Voi joukkueen pelityylissä olla vaihteluja huonompaan sekä parempaan suuntaan, mutta ei minun tarvitse joukkuettani vaihtaa. Eikö ole parempi, että pidän joukkueen pelityylistä kuin en pitäisi. Kuinka moni jaksaa tuijottaa monta peliä jos heidän pelityyli ei miellytä ollenkaan. Ei se paremmaksi tule vaikka sitä kuinka tuijottaisin. Mutta kuitenkin oma tapani valita suosikkijoukkueeni ei liity itse mieshuorauskeskusteluun olennaisesti. Minusta jokainen saa valita oman suosikkijoukkueensa omilla perusteilla eikä niitä tarvitse todistaa muille tai perustella vahvasti. Jos sen vain tuntee, että tästä minä pidän. Ei minun tarvitse todistaa kenellekään kriteerejäni tai muita valintametodeita.
Onko tämä sitten ''fanittamista''.

Luuvitonen

Ihan niinkuin Möttölä ja Dettman sanoi, suomalainen urheilukulttuuri on vielä ihan lastenkengissä. :(

jeesjees sanoi:
Mitä väärää on fyysisyydessä? Väkivalta ei kuuluu jääkiekkoon(nhl on oma lukunsa, leipää ja sirkushuveja amerikkalaisille) ja tätä mieltä on myös suurin osa kiekkoihmisistä. Eurooppalaisessa kiekossa ei väkivaltaa juurikaan muutamia poikeuksia lukuunottamatta esiinny, myös törkeisiin taklauksiin suhtaudutaan vakavasti ja niistä tulee aina pitkiä pelikieltoja.
Jos NBA:ta vähänkään on seurannut, niin ei kannata jääkiekon suuntaan noita steroidi heittoja paljon heitellä.

Pointti oli siis se, että jos ei pidä jostain lajista, niin ei sitä silti tarvitse haukkua ja varsinkaan pitää itseään koripallofanina jotenkin parempana kuin esim. jääkiekkofania.
Olisi ehkä pitänyt tarkentaa. Kritisoin lähinnä sitä, miksi koko lajissa tarvitaan edes pelaajaa, jonka ainoa funktio on pelata mahdollisimman rumasti, pelotella vastustajaa ja aiheuttaa sekasortoa. Ja tällaisia vielä jääkiekkoihmiset YMPÄRI MAAILMAN arvostavat, vai miksi joku Jarkko Ruutu on maajoukkueessa vuodesta toiseen? Joku voi vetää tähän väliin vaikka Rodmanin nimen, mutta fakta on, ettei koripallossa voi kentällä olla oikeastaan yhtäkään huonoa pelaajaa (mitä Rodman ei tod. ollut) ilman että sitä käytettäisiin heti hyväksi. Pelikielloista sen verran, että käy huviksesi katsomassa sm-liigan sivuilta kurinpito-osiosta millaisia rangaistuksia niistä tappeluista ja taklauksista annetaan - eivät kovin pitkiltä omaan silmääni näyttäneet. Jos en pidä jostain lajista, voin kyllä tuoda sen esiin, jos asiayhteys sen mahdollistaa tai esimerkkinä - en toki itsetarkoituksella tai väkisin.

Charles

rööriroope sanoi:
1.Oletko mieshuora?

2.Kannattamasi joukkue?

3. Kuinka monta Korisliiga- matsia olet nähnyt? Kuinka moni niistä oli livenä?

4. Kuinka monta NBA-peliä olet nähnyt? Kuinka moni niistä oli livenä?

5.Miksi et käy katsomassa Korisliiga-pelejä/ Mikä on pielessä Korisliigassa?

1. Seuraan NBA:ta aktiivisemmin kuin Korisliigaa, mutta en.

2. NBA:ssa ei lempijoukkuetta, muutamaa seuraa seuraan muita aktiivisemmin. Korisliigastakin vaikea valita, ehkä kuitenkin Honka.

3. Noin 50/Muutaman Hongan matsin

4. 25 - 40 varmaankin/valitettavasti 0

5. -

Onko huoraaminen tyrehtynyt vai mitä tämä kuoleman hiljaisuus tarkoittaa?

Eksyin katsomaan LrNMKY vs. Korihait telkkarista ja totesin että taidan pysytellä niissä NBAn otteluissa. Jotain -92 syntyneitä siellä vipelsi vaikka tuskin olisivat vielä valmiita 1-divisioonaankaan. Olen tottunut katsomaan laatukoripalloa, joten katson NBAn otteluista Phoenixin, Lakersin ja satunnaisesti Spursien otteluita sekä Euroliigan finaalit. Alan sitten katsomaan ehkä kotimaista kun ulkomaalaiskiintiö lähtee.

Mt. Mutombo sanoi:
Eksyin katsomaan LrNMKY vs. Korihait telkkarista ja totesin että taidan pysytellä niissä NBAn otteluissa. Jotain -92 syntyneitä siellä vipelsi vaikka tuskin olisivat vielä valmiita 1-divisioonaankaan. Olen tottunut katsomaan laatukoripalloa, joten katson NBAn otteluista Phoenixin, Lakersin ja satunnaisesti Spursien otteluita sekä Euroliigan finaalit. Alan sitten katsomaan ehkä kotimaista kun ulkomaalaiskiintiö lähtee.
Niin, mitäs sitä turhaan kannattamaan. Paljon jännempää ''kannattaa'' jo valmiiksi hyvää joukkuetta.

Itse epäilen että rööriroope on ainoa jolta löytyy Aleksi Koskinen- farkut sekä Jesse Niemi- poncho.

Ja kyllä, kannatan mieluusti valmiiksi hyvää joukkuetta, en aio alkaa fanittamaan Alavuden Pärskähdystä vain siksi että heillä on kuusi ylipainoista pelaaja ja he pelaavat seniorien 3-divisioonaa.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.