Vs: Miksi joistakin vaan tulee hyviä heittäji?
Koita käyttää luovuutta vähäsen. Miten ois vaikka google.
Koita käyttää luovuutta vähäsen. Miten ois vaikka google.
Kyllä tuo on varmaan ihan luotetttava sivu, mutta voit toki kysyä vaikka vanhemmiltasi asiaa, äiti tietää aina parhaiten!Boobie Gibson sanoi:Onko se swishin tilaaminen ihan turvallista kun siihen pitää antaa kaikenmaailman korttien numerot jos sen haluaa tilata ja eikös aika usein sanota että ei kannata luovuttaa pankki/luottokortin numeroa varsinkaan netissä ulkomaalaisille saiteille? Onko joku tilannut jo kyseisen videon, että osaisi kertoa että onko turvallista ja onko mitään muuta tapaa ostaa kuin netistä?? Eli kertokaa jos teillä on omakohtaisia kokemuksia!!!! Plz
TarmoShooter sanoi:Itse kuulun tähän ryhmään että olen hyvä heittäjä.Ei se millaisena lahjana ole tullut,siihen vaaditaan vaa hemmetisti heittoja.Tosin jotkut harjottelevat heittoja kellon ympäri eikä niistä siltikään tule hyviä siinä. Kai joku geeni siiihen on siis minua auttanut.
Nero sanoi:Olen omasta mielestäni suhteellisen hyvä heittäjä. Tekniikka on jo aikalailla kunnossa, mutta tarkkuutta vielä pitäisi harjoitella. Väittäisin jopa, että osun vähintään rimaan noin yhdeksällä heitolla kymmenestä. Ja kolmosia ne olla pitää.
Mutta en tiedä sitten miksi olen näinkin hyvä. Kai siihen on se aikaseimminkin mainittu koordinaatio vaikuttanut. Ja löytyy myös jännä kyky "tuntea kori". Eli sitä tietää jo pallon ollessa ilmassa, että meneekö sisään vai eikö...
Nero sanoi:Olen omasta mielestäni suhteellisen hyvä heittäjä. Tekniikka on jo aikalailla kunnossa, mutta tarkkuutta vielä pitäisi harjoitella. Väittäisin jopa, että osun vähintään rimaan noin yhdeksällä heitolla kymmenestä. Ja kolmosia ne olla pitää.
Mutta en tiedä sitten miksi olen näinkin hyvä. Kai siihen on se aikaseimminkin mainittu koordinaatio vaikuttanut. Ja löytyy myös jännä kyky "tuntea kori". Eli sitä tietää jo pallon ollessa ilmassa, että meneekö sisään vai eikö...
Nero sanoi:Asian voi tietty nähdä noinkin. Mutta minä en (toistaiseksi) harrasta koripalloa joukkueessa, joten täysin omalta pohjalta olen tähänkin asti pärjännyt, ja näkisin sanomani asiat kohtuullisen hyväksi suoritukseksi, itseoppioneisuuden puolesta. Enkä sitten tiedä millä mittapuulla te katsotte heittäjän taidon, ja mitkä asiat huomioitte ja mitkä ette. Eihän aina tarvitse edes verrata?
Nero sanoi:Vai pitäisikö n. 180 senttisen, 15-vuotiaan itseoppineen kaverinkin vetää Michael Jordan -slamia 305-korirautaan?
Hienoja ajatuksia Mickey ,-Mickey- sanoi:Itse olen tätä asiaa miettinyt jo vuosia. Olen tullut siihen tulokseen että hyvät heittäjät koostuvat seuraavista neljästä perusasiasta: Oikea-aikainen harjoittelu, korkea harjoittelun määrä ja laatu, erinomainen motoriikka ja oikeat henkiset kyvyt:
- Heittämisen harjoittelu tulisi aloittaa mahdollisimman aikaisin ja heti alusta tulisi opettaa oikea tekniikka ja vaatia sitä joka tilanteessa. Näin oikea heittotekniikka saadaan juurtumaan mahdollisimman aikaisin.
- Hyvät heittäjät harjoittelevat heittämistä paljon. Toistomäärien tulee olla suuria ja tavoitteena tulee olla että jokainen heitto on samanlainen (tarkoittaen että vapari on aina samanlainen, hypäri samanlainen jne).
Kentälle ei saa nähteä heittelemään, sinne mennään heittämään! Larry Bird heitti joka päivä 600 hypäriä. Ei ihme että heitto upposi pelissäkin...
- Hyvillä heittäjillä on geenipohjan mukanaan tuoma erinomainen motoriikka. Tämä mahdollistaa liikkeen toistamisen aina samanlaisena. Ihmisillä joilla ei tätä perimää ole, heittotekniikka hajoaa helpommin ja esim kyynärvarren suunta saattaa pahimmillaan muuttua joka heitossa. Tämä on ehkä tärkein asia joka erottaa erinomaisen heittäjän tavallisesta paiskojasta.
- Henkiset kyvyt voi jakaa karkeasti kahteen osaan: Halu kehittyä jolloin tekee paljon töitä sen jälkeenkin kun perushommat on tehty. Toinen, mutta se tärkein on itsevarmuus. Hyvät heittäjät ovat yleensä todella itsevarmoja ihmisiä jotka luottavat omiin kykyihinsä ja haluavat heittää tilanteessa kuin tilanteessa. Aina kun he heittävät, ovat he varmoja että se menee sisään eivätkä mieti epäonnistumista niinkuin huonot heittäjät yleensä tekevät.
Noista on hyvät heittäjät tehty.
Remu sanoi:Entä kun heitto ns.katoaa eli tuntuu että se ei vaan millään uppoa?Tälläisiä hetkiä/päiviä tulee varmaan kaikille kovillekin tykeille joskus.(varsinkin 3p-heitoissa)
Itse olen tehnyt niin että menen takaisin sinne korin alle,siitä vaan paljon toistoja,toistoja ja pikkuhiljaa matkaa lisää.Taas se tekniikka ja fiilis löytyy ja alkaa uppoamaan kauempaakin.
Vähän sama kuin mäkihyppääjät hakee tekniikkaa pienistä mäistä.
Minulla ainakin toimii eli voin suositella.
TriZ sanoi:Eiköhän se ihan yksinkertainen asia ole, että kun rupeaa harjoittelemaan tarpeeksi ajoissa, oikein ja paljon niin väkisinkin kehittyy hyväksi heittäjäksi. ( Voikun olisin ite viitsinyt harjoitella )