Koripallo.com

Miksi joistakin vaan tulee hyviä heittäjiä?

• Viestiketjun aloittaja henkimaailman juttu
  • Alkaa
Vs: Miksi joistakin vaan tulee hyviä heittäjiä?

Boobie Gibson sanoi:
Itse harjoittelisin melkein joka päivä mutta asuinalueella ei ole sisähalleja ja lähin on n.7 kilsan päässä. Kesäisin kilsan päässä on ulkokenttä jossa usein käyn mutta talvella omien treenien ohessa ei voi paljoa mitään tehdä vaikka haluja olisi.

Minä käyn itse reilun 10 kilometrin päässä heittämässä. Se ei ole niin pitkä matka kun on halua sinne lähteä. Käyn siellä lähes joka päivä viikossa.

jessi sanoi:
Minä käyn itse reilun 10 kilometrin päässä heittämässä. Se ei ole niin pitkä matka kun on halua sinne lähteä. Käyn siellä lähes joka päivä viikossa.
Olisi hyvä jos täältä löytyisi kenttä, edes 10km päästä...

TriZ sanoi:
Eiköhän se ihan yksinkertainen asia ole, että kun rupeaa harjoittelemaan tarpeeksi ajoissa, oikein ja paljon niin väkisinkin kehittyy hyväksi heittäjäksi. ( Voikun olisin ite viitsinyt harjoitella :D )
Kyllä tässäkin harjoittelun LAATU korvaa MÄÄRÄN :)

Efesos

Miksi meidän suomalaisten manzu kannattaa treenata? Katso Lapuaa? Neljä ulkomaalaista vie kuitenkin kaikki peliminuutit. yt. skeptikko

asdfsadfsdaf

Efesos sanoi:
Miksi meidän suomalaisten manzu kannattaa treenata? Katso Lapuaa? Neljä ulkomaalaista vie kuitenkin kaikki peliminuutit. yt. skeptikko
Kolmehan siellä on, Brace suomalainen

Efesos sanoi:
I/WE HAVE A DREAM, that some day, maybe today 8)

Odottavan aika on pitkä ja matka huippukoripalloilijaksi on vielä pitempi. On selkeää, ettei se matka mitä minunkin valmentajauran aikana on kuljettu, ole ollut itsestäänselvyyksiä täynnä. Jokapaivä opimme lisää. Ainoa mitä toivon tällähetkellä lisään Suomeni maan korikseen on valmentajat ja seurojen panostavan valmentajiin, ammattimaisiin valmentajiin jo heti mini ja mikroiässä. Alle 13 vuotiaista löytyy paljon mahdollisuuksia. Silloin on opittava peruskoristaidot ja B ikäisenä sitten aloitetaan halulla tehdä joukkueita, tehdä todellisa koripallon pelaajia. Valitettavasti ei oikotietä ole.
Nähtäksi jää tuleeko Suomesta täydellinen mailapeliyhteisö ja onko jalan tai käden pallopeleillä mitään tulevaisuutta :'(

"BEEF"

BalanceElbowEyesFollow through

Eikö tuo kannata harjoitellesa muistaa?

Boobie Gibson sanoi:
Itse harjoittelisin melkein joka päivä mutta asuinalueella ei ole sisähalleja ja lähin on n.7 kilsan päässä. Kesäisin kilsan päässä on ulkokenttä jossa usein käyn mutta talvella omien treenien ohessa ei voi paljoa mitään tehdä vaikka haluja olisi.
Jos olet koulussa, niin kannattaa kysyä joltain opettajalta tai rehtorilta mahdollisuutta päästä heittämään esim. ennen koulua tai koulun jälkeen, jos salissa ei muuta käyttöä ole.

tietysti

manzu sanoi:
Nähtäksi jää tuleeko Suomesta täydellinen mailapeliyhteisö ja onko jalan tai käden pallopeleillä mitään tulevaisuutta :'(

On tietysti. Koripallolla ja esim. lentopallolla on monella varsinkin pienemmällä paikkakunnalla hyvin vahva asema ja kulttuuri. Verrattuna muihin pohjoismaihin taso on parempi ja maajoukkeet pelaavat A-divarissa. Harrastajamäärät eivät ole pienentyneet vaikka ikäluokat ovat.
Jalalla pelattavista jalkapallolla on jo nyt niin paljon harrastajia sekä miehissä että naisissa että on erittäin oleellinen osa lukemattomien perheiden viikottaista arkea. Jos joku joku joukkuelaji suomesta häviäisi kuin taikaiskusta niin jalkapallon häviäminen olisi suurin takaisku yhteiskunnan kannalta.

...

Boobie Gibson sanoi:
Voisiko talvella käyttää ajan kaikkeen muuhun, kuin heittämiseen. Eli, jos talvella harjoittelet Lihaskuntoa, -voimaa ja -kestävyyttä, voit koko kesän käyttää heittoharjoitteluun. Kuntopiirin tekeminen talvella hoitaisi Vatsan selän yms. Kuntoon ja kesällä voisi heittelyyn keskittyä. Ja on heitto harjoituksia mahdollista tehdä sisälläkin. Eli menet makaamaan lattialle, otat pallon normaalisti noin otsan kohdalle ja teet suorituksen. Eli heität makuulta ylöspäin, tosin mikäli katto on kovin matallalla kannataa voiman kanssa varoa. Silloin voit harjoitella mm. Käden oikeaa liikerataa. Ja laitta kierrettä palloon.

-Mickey-

Jos heittoharjoittelu jää pelkästään kesäksi, kannattaa heittää haaveet hyvästä heittäjästä mielestä samantien. Hyväksi heittäjäksi tullaan vain ja ainoastaan heittämällä, heittämällä ja heittämällä. vuoden ympäri joka päivä tulee heittää mahdollisimman paljon hyvälaatuisia heittoja.

Ehdottomasti kannattaa ottaa yhteyttää siihen koulun rehtoriin ja mennä vaikka seitsemältä heittämään sinne koulun saliin jos muuten ei ole mahdollista treenata. Jos muu ei auta niin pyydä vanhempia ottamaan yhteyttä reksiin. Käytännön järjestelyt voi aina hoitaa jotenkin.

...

Heittämisestä tuli mieleen, että kuinka paljon korin korkeus vaikuttaa heittotaidon kehittymiseen. Itsellä ei ole mahdollisuutta (vielä) Harjoitella normaali korkuiseen koriin, mutta koululla on jotkut ei mini, mutta ei aikuisten korit. E

umpelo

... sanoi:
Heittämisestä tuli mieleen, että kuinka paljon korin korkeus vaikuttaa heittotaidon kehittymiseen. Itsellä ei ole mahdollisuutta (vielä) Harjoitella normaali korkuiseen koriin, mutta koululla on jotkut ei mini, mutta ei aikuisten korit. E

no totta kai se vaikuttaa..mieti nyt.
ajatellaan huvin vuoksi vaikka näin:
heität vaikka vuoden aikana joka päivä keskimäärin 120 toistoa. 365x120 = 43800
heität 43800 kertaa minikoriin.. se jää taatusti muistiin selkäytimeen ja vaikuttaa sitten paljon heittoon aikuisten koriin

jos ei koria kerta kaikkiaan löydy, reenaa vaikka lihaskuntoa ja pallonkäsittelyä niin penteleesti.

Vieras

Vs: Miksi hyvä heittäjä otetaan penkille?

Tämä ketju on hyvä nostaa ylös nyt ja lukea.

Aihe liittyy myös maajoukkueiden taktiikkaan.
Nimittäin minun lisäkseni kp.comin kommentaattoreita kiusasi eilisiltana kysymys siitä, miksi mies otettiin pois juuri kun hänellä oli päällä flow, vaikkapa Salinin 3+2.

Samaa ihmettelin erityisesti WU16-joukkueen pelistä. Miksi ottaa penkille pelaaja, joka juuri on osoittanut, että tänään hänellä onnistuu?

Kertokaapa asiaan liittyvät fundeeraukset, tietäväiset!
Onko siinä jokin taktinen juttu, esimerkiksi ajattelu, että vastustaja alkaa joka tapoauksessa puolustaa menestyjää heti kovemmin, joten annetaan huilia ja sekoitetaan samalla vastustajan peliä?

kuperakeikka

Vieras sanoi:

Nimittäin minun lisäkseni kp.comin kommentaattoreita kiusasi eilisiltana kysymys siitä, miksi mies otettiin pois juuri kun hänellä oli päällä flow, vaikkapa Salinin 3+2.

Samaa ihmettelin erityisesti WU16-joukkueen pelistä. Miksi ottaa penkille pelaaja, joka juuri on osoittanut, että tänään hänellä onnistuu?

Onko siinä jokin taktinen juttu, esimerkiksi ajattelu, että vastustaja alkaa joka tapoauksessa puolustaa menestyjää heti kovemmin, joten annetaan huilia ja sekoitetaan samalla vastustajan peliä?
Salin oli eilen kuolemanväsynyt ja otettiin penkille vetämään happea.

Vieras

kuperakeikka sanoi:
Salin oli eilen kuolemanväsynyt ja otettiin penkille vetämään happea.

Tieto vai arvaus?

Kohtelu ei ole koskenut vain Salinia, vaan tuntuu melkein säänöltä.

Onhan se niinkin, että parin onnistumisen jälkeen pelaaja otetaan tiukasti kiinni, eikä tilaa enää löydy, mutta heittäjän on vaan heitettävä jos kulkee. Ja kun tilaa ei löydy, niin tulee huonoja ratkaisuja.

Vieras sanoi:

Voi kuule, tässä on aiheellinen kysymys jonka voisi huoletta heittää aika monellekin valmentajalle. Joskus todella miettii, että minkälaista aivotoimintaa löytyy tietyiltä valmentajilta. Muistan itse kun pelasin aktiivina, niin joskus tuli eteen tilanteita, että huomasi varmimman tavan päästä penkille, kun laittoi pari kolmosta putkeen sisään. Ja aina sitten perustellaan ja puolustellaan näitä penkityksiä, että pelaaja olisi väsynyt. Itse ainakin tein muutaman kerran hyvinkin selväksi, mitä mieltä olin siitä, että mut otettiin penkille parin minuutin jälkeen, kun pohjilla oli pari hyvää ofua ja difua. Kyllä vitutti ja kovin.

Ei pelaaja mitenkään väsynyt ole, jos hyökkäyspäässä kulkee kuin unelma. Silloin pelataan flow-tilassa. Sitä paitsi, vaikka olisi hieman väsynytkin, niin itse valmentajana katsoisin jopa hieman läpi sormien mahdollista pientä löysäilyä puolustuksessa, mikäli hyökkäyspäässä kulkee unelmasti. Ja en nyt tarkoita lievällä löysäilyllä sitä, että oma jätkä tekee joka tilanteesta korin. Jos näin on, niin penkille tietty

Ja onko sekään mikään puolustus sitten penkitykselle, että "vastustaja kuitenkin saa sen jossain vaiheessa kuriin" tai että "jossain vaiheessa se kuitenkin alkaa heittää ohi". Ei minun mielestä. Jos se hetki ei ole nyt, niin antaa palaa. Kyllä minä valmentajana sanon sitten, kun ei saa enää heittää.

Usein kyse ei ole siitä, että pelaaja ei olisi enää "kuuma" sen jälkeen kun on otettu penkille flow-tilan parhaalla mahdollisella hetkellä. Sitä vaan vituttaa niin paljon, että se syö jo pelifiilistäkin

Dodii

Donopa sanoi:
Ei pelaaja mitenkään väsynyt ole, jos hyökkäyspäässä kulkee kuin unelma. Silloin pelataan flow-tilassa. Sitä paitsi, vaikka olisi hieman väsynytkin, niin itse valmentajana katsoisin jopa hieman läpi sormien mahdollista pientä löysäilyä puolustuksessa, mikäli hyökkäyspäässä kulkee unelmasti. Ja en nyt tarkoita lievällä löysäilyllä sitä, että oma jätkä tekee joka tilanteesta korin. Jos näin on, niin penkille tietty.

Riippuu kyllä nyt hieman pelisysteemistä voiko pelaajaa huilauttaa puolustuksessa. Mikäli joukkue pelaa puolustusta mallia junnumaajoukkueet, alkaa muita pelaajia taas vituttamaan jos joku ei pelaa syöttölinjoja yli tai on myöhässä avussa. Paikkahan on sitten taas hyvinkin varteenotettava vaihtoehto huilauttaa pelaajia. Ja on totta, että pelaajalle ei väsymyksen tulle ole niin suuri,kun onnistumisia tulee alle, kuitenkin valmentajan on katsottava vähän pitemmälle peliin kun senhetkisiin tapahtumiin. Ei palvele joukkuetta jos pelaaja heittää 1.puoliajalla kolmoset 4/5 ja on neljännessä erässä niin poikki että saa yhden heiton ilmaan.

Vieras

Dodii sanoi:
Riippuu kyllä nyt hieman pelisysteemistä voiko pelaajaa huilauttaa puolustuksessa. Mikäli joukkue pelaa puolustusta mallia junnumaajoukkueet, alkaa muita pelaajia taas vituttamaan jos joku ei pelaa syöttölinjoja yli tai on myöhässä avussa. Paikkahan on sitten taas hyvinkin varteenotettava vaihtoehto huilauttaa pelaajia. Ja on totta, että pelaajalle ei väsymyksen tulle ole niin suuri,kun onnistumisia tulee alle, kuitenkin valmentajan on katsottava vähän pitemmälle peliin kun senhetkisiin tapahtumiin. Ei palvele joukkuetta jos pelaaja heittää 1.puoliajalla kolmoset 4/5 ja on neljännessä erässä niin poikki että saa yhden heiton ilmaan.

Kyllä minä kaipaisin enemmän tietoa siitä, mikä esimerkiksi Dettmannin strategia voisi olla - miten se selittyy tavalliselle katsojalle.
Vitutuksen ymmärrän.
Ja levonkin ymmärrän sikäli, että korishan on nykyisin tempoltaan kuin jääkiekko. Toisaalta huippupelaajat eivät todellakaan väsy vähästä, eivät varsinkaan onnistumisistaan.
Silti, onko esimerkiksik olemassa tähän tempoon koetut hyvät kentälläoloajat?
Onko kirjausteknisesti tai muuten vaikeaa tehdä juuri oikeita vaihtoja?
Tai mityä muuta?

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.