Pyrintö-Honka on tosiaan vaikea arvioida. Kummastakaan ei oikeastaan tiedä, minkälaisella joukkueella ovat liikkeellä, kun kahta sarjaa pelaavia pelaajia on kummallakin roppakaupalla. Mutta ei Pyrintö kyllä kotona häviä, eli mun veikkaus on kotivoitto.
Namika-Catz on myös vaikea arvioida ja syykin on sama. Namikan U17-tytöt pelaa samaan aikaan SM-sarjaa Helmeä vastaan. Kummassa pelissä nuoret tähdet pelaavat? Se vaikuttaa aika tavalla tähän matsiin. Namikan alkukausi on tosiaan ollut tuloksellisesti hieno, mutta niin kuin puheenavaaja sanoi, vastassa ei ole ollut sarjan kovimpia jengejä. Catz taas on pelannut kärkipään joukkueita vastaan ja voittanut vakuuttavasti Katajan. Minä veikkaan, että Namika panostaa U17-peliin ja Catz vie tämän matsin.
TuRi-BC Nokia on minun silmissäni aika selkeä vierasvoitto. TuRin nuori joukkue ei ole oikein lähtenyt odotusteni mukaiseen lentoon. Katajan kaataminen ei oikein riitä meriitiksi, kun vastassa on sarjan ainoa joukkue, joka on kertonut tavoittelevansa nousua. En usko, että Riento lähtee vieläkään lentoon, vaikka soisinkin sen tapahtuvan. Yllätyn, jos tästä ei tule vierasvoittoa.
Ja yllätyn vielä enemmän, jos Helmi ja Ringside eivät hoida vierasmatsejaan kunnialla. Helmi pelasi viime viikolla tasaisen väännön Ringsiden kanssa. Tällä kertaa Ringside oli lopussa vahvempi, mutta Capitals voittaa tällä kaudella vielä monta ottelua, ja ensimmäinen niistä on Huima vieraissa. Ringside on tällä kaudella onnistunut voittamaan kolme tiukkaa matsia laadukkaita vastustajia vastaan. Ja kaataman Huiman 70 pisteellä. Kataja ei ihan seuran kovimpiin jengeihin kuulu, joten kyllä Joensuussakin nähdään vierasvoitto.