Vs: NCAA 2006/07
Olen katsonut varmasti jo kohta sata matsia tällä kaudella. Aika moni pelaaja on jäänyt mieleen hyvässä, tai sitten pahassa. Erityisen positiiviset vibat olen saanut seuraavista kavereista:
Alonzo Gee, Alabama. Oikeastaan iskin silmäni häneen jo viime kaudella, mutta ensimmäinen Baman matsi, jonka tällä kaudella näin oli Geeltä huikea. Uskomattoman matsin kruunasivat peräkkäisissä hyökkäyksissä lyödyt and1-donkit. Kun Gee ajaa korille, niin Odenillakin saattaa pari pisaraa valua puntteihin.
Kevin Durant, Texas. Tiesin, että Durant on hyvä, mutta NÄIN hyvä. Hämmentävää katsoa hänen ylivertaisuuttaan.
Jared Dudley, Boston College. Pienen laiturin prototyyppi. Muistuttaa nuorempaa Carmeloa. Hyvä NBA-ura edessä, vaikka varausvuoro putoaisi kauaksi kärjestä.
Corey Brewer, Florida. Floridan paras pelaaja. Ehkä NCAA:n paras puolustaja, joka ei välitä pätkääkään omista tilastomerkinnöistään.
Josh McRoberts, North Carolina. Parempia passeja kuin parhailla pointeilla. Pystyy tekemään mitä vaan, mutta ei jostain syystä kykene dominoimaan. Yliopistopalloilun taitavin ja monipuolisin korinaluspelaaja.
Acie Law, maailman paras clutch-pelaaja?
Paul Harris, Syracuse. Ensimmäinen vuosi menee opetellessa, mutta seuratkaapa huviksenne ensi kaudella kaverin tilastoja.
Sundiata Gaines, Georgia. NCAA:n aliarvostetuin takamies. Toivottavasti joku varaa tämän Iverson-kloonin NBA:han, koska sinne hän toden totta kuuluu.
Sitten pikapikaa lista suurimmista pettymyksistä ja yliarvostetuimmista pelaajista:
Jeff Green, Georgetown. Olisin odottanut häneltä paljon enemmän. Huippulahjakas laituri, joka höntsää ihan liikaa.
Tasmin Mitchell, LSU. Ikäluokkansa paras laituri? PAH! Osaa heittää, ei paljon muuta.
Brandon Rush, Kansas. Hyvä yliopistopelaaja, mutta ei kovin ruusuista NBA-uraa edessä. Ei erityisen hyvä missään.
Coleman Collins, Virginia Tech. Tullut kovaa vauhtia alaspäin.
Dominic James, Marquette. Ei lähellekään niin hyvä pointti kuin ennen kauden alkua hehkutettiin.
Julian Wright, Kansas. Minun lemppari, mutta kehitys pysähtynyt. Oppiiko koskaan heittämään ja tekemään pisteitä?
Bill Walker, Kansas State. Tuli vuotta aikaisemmin yliopistokentille, mutta ei ole ollut valmis pelaamaan maineensa veroisesti. Ehkä sopeutuu ensi kautta ajatellen?