Koripallo.com

NCAA 2006/07

Veikkaus.fi

Vs: NCAA 2006/07

Olisiko jollakin tietoa, kuinka pitkä tuo Oregonin Brooks on? Aika ilmava tyyppi. Liiteli ajoittain aika korkealla.

Karpalo sanoi:
Appleby on esittänyt koko kauden erinomaista heittopeliä. Kaveri ei edes näytä korispelaajalta, mutta silti heittää monta isompaa miestä naamaan.

Poikkeus varmaan vahvistaa säännön, sillä ainoa peli minkä olen häneltä nähnyt oli Arizonaa vastaan ja silloin ei uponnut kyllä mikään eikä mistään.. :)

Mitäs mieltä olette tästä Arizonan Buddingerista? Canalin maanantainpeli oli taas aika vakuuttava esitys ja mitä mä olen noita yliopistopelejä katsellut niin tämä herra on jäänyt päälimmäisenä mieleen.. Freshman ja aivan ikäluokan huippuja myös lentiksessä. Mielenkiintoinen kaveri.

Aika vähän tiedän NCAA:stä eikä ole katsonutkaan sitä kuin muutaman pelin, mutta suosikkini ovat siis Appleby ja Pruitt.

She-Man sanoi:
Kaikkien aikojen paras freshman.

Melo, anyone?

-Nisula- sanoi:
Poikkeus varmaan vahvistaa säännön, sillä ainoa peli minkä olen häneltä nähnyt oli Arizonaa vastaan ja silloin ei uponnut kyllä mikään eikä mistään.. :)

Mitäs mieltä olette tästä Arizonan Buddingerista? Canalin maanantainpeli oli taas aika vakuuttava esitys ja mitä mä olen noita yliopistopelejä katsellut niin tämä herra on jäänyt päälimmäisenä mieleen.. Freshman ja aivan ikäluokan huippuja myös lentiksessä. Mielenkiintoinen kaveri.

Chase Buddinger on ollut aika vakuuttava kahdessa ottelussa mitkä olen nähnyt. Kaverilla on vähintäänkin kohtalainen heitto ja pomppuakin löytyy yli 40 tuumaa. (selostajan mukaan) Eikä puolustuksessakaan ainakaan heikoin lenkki. Jos kaveri valitsee lajikseen koriksen, niin varmaan voisi tulla kovan luokan pelimieheksi.

Minäpä väitän, että Kevin Durant on freshman-kaudellaan parempi kuin Carmelo Anthony. Helposti unohtuu se seikka, että Syracusella oli tuolla mestarikaudella huomattavasti enemmän kokemusta kuin Texasilla on tällä kaudella.

Anthony ja Durant ovat kyllä siinä mielessä samanlaisia pelaajia, että molemmat kouluttavat pieniä laitureita korin alla ja dominoivat isoja laitureita kaaren takana. Durantin puoleen käännyn siinä, että hän ei tarvitse kovin montaa kosketusta ollakseen kentän paras pelaaja. Anthony oli muistaakseni(!) jo freshman-kaudellaan pelaaja, jonka kautta suurin osa hyökkäyksistä piti pelata. Pidemmän päälle Durantin puoleen kallistun siitä syystä, että Anthony oli jo yliopistokaudellaan fyysisesti vastustajiaan edellä, Durantin kroppa ja voima ovat vasta kehittymäisillään. Durant on vastustajilleen liian taitava, kun taas Anthony oli liian fyysinen.

Durant ei ikävä kyllä tule voittamaan mestaruutta ensimmäisellä kaudellaan, mutta väitän, että taso on tällä kaudella huomattavasti kovempi kuin Carmelo Anthonyn mestaruuskaudella 2002-03.

Olen katsonut varmasti jo kohta sata matsia tällä kaudella. Aika moni pelaaja on jäänyt mieleen hyvässä, tai sitten pahassa. Erityisen positiiviset vibat olen saanut seuraavista kavereista:

Alonzo Gee, Alabama. Oikeastaan iskin silmäni häneen jo viime kaudella, mutta ensimmäinen Baman matsi, jonka tällä kaudella näin oli Geeltä huikea. Uskomattoman matsin kruunasivat peräkkäisissä hyökkäyksissä lyödyt and1-donkit. Kun Gee ajaa korille, niin Odenillakin saattaa pari pisaraa valua puntteihin.

Kevin Durant, Texas. Tiesin, että Durant on hyvä, mutta NÄIN hyvä. Hämmentävää katsoa hänen ylivertaisuuttaan.

Jared Dudley, Boston College. Pienen laiturin prototyyppi. Muistuttaa nuorempaa Carmeloa. Hyvä NBA-ura edessä, vaikka varausvuoro putoaisi kauaksi kärjestä.

Corey Brewer, Florida. Floridan paras pelaaja. Ehkä NCAA:n paras puolustaja, joka ei välitä pätkääkään omista tilastomerkinnöistään.

Josh McRoberts, North Carolina. Parempia passeja kuin parhailla pointeilla. Pystyy tekemään mitä vaan, mutta ei jostain syystä kykene dominoimaan. Yliopistopalloilun taitavin ja monipuolisin korinaluspelaaja.

Acie Law, maailman paras clutch-pelaaja?

Paul Harris, Syracuse. Ensimmäinen vuosi menee opetellessa, mutta seuratkaapa huviksenne ensi kaudella kaverin tilastoja.

Sundiata Gaines, Georgia. NCAA:n aliarvostetuin takamies. Toivottavasti joku varaa tämän Iverson-kloonin NBA:han, koska sinne hän toden totta kuuluu.

Sitten pikapikaa lista suurimmista pettymyksistä ja yliarvostetuimmista pelaajista:

Jeff Green, Georgetown. Olisin odottanut häneltä paljon enemmän. Huippulahjakas laituri, joka höntsää ihan liikaa.

Tasmin Mitchell, LSU. Ikäluokkansa paras laituri? PAH! Osaa heittää, ei paljon muuta.

Brandon Rush, Kansas. Hyvä yliopistopelaaja, mutta ei kovin ruusuista NBA-uraa edessä. Ei erityisen hyvä missään.

Coleman Collins, Virginia Tech. Tullut kovaa vauhtia alaspäin.

Dominic James, Marquette. Ei lähellekään niin hyvä pointti kuin ennen kauden alkua hehkutettiin.

Julian Wright, Kansas. Minun lemppari, mutta kehitys pysähtynyt. Oppiiko koskaan heittämään ja tekemään pisteitä?

Bill Walker, Kansas State. Tuli vuotta aikaisemmin yliopistokentille, mutta ei ole ollut valmis pelaamaan maineensa veroisesti. Ehkä sopeutuu ensi kautta ajatellen?

taikaviitta

Minä kyllä olen ehkä hieman eri mieltä tuosta Durantin roolista Texasin joukkueessa... Ne kolme matsia, mitkä minä olen nähnyt, ovat osoittaneet mielestäni sen, että Durant on Texasin kaikki kaikessa hyökkäyksessä. Melkeimpä enemmän kuin kaksi kolmesta korista, mitkä Texas tekee, kulkevat Durantin käsien kautta.

Durant pyörii kentällä tarvittaessa millä pelipaikalla tahansa ja jakaa palloa erittäin tehokkaasti eteenpäin, jos ei itse lähde tekemään ratkaisua. Jotta Texas voisi voittaa kovia pelejä, vaaditaan Durantilta erittäin aktiivista peliä. Durant vaikuttaa kyllä peliin huomattavasti vain pelkällä läsnäolollaan. Hän on niin kova levypallo pelaaja ja hyvä heittäjäkin, että yhden puolustajan täytyy lähes koko 40minuuttia tietää, missä Durant on ja olla 20cm päässä hänestä. Vaihtopenkillä saattaa riittää puoli metriä...

Korit, jotka Texas tekee "ilman" Durantia ovat riistosta tulleita nopeita, taikka parin syötön jaälkeen tulleita ajoja ja heittoja.

Mitäs mieltä Jaakko olet Pruittista ja Applebystä?

Entäs millaista tulevaisuutta odotetaan Georgetownin Ewing Juniorilta?

Josh McRoberts Dukesta, Jaakko.

Aargh. Trippailen taas, viimeksi ehdotin Durantia Arizonaan.

Pat Ewing Jr. ei ole kovin kummoinen pelimies. Yritystä riittää, mutta taitoa ei. Ensi vuonna saanee lisää peliaikaa, mutta aloitusviisikon paikkakin saattaa jäädä haaveeksi. Pruitt ja Appleby ovat ihan hyviä takamiehiä, mutta rahkeet eivät välttämättä riitä aivan nba:han saakka. Tai oikeastaan Pruitt on aika varma nba-pelaaja, mutta tekemistä hänelläkin riittää, jos meinaa kunnon uran itselleen liigassa rakentaa.

Me ollaan taikaviitta varmaan katsottu eri pelejä, koska näkemissäni otteluissa Durant on tehnyt pisteensä huomaamatta. Niissä peleissä Damion James ja DJ Augustin ovat olleet jopa näkyvämmässä - joskin vähäisemmässä - roolissa kuin Durant.

She-Man sanoi:
Bill Walker, Kansas State. Tuli vuotta aikaisemmin yliopistokentille, mutta ei ole ollut valmis pelaamaan maineensa veroisesti. Ehkä sopeutuu ensi kautta ajatellen?

Eiks Walker loukkaantunut heti kauden alussa?

http://sports.espn.go.com/ncb/player/profile?playerId=34658

Muistaakseni Walker joutui alkukaudella huilaamaan otteluita akateemisen syiden takia, mutta tuosta loukkaantumisesta en ollut kuullutkaan. Tammikuun alussa näyttäisi jääneen sivuun.

Oisko ollu ACL loukkantumisen syy

taikaviitta

Kaikille niille, joita asia kiinnostaa (jos lukee viestin, niin pitäisi kiinnostaa):

TVU plaueriltä (CBS-kanava) tulee NCAA:n ja koko urheilumaailman paras kaksintaistelu North Carolina Tar Heels - Duke Blue Devils. Tässä on pelissä ylpeys, osavaltion kuninkuus sekä elämä ja kuolema. Todellinen klassikko, joka kannattaa kaikkien katsoa.

Kausiyhteenvetoa suomalaispelaajien osalta Korisnetissä:

http://www.koris.net/1/artikkeliarkisto/?num=146709

Voidaanko ensi kaudeksi odotella paria pitkää miestä Korisliigaan vai onko kaksikolla Ahvenniemi / Surov jotain mahdollisuuksia edetä esim. Euroopan kentille ? esim Jaakolta odottaisi pientä spekulaatiota.

Lauantaina ja sunnuntaina on tiedossa triple-headerit ja nehän näkyy tuolta TVUplayerilta CBS:ltä. TV guide on tuonne osoitteessa http://www.viidoo.com/tvguide/index.php

Eipä tartte baariin lähteä vkloppuna... :)

Jos joku ei ole nähnyt: Gerald Henderson yrittää murtaa Hansboroughin nenän...ja onnistuu. Parasta pätkässä ovat kommentaattorit, jotka eivät ilmeisesti tajua mistään mitään.

http://www.youtube.com/watch?v=VH9gnyosh_w

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.