Kaisa Variksen edustaman Grand Canyonin WAC-konferenssin puolivälierä- ja mahdollinen välieräottelu on joko peruttu tai siirretty myöhäisempään ajankohtaan tuntemattomasta syystä (siirto ei
todennäköisesti ole aikataulusyistä mahdollista).
Mijardin arvoinen turnaus käsittääkseni rahoitti lähes kokonaisuudessaan yliopistourheilun. Ymmärtääkseni yliopistot tekivät ensiksi omia päätöksiä lopettaa urheilutoiminta ja kattojärjestö päätti osaksi niiden seurauksena peruuttaa (eikä siirtää) kaikki turnaukset.Sekä naisten että miesten turnaukset ilmeisesti peruttu.
Olen nähnyt kuluneena vuonna joitain Raitasen pelejä livenä ja televisiosta. Raitasen heittoprosentit kehittyivät NCAA:ssa (kolmoset paranivat lukemasta 28% arvoon 38%, vapaaheitot paranivat lukemasta 53% arvoon 86%). Se kuuluisa "joku" on hionut Raitasen heittotekniikkaa.
Tilastot eivät kerro kuinka paljon Raitasen heitto on nopeutunut vuosien varrella. Isä-Raitanen analysoi, että Raitasen nopeus puolustamisessa ei ole riittävän hyvä. Se on kuitenkin puute, joka on todennäköisesti korjattavissa.
Parhaat suomalaiset puolustajat varastavat itselleen lisää aikaa ennakoimalla. Minun mielestä koripallo ei ole reagointilaji vaan se on ennakointilaji. Päätöksentekonopeus (intuitio/pohdinta) on myös tärkeä ominaisuus.
Tietenkin oikeiden ratkaisujen (päätösten) tekeminen on myös tärkeää, mutta se ominaisuus kehittyy pelikäsityksen parantuessa. Isä-Raitanen nosti tämän osa-alueen (syötöt/menetykset) Raitasen vahvuudeksi. Pelikäsitys paranee entisestään, kun pelivuosia tulee lisää.
Tomppa Murphy menee Vermontiin, joka pelaa America East -konferenssissa. Kaksi vuotta saa vielä pelata.
UVM men's basketball: Northeastern transfer Tomas Murphy commits to Catamounts
Northeastern forward Tomas Murphy gave his verbal commitment Saturday to transfer to the UVM men's basketball program.www.google.com
Onneksi mun faija ei ole koskaan ruotinut mun heikkouksia ja vahvuuksia tolla tavalla julkisesti... Huh.
Näen tämän vähän eri tavalla.
Mun mielestä se, että faija on vahvasti mukana 20-VUOTIAAN kaverin pelihommissa on lähes ainoastaan hyvä asia. (tietysti on näitä Ball-lapsia, joissa isä on julkisuudenhakuinen ja se lapsellisin perheessä). Mutta Jos siinä iässä ei kestä iskän kommentteja julkisuudessa, onko pää tarpeeksi kova huipulle? Nuorempien kohdalla eri asia, toisaalta veihän esim. Esa Sievinen Janin huipulle. Toki eri laji, mutta kuitenkin.
Jos Remulla on isä taustalla tukemassa, vaikka analysoidenkin, niin miten se aikuisen huippu-urheililjan kohdalla voisi olla haitaksi?
Toki, nykyäänhän myös 40-vuotiaat ovat nuoria, vai mitä Espoon Nash?