Koripallo.com

Nilan Bisons 2011/12

Vs: Nilan Bisons 2011/12

http://veikkaajat.com/koripalloliitolle-taystyrmays-tassa-on-martin-zenon-edustusvapautuspaperi-joka-puoltaa-nilan-bisonsin-martin-zenon-olleen-edustuskelpoinen/

FIBA:n sääntö, jota myös Suomen Koripalloliiton tulee noudattaa, on yksiselitteinen. Mikäli vastausta ei toisesta liitosta ole kuulunut seitsemän vuorokauden kuluttua ensimmäisestä pyynnöstä, tulee Suomen Koripalloliiton informoida FIBA:aa välittömästi ja FIBA vapauttaa pelaajan.

Nyt joku on jättänyt työnsä tekemättä. Filippiinien liittoa on enää turha syyttää, sillä vastuu siirtyi Suomeen perjantaina 30.9. klo 11:00. Heillä oli 5 tuntia aikaa hoitaa yksi paperi Suomeen. Se on heidän työtehtävä.

Ja aivan turha selitellä, että liiton ovet sulkeutuivat klo 16. Silläkään ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Sääntö on 7 vuorokautta, eivätkä säännöt muutu viikonpäivien tai kellonaikojen myötä.

Mitä Herenciaksen juttuihin tulee, niin puheesi ovat täysin vailla järkeä. "Miksi pitää sotia isompaa vastaan, tehdään asiat oikein ja kuka maksaa höpinät." Seurahan on tehnyt kaikki asiat oikein ja heidän oikeudet on nyt poljettu. Jos seura ei pidä oikeuksistaan kiinni, niin koko touhu kannattaa lopettaa. Fairplay-hengen voi tunkea suhteellisen syvälle siinä vaiheessa, kun astut huippu-urheilun maailmaan. Joukkueen päävalmentaja Gibson käy asiasta myös suhteellisen lämpöisenä, sillä hän tehnyt viikon verran turhaa duunia tämän asian ja agenttiasian eteen, saadessaan liitolta täysin väärää ja virheellistä informaatiota.

Virallinen vapautus näyttää tältä, joka liiton olisi pitänyt hoitaa perjantaina 30.9.

REFERENCE: LETTER OF CLEARANCE

On 30 September 2011 the Finnish Basketball Federation requested for a letter of clearance for the above-mentioned player who last played with a club affiliated to the Basketball Federation of xxxx. However, the federation has not received an answer to date.

With reference to our below request which has remained unanswered, FIBA herewith issues clearance to xxxxxx XXXX (x . 19xx) allowing him/her to play in FINLAND since the 7-day deadline for a response as per our FIBA Regulations governing the International Transfer of Players (Art. 3-77) has expired.

Kysymys kuuluukin : onko tuo asia nyt elämän ja kuoleman asia, jotta se pitää viedä eteenpäin. Ja tuhlata siihen voimavaroja ja resursseja? Kaikella kunnioituksella.
En hlökohtaisesti taas usko siihen että liitto tulee pyörtämään päätöksensä, joka on jo annettu ja tuomittu Loimaa häviämään. Me saatiin se julkinen voitto ekassa pelissä kun silmäätekevät olivat paikalla ja lehdistö myös.
Haluatko olla oikeassa vai onnellinen? Meillä on edelleen se sama tiimi joka voitti Topon. Nyt asiat on kunnossa joten tämä on taas sellainen pohjanmaalainen periaate -taistelu..? Anycase, cheers to that. Toivon vaan, että seuraava uutinen ei ole Biisoneiden taloudellisista vaikeuksista.

Se mihin olen hiukan kiinnittänyt huomiota tällä palstalla - aika harva ihminen täällä näkee koko kuvaa asioista.. Katsotaan vain uppiniskaisesti siihen yhteen asiaan ja kommentoidaan sen mukaan. Ylläpidolla on tuntunut olevan kiirettä tänä aamuna poistella viestejä.. Onneksi ehdin ne lukemaan ennen sitä..

Tänään Lahteen ja toivon todella, että joku kertoo myös pelillisiä näkemyksiä Lahdesta. Kun ne on jotenkin unohtuneet kokonaan. Peace.

- "Onko se elämän ja kuoleman asia", että seuralta viedään pisteet virheellisen tiedonjaoen ja väärän toiminnan seurauksena? Mielestäni on aika vahvasti, sarjapisteistähän me pelaamme.
- Ei liitto tätä asiaa tule lopullisesti ratkaisemaan, jos myös liittohallituksen kanta on seuran kannalta negatiivinen.
- "Nyt asiat on kunnossa. Me saatiin se julkinen voitto ekassa pelissä kun silmäätekevät olivat paikalla ja lehdistö myös." ??? En ymmärrä koko lausetta.

Seura taistelee oikeuksistaan varsin perustellusti ja menee maaliin asti. Maalissa nähdään, kannattiko se vai ei. Jos näistä asioista ei taisteltaisi, ei huippu-urheilutoimintaa olisi mitään järkeä pyörittää.

Tänään Lahteen ja pinnat himaan.

Kumpihan tässä nyt taistelee, entinen urheilutoimenjohtaja ja lottosijoittaja vai Nilan Bisons?

Onpa todellakin joillakin kiire poistella viestejä. Aleksi saa kyllä jankata samoja asioita viikkotolkulla ja vittuilla kaikille heidän tyhmyydestään ja ymmärtämättömyydestään. Vähänkin kun antaa takaisin, niin jopa on pyyhekumi heti päällä. Omistaako Valavuori kpcomin?

Ja minkä ihmeen takia Valavuori hoitaa tätäkin asiaa vielä, vaikka ei ole enää ollenkaan puikoissa? Hirveä hosuminen on päällä ja omaa egoa ja osaamista koko ajan korostaen.

Huilaisit Aleksi muutaman päivän ja vaikka jättäisit muutamaksi päiväksi koko kpcomin,kun itsekin tiedät, ettei täällä ruikuttaminen johda mihinkään. Odottele kiltisti päätöksiä ja tyydy sitten niihin, menivätpä ne mihin suuntaan vain.

Kyllä maailmassa vielä paljon vakavampiakin asioita on kuin yksi piisoni. Eikä maailma aina ole oikeudenmukainenkaan. Johonkin vaan on Aleksi Sinunkin tyydyttävä. Näin se elämä vaan menee.

Ps. Kuinkahan kauan tämäkin viesti täällä pysyy?

ja siirtäkää ny se rumpali, mieluusti vaikka sinne parkkialueelle ;)

Sillä lailla. Ensin täällä itketään, että miksi kukaan seurajohtaja tai vaikuttaja ei voisi kertoa asioista. Sitten kun sen tekee painavasti ja oman nimensä takaa, niin täälläkin syyllistytään mitä idioottimaisinpiin loukkauksiin ja henkilökohtaisuuksiin.

Olkoot tämä viimeinen kirjoitukseni tälle palstalle vähään aikaan. Olin siinä harhaluulossa, että koripallopiirien keskustelu pysyisi suht asiallisena ja asiat riitelisivät. Nyt jo liian moni sortuu kohdistamaan kritiikin ihan väärällä tavalla.

Koko tämä puolen vuoden keskustelu kertoo syyt sille, miksi koris ei ole saanut isompaa jalansijaa Suomessa. Pienen piirin puuhastelua ja tikusta tehdään asiaa. Mitään isoja linjauksia tai ratkaisuja ei pystytä tekemään. Harva on myöskään tällä palstalla pystynyt tuomaan mitään konkreettista pöydälle. Arvostelua riittää, mutta ratkaisut, puheet ja teot jäävät pöytälaatikkoon.

Jos Suomessa olisi kunnon kasa itsensä ja oman persoonansa likoon laittavia korispersoonia, olisi tilanne huomattavasti parempi. Eikä kaikista tarvitse pitää, tunteitahan tässä tulisi juuri herättää. Kovaan ääneen omalla nimellään puhuminen tuntuu herättävän valtavasti negatiivisia tuntemuksia, kun tämä on taas täysin normaali käytäntö huippu-urheilua ymmärtävissä maissa tai lajeissa. Nimimerkkien takaa keskustelu jatkukoon tällä palstalla ihan vapaasti. Sillä ei kuitenkaan saada yhtään asiaa eteenpäin, eikä se liene palstan tarkoituskaan.

Kaiken kaikkiaan koripalloväki, ainakaan tämän palstan suurin osa, ei ole hajullakaan mitä elementtejä nykyinen huippu-urheilutoiminta vaatii toimiakseen ja kehittyäkseen. Se vaatii toki paljon muutakin kuin taistelua dinosauruksia vastaan ja rakkikoirana toimimista. Loimaalla on tehty pirun hyvää duunia ja Biisonit on jo tällä hetkellä yksi tunnetuimmista ja seuratuimmista korisjoukkueista kansan keskuudessa. Joku saattaa ymmärtää asioiden tarkoitusperät, joku toinen ei.

Hotelli hoidettu, rumpali siirretty ja piirileikki voi jatkua.

Niin turha kai toivoa asiallista keskustelua, jos argumenttisi kulkevat aina samaa rataa:
ärähdys -> varatuomari paikalle -> Bisonsien sopimukset Pravdaan... eikun ...veikkaajat.comiin -> jonkun kirjoittajan henkilökohtaisuuksiin meneminen -> en ymmärrä edellä olevaa lausetta -> en kirjoita vähään aikaan tänne enää

Yhä edelleen, takerrut pikkuseikkoihin sen sijaan, että vastaisit kysymyksiin. Tässä pari, asiallisia, yksinkertaisia:

1) Miten uskot tämän vaikuttavan Loimaan koripallopuoleen? En itse haluaisi olla yrityksessä töissä / joukkueessa pelaajana, jos se koko ajan vain protestoi muita, sille rahaa ja mahdollisuuksia syytäviä organisaatioita vastaan ja on aina huonoissa uutisissa.
2) Tulepa julkisuuteen myös lakimiesten palkkioiden kanssa. Kuinka suuren osan budjetista haukkaavat varatuomareiden palkkiot?
3) Eikö Koripalloliitto samalla myös mahdollista sen, että siellä Loimaalla pompotellaan minkäänlaista palloa?
4) Miksi sinä ja veikkaajat.com yhä edelleen hoidatte Nilan Bisonsien asioita?

Vastaukseksi ei käy, että en muuten enää ole Loimaan toiminnassa mukana, en ymmärtänyt kysymyksiä (koska ne ovat suomeksi ja niihin voisi vastata kuka tahansa loimaalainen) tai en muuten enää kirjoita tänne.

Jay

Basket.fi:n sivuilta: "Filippiinien koripalloliiton jätettyä vastaamatta sille osoitettuun edustusvapautuspyyntöön kansainvälinen koripalloliitto FIBA myönsi Zenolle edustusvapautustodistuksen Suomen Koripalloliiton pyynnöstä, mutta teki sen vasta 3.10.2011."

Tuohoan kuulostaa jo täysin valheelta Koripalloliiton puolesta, jos Zeno on saanut jo perjantaina tuon edustusvapautustodistuksen omasta, agentin ja Valavuoren pyynnöstä.

Tämä vaikuttaa ajojahdilta, jossa liittoo näyttää, että sarjanousijan on turha luulla itsestään liikoja.

Ollessaan yhteydessä filippiiniläiseen seuraan ( kuten väittää ) saamatta siltä vastausta, koripalloliitolla on varmaan esittää samanlaisia todisteita yhteydenotosta, kuten Valavuorella? Lähetettyjä sähköposteja jne. Niitä tuskin tullaan näkemään ennen oikeudenkäyntiä, jos silloinkaan. Itse olen ymmärtänyt, että filippiiniläisen seuran johto ei ole sanojensa mukaan saanut minkäänlaista viestiä koripalloliitolta? Olenko väärässä?

Valitettavasti Sinä Aleksi et voi näköjään ottaa yhtään kritiikkiä vastaan. Toisaalta olet itse koko ajan kritisoimassa muita. Jotenkin et näköjään näe metsää puilta. Nimittäin et ollenkaan näytä huomaavan, kuinka itse käyttäydyt täällä.

Ja mitä tule siihen, että epäilet suurinta osaa tänne kirjoittavien olevan pihalla huippu-urheilun elementeistä, kuten niitä hienosti mainostat, niin luulenpa, että oppimista niiden elementtien pystyttämisessä on myös itselläsi. Entisiä näyttöjä ei ainakan vielä kovin suurilla kirjaimilla kannata kirjoittaa.

Eikä ainakaan itselläni Sinua kohtaan henkilökohtaisesti mitään ole, mutta tuo jankutus ja asioiden esilletuominen tyylillä " vain minä osaan ja muut ovat kaikki väärässä " ärsyttää minua ja uskoakseni joitakin muitakin.

Mitä taas joukkueeseen, jossa et millään muotoa itse enää ole mukana, niin arvostelu ei varmaankan kohdistu siihen tai pelaajiin. Kova ryhmä siellä on kasassa. Kannattaisi mielestäni keskittyäkin nyt juuri siihen joukkeen menestymiseen ja jättää turhat mesoamiset vähemmälle. Menestykseenkään ei vaikuta mitään, vaikka lopullinen tuomio tässä Zeno-jutussa olisi piisoneille kielteinen. Pelejä on niin paljon jäljellä, ettei mahdollinen menestys siihen kaadu.

Lepäilehän ja hyvää viikonloppua!

JOEN SUU sanoi:
Onpa todellakin joillakin kiire poistella viestejä. Aleksi saa kyllä jankata samoja asioita viikkotolkulla ja vittuilla kaikille heidän tyhmyydestään ja ymmärtämättömyydestään. Vähänkin kun antaa takaisin, niin jopa on pyyhekumi heti päällä. Omistaako Valavuori kpcomin?

Valavuori ei omista (tietääkseni) kpcomia, vaan kysymys on siitä, että moni häntä kritisoiva kirjoittaja on mennyt asiattomuuksiin tai henkilökohtaisuuksiin ilman että viestissä olisi ollut yhtään asiallista argumenttia. Olen pyrkinyt siistimään ne viestit, joissa on keskustelun kannalta oleellisia kannanottoja, muut olen poistanut. Ratkaisuista voi osoittaa erimielisyytensä herra Ylläpidolle.

Herencias sanoi:
Ja nyt sitten uhataan lakimiehillä notta viedään asia niin pitkälle kuin mahdollista - KUKA SEN MAKSAA??

Jos Biisonit voittaa jutun, niin silloin liitto maksaa.

Ihmetyttää seuraava kuvitteellinen tilanne:
Minulla on kauden ensimmäinen peli 2.10 ja minun pitää hankkia siihen pelioikeudet pelaajille. Ikävä kyllä en voi itse tehdä tuota prosessia alusta loppuun asti itse, vaan koripalloliitto hoitaa vapauspapereiden hankinnan ja hyväksynnän. Koska minun pitää viimeistään toimittaa vaaditut paperit liitolle, että pelaajillani on pelioikeus ensimmäisessä pelissä 2.10? Tuleeko minun lähettää tarvittavat paperit liitolle kaksi kuukautta ennen ensimmäistä peliä, vai kaksi viikkoa ennen ensimmäistä peliä? Vai ehkä 7vrk +48h ennen ensimmäistä peliä?

terveisin
Älä tee tänään sellaista minkä voit tehdä huomennakin..

Rabies sanoi:
Ihmetyttää seuraava kuvitteellinen tilanne:
Minulla on kauden ensimmäinen peli 2.10 ja minun pitää hankkia siihen pelioikeudet pelaajille. Ikävä kyllä en voi itse tehdä tuota prosessia alusta loppuun asti itse, vaan koripalloliitto hoitaa vapauspapereiden hankinnan ja hyväksynnän. Koska minun pitää viimeistään toimittaa vaaditut paperit liitolle, että pelaajillani on pelioikeus ensimmäisessä pelissä 2.10? Tuleeko minun lähettää tarvittavat paperit liitolle kaksi kuukautta ennen ensimmäistä peliä, vai kaksi viikkoa ennen ensimmäistä peliä? Vai ehkä 7vrk +48h ennen ensimmäistä peliä?

terveisin
Älä tee tänään sellaista minkä voit tehdä huomennakin..
Hoida asia jo viikolla 38 paitsi, jos Koripalloliitto kieltää järjenkäytön ja ammattimaisuuden säännöissään. Onkohan nuo muuten kirjattu FIBA:n sääntöihin? Tai kenties ihmisoikeuksiin? Sieltäkinhän voisi hakea perusteita, jos tuntuu, että kärsii vahinkoa.

Toivottavasti olet oma luonnollinen henkilösi, etkä mikään Aleksi Valavuoren virtuaalituki. Voisi vaikuttaa vähän siltäkin, kun tämä kerta oli ensimmäinen viestisi ja varsin valavuorimainen.

Noku homma meni niin, että manageri huusi toimistolta lähtiessään "hoida pelioikeudet" ja minä kuulin, että hän huusi "pelioikeudet hoidettu".

etsimen_takaa sanoi:
Hoida asia jo viikolla 38 paitsi, jos Koripalloliitto kieltää järjenkäytön ja ammattimaisuuden säännöissään. Onkohan nuo muuten kirjattu FIBA:n sääntöihin? Tai kenties ihmisoikeuksiin? Sieltäkinhän voisi hakea perusteita, jos tuntuu, että kärsii vahinkoa.

Joskus tekemistä voi olla kyllä sen verran, että asioita joutuu priorisoimaan.. Jos suunnittelen tekeväni tuon 38 viikolla, mutta tulenkin kipeäksi enkä pääse toimistolle koko viikolla. Pitääkö minun silloin tietää pyytää joku toinen lähettämään paperit? (jälleen kuvitteellinen tilanne)

Järjenkäyttö ja ammattimaisuus tulee kyllä mielestäni enemmän siitä että on selvät/sovitut toimintatavat joita noudattaa. Mielestäni niitä ei tällä hetkellä vaikuta olevan. Olisiko ohjeita/sääntöjä yms. syytä päivittää, ettei tällaisia väärinymmärryksiä enää tulisi?

etsimen_takaa sanoi:
Toivottavasti olet oma luonnollinen henkilösi, etkä mikään Aleksi Valavuoren virtuaalituki. Voisi vaikuttaa vähän siltäkin, kun tämä kerta oli ensimmäinen viestisi ja varsin valavuorimainen.

Enkä ole Valavuori. Vaikuttaa kyllä, että hän uskaltaa esiintyä omalla nimellään. Sen verran vain tämä keskustelu ihmetytti, että kynnys tunnusten tekemiseen ylittyi.

EDIT: Enkä ole myöskään mitenkään yhteydessä biisoneiden (tai Valavuoren) toimintaan. Sinänsä kumma, että jos mielipide jotenkin edes viittaa siihen suuntaan, että olisi heidän kanssaan samaan mieltä, täytyy sitten varmaan olla yksi heistä..

Dreier sanoi:
...
Jos liitto sai sen vasta maanantaina, kuten Bisons tiedotteessaan sanoo, ainoa kiistanalainen kysymys lienee se, miten tuota FIBA:n artiklaa tulkitaan. Eli tarkoittaako tuo artikla, että tasan 48 tunnin jälkeen pelaaja on automaattisesti vapautettu ja todistuksen voi toimittaa takautuvasti (=maanantaina), vai tarkoittaako se sitä, että 48 tunnin jälkeen FIBA vasta tekee oman vapautuspaperinsa ja pistää sen eteenpäin? Ja pelaaja on edustuskelpoinen vasta kun paperi tulee perille (=maanantaina)?
Edustuskelpoisuuden näkökulmasta asia on selvä, kiistaton.

Kilpailusääntöjen 47. pykälä sanoo

"... Pelaaja on edustuskelpoinen sen jälkeen, kun edustusvapaustodistus ja tosite suoritetusta rekisteröintimaksusta ja kopio pelaajan passin henkilötietosivuista on toimitettu liiton toimistoon."

FIBA vapauttaa pelaajan "väkisin", jos pelaaja ei ole saanut edustusvapautta hyvällä (mutta olisi pitänyt saada) jolloin pelaajalla on edustusvapaus. Se että pelaajalla on edustusvapaus, ei tee pelaajasta vielä Suomessa edustuskelpoista. Pelaajasta tulee edustuskelpoinen vasta, kun nuo asiakirjat (ml. edustusvapaustodistus, joko kansalliselta liitolta tai FIBA:lta) on toimitettu liiton toimistoon ja pelaajalla on lisäksi lisenssi.

Ei pidä sotkea keskenään edustusvapautta ja edustuskelpoisuutta. Edustusvapaus on välttämätön, mutta ei riittävä edellytys edustuskelpoisuuden syntymiselle.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.