Koripallo.com

Nordea-turnaus Kouvola

Vs: Nordea-turnaus Kouvola

Laitetaan nyt tänne, kun en äkkiseltään huomannut kenenkään linkanneen. Eli kaikki tulokset löytynee Kouvojen sivuilta tulospalvelusta:
http://www.kouvot.fi/nordea-turnaus/tulospalvelu/

EDIT: ja joo... vaikka pyrin olemaan provosoitumatta, niin kyllä tämmöset zempparit pistää vihaksi. Hirveä määrä vapaaehtoisia tekee työtä pyyteettömästi, jotta ne junnut saisivat pelata ja kivan tapahtuman ja sitte tulee tämmöset irvileuat ja laukoo lapsellisia väitteitä kotiinpäinvetämisestä ja "aikuiset ihmiset viitsivät käyttäytyä lasten turnauksessa näin" -kommentteja... hohhoijjaa mitä itse teit hyvän turneen aikaan saamiseksi, nalkutit järjestäjille? ja kyllä lapset nauttii...

Toimitsija

Olen itse yrittänyt toimia kellonpitäjänä, kirjurina ja salivalvojana useamman kerran EHBT:ssä, ja vakuutan että aika, tehtävät ja pelien seuraaminen eivät anna edes mahdollisuuksia pelata jonkun joukkuen pussiin. Seinällä näkyvän kellon 2s myöhästyminen jo aiheuttaa sellaisen vastalausemyrskyn valmentajilta, pelaajilta ja kannattajilta että paineet ovat kovat. Ihmettelen, miksi juniorit eivät itse vaivaudu osallistumaan järjestelyihin vaikka pelejä ei esim. loukkaantumisen takia olisikaan. Sama koskee niitä kentän laidalla riekkuvia vanhempia. Eikö tämän harrastuksen pitäisi olla jonkinlainen yhdistävä tekijä.

Muuten vaan...

Toimitsija sanoi:
Olen itse yrittänyt toimia kellonpitäjänä, kirjurina ja salivalvojana useamman kerran EHBT:ssä, ja vakuutan että aika, tehtävät ja pelien seuraaminen eivät anna edes mahdollisuuksia pelata jonkun joukkuen pussiin. Seinällä näkyvän kellon 2s myöhästyminen jo aiheuttaa sellaisen vastalausemyrskyn valmentajilta, pelaajilta ja kannattajilta että paineet ovat kovat. Ihmettelen, miksi juniorit eivät itse vaivaudu osallistumaan järjestelyihin vaikka pelejä ei esim. loukkaantumisen takia olisikaan. Sama koskee niitä kentän laidalla riekkuvia vanhempia. Eikö tämän harrastuksen pitäisi olla jonkinlainen yhdistävä tekijä.

Vanhempien kannattaisi käydä vaikkapa Suomen Akatemian sivuilla:
deski.fi/page.php?page_id=10&tiedote_id=10235

Hohhoijaa

Kaikki meistä eivät ole olleet Tali-Ihantalassa kehittämässä stressinsietokykyään. Uskallan silti väittää, että toimitsijat tekevät parhaansa,¨mihin se sitten riittääkin¨. Itse koin toimitsijan työni ¨stressaavaksi¨, koska halusin tapahtuman olevan miellyttävä kaikille junioripelaajille, niin pääkaupunkilaisille kun muualta tulleille (joiden panos on ollut vimeisen viiden vuoden aikana todella hieno). Miksi aina tämä pöytä vs. peli nousee esille?

Korialla

Mikrojen hulppeassa turanuksessa kaikki oli kohdallaan! Pullat vaan tuppas kahviosta loppumaan eli siinä on nyt vakavan tarkastelun ja kritiikin paikka turnausorganisaatiossa:=DD

2:lla nakilla

Kaikki (oikeesti) toimi Nordea-turnauksessa jälleen kerran moitteettomasti ja kaikki vapaaehtoistyöntekijät olivat lisäksi vielä ystävällisiä.
Ainoa pikku miinus oli virolaistuomareiden sääntötietouden puute (minit), mutta sekin unohtui kun kisadiskossa oli myynnissä hodareita ja metrilakua. Kiitos siitä!

Zemppi

Ymmärtämys on taas Kouvolasasa kohillaan.

Jos ao "vapaaehtoiset" eivät vain osaa ai pysty, tai vaikkapa asenneongelma
vaivaa, eikö yksinkertaisin toimenpide ole ottaa vastaan kannanotot ja tehdä
ryhtiliike.

Nyt vastasivat kaikki joilla ei ole asian kanssa mitää tekemistä, tai vai ihan
huvikseen kunhan sai vaan heiluttaa leipäläppää.

Mikäli turnauksen kaikki osa-alueet eivät ole kunnossa, joukkueet äänestävät jaloillaan.

Tuomareissa ei ollut mitään moittimista, kun taas tämä osa-alue sakkas kunnolla delfiinissä kesällä.

Terveisiä vaan sinne Kouvolaan, pistäkäähän tämäkin asia kuntoon. Liitosta
löytyy varmaan kursseja jokaiselle vapaehtoiselle, jolla on halua mutta ei taitoa
vapaaehtoistyöhön. Pöytäkirjanpito on niin yksinkertaista hommaa, että siihen ei'tarvita
aivokirurgia ja homman pystyy hoitaa hyvin yksinkin, Kouvolassa se oli vaikeeta kahdelle.

terveisin koriksen vapaaehtoistyöläinen ja jonninmoinen organisaattori

KIINNOSTAA

voisitko laittaa vaikka turnausjärjestäjille tiedoksi, missä näin on tapahtunut?
Tämä kiinnostaa myös heitä. ;)

Zemppi sanoi:
Jos muuten onnistunut turnaus, niin taas järjestäjät osoittivat matalamielisyytensä
pöytäkirjanpitäjien muodossa. Virheet yhdessä ottelussa olisi ymmärtänyt, mutta virheet kaikissa
pöytäkirjoissa pisteiden kirjaamatta jättämisen muodossa kertovat oma kieltään.

On se katkeraa, kun oman kaupungin joukkue ei menesty, mutta kokemukseni mukaan eivät
tälläiset keinot ole koskaan auttaneet sen kummemmin.

jos turnausjärjestäjät lähtevät tälle linjalle, pistämme harkintaan, viitsiikö
osallistua. Odotamme normaalikäytöstä ja - tapoja järjestäjilta(kin).

Kun aikuiset viitsivät käyttäytyä lasten turnauksessa näin, pistää mietimään
muitakin turnausjärjestelyitä janiiden kummallisuuksia.

Pöydässä itse sekoillut

Zemppi sanoi:
Kun aikuiset viitsivät käyttäytyä lasten turnauksessa näin, pistää mietimään
muitakin turnausjärjestelyitä janiiden kummallisuuksia.
Mitähän muita kummallisuuksia turnausjärjestelyissä zempin mielestä oli?Ja kerro nyt rohkeasti ikäluokka missä näitä kotiinpäinvetoja pisteiden muodossa muka oli. ???
Itse mokailin monesti pöydässä,nuolet miten sattui ja välillä kello jäi käymään ym ym.Tuomarihan ne oikoi lopulta.
Ja kyllä Kouvot on järjestänyt joka ainut vuosi toimitsijakoulutusta.Kerran olen käynyt,pitäisi kai joka vuosi kun kaikki unohtuu.
Organisaatiota on turha syyttää jos jotain kämmiä on tapahtunut.Se toimii takuulla rehdisti ja todistuksena siitä suosio on pysynyt vuodesta toiseen yhtä hyvänä. :)Paisuttaa ei voi yhtään,moni joukkue jäi nytkin varapaikoille.

Pöydässä itse sekoillut sanoi:
Se toimii takuulla rehdisti ja todistuksena siitä suosio on pysynyt vuodesta toiseen yhtä hyvänä. :)Paisuttaa ei voi yhtään,moni joukkue jäi nytkin varapaikoille.

Niin tuohan oli 18. turnee Kouvolassa, että ihan kivastihan tuolla on jo historiaa...

Muuten vaan...

raappa sanoi:
Niin tuohan oli 18. turnee Kouvolassa, että ihan kivastihan tuolla on jo historiaa...

Ja Kouvolan Sanomien mukaan 130 ilmoittautuneesta porukasta 122 tuli Kouvolaan. Alkaa olla jo toisen polven turnauskävijöitä.

lisää Koriaa

Mikrojoukkueen valmentajan ominaisuudessa on pakko puuttua keskusteluun. Poikien puolella :
- Toimitsijapöydällä aina vastuuhenkilöt ajoissa paikalla, tulostaululla saattoi jossain vaiheessa joku piste jäädä näyttämättä, ennen kuin katsomo kiitettävän nopeasti reagoi asiaan
- Tuomarit poikkeuksellisen hyviä alimpiin ikäluokkiin ainakin oman joukkueeni peleissä

Aina voi kritisoida, ahtaat kentät, vihellykset kuuluivat toiselta kentältä verhon läpi, jne. Kuitenkin olosuhteet ainakin riittävän hyvät (lattia, korit, pukukopit).

Pitkään koriksessa ja urheiluelämäsä mukanaolleena :

Realiteetit on otettava huomioon, alimmat ikäluokat eivät pelaa parhaissa olosuhteissa, turnausten järjestäminen vaatii valtavan määrän talkootyötä. itse olin todella tyytyväinen järjestelyihin, niinkuin olen ollut Ricohissa, Rollessa, EHBT:ssä ja Delfinissä. Hienoa, että jotkut jaksavat yrittää järjestää elämyksiä korisjunnuille.

t : WB-Black 00-poikien valmentaja

Mr.Referee

C96 tyttöjen sarjaa seuranneena voisin sanoa, että pääsääntöisesti tuomarit olivat ihan kohtuullisia paria poikkeusta lukuunottamatta.
Toisaalta jos pelissä oli "huonot" tuomarit niin kyllä ne yleensä olivat sitä molempien joukkueiden suuntaan.

Zemppi

"Itse koin toimitsijan työni ¨stressaavaksi¨, koska halusin tapahtuman olevan miellyttävä kaikille junioripelaajille, niin pääkaupunkilaisille kun muualta tulleille (joiden panos on ollut vimeisen viiden vuoden aikana todella hieno)."

Ilmeisesti turnaus toivotaan suuntautuvan muualta tulleille enemmän kuin pääkaupunkiseutulaisille, voisi ylläolevasta lainauksesta päätellä.

Kun katsoo osallistujajoukkueita, on pääkaupunkisiseudulta tulevien joukkueiden määrä aika iso potti kokonaisbudjetista ja kyllä se saadaankin nurkkakuntalaisuudella laskemaan, ja ainakin tälläisellä piilorasismilla. Ja niiden vapaaehtoisten panoksella, jotka luulivat työntä jäävän
pimentoon julkisuudesta.

Vapaaehtoisuus ei ole mikään ylevyystekijä jos asennevamma on olemassa, ja tältähän se näytti turnauksessa
niiden pöytäkirjanpitäjien osalta, jotka istuskelivat siinä salissa missä meidän ottelut käytiin. Ylläoleva kirjoitus
vaan vahvistaa käsitystä, että paikallisista olis kivempi keskenänsä pitää turnaus, mutta rahat kyllä kelpaa. Jokainen
moka järjestelyissä kiirii kyllä laajasti osanottajien keskuudessa, joten järjestelyt ja niiden laatu on ensiarvoisen tärkeää.

Joukkueiden osallistujamäärästän ja kasvuprosentista voi mitata suosiota.Ehkä se vaivoin salattu toive pääkaupunkiseutulaisten poisjäännistä
alkaa ihan itsekseen toetutuakin, kun lukee näitä kommentteja. Asiallaiset järjestelyt on valttia, ja turnauksia kyllä riittää, mistä
valita.

valittajalle

Zemppi sanoi:
. Ja niiden vapaaehtoisten panoksella, jotka luulivat työntä jäävän
pimentoon julkisuudesta.

Joukkueiden osallistujamäärästän ja kasvuprosentista voi mitata suosiota.
Ei tätä kaveria pidä ottaa vakavasti. ;D
Eihän se osaa edes kirjoittaa. ???Osaako laskeakkaan? :eek:

Simosukka

Todella lapsellista...!Hyvä Suomi! Ongelmasi tuli varmaan kaikille jo selväksi. :)
Mutta yksi asia jäi kaivelemaan Kuinka joukkueenne pelit meni? ;D

Zemppi sanoi:
"Itse koin toimitsijan työni ¨stressaavaksi¨, koska halusin tapahtuman olevan miellyttävä kaikille junioripelaajille, niin pääkaupunkilaisille kun muualta tulleille (joiden panos on ollut vimeisen viiden vuoden aikana todella hieno)."

Ilmeisesti turnaus toivotaan suuntautuvan muualta tulleille enemmän kuin pääkaupunkiseutulaisille, voisi ylläolevasta lainauksesta päätellä.

Kun katsoo osallistujajoukkueita, on pääkaupunkisiseudulta tulevien joukkueiden määrä aika iso potti kokonaisbudjetista ja kyllä se saadaankin nurkkakuntalaisuudella laskemaan, ja ainakin tälläisellä piilorasismilla. Ja niiden vapaaehtoisten panoksella, jotka luulivat työntä jäävän
pimentoon julkisuudesta.

Vapaaehtoisuus ei ole mikään ylevyystekijä jos asennevamma on olemassa, ja tältähän se näytti turnauksessa
niiden pöytäkirjanpitäjien osalta, jotka istuskelivat siinä salissa missä meidän ottelut käytiin. Ylläoleva kirjoitus
vaan vahvistaa käsitystä, että paikallisista olis kivempi keskenänsä pitää turnaus, mutta rahat kyllä kelpaa. Jokainen
moka järjestelyissä kiirii kyllä laajasti osanottajien keskuudessa, joten järjestelyt ja niiden laatu on ensiarvoisen tärkeää.

Joukkueiden osallistujamäärästän ja kasvuprosentista voi mitata suosiota.Ehkä se vaivoin salattu toive pääkaupunkiseutulaisten poisjäännistä
alkaa ihan itsekseen toetutuakin, kun lukee näitä kommentteja. Asiallaiset järjestelyt on valttia, ja turnauksia kyllä riittää, mistä
valita.

Simosukka

Niin vielä. Itse kun turnauksissa kiertelen joukkeutteni kanssa, niin laitan palautetta aina suoraan järjestäjille, jos siihen on aihetta.
Useimmiten positiivista, mutta välillä negatiivistakin. Sillä palautteella ei ole tarkoitus loukata ketään, vaan tuoda esille, että asiaan voisi kiinnittää enemmän huomiota, koski se vaikka peli-ja majoituspaikkojen etäisyyttä tai kuljetustoimintaa.
Järjestäjille antamallani palutteella haluan viedä omalta osaltani junioreille suunnattuja turnauksia eteenpäin.
Mielestäni turnaus antaa lapsille paljon, paljon muutakin kuin itse pelit.

Suoran palautteen annan vielä omalla nimelläni, ja ompa niistä tullut kiitosta takaisinkin oikein lahjusten kera.

Miten se olvin mainos meni? Älä ota liian vakavasti....
Hyvää joulun odotusta kaikille juniorikoripalloilun parissa vapaaehtoistyötä tekeville!

Simosukka sanoi:
Todella lapsellista...!Hyvä Suomi! Ongelmasi tuli varmaan kaikille jo selväksi. :)

En enää jaksa...

Simosukka sanoi:
Kommenttini koski omaa kokemustani EHBTssä, jos lukijat eivät ymmärrä selvää suomea, niin kommentonninkin voi lopettaa, hra (tai nti) Zemppi. Toimitsijat yrittävät parhaansa, oli sitten Nordea tai EHBT, heittäköön se ensimmäisen kiven, joka on edes yrittänyt!

kävinpä katsomassa

pitkästä aikaa pistäydyin minäkin ihan minipoikien puolella vilkaisemassa tilannetta.
Valmentaja-touhuilu pisti silmään: häviöllä olevan joukkueen poika käy kuumana kentällä, vetää täyttä kamppia useamman kerran vastustajalle (tuomari toki näkee ainakin osan tilanteista ja antaa virheitä), hyppää pallollisen pelaajan selkään jne, mutta valmentaja antaa pojan jatkaa touhujaan. Toki virhetilanne pikkuhiljaa täyttyy ja onneksi myös vakavilta loukkaantumisilta säästytään, mutta mitä poikaraukka oppii? Jostain syystä kuvittelisin, että valmentajilla olisi jotain opetettavaa näillekin pelaajille, koripallo on kuitenkin tunnetusti älykkyyslaji, jossa ei pitkälle pääse ilman tiettyä itsehillintää ja kovien (häviö-) tilanteiden hallintaa. Mistä valmentajille maksetaan vai onko tapaukset toivottomia - valmentaja heittänyt pyyhkeen kehään?
Suomi koriksen 'Kovaa pelaamista'!

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.