Koripallo.com

PLAYOFFS 2013. Puolivälierät Bisons-Vilpas

Vs: PLAYOFFS 2013. Puolivälierät Bisons-Vilpas

Donopa sanoi:
Taiston tauottua on aika antaa täältäkin tunnustusta. Kiitän Vilpasta tästä kaudesta ja siirretään katseet taas eteenpäin. Pitkän linjan fanina ja intohimoisesti urheiluun suhtautuvana paljon paskaa tuli itseltäkin annettua, mutta mitään niistä en vedä takaisin. Kritiikkiä pitää kestää ja omassa duunissakin suorastaan vaadin aina asiallista kritiikkiää itseäni kohtaan. Ei millään "jee jee selkääntaputtelijoilla" tee yhtään mitään. Asiallinen kritiikki kehittää toimintaa (ei tuollainen finnbasketin tyylinen paskanhuutelu) ja siitä pitää ottaa onkeensa. Itse en kirjoituksillani koskaan pyri lannistamaan ketään vaan päinvastoin potkimaan eteenpäin ja saamaan koneesta enemmän irti.

Itselleni riittää tässä vaiheessa se tieto, että taustaorganisaatio tietää missä mennään ja on halukas kiertämään lisää kierroksia koneeseen. Katsokaa lukuja! Salo on Suomen koripallopääkaupunki ja jos jonnekin Loimaalle voidaan tyhjästä rakentaa jotain tuollaista, en keksi mitään syytä miksi Vilpaskin ei voisi tästä kehittyä vielä rutkasti eteenpäin.

Palaan asiaan omine teeseineni vielä myöhemmin ja kerron omia näkemyksiäni Vilppaan tulevaisuude kirkastamisesta. Nyt tyydyn vaan toteamaan, että Vilpas teki tässä sarjassa miehen työn ja voi vaikean kauden jälkeen siirtyä kesälaitumille pää pystyssä.

Hyvä kirjoitus. Itse tulen "koripallopaikkakunnalta" jossa menestys ei ole edes niin hyvä, mitä Salon Vilppaalla tällä kaudella. Vaan täällä ei fanit tunti viimeisen pelin jälkeen runttaa omaa joukkuetta alimpaan helvettiin.
Tämä kyseinen finnbasket voisi ainakin poistaa se Vilppaan logon oman nimimerkin alta. Uskon, että kaikki salolaiset olisivat siitä erittäin tyytyväisiä.

keskiympyrä sanoi:
No hävettää itseäkin, Sorry nyt elän niin suurella sydämellä Vilppaan puolesta. Mutta jptain voi oppia niin pahin tunneluohu ja pettymys käsitelty omalla kohdalla.Toivon parempaa ensi kautta vilpittömästi. Mut luulen että pettymys on suuri niin joukkueessa kuin faneissakin. Anteeksi!

Ei ole Vikingseillä mitään hävettävää. Hyvä joukkue, vielä paremmat fanit ja tulevaisuus edessä !

Puoliajan jälkeen biisonit vaan laittoivat sellaisen myllyn päälle, ettei siinä olisi mikään joukkue
pysynyt kyydissä !

Syksyllä taas uudet matsit ja uudet kujeet ! Vilpas pelit ovat aina olleet jännittäviä ja mielenkiintoi-
sia !

svb

Kotona.. Pettyneenä.. Yritän jaksaa aamulla töihin. Edelliseen keskusteluun en ainakaan vielä jaksa puuttua. Kaikesta huolimatta viimeisen ottelun osalta kiitos vilpas hyvästä taistelusta! Asenne oli kohdallaan.. Ei riittänyt. Jätkistä oikeasti näki pelin jälkeen vitutuksen, eikä tyytyväisyyttä hyvään taisteluun. Olisi ansaittu peli lisää, mutta kaikki kunnia Loimaalle. Kova jengi!

Itsellä kaikesta huolimatta positiivinen kuva kaudesta.. Kiitos playoff sarjan taistelun! Ja kiitos fanit! Hieno tunnelma..

Kyllä tuossa länsisuomalaisessa juomavedessä täytyy olla jotain kummallista, niin kummallisia odotusarvoja siellä faneilla tuntuu olevan joukkueidensa menestymisen puolesta.

Kun katsoo koripallocomin alkukauden veikkauksia, niin lähes 100% kaikki komilaiset tiesivät miten kaudessa tulee käymään, varsinkin nuo keskivertoveikkaukset osuivat täysin oikeaan. Tämänvuoden sarjassa ei ollut yhtään yllätystä, läpeensä tylsä runkosarja.

Se, että Vilpas sijoittuu kahdeksanneksi oli etukäteen juuri se mitä kaikki odottivat. Ainoastaan jotkin suurisuiset salofanit pitävät kautta huonona.

Vilpas pelasi pohjoismaiden kovimmassa korisliigassa sijalle 8, se on pienen kaupungin joukkueenjohdolta, valmennusryhmältä ja pelaajilta aika hyvä saavutus. Nuorena valmentajana Tupamäki sai joukkueen mielestäni pelaamaan ihan hyvää korista.

Kesken kauden hankittu Relphordekin oli sarjan paremman puoliskon jenkkejä mikä on pienemmän budjetin joukkueelta hyvä hankinta.

Toivottavasti joukkueen johdossa on niin paljon kärsivällisyyttä että nyt ei lähdetä turhia hötkyilemään vaan jatketaan hyvää, tasaisen varmaa ja terveeseen talouteen perustuvaa kehitystyötä. Kun koko kaupungin talous on heikoissa kantimissa, tulevaisuden rakentaminen pilvilinnojen varaan ei kannata.

Onnittelut, Poutiainen, Tupamäki & knit. Job well done.

Hyvä kirjoitus Donopalta ja monelta muultakin.

Kausi kokonaisuudessaan oli sellaista tunteiden mylläkkää ettei paremmasta väliä. Sarjapaikan varmistuminen päästi minulta suurimmat paineet kattilasta ja vaikka hallitseva voitti sarjan 3-0, niin eihän yksikään matsi mikään läpihuutojuttu ollut. Hyvin olivat niin Tupamäki kuin pelaajatkin koonneet rivinsä viimeiseen taisteluun jossa kentälle vuodatettiin varmasti jokainen hikipisara mikä kropassa oli. Ei ole häpeä hävitä paremmalleen. Kannattaa muistaa, että vastustajana oli hallitseva mestari, jonka kokoonpano ei viime kaudesta ainakaan ole heikentynyt.

Itse myönnän, että kauteen tulee usein lähdettyä liian optimistisesti, mutta so what. Tälläinen minä vain olen, enkä muuksi näköjään muutu. Aina lähdetään matseja voittamaan, ei sitä sukkasillaankaan kannata lähteä hipsuttelemaan. Olen korisfani kahdelle upealle joukkueelle ja pirun vaikeata on yrittää olla optimistinen näissä asioissa. En kai minä Kouvolasta aja matsia Saloon katsomaan jos olisin perusrealisti. Hävityn matsin jälkeen nimittäin vituttaa koko kolmen tunnin ajomatkan ajan. Aina tulomatkalla on fiilikset korkealla on vastassa sitten vaikka Lahti tai Kataja.

Huomenna hyppään Kouvojen bussiin ja lähdetään 2-0 tilanteesta haastamaan kotkalaiset. Ennusmerkit eivät ole meidän puolella, mutta olen varma, että yksikään sielu bussissa ei ole vielä luovuttanut. Pelit tuodaan vielä sunnuntaiksi Kouvolaan, siitä lähdetään. Teen pelin aikana omat hommani ja siinä samalla kannustan hienojen jätkien takana niin, että kädet irtoaa. Enää ei säästellä mitään vaan se on rehellisesti all in. Jos hävitään, niin sitten lähdetään saappaat jalassa ja irvistellen...aivan kuten Vilpaskin. Kuten sanoin, ei ole häpeä hävitä paremmalleen. Mutta mutta...me emme tule huomenna häviämään, perkele.

Olen tällä kaudella ehtinyt käymään Vilppaan peleissä hävettävän vähän, pahoittelut siitä. Aikaa on nyt varsinkin kevätkaudella mennyt paljon toisen upean joukkueen, Kouvojen matkassa. Pirun mukavaa on ollut enkä vaihtaisi pois sekuntiakaan. En hävityn matsin jälkeistä vitutusta enkä voiton jälkeistä huumaa. Voin myöntää suoraan, että Kouvojen ja Vilppaan väliset matsit ovat minulle nykyään yhtä helvettiä ja matsin jälkeen on samalla aina hemmetin hyvä ja pirun huono fiilis. Kieroutunutta, mutta minkäs teet. Sydän sykkii vahvasti molemmille, tasapuolisesti.

Kiitos toistamiseen tästä(kin) kaudesta Vilpas: niin seurajohto, valmennusjohto ja staffi, loistavat fanit kuin ennen kaikkea joukkueen upeat pelaajat. Nähdään jälleen ensi kaudella missä milloinkin. Hyvää ja lämmintä kesää kaikille.

MOBvilko sanoi:
SAAPPAAT JALASSA KAADUTTIIN! Huikea taistelu, hieno matsi. Voitettiin 3 jaksoa, mutta valitettavasti se 3. jakso meni naapurille turhan selvin lukemin. Joka tapauksessa loppuun asti taisteltiin voitosta ja loppuun asti upea Viikinkien Fanijoukko jaksoi kannustaa omiaan. KIITOS! Kausi on taputeltu, nyt kerätään voimia ja maanantaina aloitetaan uuden rakentaminen. Uusia juttuja on tulossa ja tarkoitus on laittaa hommat siihen kuosiin, että näihin playoff-kinkereihin vois lähteä joltain muulta sijalta kuin 7. tai 8. Sen verran tokaistaan tähän loppuun, että kova on se jengi, joka tuon biisonilauman valtaistuimeltaan syöksee.. GO VILPAS!

Ja herralle Finnbasket, haista paska.

Kyllä on hivenen liioiteltua tuo Vilppaan kannattajien yletön tyytyväisyys ja Tupamäen kehuminen.Jos ollaan tähän tyytyväisiä niin siitä varmaan hyvä vetää johtopäätöksiä tulevista tavoitteista.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.