Vs: Salon Vilpas 2012-2013
Eiköhän tässä nyt kannata kuitenkin katsoa vielä sentään tulevat pari kolme viikkoa ennen kuin heitetään kirves kaivoon. Itse ainakin kannatan Kimi Räikkös-maista ajatustapaa, että niin kauan kun on teoreettinenkin mahdollisuus pleijareihin niin kannattaa puskea kohti tavoitetta. Ei tämän hetkinen sarjataulukko nyt maailmanloppu ole, mutta kurssi pitää saada käännettyä...siitä lähdetään.
Lytätkää minut vaikka maanrakoon, mutta väitän, että tällä hetkellä pelaajilla on päällä vahvemman sorttinen henkinen lukko. Ei uskalleta voittaa tiukkoja pelejä. Pelaajamateriaali paperilla on parempi kuin viime aikojen suoritukset. Lukon aukeaminen voi olla pienestä kiinni esim yksi tiukan pelin voitto.
Tässä tilanteessa myös yhden pelaajan vaihtaminen voi aukaista lukon. Edellyttäen tietysti, että kaveri on se joukkueen kaipaama go to guy ja jopa henkinen johtaja. Pelaaja, joka omalla suorituksellaan saa myös muut pelaajat uskomaan itseensä ja palauttamaan uskon omaan tekemiseen. Näin ainakin itse TOIVON.
Pleijaripaikan suhteen kaikki on todellakin vielä omissa käsissä, mutta niitä paikkoja alkaa olla jäljellä enää yksi. Namika Lpr voisi olla ainoa, joka voisi tulla selkä edellä vastaan, mutta itse en siihen usko. Yhdestä pleijaripaikasta taistelee viisi joukkuetta ja avainasemassa ovat ottelut näitä joukkueita vastaan, muut voitot ovat sitten plussaa.
Minuakin suomeksi sanottuna vituttaa tämä tilanne koko viikinkisydämeni pohjasta, mutta epätoivoon ei kannata vaipua. Pahin tilanne olisi se, että joukkueen fanit tässä tilanteessa hylkäävät joukkueen ja puukottavat selkään. Ikävä kyllä, sitä ilmapiiriä alkaa olla vahvasti ilmassa.
Toivottavasti alkavalla viikolla kuullaan pitkästä aikaa hyviä uutisia.