Koripallo.com

Susijengi EM-kotikisoissa 2025

Jantusen haastattelu kohdassa 10:51 äsken urheiluruudussa. Aika jargonia oli.

Olennaisin tieto tuossa haastattelussa oli, että Jantunen sanoi haluavansa pelata Euroopan huipulla. NBA:sta ei ajatustakaan.

Eikös se sanonut siinä haastattelussa, että pyrkii nousemaan korkeammalle tasolle? Mikä on Fenerbahcesta korkeampi taso, jos ei NBA?
En nyt tiedä kumpaan haastatteluun viittaat "siinä haastattelussa" sanoilla, mutta tässä tuoreimmassa haastattelussa Jantunen nimenomaan ei maininnut NBA:ta. Tarkalleen hän sanoi "Mä olen tehnyt omat päätökseni sen perusteella, että mä haluan olla Euroopan huipulla. Pelaan niin kuin mahdollisimman korkealla tasolla koripalloa..."

En nyt tiedä kumpaan haastatteluun viittaat "siinä haastattelussa" sanoilla, mutta tässä tuoreimmassa haastattelussa Jantunen nimenomaan ei maininnut NBA:ta. Tarkalleen hän sanoi "Mä olen tehnyt omat päätökseni sen perusteella, että mä haluan olla Euroopan huipulla. Pelaan niin kuin mahdollisimman korkealla tasolla koripalloa..."
haluaa olla euroopan huipulla. Eikös Jokic ole euroopan huipulla sekäa Markkanen?? Eiköhän meinaa NBA:ta näissä sanoissa

haluaa olla euroopan huipulla. Eikös Jokic ole euroopan huipulla sekäa Markkanen?? Eiköhän meinaa NBA:ta näissä sanoissa
Aika turhaa jankkaamista, mutta kysyn nyt kuitenkin, että oletko siis eri mieltä siitä kun kirjoitin, että Jantunen ei maininnut NBA:ta?

Mitä nuo kaikki Palotien jatkuvat viittaukset Muurisen kentän ulkopuoliseen käytökseen olivat, joihin muut pelaajat vastasivat pääosin vaivaantuneella hiljaisuudella / naureskelulla?
Onkohan alkanut liikaa kaikki yhdysvaltojen populaarikulttuuriin yhdistettävät houkutukset kiinnostamaan?

Mikä on Fenerbahcesta korkeampi taso, jos ei NBA?
Ei taida Fener enää ensi kaudella olla Euroliigan kärkipäätä.

Toivottavasti tänään eikä myöskään muissa Suomen peleissä ole näin huonoa heittopeliä saatikka näin huonoa peliä mitä 3 vuotta sitten Suomi pelasi Ruotsia vastaan, toki silloin peli oli vieraissa ja Markkanen ja Little esim ei ollut mukana, mutta silti voi sanoa että Suomi-Ruotsi pelistä tänään ei tule yhtään helppoa.
Uskon silti Suomen voittoon, mutta veikkaan että alle 20 pisteen voitto tulee jos tulee.

Toivottavasti tänään eikä myöskään muissa Suomen peleissä ole näin huonoa heittopeliä saatikka näin huonoa peliä mitä 3 vuotta sitten Suomi pelasi Ruotsia vastaan, toki silloin peli oli vieraissa ja Markkanen ja Little esim ei ollut mukana, mutta silti voi sanoa että Suomi-Ruotsi pelistä tänään ei tule yhtään helppoa.
Uskon silti Suomen voittoon, mutta veikkaan että alle 20 pisteen voitto tulee jos tulee.

Nyt kun tuota jälkikäteen katsoo, niin onhan tuossa pelissä olleella etukentällä ja etukentällä näissä kisoissa eroa kuin yöllä ja päivällä. Juuri siitä syystä ei tarvitse enää kaatua huonoon kaukoheittopäivään. Eikä keskiössä ole välttämättä enää edes aina Lauri Markkanen tekemässä koreja, vaan Markkasen vetovoima mahdollistaa paljon esimerkiksi Nkamhoualle. Alkulohkossa ollaan siinä mielessä onnekkaassa tilanteessa, että kaikki vastustajat Saksaa lukuunottamatta joutuvat ottamaan Markkasta koko joukkueen voimin, mikä monipuolistaa hyökkäyspeliä eikä olla myöskään Markkasen +30 pinnan pelien varassa.

Kannattaa myös huomioida, että Suomella on tänään heittää tuonne Markkasen lisäksi Muurinen, Nkamhoua ja Madsen - eikä Nenonen, Dolenc ja Lindbom.

Viimeisen kahden vuosikymmenen aikana Suomi on lähes säännönmukaisesti peitonnut Ruotsin keskinäisissä maaotteluissaan. Susijengin valmentaja Hanno Möttölä kuitenkin varoittaa aliarvioimasta ensimmäisiä EM-kisojaan kahteentoista vuoteen pelaavaa Ruotsia, joka tuo kokemuksellaan ja pelityylillään kovan haasteen lohkoisännälle.

Laurin kohdalla näkyy kyllä tuo tankki ja se että kaveri ei ole NBA:ssa päässyt pelaamaan merkityksellistä koripalloa oikeastaan koskaan ja häviämiseen on jo totuttu ja voittaa ei osata korkeimmalla tasolla kun sitä ei ole päässyt urallaan harjoittelemaan, nuoruuden itsevarmuus Laurilta jo iän ja kokemuksen puolelta mennyttä ja toivotaan että parantaa ja ennenkaikkea potkitaan pois sieltä Jazzista kovaan paikkaan vai onko jo liian myöhäistä @Salt Lake City Sauna Club ?

Mun on vaikea ymmärtää, miksi Gustavsson ei saanut enempää minuutteja. Sijoittui koko ajan hyvin molemmissa päissä kenttää ja luki peliä, tasapainotti kaikkea, hieno liimapelaaja
Samaa vähän mietin. Toivottavasti vastuu kasvaa turnauksen edetessä, jos taso pysyy tuollaisena. Mielenkiintoista myös nähdä, mihin päätyy ensikaudeksi. Toivottavasti seuraan, jossa saa mahdollisuuden kehittyä edelleen, niin ties vaikka saataisiin toinen Jantunen.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Takaisin