Vs: Susijengin tulevaisuus - miten otetaan seuraava askel?
Ensi syksyn kisajoukkueeseen näyttää olevan kommentoijasta riippumatta menossa kahdeksan pelaajaa - siis jotka on ihan jokaisen spekulaatioissa / toiveissa (loukkaantumisvaraus tietenkin otettava huomioon).
Kolme takamiestä: Wilson, Koponen, Salin.
Kolme "laituria": Huff, E. Murphy, Markkanen ("laiturit" lainausmerkeissä, koska Markkanen pelannee avausviisikossa vitosena - ja Murphykin voinee pelata tarpeen vaatiessa vitospaikalla)
Kaksi sentteriä: Kotti, Lee Jr.
Näistä lie vaikea olla eri mieltä. Muista onkin sitten esitetty kilpailevia näkemyksiä. Lopulliseen kisajoukkueeseen on siis neljä paikkaa jaossa. Itse kisoissa peliminuutteja noiden kahdeksan päälle ei toisaalta varmaan ole paljoa tarjolla, ellei sitten tapahdu loukkaantumisia tai pelin totaali-jumiutumista vs. huikeita näyttöjä penkiltä. Että pahimmillaan spekulaatio noista neljästä paikasta on puhetta lillukanvarsista, minuutin kahden peliajasta silloin tällöin. Mutta ei ehkä kuitenkaan täysin.
Itse kuulun niihin, joiden mielestä Rannikon nimen löytyminen Dettmanin listalta tarkoittaa käytännössä, että Rannikko pelaa kisoissa. Voi myös olla, että Teemu laittaa tossut naulaan sen jälkeen. Mikäpä olisi hienompi tapa lopettaa ura kuin Korisliigamestaruuteen ja koti EM-kisoihin? Hienoahan olisi jos Teemu jatkaisi uraansa, mutta ei kirkossa kuulutettua. Sen sijaan Susijengiin Rannikko tuo kokemusta, rauhallisuutta, ratkaisukykyä - ja mikä parasta, uuden puolen hyökäyspeliin (penkiltä ei tulla vain pelaamaan nolla-nollaa siksi aikaa kun paremmat pelaajat huilaa, vaan tuodaan Rannikon muodossa uusi ase kentälle). Kovassa pelirytmissä Teemua voisi peluuttaa hyvinkin kymmenen-viisitoista minuttia pelissä jossa häntä tarvitaan / peli kulkee ja antaa huilata seuraavan tms.
Tällä laskutavalla olisi sitten enää kolme paikkaa jäljellä.
Eri ihmisten mukaan "varma" paikka joukkueessa on Nuutisella, Madsenilla ja A. Murphylla. Nämä kolme mahtuisivatkin kaikki joukkueeseen, jos Dettman lähtisi kisoihin vain neljällä takamiehellä (Cavénin tai Lindbomin mahdollisuuksiin en kovin vahvasti usko, vaikka mahdollisia toki ovat hekin). Mutta eritoten jos Rannikko kuuluu joukkueeseen, luulisi Dettmanin ottavan vielä viidennen takamiehen mukaan. Tästä sitten alkaisikin viimeinen pudotuspeli kahdella eri paikalla. Viimeisen takamiehen paikalle on selkeästi tarjolla Ahonen - mutta myös Koivisto ja ehkä Nikkarinen tai Kanervokin.
Siis 3(5)+4 pelaajaa ja 2+1 paikkaa?
Tässä olen aika samaa mieltä RahanKeruuMiehen kanssa (kyllä, olen samaa mieltä!) siitä, että Susijengin kokeilut varmaan kokeiltiin viime kesänä eikä tämän kesän erityislaajastakaan leirityksestä nouse syksyn kisoihin täysin uusia naamoja. Eli kisatarjokkaat lienevät aika lailla yllä esitetyt - joista A. Murphyn asema on sillä tavoin mielenkiintoinen, että on kyllä ollut leirityksessä mukana, mutta itse pelejä ei taida olla kuin Universiadi-joukkueesta (jotka sitten hienoja olivatkin).
Oma toiveeni (ei niinkään veikkaukseni) olisi, että joukkueeseen otettaisiin vielä yksi takamies ja valinta kävisi Ahosen, Nikkarisen ja Kanervon välillä riippuen sitten kesän kunnosta ja näiden tuomien pelitaktisten vaihtoehtojen runsaudesta / toimivuudesta.
Tällöin laiturin paikkoja jäisi auki kaksi. Sen soisi menevän samalla periaatteella kuin tuo yllä-spekuloimani takamiehen paikka: kunnoltaan parhaille ja monikäyttöisyydeltään sopivimmille.
No nyt kun tämä on pullautettu ulos, niin voi sitten siirtyä pohtimaan tuota tulevaisuutta - siinä onkin kaikenlaista kiinnostavaa tuumattavana. Eikä vähiten tuo ilmeinen lähitulevaisuuden sentteripula ja miten se näkyy / ei näy Dettmanin valinnoissa.