Koripallo.com

Susijengin valmistavat ottelut kesä 2023

JaA

Viestejä
54
Lauri pelaa. Lauri itseasiassa vaatii minuutteja. Ja valmentajat kuuntelee. Laurin sanoista voi joku kuulla jopa pientä kritiikkiä, koska harjoitus pelejä tulee alle vain 4 ennen turnausta.
 
  • Tykkää
Reaktiot: duh
Viestejä
62
Lauri pelaa. Lauri itseasiassa vaatii minuutteja. Ja valmentajat kuuntelee. Laurin sanoista voi joku kuulla jopa pientä kritiikkiä, koska harjoitus pelejä tulee alle vain 4 ennen turnausta.
Samaa mieltä. Pelikuntoon pääsee vain pelaamalla, ei huilaamalla. Suomen kannalta tärkeintä on, että Lauri saadaan pelirytmiin ja pelikuntoon, jossa 32-36 min peliaika ei tuota ongelmia.
 
Viestejä
1 984
Viro-otteluun on vielä lippuja jäljellä. Pitäiskö huolestua jos ei loppuunmyyty? Tosin, ei tiedä pelaako Markkanen? Mutta, täytyy muistaa, että ottelutuotot sataa liiton laariin, mikä auttaa lajia eteenpäin.
Mietin hetken aikaa postaisko tätä - mut mun täytyy kyllä sanoa, että kun on muitakin (kalliitakin) rientoja tässä elämässä, niin tuollainen 60 euroa päätykatsomosta tai liki satanen paremmilta paikoilta toisen kerran viikon sisään on vähän paljon. Taitaa jäädä ostamatta.

Oli kyllä hieno tilaisuus Tampereella viikko sitten, ei siinä mitään. Ois muuten saattanut kiinnostella myös joku kombo, vaikka 30-50% pois toisesta kun ostaa kummatkin.
 
Viestejä
2 571
Vielä liittyen spekulaatioon siitä pelaako Lauri vai ei, niin vaatisi kyllä aikamoista pokkaa Susijengiltä/liitolta markkinoida tätä tulevaa Metro-areenan Viro-ottelua tällä tavalla, jos lähtökohtana on se, että Lauria lepää keskiviikkona.



Kokoonpanot varmaan julkaistaan huomenna, mutta totta hitossa Lauri pelaa. :)
 
Viestejä
2 057
Vielä liittyen spekulaatioon siitä pelaako Lauri vai ei, niin vaatisi kyllä aikamoista pokkaa Susijengiltä/liitolta markkinoida tätä tulevaa Metro-areenan Viro-ottelua tällä tavalla, jos lähtökohtana on se, että Lauria lepää keskiviikkona.



Kokoonpanot varmaan julkaistaan huomenna, mutta totta hitossa Lauri pelaa. :)

Todennäköisesti juuri tästä syystä myynti ei ole sujunut vielä. Osasyynä myös sekin että Viro, joka valmistautuu olympiakarsintoihin vastassa.
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 732

Susijengien luottopelaajien joukkoon viime vuosina murtautuneelle Elias Valtoselle, 24, viime pelikausi oli haastava, mutta opettavainen. Satakuntalaislähtöinen Valtonen uskoo voivansa valjastaa pitkän kauden kokemukset käyttöönsä MM-kisakesän aikana ja kasvavansa entistäkin merkittävämpään rooliin Susijengissä.
 
Viestejä
1 361
Olipa hieno matsi eilen! Suomen pelistä kaksi huomiota:
1. Suomi voitti tulostaulun tilastojen mukaan levypallot. Se on melkoinen saavutus Liettuaa vastaan. Levypallopelaaminen on ollut Suomen koripallomaajoukkueen ongelma pitkään, mutta tämä on iloinen signaali. Toivottavasti muutos ei ole vain yhden ottelun pilkahdus vaan merkki suuremmasta muutoksesta.

2. Jantunen vs. Valanciunas. Jantunen oli ainoita suomalaispuolustajia, jotka pystyivät pitämään asemansa Valanciunasta vastaan korin alla. Nkamhoua ja Federiko jäivät köykäisiksi, tosin Federiko ei ehkä ehtinyt näyttää kaikkea osaamistaan... Vaikka Jantunen on aika paljon Valanciunasta pienempi, hän pystyi pitämään tämän kauempana korista. Ja muisti useimmiten näyttää kätensä, mikä muilta tahtoi korinaluspuolustuksessa unohtua.

NBA:n levypallokuninkaalle, eli Sabonikselle olisi ollut käyttöä.

Niin, Federikohan pelasi 2 minuuttia. Ei se mikään näytönpaikka ollut.
 
Viestejä
1 361
Sellainen yksityiskohta, johon kiinnitin huomioita ottelua ennen otetetussa joukkuekuvassa, että Federiko joka on Yhdysvalloissa listattu olevan 6'11 pitkä, näyttää kuvassa huottavasti Markkasta lyhyemmältä ja suurinpiirtein saman mittaiselta kuin Madsen (6'10) ja Jantunen (6'8).

Federikon erityisominaisuus on tietenkin iltapäivälehdistön uutiskynnyksenkin ylittävä siipiväli, mutta olin itse (ehkä ainoana) siinä luulossa, että hän olisi Suomen toisiksi pisin pelaaja. Näin ei ehkä olekaan tai sitten tuossa kuvassa/silmissäni on jotain pielessä.

Kyllä mäkin yllätyin kun katsoin sitä kuvaa 2 päivää sitten ja juuri samaa asiaa ihmettelin. Ajattelin että Federiko olisi pitempi ja että olen itse luullut väärin, mutta en muistanut että Federikon pituus on virallisesti listattu noin.
 
Viestejä
1 361
Viro-otteluun on vielä lippuja jäljellä. Pitäiskö huolestua jos ei loppuunmyyty? Tosin, ei tiedä pelaako Markkanen? Mutta, täytyy muistaa, että ottelutuotot sataa liiton laariin, mikä auttaa lajia eteenpäin.

Ihmeellistä. Espoossa on kuitenkin aika pikkuinen halli verrattuna Tampereen Nokia-Areenaan. Onko kenties lippujen hinnat korkeat? En ole tarkistanut asiaa.

Tohon että pelaako Lauri keskiviikkona keskusteluun. Mulle oikeastaan on aika sama pelaako Lauri, mutta kallistuisin siihen että toivottavasti ei pelaa. Haluan nyt isomman näytönpaikan Federikolle. Jos Lauri oikeasti haluaa kovasti pelata niin sitten pelatkoon. Joku muu iso pelaaja saa antaa Federikon näytönpaikalle tilaa. Madsen voisi pelata sen 2 minuuttisen, jonka Federiko pelasi viime pelissä. Lauri voi loukkaantua, sekin kannattaa muistaa. Ehkä Lauri voisi pelata ensimmäisen puoliskon ottelusta normaalisti ja sitten toiselle puoliajalle totaalilepo.
 
Viestejä
1 361
Vielä liittyen spekulaatioon siitä pelaako Lauri vai ei, niin vaatisi kyllä aikamoista pokkaa Susijengiltä/liitolta markkinoida tätä tulevaa Metro-areenan Viro-ottelua tällä tavalla, jos lähtökohtana on se, että Lauria lepää keskiviikkona.



Kokoonpanot varmaan julkaistaan huomenna, mutta totta hitossa Lauri pelaa. :)


Ovelaa olisi laittaa Lauri pelaamaan puolikas ottelu siis. Silloin katsojia ei olisi täysin kusetettu. Ehkä Palotien heitto, että Lauri ei pelaisi ei ollut parasta markkinointia kyseiseen otteluun lipunmyynnin kannalta.
 
Viestejä
7 520
Edelleen harmittaa pelissä soitetun musiikin kova volyymi ja ajoitus. Ainakin yläkatsomossa peitti alleen yleisön kannustuksen ja äänet esim. korien jälkeen. Etenkin ratkaisuhetkillä olisin mielummin kuunnellut yleisöä ja nauttinut tunnelmasta. Aikalisällä tanssijoilla oli kyltit "meteliä kattoon", mutta samalla soi musiikki täysiä, niin ei sitä kukaan pysty huutamaan päälle. Ääni tänään kadonnut pelkästään vierustoverin kanssa puhumisesta ja kuulokaan ei täysiin priimaa. Mielestäni Helsingin Eurobasketissa ei ollut vastaavaa ongelmaa ja tunnelma ikimuistoinen. Lapsia en tuo melun vuoksi ollenkaan paikalle.
Liitto kyselee palautetta tapahtumasta. Mahdollisuus vaikuttaa kts liitekuva
 

Liitteet

  • Screenshot_20230807_203646_Facebook.jpg
    Screenshot_20230807_203646_Facebook.jpg
    1,1 MB · kertaa luettu: 218
Viestejä
1 361
Näyttää muuten korismaajoukkueen Facebook-sivujen tämän päivän kuvien perusteella että Miro Little vihdoin ja viimein pelaa seuraavassa ottelussa Viroa vastaan. Miro oli täydessä vauhdissa treeneissä, eikä enää mitään että eri vaatteet päällä kuin muilla pelaajilla. Oma veikkaus on siis että Miro pelaa.

Liitto kyselee palautetta tapahtumasta. Mahdollisuus vaikuttaa kts liitekuva

DJ Amandalla ei tainnut mennä ihan putkeen hommat.
 
Viestejä
104
Kyllä mäkin yllätyin kun katsoin sitä kuvaa 2 päivää sitten ja juuri samaa asiaa ihmettelin. Ajattelin että Federiko olisi pitempi ja että olen itse luullut väärin, mutta en muistanut että Federikon pituus on virallisesti listattu noin.
Tämmöisistä kuvista on kyllä täysin mahdotonta tehdä yhtään mitään johtopäätöksiä. Itsellä tuota kuvaa katsoessa kiinnittyy huomio siihen, että Federikon hartialinja on taaenpana kuin Madsenilla tai Markkasella ja lisäksi Fedellä on tuossa kuvassa jalat huomattavasti leveämmällä, kuin esim Markkasella. Hyvä myös muistaa, että pitkä mies saa itsellensä helposti useita senttejä lisää pituutta, kun vain suoristaa kunnolla ryhtinsä. Ja tuosta kuvasta nyt on vain aika vaikeaa sanoa, että kenellä se selkä on kunnolla ojennettuna ja kenellä ei.

Itse en nyt hirveästi jaksa epäillä etteikö Federiko olisi 211 tai lähelle sitä, koska käytännössä jokaisessa lähteestä tuohon samaan lukemaan törmää 211/6’11.

Itse olen eniten ihmetellyt Nkamhouan pituutta, sillä tuntuu että aina kun joku mainitsee hänen pituutensa, niin joka kerta saa törmätä uuteen lukemaan. Nkamhoua on siis ilmeisesti 203-206cm, riippuen päivästä..
 
Viestejä
2 057
Eiköhän se ole Murphy joka istuu, ja Federiko saa näytönpaikkansa. Luulen että alkuperäinen ajatus ei ollut peluuttaa Fedeä tai Palmia Liettuaa vastaan, mutta kun pelaajille ilmeni virhevaikeuksia, heidät oli pakko laittaa kentälle.
 
Viestejä
12
Liitto kyselee palautetta tapahtumasta. Mahdollisuus vaikuttaa kts liitekuva

Kiitos, vastasin kyselyyn ja vastaaviin kyselyihin myös jo aiemmin toin asian esille eikä sillä mitään vaikutusta ollut. Joten toivon, että mahdollisimman moni muukin, mikäli samaa mieltä, toisi asian esille kyselyssä tai muita reittejä kautta :)
 
Viestejä
557

Nyt olen hieman negatiivinen (pahoittelut jo etukäteen): mitä järkeä Susijengin on pelata kaksi kertaa Viron B-maajoukkuetta vastaan pari viikkoa ennen MM-kisoja? Mihin rytmiin Lauri Markkanen pääsee, jos häntä puolustaa Sander Raieste, Henri Drell tai Kaspar Treier? Kellään heistä ei ole minkäänlaisia edellytyksiä hidastaa Markkasta.

Hyvä on, ei kyseessä puhdas Viron B-joukkue ole, mutta tuosta kokoonpanosta puuttuu Euroliiga-pelaaja Maik Kotsar, Mestareiden liigan mestari viime kaudelta Siime Sander Vene, heidän aloitusviisikon takamies Kerr Kriisa sekä kolme-neljä muuta parhaan Viron rotaatiopelaaja: Kristian Kitsing, Janari Joesaar, Matthias Tass, Henri Veesaar. Minulle tuo Viron kokoonpano näyttää melkeinpä Viron Universiadi-joukkueelta. On vieläpä niin, että joukkueen kokeneimmat kolme pelaaja - Post, T. Jurkatamm ja Hermet ovat ihan joukkueen kevyintä kaartia, Korisliiga-tason pelureita kaikki. On toki totta, että Virolla on yksinkertaisesti nuori ja lupaava maajoukkue, mutta nämä pelit palvelevat mielestäni enimmäkseen Viroa ja sen koripallon tulevaisuutta.

Suomi antaa todella paljon tasoitusta muille maille valmistavien peliensä määrässä ja myös laadussa. Voi kai sanoa, että mokattu on? Liettua oli toki hyvä vastus ja varmaan Latviakin tulee olemaan. Mutta näiden heikkojen Viro-pelien sijaan olisin kyllä mielelläni nähnyt Susijengin pelaavat paljon kovempia joukkueita vastaan tai sitten yksinkertaisesti lisää valmistavia pelejä näiden neljän lisäksi.
 
Viestejä
1 984

Nyt olen hieman negatiivinen (pahoittelut jo etukäteen): mitä järkeä Susijengin on pelata kaksi kertaa Viron B-maajoukkuetta vastaan pari viikkoa ennen MM-kisoja? Mihin rytmiin Lauri Markkanen pääsee, jos häntä puolustaa Sander Raieste, Henri Drell tai Kaspar Treier? Kellään heistä ei ole minkäänlaisia edellytyksiä hidastaa Markkasta.

Hyvä on, ei kyseessä puhdas Viron B-joukkue ole, mutta tuosta kokoonpanosta puuttuu Euroliiga-pelaaja Maik Kotsar, Mestareiden liigan mestari viime kaudelta Siime Sander Vene, heidän aloitusviisikon takamies Kerr Kriisa sekä kolme-neljä muuta parhaan Viron rotaatiopelaaja: Kristian Kitsing, Janari Joesaar, Matthias Tass, Henri Veesaar. Minulle tuo Viron kokoonpano näyttää melkeinpä Viron Universiadi-joukkueelta. On vieläpä niin, että joukkueen kokeneimmat kolme pelaaja - Post, T. Jurkatamm ja Hermet ovat ihan joukkueen kevyintä kaartia, Korisliiga-tason pelureita kaikki. On toki totta, että Virolla on yksinkertaisesti nuori ja lupaava maajoukkue, mutta nämä pelit palvelevat mielestäni enimmäkseen Viroa ja sen koripallon tulevaisuutta.

Suomi antaa todella paljon tasoitusta muille maille valmistavien peliensä määrässä ja myös laadussa. Voi kai sanoa, että mokattu on? Liettua oli toki hyvä vastus ja varmaan Latviakin tulee olemaan. Mutta näiden heikkojen Viro-pelien sijaan olisin kyllä mielelläni nähnyt Susijengin pelaavat paljon kovempia joukkueita vastaan tai sitten yksinkertaisesti lisää valmistavia pelejä näiden neljän lisäksi.
Vähän samoja ihmetyksen mietteitä ollut itselläkin…

Toki Liettuaa vastaan peli-ilme oli yllättävän hyvä, ja Liettuahan tulee uudestaan vastaan - eikä varmasti halua hävitä toista kertaa ja vielä kotonaan. Tuossa ottelussa on oikein hyvän kenraalin ainekset. Lisäksi Susijengin runko on aika hyvin jo hioutunut yhteen ja liemissä keitelty, ja ehkä voi ajatella että näiden pelien tarkoitus on ennen kaikkea saada uudet pelaajat - ajattelen erityisesti Grandisonia - sisään tähän jengiin. Ja lopulta Little, Grandison ja Fedehän pelasi muun nuoremman osaston kanssa jo Rising stars -pelejä.
 
Viestejä
720

Nyt olen hieman negatiivinen (pahoittelut jo etukäteen): mitä järkeä Susijengin on pelata kaksi kertaa Viron B-maajoukkuetta vastaan pari viikkoa ennen MM-kisoja? Mihin rytmiin Lauri Markkanen pääsee, jos häntä puolustaa Sander Raieste, Henri Drell tai Kaspar Treier? Kellään heistä ei ole minkäänlaisia edellytyksiä hidastaa Markkasta.

Hyvä on, ei kyseessä puhdas Viron B-joukkue ole, mutta tuosta kokoonpanosta puuttuu Euroliiga-pelaaja Maik Kotsar, Mestareiden liigan mestari viime kaudelta Siime Sander Vene, heidän aloitusviisikon takamies Kerr Kriisa sekä kolme-neljä muuta parhaan Viron rotaatiopelaaja: Kristian Kitsing, Janari Joesaar, Matthias Tass, Henri Veesaar. Minulle tuo Viron kokoonpano näyttää melkeinpä Viron Universiadi-joukkueelta. On vieläpä niin, että joukkueen kokeneimmat kolme pelaaja - Post, T. Jurkatamm ja Hermet ovat ihan joukkueen kevyintä kaartia, Korisliiga-tason pelureita kaikki. On toki totta, että Virolla on yksinkertaisesti nuori ja lupaava maajoukkue, mutta nämä pelit palvelevat mielestäni enimmäkseen Viroa ja sen koripallon tulevaisuutta.

Suomi antaa todella paljon tasoitusta muille maille valmistavien peliensä määrässä ja myös laadussa. Voi kai sanoa, että mokattu on? Liettua oli toki hyvä vastus ja varmaan Latviakin tulee olemaan. Mutta näiden heikkojen Viro-pelien sijaan olisin kyllä mielelläni nähnyt Susijengin pelaavat paljon kovempia joukkueita vastaan tai sitten yksinkertaisesti lisää valmistavia pelejä näiden neljän lisäksi.
Viro parhaimmalla kokoonpanolla (ml. luettelemasi poissaolevat pelaajat) olisi ollut erinomainen vastus. Joku saattaisi väittää, että ainakin paperilla nimekkäämpi.

Komppaan, huominen höntsäottelu ei palvele Suomea millään tavoin..
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös