Will Hardy saa potkut. Koska niin käy 99 %:lle NBA-valmentajista.
Tottakai Hardy saa joskus potkut. En tiedä oliko tämä meikälle suunnattu, mutta kun tulin lainatuksi, niin oletan että oli. Itsehän en muuta väittänytkään, mutta pidän kiinni väitteestäni, että Jazzin tilanne ei ole ihan optimi siihen, että arvioidaan onko Hardy hyvä valmentaja vai ei.
Monty Williamsin Detroit yritti tosissaan voittaa pelejä eikä siitä tullut mitään. Valmentaja vaihdettiin ja tällä hetkellä Pistons näyttäisi olevan tukevasti pudotuspeleissä. Hardyn joukkue ei ole vielä kertaakaan yrittänyt voittaa mahdollisimman paljon pelejä, joten on vähän vaikea arvioida miten ne X:t ja O:t menee, kun jalkeilla on NBA-joukkue joka yrittää tosissaan voittaa mahdollisimman monta ottelua lokakuusta kesäkuulle. Kuten sanoin, nämä Laurin nopeat haastetut heitot harjoittelumielessä eivät kuulu voittavaan koripalloon yhtään sen enempää, kuin jonkun Kesslerin kolmoset ottelussa joka olisi tärkeämpää hävitä kuin voittaa.
Palaisin siis itse Hardyn valmentamisen arviointiin
kun jos Jazz (tai joku muu joukkue) hänen alaisuudessaan oikeasti tosissaan yrittää voittaa enemmän kuin kourallisen pelejä. On kuitenkin mahdollista, että ellei Ainge olisi vienyt Hardya Bostonista, valmentaisi hän Mazzullan sijaan Boston Celticsiä ja saattaisi jopa olla yhden järjettömän kokoisen sormuksen verran lähempänä Liberacea. Olen ainakin itse ymmärtänyt, että Bostonissa oltiin varsin tykästyneitä Hardyyn ja Ainge tiesi täsmälleen mitä otti mukaansa.
Summasummarum: Tankkaavan joukkueen valmentajia on erittäin vaikea arvioida, vielä vaikeampi kuin pelaajia. Mehän ei kuitenkaan kukaan uskota, että Lauri olisi pelannut näin huonoa kautta jos tavoitteena olisi mestaruus, vai kuinka?