Koripallo.com

Valavuori ja Suomi-koris

Jay

Vs: Vs: WE HAVE A DREAM - SPAIN2014

Jääkenttien Gaselli sanoi:
No jos olis laittanut niille kavereilleen tekstarin, että "Moi, järjestän pelimatkan, siirrä tilille xxxxx-xxxxxx 2900 euroo" niin tuskin kukaan olis vakuuksia kyselly. Mutta jos levität mainoksia, että "Osta multa matka!" niin joku kateellinen suomalainen byrokratiaarakastavavellihousu saattaa kysästä, että minkälaista hommaa.
Mahdoton laskee, kun herra ei ole suostunut ainakaan Twitterissä "kateellisille" kertomaan, että missä on "parhaat paikat" tai "huippuhotellit" tai edes ketä nämä "esiintyjät" ovat.

Pakko sanoa, että sinun viestistä todellakin paistaa kateus.
Itse en matkalle ole menossa mutta en myöskään jauha kateellista paskaa. Miksi SINUA kiinnostaa, mitä ohjelmaa siellä on ja miten on järjestetty, kuka ja mitä maksaa jne, jos et ole menossa?
Mielestäni tuo on pelkkää kateutta. "Ei ne saa tehdä tollasta kun minä en pääse leikkiin mukaan".

Zetas sanoi:
Suomeksi sanottuna byrokratiaa =)

Tästä byrokratiasta pääsee helposti siis eroon kunhan sopii, että matka on kimppamatka? Ymmärsinkö oikein?

No et, tätäkään asiaa et ymmärtänyt oikein.

Luulisin että byrokratiasta pääsee eroon siten, että matka on oikeasti kimppamatka jonka matkan järjestäminen ei ole järjestäjälle liiketoimintaa , osallistujat ovat kaveriporukka tai vastaava, osallistumismaksut ovat kustannusperusteiset, matkalle osallistujat ymmärtävät osallistuvansa kimppamatkalle eikä vastuullisen matkanjärjestäjän matkalle, yms. Tällaisia matkoja minäkin olen joskus ollut järjestämässä.

Jay

Raid sanoi:
No et, tätäkään asiaa et ymmärtänyt oikein.

Luulisin että byrokratiasta pääsee eroon siten, että matka on oikeasti kimppamatka jonka matkan järjestäminen ei ole järjestäjälle liiketoimintaa , osallistujat ovat kaveriporukka tai vastaava, osallistumismaksut ovat kustannusperusteiset, matkalle osallistujat ymmärtävät osallistuvansa kimppamatkalle eikä vastuullisen matkanjärjestäjän matkalle, yms. Tällaisia matkoja minäkin olen joskus ollut järjestämässä.

Puupää toistat juuri sen mitä sanoin. KIMPPAMATKA.

Kuka nyt on päättänyt, että matka on liiketoimintaa, Sinäkö? Heti kun joku todistaa, että matka on "bisnestä" Valavuorelle, niin asia muuttuu. Kukaan ei ole kuitenkaan sitä todistanut. kateelliset paskiaiset vaan jauhavat ja olettavat.

Zetas sanoi:
Itse en matkalle ole menossa mutta en myöskään jauha kateellista paskaa. Miksi SINUA kiinnostaa, mitä ohjelmaa siellä on ja miten on järjestetty, kuka ja mitä maksaa jne, jos et ole menossa?
Mielestäni tuo on pelkkää kateutta. "Ei ne saa tehdä tollasta kun minä en pääse leikkiin mukaan".
Kateus mainittu. Vielä kun lisäät katkeruuden niin keskustelupalstan perusargumentit on kasassa :)

Jay

Kirjosieppo sanoi:
Kateus mainittu. Vielä kun lisäät katkeruuden niin keskustelupalstan perusargumentit on kasassa :)

Natsikortin vois heittää kehiin. Natsitouhuahan byrokratia itseasiassa on.

Sanopa sinä, miksi noi perkeleen porvarit ei sais lähtee kimppareissulle keskenään?

Lait, pykälät ja säädökset. Hyvin alkaa perjantai. Lampaat tottelee säädöksia ja puolustaa byrokratiaa, no notta kyllähän nyt pitää totella säädöksiä, jotka on tehty ihmisten elämän hankaloittamiseksi.

Zetas sanoi:
Noniin, jonne. Vastasin vain kysymykseen, että vaikea on laskea paljonko matka todellisuudessa maksaa, kun lisäinfo näistä hintaa kasvattavista tekijöistä (esiintyjät, huippuhotellit jne.) ei ole saatavilla.

Joku postasi Valavuorelle aikaisemmin mainoksen jonkun toisen järjestäjän matkasta, jossa oli lennot, majoitus ja liput näihin alkusarjapeleihin; hinta oli vähän alle tonnin. Siihen vastaus oli, että Valavuoren matka on täysin eri kaliiberia koska on huippupaikat ja -hotellit, esiintyjiä ja "oma lentokone". Mitään lisäinfoa näistä ei kuitenkaan saatu vaikka kysyttiin.

Zetas sanoi:
Puupää toistat juuri sen mitä sanoin. KIMPPAMATKA.

Kuka nyt on päättänyt, että matka on liiketoimintaa, Sinäkö? Heti kun joku todistaa, että matka on "bisnestä" Valavuorelle, niin asia muuttuu. Kukaan ei ole kuitenkaan sitä todistanut. kateelliset paskiaiset vaan jauhavat ja olettavat.

Jos asia näin on niin ei Valavuorella sitten varmaan mitään ongelmaa ole kimppamatkansa järjestämisen kanssa. En ole matkailmoituksia nähnyt mutta myytiinkö matkaa kiinteään hintaan vai periaatteella toteutuneet kulut jaetaan osallistujien kesken? Jos kyseessä oli kiinteä hinta niin varmasti syntyy jakojäännös joka päätyy jonkun voitoksi tai tappioksi. Olivatko matkalle lähteneet joku kaveriporukka tai vastaava vai saiko kaikki kynnelle kykenevät tutut ja tuntemattomat ilmoittautua mukaan? Ymmärsivätkö ilmoittautuneet että matka ei ole matkatoimisto Valavuoren järjestämä vaan tässä ollaan lähdössä omavastuulliselle omatoimimatkalle?

Vähän luulen ettet sinä vieläkään ymmärtänyt...

Suomi on yleisesti ottaen holhousyhteiskunta, jossa yksilön vastuun ottamiseen ei kannusteta ja riskin ottoa kammoksutaan. Tässä tapauksessa ihmettelen kuitenkin hieman Aleksin ulostuloa. Tämä matkanjärjestäjältä vaadittava vakuus on niin itsestään selvä juttu nykyään. Onko enemmänkin kysymys vakuuden suuruudesta, johon liittyen AV on nostanut asian julkisuuteen?

Jay

Jääkenttien Gaselli sanoi:
Noniin, jonne. Vastasin vain kysymykseen, että vaikea on laskea paljonko matka todellisuudessa maksaa, kun lisäinfo näistä hintaa kasvattavista tekijöistä (esiintyjät, huippuhotellit jne.) ei ole saatavilla.

Joku postasi Valavuorelle aikaisemmin mainoksen jonkun toisen järjestäjän matkasta, jossa oli lennot, majoitus ja liput näihin alkusarjapeleihin; hinta oli vähän alle tonnin. Siihen vastaus oli, että Valavuoren matka on täysin eri kaliiberia koska on huippupaikat ja -hotellit, esiintyjiä ja "oma lentokone". Mitään lisäinfoa näistä ei kuitenkaan saatu vaikka kysyttiin.

Veikkaan, ettei toi "fani" puhu paskaa omasta koneesta jne. Muista, hänhän hommasi charter-lennot Sloveniaan jne ja maksoi omasta pussista 10k junnujen viemiseksi sinne.
Ja onhan se vaikea laskea, mutta miksi se pitäisi laskea? Jos minä järjestän Loviisan markkinoille kimppareissun pelimanneille jollain hinalla, pitääkö laskea kustannuksia ja pähkäillä, onko kyseessä bisnes vai kimppareissu?
Vitut, minun puolestani saavat mennä niin halutessaan, jos itse maksavat. Byrokratiaorja taas haluaa tilityksen kaikista teoista.

Zetas sanoi:
Jos minä järjestän Loviisan markkinoille kimppareissun pelimanneille jollain hinalla, pitääkö laskea kustannuksia ja pähkäillä, onko kyseessä bisnes vai kimppareissu?

Pitää. Jos sinä saat siitä tuottoa sinun pitää maksaa sitä verot. Vai onko verotkin turhaa byrokratiaa?

Jay

Raid sanoi:
Jos asia näin on niin ei Valavuorella sitten varmaan mitään ongelmaa ole kimppamatkansa järjestämisen kanssa. En ole matkailmoituksia nähnyt mutta myytiinkö matkaa kiinteään hintaan vai periaatteella toteutuneet kulut jaetaan osallistujien kesken? Jos kyseessä oli kiinteä hinta niin varmasti syntyy jakojäännös joka päätyy jonkun voitoksi tai tappioksi. Olivatko matkalle lähteneet joku kaveriporukka tai vastaava vai saiko kaikki kynnelle kykenevät tutut ja tuntemattomat ilmoittautua mukaan? Ymmärsivätkö ilmoittautuneet että matka ei ole matkatoimisto Valavuoren järjestämä vaan tässä ollaan lähdössä omavastuulliselle omatoimimatkalle?

Vähän luulen ettet sinä vieläkään ymmärtänyt...

"Jos kyseessä oli kiinteä hinta niin varmasti syntyy jakojäännös joka päätyy jonkun voitoksi tai tappioksi."

Mitä jos tulos onkin plus miinus nolla? Jos matkan hinnassa ei ole yhtään ilmaa, vaan sillä saa juuri sen mitä tilaa, ei enempää eikä vähempää?
Voi olla, että matkan järjestelyt ovat vaillinaisia, mutta miksi byrokratian pitää puuttua aikuisten ihmisten toimintaan? Antaa ihmisten mennä, kun tuntuu olvan sitä rahaa maksaa moisia summia, varmaan sieltä omakustanteella poiskin pääsevät ja jos eivät pääse, niin kai se "fanI" järjestää paluumatkan omasta pussista?

Eniten vituttaa byrokratiaa orjallisesti ja sokeasti palvovat ihmiset. "No kyllä nyt näin pitää tehdä kun virkamies ja pykälä näin sanoo, vaikka järjen kanssa ei siinä mitään tekemistä olekaan".

Jay

Raid sanoi:
Pitää. Jos sinä saat siitä tuottoa sinun pitää maksaa sitä verot. Vai onko verotkin turhaa byrokratiaa?

Pitää, ja sitten jatkat lausetta pisteen jälkeen sanalla JOS. Voi jeesus.

Etkö edes hypoteettisesti pysty ajattelemaan, että matkasta ei tule mitään tuottoja? Olet päättäyt, että Valavuori tekee tässä bisnestä. Sinä tiedät, että näin on?

Ja verotusjuttu ei liity tähän mitenkään.

Zetas sanoi:
Pitää, ja sitten jatkat lausetta pisteen jälkeen sanalla JOS. Voi jeesus.

Etkö edes hypoteettisesti pysty ajattelemaan, että matkasta ei tule mitään tuottoja? Olet päättäyt, että Valavuori tekee tässä bisnestä. Sinä tiedät, että näin on?

Ja verotusjuttu ei liity tähän mitenkään.

"Pitää" oli vastaus kysymykseesi "pitääkö laskea kustannuksia?". "Jos" aloitti uuden lauseen, johon sivulauseessa liittyi näkemys siitä miksi sinun pitää laskea kustannuksia. Eli verotussyistä.

Pystyn ajattelemaan että Valavuori ei tee matkalla voittoa mutta en pysty näillä tiedoilla näkemään että hän ei olisi tässä toiminut vastuullisena matkanjärjestäjänä jota eivät koskisi samat säännöt kuin muitakin matkanjärjestäjiä. Tosin ihan sama se minulle on miten tuolle matkalle käy kun en ole Valavuoren matkalle lähdössä. Kunhan vaan aikani kuluksi tässä asiasta keskustelen.

Voisivatko valvojat siivota tästä tämän matkakeskustelun pois ja siirtää sen johonkin MM-kisamatkatopikkiin. Sinne voisi sitten sijoittaa myös kaikki tulevat keskustelut Bilbaon matkoista.

Jay

Raid sanoi:
"Pitää" oli vastaus kysymykseesi "pitääkö laske kustannuksia?". "Jos" aloitti seuraavan lauseen, johon liittyi näkemys siitä miksi sinun tulee laskea kustannuksia, eli verotussyistä.

Pitää, jos...

Zetas sanoi:
"Jos kyseessä oli kiinteä hinta niin varmasti syntyy jakojäännös joka päätyy jonkun voitoksi tai tappioksi."

Mitä jos tulos onkin plus miinus nolla? Jos matkan hinnassa ei ole yhtään ilmaa, vaan sillä saa juuri sen mitä tilaa, ei enempää eikä vähempää?
Voi olla, että matkan järjestelyt ovat vaillinaisia, mutta miksi byrokratian pitää puuttua aikuisten ihmisten toimintaan? Antaa ihmisten mennä, kun tuntuu olvan sitä rahaa maksaa moisia summia, varmaan sieltä omakustanteella poiskin pääsevät ja jos eivät pääse, niin kai se "fanI" järjestää paluumatkan omasta pussista?

Eniten vituttaa byrokratiaa orjallisesti ja sokeasti palvovat ihmiset. "No kyllä nyt näin pitää tehdä kun virkamies ja pykälä näin sanoo, vaikka järjen kanssa ei siinä mitään tekemistä olekaan".

En minä tiedä onko se voitto tai voitottomuus joku mittari millä määritellä onko Valavuori matkanjärjestäjä vai ei, mutta mitä tulee tuohon tulo- ja menopuoleeen, niin ei matkanjärjestäjä pysty kaikkia tuloja ja menoja varmaksi tietämään ennen kuin kone on täynnä ja reissu heitetty, joten jos pilkkua viilataan niin tulos ei tasan pyöreään nollaan päädy. Onko sillä sitten mitään väliä vai ei, en tiedä.

Samaa mieltä olen siitä, että liikaa sääntöjä ja määräyksiä tässä maassa on mutta sitä en hyväksy, että jokainen saisi soveltaa niitä niin kuin itse parhaaksi näkee. Byrokratian karsimisen pitää lähteä siitä että sitä vähennetään eikä siitä, että toimitaan niin kuin sääntöjä ei olisi.

Zetas sanoi:
Pitää, jos...

Äidinkielen hallintasi käy yksiin ymmärryksesi kanssa.

Miksi sinulle muuten on tärkeää että pilkut ja pisteet ovat oikeilla paikoilla, jos silläkään ei ole mitään merkitystä miten ja millä säännöillä ryhmämatkoja järjestetään?

Hienoa, että Valavuori tällaisia matkoja järjestää ja vie näin omalta osaltaan suomalaista urheilukulttuuria eteenpäin.

Sitä en kuitenkaan ihan ymmärrä, miten tämä reissu nyt kostautuikin joksikin kaveriporukan "kimppamatkaksi". Valavuorihan tota matkaa kaupitteli ihan julkisesti ja myös meikäläisellä kuten kenellä tahansa olisi ollut mahdollisuus reissulle osallistua, vaikkei tähän kaveriporukkaan kuulukkaan. Ei tosin ole kukkaro niin kunnossa, että 3000€ olisi pystynyt viikon reissusta maksamaan.

Valitettava homma, mutta säännöt on samat kaikille. Oli ne sitten kuinka perseestä tahansa.

Jos joku oikeasti haluaa olla kateellinen Allulle siitä että tuollaisesta projektista, valtavasta työmäärästä ja suunnattomasta vittuilusta mahdollisesti jäisi muutama kymppitonni omalle tilille, niin väärä projekti.

Lue Zetas itse linkkaamasi uutinen. Siellä mainitaan matkanjärjestäjäksi kaavailtu Event Travel. Kuulostaako tämä kimppamatkalta vaikka Valavuori sitä hyvin urheilu - ja koripallo keskeisellä twittertilillään on mainostanut? Todennäköistä, että valavuori on idean isä ja yrittää myydä ideaansa matkanjärjestäjälle. Voi saada myös jonkun osuuden voitosta idean ja tehdyn mainonnan johdosta... Kaupallista toimintaa täysin ja siten samojen sääntöjen piirissä kuin muillakin matkajärjestäjillä...

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.