Miinusta:
Oli tosi tylsän näköistä hyökkäyspeliä tosiaan - kuin hidastetusta filmistä. Ja kun pelataan jokainen hyökkäys organisoitunutta puolustusta vastaan niin mm. Markkanen kärsii vapaiden paikkojen puutteesta kun selvästi ehditään merkata joka hyökkäyksessä.
Varsinkin loppupelistä kaarella syöttelyn jälkeen joku ajoi aina sisään viimeisillä sekunneilla Toronton lihamuuriin -> pallonmenetys. Ei puhettakaan, että olisi esim. syötetty kaarelle takaisin kun pakit on saatu liikeeseen ja heittäjille tilaa.
Plussaa:
Puolustuspelissä alkaa lopultakin olla munaa. Kaikki vähintäänkin yrittää (jopa LaVine, ainakin välillä). Taitaa olla jopa niin, että Boylenin aikana Bulls on tilastoissa top-10 puolustusjoukkue.
Joukkue-effortista isot pisteet (vaika Markkasfanina näkis tietty mielellään Markkasen tekevän 100 pistettä joka ilta)! Kuusi pelaajaa teki yli 10 pistettä: Markkanen 18, Carter Jr. 16, Dunn 14, LaVine 13 sekä Holiday ja Hutchison 11. Erityisen iloinen olin rookieiden Carter ja Hutchison peli-ilmeestä.
Vitalstatistix sanoi:
Mutta onko siis tietoa, että Bulls olisi oikeasti ja aktiivisesti koittanut tehdä kauppoja Holidaysta? Siis joukkue itse, ei spekulantit?
Tällaista tietoa mulla ei tietenkään ole, kun en kuulu Chicago Bullsin sisäpiiriin. Joten pakko mennä huhujen ja kirjoitusten pohjalta.
Fiksu lukija tietenkin katsoo, mikä minkäkin informaation lähde on. Onko se Front Office itse, onko se joku, joka viittaa Front Officen puheisiin, onko se joku joka arvelee Front Officen olevan jotakin mieltä, tai on sitä mieltä, että Front Office voisi olla tai ehkä pitäisi olla jotakin mieltä - vai esittääkö joku ihan vaan omia arveluitaan, toiveitaan, tai jakaako jonkun muun esittämiä spekulaatioita jne.
Sitten on vielä näiden kommentoijien omat taustat, että kuka oikeasti tietää jotakin ja kuka vain spekuloi asioilla. Jos Woj ja Shams twiittaa jotakin, asiassa useimmiten on jotakin perää. Myös esim. Chicago Tribunen K.C. Johnson on usein asioista hyvin perillä. Mutta kun Sam Smith kirjoittaa Bullsin omilla sivuilla tiedät, että kyseessä on Front Officen tilaama peilinkiillotus (vaikka joka tekstiä seuraa disclaimer, että kirjoittajan näkemykset eivät edusta Bullsin virallista kantaa mihinkään). Toisaalta erilaisten korissivustojen ja podcastien senttarit on usein ihan vain aktiivisia faneja ilman mitään erityisiä väyliä oikeaan informaatioon.
En siis väittäisi Bullsin pyrkivän aktiivisesti treidaamaan Holidayta 24/7 ennen kuin kuulen, että Bullsin Front Office on jossakin niin sanonut julkisesti - tai jokin erityisen luotettava lähde on asiasta jotakin esittänyt (mielellään tietenkin niin, että vetoaa jonkin asioista päättävän tahon lausuntoon).
Kaiken maailman spekulantit voi asiasta tietenkin kirjoittaa mitä haluavat - siitähän niille maksetaan, että saavat klikkejä. Otsikko: "Holiday myynnissä!" kerää klikkejä paremmin kuin "ei oikeata uutisoitavaa Bullsin taholta mihinkään suuntaan".
Uskoisin, että Lopezia ja Holidayta ei ole saatu kaupaksi, kun Chicago haluaisi vastineeksi juuri tuon edellä mainitun "late first round pickin". Mutta todennäköisesti Lopezistakaan ei ole ollut tarjolla kuin pelkästään jotain palkkadumppaus -pelaajia (Lopezin palkan mätchaamiseen) ja/tai 2.kierroksen varauksia. Samoin myös Holidaysta on ollut todennäköisesti tarjolla vain jotain penkin viimeisiä pelaajia tai yksi 2. kierroksen varaus.. Aika ikävä tilanne Chicagon kannaltakin, kun tradeja ei varmasti viitsitä tehdä ihan vaan pelaajista eroon päästääkseen. Kun kumpikaan ei ole edes mikään ongelmapelaaja, josta väkisin pitäisi päästä eroon.
Tästä olen kyllä pitkälti samaa mieltä - vaikka olemmekin ilmeisen erimielisiä siitä, kuinka innokkaasti ja 24/7/365 Bullsin Front Office on näitä kauppoja ajanut.
Ai niin. Ihan pikku juttu vielä kun tuli juuri mieleen.
Jäin ajattelemaan, että onko Chicagon johto itse asiassa missään välissä itse ilmoittanut olevansa kauppaamassa Lopezia tai kysellyt tarjouksia miehestä? Vai onko kaikki vain spekulanttien pohdintaa? Lopezin kauppaaminenhan kuulostaisi tietyssä mielessä järkevältä, mutta ei liene itsestäänselvä asia? Eli onko kyse vain siitä, että kun kaikki hokee, että Lopezia kaupataan, niin asiaa aletaan pitää totena, koska kaikkihan siitä puhuu?
Muistin nimittäin sen monien omituisena pitämän lehdistötilaisuuden tms. jossa John Paxson sanoi loppukeväästä / alkukesästä, että RoLo kuuluu Bullsin suunnitelmiin ja on heidän miehensä. Voihan Paxsonkin toki puhua läpiä päähänsä ja tuolla ilmoituksella on voitu tavoitella jotakin (esim. hinnan pumppaamista ylöspäin: "pidämme RoLoa niin hyvänä pelaajana - pitäkää tekin"?), mutta jos Bulls ei ole koskaan virallisten edustajiensa välityksellä ilmoittanut hakevansa treidiä RoLolle, niin koko juttu voi olla ihan ankka.
Mutta en siis muista, voi olla, että kauppa-aikeista on joskus puhuttukin ihan virallisella tasolla. En vaan jaksa lähteä just nyt asiaa penkomaan.