Koripallo.com

Donkkaus...&Donkkaatko?

Vs: Donkkaus...&Donkkaatko?

Pituutta löytyy 190cm ja pomppu on 50 cm ja donkki menee suht helposti

( viime kaudella eka donkki pelissä ) :-*

nate sanoi:
Pituutta löytyy 190cm ja pomppu on 50 cm ja donkki menee suht helposti

Ootko kyselly tuolta Korkeasaaresta, olisiko niillä orangin paikkaa vapaana?

Tru Warier sanoi:
Ootko kyselly tuolta Korkeasaaresta, olisiko niillä orangin paikkaa vapaana?
Kyllähän tuolla pompulla saa donkin vaikkei omistaisikaan pitkiä käsiä?

Mt. Mutombo sanoi:
Kyllähän tuolla pompulla saa donkin vaikkei omistaisikaan pitkiä käsiä?

??? Eihän 50 cm ole pomppu eikä mikään. No toista metriä pitkästi pitää olla käsien, jos ne ei ole sun mielestä pitkät, niin ok. Oletan siis, että tuo 50 cm on absoluuttinen maksimiponnistus. Jos oikea maksimi esim. kunnon vauhdilla 75 cm, niin sehän muuttaa asiaa aika paljon. En minä tiedä, miten nuo pompputulokset on mitattu joita porukka täällä ilmoittaa.

MiamiMan

Tru Warier sanoi:
??? Eihän 50 cm ole pomppu eikä mikään. No toista metriä pitkästi pitää olla käsien, jos ne ei ole sun mielestä pitkät, niin ok. Oletan siis, että tuo 50 cm on absoluuttinen maksimiponnistus. Jos oikea maksimi esim. kunnon vauhdilla 75 cm, niin sehän muuttaa asiaa aika paljon. En minä tiedä, miten nuo pompputulokset on mitattu joita porukka täällä ilmoittaa.

Uskoisin, että ne ovat tehty optimeissa olosuhteissa ja mittaukseen on käytetty huippulaatuisia kameroita (kuten myytinmurtajissa :D). Itse olen ainakin sillä tavalla saanut ponnistusvoimakseni tarkan 64,2cm

Kannattaa tosiaan kokeilla tuota pieni pallo => iso pallo taktiikkaa. Aloitin maaliskuussa golf-pallolla, huhtikuussa tennispallo ja nyt donkkailen lasten leikkipallolla (halkaisija joku 10 cm). Seuraavaksi hiukan isompi leikkipallo => kolmosen koripallo=> Lentopallo => Vitosen koripallo => Täyskokoinen koripallo

Pitutta on 181 cm ja painoa 96 kiloa, rasvat pihdeillä 14%. Uskon että donkkikorkeuksiin nousu vaatii meikäläiseltä noin kympin rasvaprosentin. Ikää on kohta 33 ja tavoite olisi donkata ennen veteraani-ikää (35). Uskoa vaan kehiin, jos olisi ollut netin tapainen tietolähde käytössä teinivuosina niin...olis joko donkki paukkunut komeesti tai sitten jumituttu koneen taakse...

Itellä koko ajan donkkireeni päällä, ensi kesäksi ainakin oli tarkotus donkata ;D Johonkin 285 minikoriin oon ainaki donkannu, mahtaako tilanne olla paha? No, viimestään vuoden päästä pitäis korin alkaa paukkua kun saan kesällä pihaan kunnon koristelineenkin :)

Salmi sanoi:
Itellä koko ajan donkkireeni päällä, ensi kesäksi ainakin oli tarkotus donkata ;D Johonkin 285 minikoriin oon ainaki donkannu, mahtaako tilanne olla paha? No, viimestään vuoden päästä pitäis korin alkaa paukkua kun saan kesällä pihaan kunnon koristelineenkin :)

Mahtaa ;D

#etuliite# sanoi:

Tennispallo mulla meni kun sain kosketettua sormien 2 nivelillä korirengasta, tuo lasten leikkipallo (10 cm) meni kun sain kosketettua kämmenen yläosalla. Donkkihan pitäs periaatteessa mennä kun saa ranteella kosketettua rengasta. Kymmenisen senttiä pitäs vielä päästä ylöspäin. Mä olen vasta nyt kypsällä iällä tajunnut tuon vauhdin merkityksen. Aiemmin hyppäsin käytännössä yhtä korkealle vauhdin kanssa tai ilman, nyt alkaa jo vähän eroa löytyä.

Joo, mähän pystyn helposti donkkaamaan ;P no ei, en todellakaan. Harjoitus tekee mestarin, edelleen ;D

Itselläni menee takaperin donkki nastylla windmilillä vapariviivalta... Siis märissä päiväunissa. Oikeasti yllän rautaan ja donkki menee tennispallolla tai muulla sen kokoisella samanmuotoisella pyöreällä pallolla (kartionmuotoisella en ole kokeillut). Toivottavasti kesäreenien jälkeen menisi sitten ihan oikealla koripallolla.

spolk sanoi:
Pitutta on 181 cm ja painoa 96 kiloa, rasvat pihdeillä 14%. Uskon että donkkikorkeuksiin nousu vaatii meikäläiseltä noin kympin rasvaprosentin. Ikää on kohta 33 ja tavoite olisi donkata ennen veteraani-ikää (35). Uskoa vaan kehiin, jos olisi ollut netin tapainen tietolähde käytössä teinivuosina niin...olis joko donkki paukkunut komeesti tai sitten jumituttu koneen taakse...

En osaa arvioida onko tuo massasi lihasta tuolla 14% rasvoilla, mutta hattua täytyy nostaa jos tuolla painosuhteella palloa alaspäin lyöt.. Omalla kohdalla 185cm pituudella ja 92 kilolla donkki vielä meni, mutta melko niukasti. Omat maksimit saavutettiin aikoinaan varmaan 185cm ja 80-85 painolla. Eli jos vain mahdollista, niin tiputa painoa tonne ~ 90kg:n niin takaan että donkki menee ja kevyesti jos nyt jo donkkaat leikkipallolla..

-Nisula- sanoi:
En osaa arvioida onko tuo massasi lihasta tuolla 14% rasvoilla, mutta hattua täytyy nostaa jos tuolla painosuhteella palloa alaspäin lyöt.. Omalla kohdalla 185cm pituudella ja 92 kilolla donkki vielä meni, mutta melko niukasti. Omat maksimit saavutettiin aikoinaan varmaan 185cm ja 80-85 painolla. Eli jos vain mahdollista, niin tiputa painoa tonne ~ 90kg:n niin takaan että donkki menee ja kevyesti jos nyt jo donkkaat leikkipallolla..
Spolkin oman arvion mukaan donkki vaatii noin 10 % rasvat, eli silloinhan painokin putoaa.

Nuo 14% rasvat olen mitannut Accu Measure pihdeillä, vyötärö on 89 cm, rinta 116 cm, eli kyllä nuo mun 96 on pääosin lihasta, vyötäröllä on vielä vähän löysää. Oma lajini on Girevoj Sport ( http://marksgs.wordpress.com/girevoy-sport/), jossa kilpailen.

Tämä donkkijuttu tuli ihan sivuhommana, kun ajattelin kokeilla mihin sitä vielä vanhana pystyy. 17 vuotiana sain jonkinasteisen räpellysdonkin vitosen pallolla ja kokeilin huvikseni viime kesänä pääseekö edes rautaan. Tuloksena oli rautaan juuri ja juuri. Syksyn, talven ja kevään olen treenannut omaa lajiani eli GS:aa ja aloitin donkkikokeilut taas keväällä. Nyt tosiaan tuo 10 cm leikkipallo menee rutiinilla ja edessä on siirtyminen n 15 cm leikkipalloon.

Oman lajin treeniä nyt n 26 tuntia kuukaudessa, nää donkkihommat otan osana lajitreeniä. Girevoj Sportia voisi kutsua myös eräänlaiseksi" köyhän miehen painonnostoksi" ja painonnostajillahan on urheilijoista kovin vertikaali. Painoa en aio vielä pudottaa, kokeilen ensin mitkä on rasvat kisakaudella syksyllä. Silloin olis oman lajin EM-kisojen lisäksi sivutavoitteena lentopallon donkkaus.Jenkkipainonnostaja Shane Hamman on 5' 9", paino 350 lb, vertikaali 3'
http://marquisathletes.com/MarquisAthletes/Shane%20Hamman.html, eli kaveri donkkaa n 175 senttisenä ja 165 kilosena...

15 cm leikkipallo sisään,hyvässä vauhdissa kehitys. Paino edelleenkin 95 -96 kg rasvat vähän pudonneet, 13,4% pihdeillä. Ulottuvuus koriskengät jalassa 235 cm. Ilman vauhtia just sormenpäällä hipaisu rautaan.

Voisin neuvoa niitä jotka puntilla käyvät, että hyppyä parhaiten parantaa 2-3 sarjat rinnallevedossa, rautaa 80-85% enkasta. Hyppyä tukee myöskin Puolikyykyt.
Lyhyet ja ärhäkät sarjat kehittävät parhaiten hyppyä. pitkät sarjat vaikuttavat lihasten kestävyyteen (jaksamiseen).
(Esim. Pikaluisteliat vetävät max 80kg raudalla satojen sarjoja.)
Nämä kuultu painonostovalmentajaltani joka hyppää TODELLA KORKEALLE.

EDIT. Ainiin itse aiheeseen. En donkkaa. Puntin aloittellin vasta viime vuoden lopulla. Pituutta 175cm. Ikää 14 vuotta. Pääsen renkaaseen roikkumaan muutamalla sormella, jonka jälkeen sieltä rämähdetään sekunnissa alas (Sormiin sattuu/väsyy).

Jay

D.F. sanoi:
Onhan noita donkkaavia naisia olemassa. Jenkkilässä nyt ainakin Lisa Leslie...

Ja siellä on ne kaksi tummaa muijaa vissiin yliopistossa, jotka painaa palloa alaspäin ihan kevyen näköisesti. Se toinen likka ei vissiin pelatessa paljon muuta teekään. :D

Käsittääkseni myös Venäjän kovassa sarjassa on naisia, joilta tuo donkkailu onnistuu.

Se ei vain kuulu naiskoripalloon, koska on ollut perinteisesti sellaista poikien kukkoilua. Varmasti moni, jolla siihen olisi jopa edellytyksiä, jättää koko mahdollisuuden käyttämättä, koska naiskoripallo ei vain yksinkertaisesti ole samanlaista kuin mieskoripallo. ;)

Mutta kyllähän mäkin donkkaisin, jos olisin noin 20cm pidempi. Tällä hetkellä yllän vain säälittävästi koskemaan korisukkaa tämän 164cm pitkän varteni kanssa. :D

Miehillä on se ilmainen testosteroni, jonka ansiosta tuollaiset suoritukset ovat suht helpostikin mahdollisia. Naisten täytyy kehittää lihaksia ihan eri tavalla.

http://www.youtube.com/watch?v=x28sPqh8_Wg&mode=related&search=
Candace Parker & Michelle Snow
...nuff said

ainiin ja tollanenkin viel...

Ei donkkaamista kannata reenata nuorena. Keskittyy handleihin, heittoihin ja syöttöihin.

Keijo_Vihreä sanoi:
Ei donkkaamista kannata reenata nuorena. Keskittyy handleihin, heittoihin ja syöttöihin.

ei nyt treenata mutta se antaa hyvän kohteen pompun reenaamiseen ja sekös tärkeä on ;)

S_F

Donkki menee 305. Ei vielä mitää ihmeellisiä, mut 180 (pumpulla/windmill), tomahawk ja perusdonkki. Kaikki onnistuu suoraan ja yleensä omasta alley-oopista.

Tuli tuosta Keijo_Vihreästä mieleen Gerald Green. Hiton hyvä donkkaamaan.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.