Eli ensi kisojen em-joukkue tulee luultavasti olemaan lähes sama, kuin näissä karsinnoissa, (miinus) Raitanen ja Kaukianen, (plus) Markkanen. Itse en myöskään ole ollenkaan vakuuttunut Grandisonin pelaamisesta joten, kun Markkanen palaa joukkueeseen mukaan niin voisi sanoa, että ainoastaan kaksi ”vapaata” paikkaa on vielä joukkueeseen tarjolla ja näistä voidaan käydä vielä kova kilpailu em-karsinnoissa.
Ennen viimekesää itse pumppasin aika paljonkin Grandisonin renkaita, sillä aika paljon tuli katsottua häntä Illinoissin paidassa ja silloin hän vakuutti minut isosti, kun heitti kolmosia +40% sisään suht isolla volyymilla ja muutenkin pelasi erinomaisen kauden top 20 joukkueen avauksessa Ncaa:ssa, mikä on siis Todella harvinaista suomi pelaajalta. Lisäksi sattumalta hän pelaa juuri sillä pelipaikkalla, missä susijengissä on todella vähän kilpailua 2/3 pelipaikka, joten omat odotukset oli häntä kohtaan todella korkealla.
Mutta tuon jälkimmäisen Illinoisin kauden jälkeen Grandison kävi kyynärpää leikkauksessa, eikä heitto ainakaan omaan silmään ole sen jälkeen näyttänyt lainkaan samalle. (Vaikka kaverillahan on siis hyvin omintakeinen heittotyyli) Nyt pari kesää saanut katsoa Grandisonia susijengissä ja lähes säännölisesti silmät alkavat vuotamaan verta, kun kaveri tulee kentälle huseeraamaan. Itse en näillä näytöillä ottaisi Grandisonia em-kisoihin mikäli isoa parannusta kaikkilla osa-alueilla ei tapahdu ensi kauden aikana.
Kenet itse haluaisin nähdä ottavan Grandisonin paikan joukkueesta on Joel Mäntynen. Mäntynen on vielä 22v ja on ottanut aivan valtavia askeleita viimeisen kolmen vuoden aikana kouvoissa, mikäli Mäntynen sattuisi ottamaan vielä yhden saman kokoisen askeleen eteenpäin mitä on aikaisemmillakin kausilla ottanut, niin olisi hän mielestäni ainakin hyvin lähellä em-kisa paikkaa. (Ottaen tietenkin huomioon tuon pelipaikan matalan kilpailun). Toivon, että Mäntystä päästäisiin katsomaan ainakin em-karsinnoissa.
Toinen ”vapaana” oleva paikka menee 99% todennäköisyydellä Seppälälle ja Gustavson on myös hyvin lähellä kisa paikkaa tämän kesän perusteella.
Tällöin oma joukkue näyttäisi tälle Em-parketilla.
PG: Maxhuni - Little - Seppälä
SG: Salin - Gustavson* - Mäntynen*
SF: Jantunen - Valtonen
PF: Markkanen - Nkamhoua
C: Madsen - Muurinen
* pieni disclaimer oli pakko laittaa vielä myöskin Gustavsonin perään sillä, hänenkin pelejä tuli Richmondin paidassa katsottua eikä hän silloin itseäni ollenkaan vakuutanut, mutta toivon todella, että tämä olympiakarsinta Gustavson on se oikea Gustavson eikä pelkästään jäävuoren huippu.