Koripallo.com

Finaali: Pyrintö - ToPo

Miten finaalisarja päättyy?

• 3-0

Ääniä: 2 2,3%
  • 3-1

Ääniä: 7 8,0%
  • 3-2 Pyrinnölle

Ääniä: 16 18,4%
  • 0-3

Ääniä: 14 16,1%
  • 1-3

Ääniä: 34 39,1%
  • 2-3 ToPolle

Ääniä: 14 16,1%

• Äänestäjiä
    87
Status
Viestiketju on suljettu.
Vs: Finaali: Pyrintö - ToPo

Kuoleva Joutsen sanoi:
Osoittaa ToPon penkin laajuutta ilmeisesti. Samaa voisi kysyä Lehdosta, mitkä muut seikat kuin se, että on Pyrinnön kasvatti, pitää hänet rotaatiossa Harjulan edellä?

Kyllä Lehto on taitonsa, johtajuutensa ja arvonsa tällä kaudella osoittanut. Nyt vain finaaleissa ei ole kulkenut ja toki Harjulan pitäisi rotaatiossa olla Lehdon edellä, mutta Harjulan ronski tyyli puolustaa aiheuttaa paikoin virhevaikeuksia, joten ihan hyvä, että on Lehto korvaajana.

Itse saatiin isän kanssa koko Pyynikin toiseksi ja kolmanneksi viimeiset liput, joten melko muikea on olo huomista ajatellen. Tuularikansakin tajuaa varmasti antaa huomenna panoksensa tunnelmanluonnissa ja etupäässä vakiotyypit siellä varmasti ovat paikalla isolla sydämellä. Voin luvata, ettei mestaruus ainakaan tunnelmasta ja fiiliksestä Pyynikillä ole kiinni. Mestaruus ratkaistaan pelaajien pään sisällä sitten niissä viimeisissä vapareissa ja ajoissa.

quesis sanoi:
Analyytikko, tykkään sun uudesta tyylistä ;) Turha tässä enää liikoja erittelemään. Sitä paitsi ainakin olet päässyt eroon Pyrintöön liittyvästä yltiöpessimismistä.
Multa ainakaan ei irtoa enää tässä vaiheessa mitään sellaista analyysia, joka voisi tuoda jotain lisäarvoa minua parempiin analyyseihin pystyvien visioihin. Tässä vaiheessa on vaan niin kova hurmos päällä, että minulle kaikki on vain sitä "henkimaailmaa" :D

Laskujeni mukaan viimeinen peli on Pyrinnön 57:s liigaottelu tällä kaudella, ToPon 56:s. Näin pitkän taipaleen jälkeen kaikki kiehuu kasaan yhdessä ainoassa ottelussa, jossa ratkaistaan se lopullinen paremmuus. Mikä voisi enää olla herkullisempaa? Finaalisarjan uskomattoman vuoristoradan jälkeen mulla ei enää riitä mehut mihinkään muuhun kuin fiilistelyyn.

Olin äärimmäisen onnellinen, kun olin paikalla todistamassa ensimmäisen finaalin järjetöntä tunnelmaa. Olin haljeta kiukusta todistettuani Pyrinnön hengettömän esityksen toisessa finaalissa. Olin pettynyt kolmannen finaalin jälkeen, mutta muutaman tunnin päästä tuon pelin jälkeen minulle alkoi tulla tuntu, että näin sen pitikin mennä, haluan nähdä tässä tilanteessa, kun ToPo-leirissä on pöytä katettuna, Pyrinnön pilaavan juhlat ja näyttävän, että se on kovempi joukkue kuin moni luulee. Tästä syystä olin euforista riemua täynnä eilisen pelin jälkeen. Nyt kausi saa huipennuksensa, ja minä antaudun vain nauttimaan tästä kaikesta. Huudan viimeisetkin voimani Pyynikillä ja toivon, että se auttaa kotijoukkuetta vielä hieman lisää. Kumpi tahansa lauantaina voittaakaan, tämä on jo itsessään suurta. Pyrinnön voittaessa adjektiivit loppuvat kesken ja huudan vain sen, mitä suusta tulee.

HUH VEIT SANAT SUUSTANI..enään ei pysty spekuloimaan, ei voi muutakuin jo fiilistelllä sitä huikeaa tunnelmaa mikä huomenna tulee olemaan Pyynikillä.
Kaikki jotka eivät päässeet Pyynikille pistäkää silti punaista päälle ja menkää baareihin katsomaan ja levittämään korissanomaa ihmisille...sillä se jos mikä olisi lajimainosta.

ps.Talviturkki uitetaan keskustorilla 8] 8]

Koripalloanalyytikko #1

Pitch Invasion sallittava, jos mestaruus tulee Tampereelle! Pieti koko yleisön kannattelemaan kultatuoliin!

MC sanoi:
Jos Turussa kustiin hunajaa hetki sitten, niin Pyrinnön voittaesssa mestaruuden löytyy jokaisen miespuolisen tosifanin ja gloryhunterin housuista Musta Makkara naispuolisten ollessa tovin "mervitapoloita" ;D

Asiaan vielä, kuulostaa hurjalta 400-500 ihmisen jonot ennakkomyynnin oven takana suomalaisessa koripallossa. Upeaa jos on totta. Pyrintö taisi napata eilen sellaisen etulyönnin kotiin, että tuosta Ankan....eiku Torpan Pojat ei nouse.
http://www.aamulehti.fi/uutiset/urheilu/500-ihmisen-jono-korisfinaalin-liput-myytiin-hujauksessa-loppuun-katso-kuvat/178325

Tiesihän sen, että tamperelaiset ovat gloryhunttereita pahimmasta päästä, mutta en todellakaan arvannut lippujen menevän noin nopeasti. Viime peliin sai kuitenkin kai vielä samana päivänä lippuja. Minä en olisi missään tapauksessa päässyt kahdeksi jonottamaan lippuja töiden takia, joten sen enempää katkeroitumatta toivotan tuulareille viihtyisää koripallolauantaita.

Mihin baariin kannattaa mennä peliä katsomaan? UrhoTV on monessakin paikassa, mutta eiköhän sieltä tule jokin englannin liigan peli samaan aikaan.

Kysy kaikilta 1400 ihmiseltä kuka tuli vain tähän peliin. Veikkaan et noin 50-100 ja nekin yhtiökumppanieden tms kautta.
No ei se mitään Enemmän se tuo peliä esille kun meet tosiaan sinne baariin pitään meteliä punaisissa..hyvä näin.
Nähdään Torilla ;)

Eikös se olis ihan hyvä, että siellä joku ensikertalainenkin olisi? Josko kiinnostuisi lajista/meiningistä ja tulisi ensi kaudella jo runkosarjassa jonkun pelin kattomaan. Se on kyllä sääli, että kaikki halukkaat ei välttämättä peliin mahdu, mutta se on se hinta mikä pitää maksaa, kun ei ole valmis isompaan halliin siirtymään.

MattHeldman sanoi:
Oli muuten kohtuullinen jono Pyrinnön toimiston takana jo puoli kahdelta, arviolta sata henkeä. Onneksi liput on nyt hanskassa.

Gloryhunter tai ei ihan sama :p kuulun itsekin näihin myöhäisherännäisiin , mutta ilman lisää väkeä tapahtuu tuskin kehitystä ja omasta milestäni oli mahtavaa käydä hakemassa liput ( vaikka sää oli kolea ) ja kokea että Koripallolla on jalansijaa Suomessa . Ihan käsisydämmellä voin sanoa Pyynikillä on paras tunnelma mitä Mansessa voi kokea , toivottovasti menestystä tulee tulevina vuosinakin niin saadaan laji arvioseensa asemaan Suomessa ja Tampereella

On ylpeä olla Tamperelainen tuli häviö tai voitto !

hapanderos sanoi:
Kysy kaikilta 1400 ihmiseltä kuka tuli vain tähän peliin. Veikkaan et noin 50-100 ja nekin yhtiökumppanieden tms kautta. TYHMÄ!!!

Kysytään kuinka moni tavallisesti runkosarjassa katsomosta löytynyt jää huomenna pihalle ihmettelemään? Ei kaikilla tosifaneilla ole valitettavasti mahdollisuutta olla arkipäivänä lippujonossa.

Tuomo Ruutu on Hanno Möttölän pikkuserkku.. Suku on aika hyvin edustettuna ammattiurheilun saralla...

Eikö kannattaisi siirtää peli Jäähalliin? 8]

Pyrinnöltä kiitettävän ripeää tiedotusta ja toimintaa liputta jääneiden huomioimiseksi:

"5. Finaali Tampereen Pyrintö-Topo on loppuunmyyty – Pyynikin aulaan valkokangas! 7.5.2010

Ovet aukeavat Pyynikin palloiluhallilla klo 14:30 ja 5 ja ratkaiseva finaali alkaa klo 16:00

Pyynikin palloiluhallin aulaan tulee myös iso valkokangas, josta näytetään UrhoTV:n lähetys ottelusta! Jos jäit ilman lippuja otteluun, tässä on yksi vaihtoehto seurata matsia ja kokea samalla Pyynikin tunnelma veloituksetta!

UrhoTV: lähetys näkyy Tampereella lisäksi ainakin ravintola Konttorissa sekä 2h+keittiössä!

Pyrinnön kauden päätösbileet löydät ottelun jälkeen klo 21.00 alkaen ravintola Sahasta!"

jannnnnu78 sanoi:
Gloryhunter tai ei ihan sama :p kuulun itsekin näihin myöhäisherännäisiin , mutta ilman lisää väkeä tapahtuu tuskin kehitystä ja omasta milestäni oli mahtavaa käydä hakemassa liput ( vaikka sää oli kolea ) ja kokea että Koripallolla on jalansijaa Suomessa

Joo, olen samoilla linjoilla kanssasi. Olen käynyt katsomassa ekan pelin Pyynikillä juuri ja juuri kouluikäisenä kaudella 84-85 ja sen jälkeen nähnyt paikan päällä varovasti arvioiden 400-500 SM/divarimatsia, joista 95% Nokian matseja, mutta ei ole kyllä multa yhtään pois, vaikka jotkut tulisivat ekaan matsiinsa vasta huomenna. Menestys luo menestystä ja mikäs sen hienompaa kuin se, että laji saa uusia katsojia. Tottakai sitä toivoo, että ne huomisen ekakertalaiset saapuisivat paikalle sittenkin, kun joukkueella menee hiukan huonomminkin.

Itse olen paikalla ainakin vain mielenkiinnosta koripalloa kohtaan lajina (enkä perkele taputa :D), sillä en osaa Pyrintöä omana joukkueena kannattaa. Rouva saa hoitaa sen puolen.

Mutta nyt Euroliigan pariin, Barca-ZSKA alkaa viiden minuutin kuluttua.

Se on ihan sama millä tyylillä kummatkin joukkueet pelaavat, Pyrintö pelaa paljon viihdyttävämpää korista ja heiltä näkee upeita yksilösuorituksia.
Topo sen sijaan pelaa kansainvälistä koripalloa ihan ok menestyksellä, mutta jos katsoo joukkueiden pelaajabudjetteja niin siihen nähden Pyrintö on 100 kertaa parempi. Se johtuu valmentajan tekemistä hyvistä valinnoista.

Ps. Ketä kiinnostaa joku barcan peli tällä hetkellä ;D

sinireikä sanoi:
Se on ihan sama millä tyylillä kummatkin joukkueet pelaavat, Pyrintö pelaa paljon viihdyttävämpää korista ja heiltä näkee upeita yksilösuorituksia.
Topo sen sijaan pelaa kansainvälistä koripalloa ihan ok menestyksellä, mutta jos katsoo joukkueiden pelaajabudjetteja niin siihen nähden Pyrintö on 100 kertaa parempi. Se johtuu valmentajan tekemistä hyvistä valinnoista.

Ps. Ketä kiinnostaa joku barcan peli tällä hetkellä ;D

Öö, pidätkö sitä muka viihdyttävänä, että williams tai joku muu puskee 1vs.5 ja lopputulos on välillä vähän mitä on. Mielestäni on paljon viihdyttävämpää, jos koko joukkue pelaa hyvin yhteen ja tekee sitäkautta helppoja koreja...

Slash sanoi:
Öö, pidätkö sitä muka viihdyttävänä, että williams tai joku muu puskee 1vs.5 ja lopputulos on välillä vähän mitä on. Mielestäni on paljon viihdyttävämpää, jos koko joukkue pelaa hyvin yhteen ja tekee sitäkautta helppoja koreja...

Maailman suosituimmassa korisliigassa harrastetaan melko paljon tätä yksin puskemista ja toisaalta euroliigan vähäkorisissa nuhjauksissa on viisikkopeli voimissaan. Kyllähän suurta yleisöä miellyttää enemmän näyttävät yksilösuoritukset kuin pallon syöttely vapaaseen heittopaikkaan.

Kiisto sanoi:
Pyrinnöltä kiitettävän ripeää tiedotusta ja toimintaa liputta jääneiden huomioimiseksi:

"5. Finaali Tampereen Pyrintö-Topo on loppuunmyyty – Pyynikin aulaan valkokangas! 7.5.2010

Ovet aukeavat Pyynikin palloiluhallilla klo 14:30 ja 5 ja ratkaiseva finaali alkaa klo 16:00

Pyynikin palloiluhallin aulaan tulee myös iso valkokangas, josta näytetään UrhoTV:n lähetys ottelusta! Jos jäit ilman lippuja otteluun, tässä on yksi vaihtoehto seurata matsia ja kokea samalla Pyynikin tunnelma veloituksetta!

UrhoTV: lähetys näkyy Tampereella lisäksi ainakin ravintola Konttorissa sekä 2h+keittiössä!

Pyrinnön kauden päätösbileet löydät ottelun jälkeen klo 21.00 alkaen ravintola Sahasta!"

Tämä pn hyvää palvelua Pyrinnöltä, en tiedä vaatiiko tuollainen jonkinlaisen luvan Urholta. Minä pidän Pyrinnön päätöksestä pelata nämä finaalit eittämättä hieman vanhanaikaisessa ja finaaleihin todella pienessä Pyynikin hallissa. Jopa tv-kuvan perusteella voi aistia tunnelman mihin ei ikinä päästäisi jäähallissa vaikka paikalla olisi kaksin-tai jopa kolminkertainen määrä ihmisiä. Oikeastaan tuo 1500 katsojaa on naurettava määrä korisliigan finaaleihin, saman verran veti Catz finaalissa Lappeenrannassa. Ymmärtääkseni 3000 katsojaa on ollut paikalla useissa jäähallifinaaleissa, mutta todennäköisesti tämä sarja jää paikallaolleiden katsojien mieleen varsin voimakkaana
Mutta kaikki tämä ahtaus, talkoohenki ja vastaavat asiat on aistittavissa tässä David vastaan Goljat toiminnassa.

Tuo vertaus oli itse asiassa huono, Topohan on ensimmäistä kertaa tällä vuosituhannella finaaleissa, Pyrintö on siellä ollut jo aikaisemminkin. Eli kumpi on Goljat.

Slash sanoi:

Pidän erittäin viihdyttävän, ja jos lopputulos on sinun mielestäsi väillä vähän mitä on niin ainakin sillä näyttää voittoja tuleva 8] vaiko onko topolla sitten paskat pakit. Tuntuvat kovin olevan helsinkiläiset olevan kateellisia Pyrinnön upeista jenkki vahvistuksista verrattuna omiinsa :-*

Koripalloanalyytikko #1

Kiisto sanoi:
Mihin baariin kannattaa mennä peliä katsomaan? UrhoTV on monessakin paikassa, mutta eiköhän sieltä tule jokin englannin liigan peli samaan aikaan.

Valioliigan ratkaisukierros on sunnuntaina. Eli eipä Urho TV:tä näyttävillä baareilla mitään estettä ole Pyrinnön peliä näyttää.

Kotoisessa potkupalloliigassakin päivän peli vasta klo 19, eli eiköhän Pyrinnön peli ole prioriteetti käytännössä kaikissa paikoissa. Muutamat paikat jo tuossa mainitsinkin.

Status
Viestiketju on suljettu.