///&
Vs: Hyppyvoimaa
vastatkaa kiitos!
vastatkaa kiitos!
bass sanoi:Onko jollain kokemusta nilkkapainojen käytöstä? Jos kesällä pitäisi sellaisia kun on pihalla heittelemässä ja pomppimassa.
Weights - Mondays, ThursdaysGreenLight sanoi:Kiitos ohjelmasta, ihan mielenkiintoiselta näyttää ja varmaan pyrinkin ensi kesänä ohjelman läpi vetämään. Kiitos siitä! Mutta olisko sulla heittää suomenkielisiä selityksiä/kuvia joistain noista liikkeistä? Suurimman osan tiedänkin, mutta osasta ei ota selvää googlettamallakaan.
Enkä itse ainakaan laittaisi ulos asfaltille nilkkapainoja. Rasitus on ulkona muutenkin paljon kovempaa.bass sanoi:Onko jollain kokemusta nilkkapainojen käytöstä? Jos kesällä pitäisi sellaisia kun on pihalla heittelemässä ja pomppimassa.
The Kid #21 sanoi:Jos jotain jäi vielä epäselväksi (mahdollisten epäselvien lauseiden vuoksi, en tarkistellut), niin ei muuta kuin kysymään. Kello on 6 aamulla, TILT :-X
En ole varma tarkoitatko kotipihalla vai sisätiloissa, mutta AA2:n liikkeet voi tehdä niin ulkona kuin sisällä. Tosin step-upit pitää tehdä selkä kumarassa ettei pää kolise kattoon. Nää on näitä talviajan riemuja...jepjep44 sanoi:Millaisia liikkeitä suosittelette ihan kotona tehtäväksi? Mistä on eniten hyötyä? Eli miten on parasta kehittää pomppua?
Week 1-3 - STRENGTH TRAINING
1. Squats - 3 sets x 10
2. Calf Raises - 3 sets x 20
3. Lunges - 3 sets x 10
4. Leg Presses - 3 sets x 10
5. Leg Curls - 3 sets x 15
6. Presses - 2 sets x 25
7. Shrugs - 2 sets x 25[/guote]
10 toiston sarjat liian pitkiä voimapainotteiseen treeniin. Voimaa kehittää parhaite 1-5 toiston sarjat.
Hyppyyn tarvitaan räjähtävää voimaa. Parhaiten sitä saa treenattua Box-kyykyllä.
Pohje on pieni lihas jonka treenaaminen tuskin auttaa hyppäämään korkealle. Takareidet ovat tärkeimmässä osassa hypyssä -> Box-kyykky.
Askelkyykky (Lunges), jalkaprässi (Leg press) ja Reiden koukistukset (Leg curls) ovat hyviä liikkeitä lihaksen kasvatukseen, mutta räjähtävää voimaa niillä ei saa kehitettyä.
Ja mitä 6. ja 7. kohtiin tulee, niin en ymmärrä miten hartiat vaikuttavat hypyn korkeuteen. Voima lähtee jaloista ja lantiosta.
Nopeutta treenatessa toistot 2-3 ja painoa 50% - 70% 1RM (rep max / maksimitulos). Ja liikkeenä Box-kyykky.Weeks 4-9 SPEED TRAINING
Do each exercise with max speed.
1. Squat Calf Raises - 3 sets x 10
2. Hip Flexors - 2 sets x 30
3. Lunges - 3 sets x 10
4. Leg Curls - 3 sets x 15
5. Leg Extensions - 2 sets x 20
6. Shrugs - 2 sets x 10
7. Presses - 2 sets x 10
En usko, että kukaan on koskaan donkannut tekemällä olan kohautuksia (Shrugs) ja reidenojennusta (Leg Extension). Mikäli lajisi on muu kuin kehonrakennus niin et tee reidenojennuksilla mitään. Paitsi rikot polvesi.
Edelleen Box-kyykkyä. Kerran viikossa 8 sarjaa joissa 2 toistoa ennen normi salitreeniäsi. Painot 50% - 70% 1RM. Liike räjähtävästi. Lepoa sarjojen välillä 30sek.Weeks 10-15 PLYOMETRICS
1. Squats - 3 sets x 10
2. Lunges - 4 sets x 10
3. Calf Raises - 3 sets x 15
4. One leg Leg Extensions - 2 sets x 15
5. One leg Leg Curls - 3 sets x 15
6. Presses - 2 sets x 10
7. Shrugs - 2 sets x 10
Box-kyykky ohjeet:
http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/squatting_from_head_to_toe
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=zIHzJP9dcYI - Osa 1
http://www.youtube.com/watch?v=32mfwyja300&feature=related - Osa 2
nba2kman sanoi:Nilkkapainojen kanssa ei saa missään nimessä hyppiä!
No onko pomppu parantunut?Oho sanoi:Jaaha :-X ite oon hyppinyt kilon painoilla.. mitä haittaa nilkkapainoista voi olla?
nba2kman sanoi:No onko pomppu parantunut?
Tuskin
No kyllä toi 10cm parissa kuukaudessa on ihan hyvä tulos, kn vertaa siihen että esim. Air Alertilla (joka on huomattavasti raskaampi ohjelma kuin pelkkä nilkkapainoilla hyppeky) saa parissa kuukaudessa pomppua 10-15cmOho sanoi:No itse asiassa on se hieman parantunut.. mutta vain hieman (parissa kuukaudessa alle 10cm) eli ei niistä kyllä hirveästi hyötyäkään ole ollut
Air Alert sanoi:No kyllä toi 10cm parissa kuukaudessa on ihan hyvä tulos, kn vertaa siihen että esim. Air Alertilla (joka on huomattavasti raskaampi ohjelma kuin pelkkä nilkkapainoilla hyppeky) saa parissa kuukaudessa pomppua 10-15cm
No jos juot piimää paljon ja näi ni kyl se oikeesti tehoo, ku mä tein nii ja pääsen hyppää levyy, melkei, enää joku 12 cm.. nii, oon siis 16 vee ja 187 cm...??????????????? sanoi:Oisko kellään tietoa mistään turvallisesta ja tehokkaasta pompputreenistä jonka vois alottaa vaikka oiskin murrosikä käynnissä???
Oho läppämiehii täälMato sanoi:No jos juot piimää paljon ja näi ni kyl se oikeesti tehoo, ku mä tein nii ja pääsen hyppää levyy, melkei, enää joku 12 cm.. nii, oon siis 16 vee ja 187 cm...
netistä voit jonkunlaisen pomppuohjelman hakea, tai sitten vaan puntille ja siellä rinnalle- ja maastavetoa, tietenkin räjähtäviä toistojahmm sanoi:parikyt vee jätkä haluu donkata ja nyt ylettää ottamaan raudasta kiinni,miten kesä reenata että donkki onnistuisi ens kaudella?