Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Maksaahan se sokerikin nykyisin aika paljon . Puhumatta kuinka paljon sähköherrä hieroo käsiä kun laitan vastukset päälle niin pannuun .

Mutta sitä ie ole enään jaksanut moneen vuoteen . Silloin oli U:gin kolmanneksi parasta .

Ei Joe vieraat naiset mun rahoja kuluta ja mikä on vieras .

Eukolle ostin tai annoin rahaa rääsyihin. Että kehtaa kulkee raitilla.

Jos tekee ruokaa tunturissa . Sen jälkeen menee selältee katsomaan pilviä .

Kanervikkoon tippui se . Minä kaivoin takaisin että itku loppuu.

Niinpä sitä ei olekkaan monilla .

Ei sitä Siwas myyrä .
Mikä se hiton myyräkuume on . Jos talos on kattei ei myyrät juhli .

Ainahan talossa ainakin yksi katti olla pitää. Meilläkin on. Eikä myyrä.

Mutta ne on sitten minullakin lomat niin sanoakseni lepo. Eli huomenna töihin lepäämään pois lomaväsymys. Toki vielähän tässä ehtisi sairastua ja käydä tuolta Tikkamäen perusterveydenhuollosta pari viikkoa sairaslomaa.

Syitähän kyllä löytyisi. Olisi vaihtoehtoina loma/työuumumus eli böönaut, moraalinen krapula ja kätten vapina. Verenpainetauti, eturauhastulehdus, nivelrikko, refluksitauti viinapiruhallusinaatiot ja vaikka mitä muita.

Toisaalta kun on moraaliltaan minunlaiseni jäpti kaveri, niin eihän sitä viitsi alentua tuollaisiin temppuiluihin, vaikka kuinka mieli tekisi.

Minä olen viime aikoina pohtinut paljonkin, miten saataisiin Suomen talous paremmalle tolalle.

Yksi suurimpia säästöjä saataisiin, kun lakkautettaisiin tuo tyhjänpäiväinen presidentin virka.

Ajatella, mitkä kulut tulee linnanpidosta, Kultarannan pidosta ja muusta ilonpidosta. Entäpä yksityissuihkarista, takseista, turvamiehistä ja muista jonniijoutavista huithapeleista?

Onko muuten kukaan ( minun lisäkseni ) pysähtynyt koskaan miettimään sitäkin soopaa, että jokaisesta pressasta pitää otattaa valokuva joka helkkarin Suomen koulun seinille. Paljonkohan nekin kuvat kehyksineen, laseineen ja asennuksineen tulee yhteiskunnalle maksamaan? Tosin Kekkosen aikaan ne kulut olivat pienemmät, kun Suomen presidentti valittiin aina uudelleen Kekkoseksi. Sama kuva kelpasi ainakin kolmekymmentä vuotta.

Nouskaamme siis barrikaadeille hyvän asian puolesta ja pitäkäämme syksyn aikana ainakin jokaisessa kaupungissa mielenosoitusmarssi. Samassa marssissa voisimme haukkua myös kaikki muutkin tyhjäntoimittajat ja joutoukot/akat. Kuten esim. maakuntajohtajat ja veronmaksajaintutkimuskeskuksen johtajat ja tutkijat, maahanmuuttajat, maastamuuttajat ja nekin, jotka muuttavat maan sisällä paikasta toiseen ja aiheuttavat turhaa paperityötä ja byrokratiaa.

Myös kelan paperinpyörittäjät saisi vähentää ainakin puoleen, kuten myös Ely-keskuksen kaikkitietävät virkamiehet.

Kyllä jämti on niin!

Kyllä JOEN SUU:lta taas pukkaa niin huimaa settiä, että miehelle pitäisi saada oma kolumni Uuden Suomen nettisivuille. Siihen Herlinin pojan - sen ihan avioliitosta tulleen - viereen. Tai miksi ei itse Jyrki-Boy Katainen palkkaisi JOE:a avustajakseen?

Mutta itse olen miettinyt sitä, miten paljon työttömiä työvoimatoimiston ja Kelan työntekijöitä tulisi, jos kaikille työttömille löytyisi töitä? Itse olen tosin vasta vasta-alkaja näissä pohdinnoissani.

Eihän se työkkärin porukka sentään niin tyhmä ole, että etsisi työttömille oikeita töitä. Sehän olisi työkkärille kauhuskenaario numero uuno, kun joutuisi melkein kaikki kilometritehtaalle.

Samoin kelan porukka. Ne kyllä osaa tekemällä tehdä kaikista asioista niin vaikeaselkoisia, että papereita lähetellään ja kuljetellaan jonkun pikkupuutteen takia monia kertoja edestakaisin. Samoin kyselyjä mitä erilaisimmista asioista ne tahallaan järjestävät oman työllisyytensä ylläpitämäksi. Kela lieneekin kirjekuoritehtaiden ykkösasiakas?

No onhan niitä muitakin. Ei jaksa kaikkia tänne kirjoittaakaan, kun alkaa otsasuoni vain pullistella.

No kuitenkin Suomi on lähtenyt mitä ilmeisimmin nousuun. Lähes kaikki on nousussa. Hinnat, verot, vuokrat, korot, herrojen palkat ja verenpaine.

Yksi sentään on jatkuvasti ainakin meikäläisellä ollut laskusuunnassa. Meinaan tuo elintaso.

Ei hemmetti, mitä sitä saa kuulla, kun näinkin vanhaksi on elänyt. Tämä on kyllä kaiken huippu. Nimittäin sen ökyöykkärin eli Nalle Waalruussin möläytyksiä.

Nyt kun meitä vähäosaisia suomalaisia kupataan jo muutenkin joka puolelta, niin tuo nero on keksinyt, että vieläkin enemmän voidaan verta imeä alkamalla verottaa vapaa-ajastakin!

Minä ainakaan en enää enempää vapaa-aikaveroa suostu maksamaan kuin mitä jo nytkin teen maksamalla vapaalla ollessa alkkomahooliveroa luostarioluesta.

Kyllä jämti on niin!

Asiasta toiseen. Kun tuota ikääkin on tullut, niin paineet ne vaan yläpäässä nousee ja alapäässä laskee. Tosin sama se on kuuluisillakin, kuten näyttelijä Depardieun Gerhardillakin. Kaveri oli arvioinut pahasti väärin kusikaarensa, kun oli lentokoneessa penkillä istuessaan yrittänyt osua kuikkapulloon. Lyhyeksi oli jäänyt.

Jos Gerhard luet tätä topikkia, kuten luulen, niin suosittelen kuitenkin tarpeiden tekoa vessassa. On se kanssamatkustajienkin kannalta mukavampaa.

Hyviä ja huonoja uutisia.

Hyvät ensin: Ensi vuoden alusta nostetaan pääomaveroa ja viinaveroa. Hyvää sekin, että onneksi kuulemma eivät puutu olusiin. Ainakaan luostariolueeseen. Hyvä Jutta ja Jyrkkä!

Sitten huonompiin: Minkäänlaista palkankorotusta ei ole luvassa. Ainakaan minulle. Vaikka kuinka pomoa pommitin ja itseäni kehuin, niin ei vain se tehnyt mitään vaikutusta. Täytynee uhata seuraavaksi jo sillä, että jätän koko lafkan.

Sitten jälleen asiaan. Olen jo pitkään ihmetellyt, että mikähän kaveri se valvojaksikin itseään tituuleeraava Koulukatu on ja onko se Joensuun Koulukadulta kotoisin? Meinaan suurimmaksi osaksi sen aika kuluu täällä sellaisena " halpaheikkinä " olemisena ja pelipaitojen kaupittelijana. Mitenhän lienevät taidot valvojan hommista? Valvojan työhän on ihan jotain muutakin kuin että vain valvotaan kaiket yöt.

Lopuksi vielä varoitus. Älkää hyvät ihmiset vain työntäkö ameebaa nenäänne! Mieluummin vaikka herne, sillä se tuskin menee aivoihin ja tappaa, kuten ameeba. Tosin voihan se hernekin aiheuttaa aivoissa tiettyä levottomuutta ja henkisiä kärsimyksiä, vaikka ei sinne asti suoranaisesti fyysisesti joutuisikaan?

Illalla muuten Pajarinhoviin tanssimaan. Eukon määräyksellä. On se onneksi itse kuskina.

Ai Kiteelle asti piti lähteä?

Oisitte Liperin Lavalle menneet vai onko eukon makuun tuommoiset ylikypsemmät miehet, kun valitsi tanssiorkesteri Väliaikaisen Tommi Soidinmäen sijaan?

Lähinnä tässä on kyse siitä, että Liperissä minut tuntee lähes kaikki, mutta Kiteellä ei juuri kukaan. Ja en vaan halua häpäistä itseäni tuttujen näkemänä, kun sen verran runsaasti tuli nytkin tuota airiskoffeeta kiskottua tanssin lomassa.

Käytiin muuten mennessä Tikkalan Kassan baarissa. Hiljaista oli ollut siihen asti, kunnes minä saavuin. Niin ja olihan meillä mukana yksi tuttu kaverikin eukkonsa kanssa, joten kyllähän sitä meteliä helposti saatiin aikaan enemmänkin.

No väliaikaista kaikki on vaan!

se KuseNiina meinaa laimentaa oluet! mitäs siihen sanot?
mut eihän se Viron tuomisia pysty laimentamaan

Ni se KuseNiina saa yrittää, mutta eihän se Fransiskaanimunkkien vaalealle vehnäselle pintahiivaoluelle mitään mahda. Se on viinakaupassa ja siellä pysyy. Ainakin niin kauan kuin minä elän ja sitä juon. Kyllä jämti on niin!

Joen Yö onkin perustettu Joen Suun kulttuurisaavutusten kunniaksi. Joe saapui eilen illalla kultatuolissa taidemuseolle, kun samalla kansa lauloi laulua "Vanha musta Joe".

Tiijjäppä noista kulttuurisaavutuksista.

Eikä mitään kultatuoliakaan ollut, jossa minua olisi kannettu. Mutta muistaakseni poislähtiessä saattoi ollakin hyvin lähella se, että kannettu olisi....ja joku taisi vähän hyräillä siinä samalla Juicen " Pyhää toimitusta "?

Vot evö, niin hauskaahan tuolla yössä kuitenkin oli, sikäli, kun vähäinen muistini periksi antaa ja palautuu.

Toki taloudellisia tappioitakin yöllä tuli kohdalleni. Silmälasit ovat nimittäin kadonnet jossain vaiheessa iltaa. Jos joku siis löytää Tiimarin neljän euron lasit välitä Palaveripuppi-Klooria, niin voi viedä löytötavaratomistoon tai jonnekin. Vai olisikohan ne pudonneet sinne vietnamilaisten isoon vokkipannuun, kun tuli sielläkin käytyä?

Pakko oli muuten loiventaa parilla munkkioluella. Eihän se ole mitään askelta alkoholismiin? Eihän?

Aina ei voi voittaa: Kesäleskenä tässä kuulostelen, miten kaupungin valot hohtaa ja karelioitten parketit kiiltää, mutta jytkähti flunssa just nyt päälle, kun ei viiteen vuoteen ole ollut
No onneks on paljon nestemäistä lääkettä

Kädettömiä koripalloilijoita on nähty paljonkin, mutta jalaton juoksija MM-kisoissa ylittää jo käsityskyvyn karsintarajan reilusti. ==> jatkoon.
Mutta toisaalta, eihän tuo vielä kovin ihmeellistä olekaan. Onhan meillä päättömiä päättäjiä ja sokeita tuomareitakin.

Kyllähän tuollaislla jousijaloilla kovaa pääsee. Kuinkahan korkealle noilla voisi pompata?

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.