Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

No minä voinkin sitten yksin ottaa tuon tervejärkisten viitan leveille hartioilleni.

Ja kivahan se on, että thaipoimijat tulevat tännepäin. Ainakin naiset....

Kuuluisia henkilöitä, joita olen kätellyt:

Aira Samulin, Kari Salmelainen, Severi Suhonen ja jokaisen fanin kaveri eli Jokafani.

Kuuluisia koulukavereita:

Joensuun yliopiston rehtori Perttu Vartiainen. Oli pari luokkaa ylempänä kyllä. Ei muuten osannut kansakoulussa vielä kuoria perunoita, joten söi ne aina kuorineen. Terveellistähän se kyllä niin onkin. Tästä tulikin mieleen, että ei se mitään, jos on kömpelö kasistään, kun vain on päätä.

Sanoihan se Ahtisaarikin , kun toimittaja kysyi jossain ennen vaaleja olevassa tentissä, että " miten ne Presidentin hommat onnistuu, kun on tuollaiset polvet, ettei oikein kavelemään pysty. ", että " ei siinä Pressan työssä niinkään jalkoja tarvita, vaan enemmänkin päätä ".

Vettä vaan sattaa.

Ps. On muuten minullakin kuuluisia sukulaisia. Vaikkakaan ei ihan lähi. Nimittäin Sorsapillin isoisänisoisän ja minun isoisänisoisän puujalkojen aihiot oli otettu samasta metsästä ja mitä ilmeisimmin vielä samasta koivustakin. Kertoo perimätieto. Eikä tämä ole mikään puujalkavitsikään, vaan ihan totisinta totta.

Samanpäisii ollaan kaikki jotka tänne kirjoittaa .

Entä ketä olette halanut kuuluisia naisia .?

Minä olen tansinut Outi Alasen kanssa kuusi vuotta sitten .

Tiedä Joe niistä Thaimailaisista kuka niistä on nainen . Ehkä jos pääsee anorakin poistamaan voi tulla viisammaksi ehkä ? ;D

Mitä noihin naisiin tulee, niin olenpa vaan tanssinut kerran kännissä Ruottinlaivassa Ritva Oksasen kanssa. Niin ja olen jutellut Paula Koivuniemen kanssa henkeviä.

Sammy Babitzin-vainaalle tarjosin kerran tupakan, kun se sitä pummasi. Kuoli sittemmin samana kesänä.

Erkki Junkkariselta sain aikoinaan kossuryypyt.

Yhden naisen kanssa olen tanssinut kohta 28 vuotta. Ja muutenkin mennyt aina sen pillin mukaan. Ei sorsapillin onneksi. Silloinhan olisin jo mennyttä kalua.

Sitten vaihteeksi vitsi. Sano kaverille, että puree kieltä hampaiden välissä ja kysyy " Missä kyydissä me mennään tänään kotiin "? Vastaa sitten, että " No Inva-taksissa tietenkin, kuten aina ennenkin"!

Tein tänään itse poimituilla sienistä hyvää piirasta.

Ei ainakaan viellä pahalta tunnu. Eukko ei syönyt ;)

Ja ne sienet koituivat kohtaloksi? Ostin muuten epähuomiossa tänään norjalaista merilohta, onkohan sekin yhtä myrkkypitoista täkäläisen kanssa?

Elähän huoli Haades, hyvää, ynnä terveellistä se on. Kassilohi. Tai tiiän miä vieläki terveellisempää ruokaa. Laitoin eilen.
Merimetsoa. Aatteleppa itte. Syö päivät pitkät itse itselleen valikoimaa kala-einestä uivasta pöydästä, Ui, porskuttaa, ja lisääntyy ikäänkuin kaneja olisivat. Ai miltäkö maistu? No merimetsolta. Lorautin reilusti kermaa ja konjankkia joukkohon. Siltiki maistu. Siltä metsolta.

Oli mulla asiaaki. Eikäkö sitä minä vaan, että onkohan kaikki uutiset kerrottu, kaikki laulut jo laulettu?
Aamun kakkos-uutiseksi yleradio puputtaa, että VR:n lipunmyynti EI takkuillut männä yönä..
Huoh

Joo hyvää se on pussikala.

Terveisii muuten Rauman silakkamarkkinoilta !
On nyt silakkaa joka muodossa .
Voissa itse menen kohta paistamaan pihalle.

Pussikaljan kera.

Syökää te pojat vaan niitä lohiloita, silakoita ja merimetsoloita. Itse piti taas viikonloppuna tyytyä lihajalosteen nakkeihin ja bratvurstiloihin.Toki sinapin kera. Niin ja myös munkkioluen. Juotiin me entisen työkaverin kanssa sentään neljä pulloa punkkuakin, kun oli meillä kyläilemässä.

Mutta on se vaan raskasta tämä ryyppy-ja työmiehen elämä. Kummassakin hommassa pitää jatkuvasti ylittää itsensä ja tehdä jopa pidempää päivää ja tietysti joskus öitäkin.

Kosteeta on siis ollut. Mitä ilmeisimmin syksy on saapunut Susirajallekin? Eukkokin hyräili jo viikonloppuna sitä " nyt kun kesä mennyt on ja syksy saapuu, meidät näin erottaen..."

Erosta puheenollen, niin naapurissa meni jo lusikat jakoon. Eniten pelottaa, jos joutuu vielä oikeudessa todistamaan..... No joskus todistajanakin, eikä aina siinä syytettyjen penkissä, jossa pitää vetää huppu silmille, etteivät lehtimiehet pääse yllättämään.

Näin meillä nyt ja tässä.

Nyt kaikki nopeasti pommisuojiin tai ainakin isojen kuusien alle! Kaupunkilaiset kypärät päähän! Avaruusromua tiedossa lähiaikoina maan päälle ja koska vain Etelämantereella on täysin turvallista oleilla, niin ollaanpa varovaisia ja tiiraillaan taivaalle. Jos viheltää, niin heti vain maihin ja kädet sen tärkeimmän ruumiinosan suojaksi. Siis pään. Niin kuin intissä aikoinaan. Tosin nuo siviilipalvelusmiehet kuten röörikset ja kingjamesit tuskin tajuavat, mitä tarkoitan.

Tätä satelliittiromua on lähivuosina tippumassa enemmänkin, joten kaikenlainen valppaus ulkona liikuttaessa on tärkeää henkikullan suojelemiseksi. Tuskin nimittäin kenenkään muun, kuin minun, pillin ja wimin pää kestää tuollaisia iskuja ilman vaurioita. Ainakin heikompipäiset, röörikset, Timit, raapat ja ilmapallit saavat olla todella varuillaan.

Ja kuten profeetta Hektoorikin sanoo, niin rukoileminen kannattaa aina. Kuulemma. Kädet ristiin siis kaikki ja toivotaan, ettei ainakaan kukaan kpcomilainen saa päähänsä satelliitin kappaleita! No ehkäpä Hämis ja rööris jätetään toivomuslistan ulkopuolelle. Ja Laku.

Katse ylöspäin! Lepo!

Eli ei noita laskuja tv -lupia sun muita kannata maksaa ainakaan etuajassa .

Aika ahdasta on ainkin meikäläisen pottukellarissa.
On hyvii kaikelaisii anopin tekemii säilykkeitä , sekä myös omista omenista tehtyä viiniä .

Jep,jep! Nyt alkaa olla elo jo niin epävarmaa ja turvatonta, että laskuja ei kannata maksaa lainkaan. Tosin mikäänhän ei muutu sinänsä. Ainakaan meillä. Toki nettilasku kannattaa hoitaa, että pääsee täällä vinoilemaan muille köyhille. Ja tietysti espoolaisille rikkaillekin, kuten Lautapalloille ja kumppaneille.

Valavuorellekin voisi aina välillä jotain heittää, mutta kun se on niin niin fiksu, että ei ymmärrä Susirajan slangii, eikä längvitsii, joten turhaa taitaa olla yrittäminenkään? Perhanan piisonni!

Onneksi meillä ei ole enää anopin tekemiä säilykkeitä sun muita herkkuja pakastimessa. Anoppihan siirtyi tästä ajanlaskennasta jonnekin autuaille puolukka- ja sienimaille jo vuonna 98. Vanhoja olisivat ne jo.

Meillä ei ole omista omenista koskaan tehty viiniä. Toki muitten omenia on jatkuvasti varastettu siihen käyttöön. Ei me eukon kanssa enää hiippailla naapureissa pimeällä. Pennut on opetettu vielä meitäkin ovelimmiksi ketuiksi siihen hommaan. Hyvä oppi-isä olen kuulemma ollut.

Meillä ei kasvateta pottujakaan. Sitimarketista saa halvemmalla, helpommalla ja pestyinäkin kaiken lisäksi. Tomaatteja ja salaatteja sentään on ihan omasta takaa. Ja jopa edestäkin.

Jaa että teikäläiselle se naisIlkkaKanerva (oliko joku Kiikko, tms?) on niitä tekstiviestejä näpytellyt: "Ootkos hoidellut puutarhaasi?" Ja siinä sitten isäntä salaatinlehden takana myhäilee, pari tomaattia(kin) heilahdellen...

NaisIlkkaKanerva. Aika hyvä. Mistä lie Haades tuonkin kuullut, kun itse ainakaan ei ole voinut tuollaista keksiä?

Eipä todellakaan enää meikäläisen kännykkään tule vierailta naisilta viestejä tai
puheluita. Ei oikeastaan tutuiltakaan, paitsi tietenkin eukolta. Olen jo epäkelpo ja menetetty tapaus.

Sitä paitsi masennuskin on alkanut iskeä kallonpohjaan, kun lähes kaikki rakastamani asiakirjoittajat ovat minut piilottaneet. Jos vielä ilmapalli pistää minut näkymättömäksi, niin lienee aika harkita vakavasti poistumista tästä murheen laaksosta ihan oman käden kautta. Saavatpahan nuo piilottajat sitten ottaa minut omalletunnolleen, jos niiltä sellaista edes löytyy?

Eniten toivoisin armoa rööriksen suunnalta, kun sentään se on herrasmies ja ainakin kova panemaan, kuten Kanervan Ilekin ja Reetu.

Siispä Apuuva!

Olipahan taannoin jonkin aviisin nettisivuilla jotain jutun tynkää tuosta näpyttelystä. Ja ei kai se masennus kallonpohjaan iske; siis jos pohja on siellä takana? Tai vaikka olisi siellä alhaallakin, niin eikös ne aivojen ko. osa-alueet ole jossakin toisaalla silmien takana? Jiiri vissiin voisi olla tästä tarkemmin tietämätön, tai mistapä minä sen tietäisin?

Jiirihän on näistä kaikista näpyttelyistä ja iskemisistä erittäinkin tarkasti tietämätön. Mutta voisin kuvitella, että tällainen piilotusmasennusiskeeminen kipu kallonpohjassa ei näy kuvantamislaitteilla, eikä siitä aiheudu intraserebraalista hematoomaa. Tuskin edes lievää kontuusiota tai aivotärähdystä.
Mutta tuo näkymättömäksi pistäminen on aika mielenkiintoista. En ole vielä tällaisesta pistoksesta kuullutkaan, mutta se voisi joskus olla aikastaslaisenmoisen kätevääkin, mutta mielellään pitäisi myös olla pistos, jolla saisi näkyväisyydellisyyden palautettua.
Sitten on tuo murheen laaksosta poistuminen oman käden kautta. Tex Willer ainakin poistui aina jonkin kanjonin tai solan kautta, jossa sitten joutui väijytykseen. Jos Texilläkin olisi ollut tällainen materian siirtyminen oman käden kautta laaksosta, niin sillä olisi vältetty monet väijymiset.
Enpä tällä kertaa pysty tämän tietämättömämpää vastausta antamaan.

Jippii! Nyt meni masennus menojaan, kun aukaisin munkkioluen. Eläminen muuttui aivan kertaheitolla elämisen arvoiseksi.

Kävin tuossa kolome kärrillistä koivurankojakin ajamassa, jotka tein eilen illalla ja toissailtana Jyristä. Köyhän on oltava nöyrä ja ahne. Heti moton perässä klonin vain koivut, ennenkuin ajoivat hakekasaan. Köyhän oli karsittava vesisateessa ja olin kuin uitettu koira, mutta lopussa kiitos seisoi.

Nyt pitsan vääntöön!

Ps. Tex selviää aina ja sen vuoksi se onkin minun lempparihahmo.

Ai moton perässä siellä mennään metsään .

Ettei tule joku karhu ja ampuu persuksiin. Sit haavoitut metsäläinen menee laavun alle nuolemaan haavoja .

Metsäläinen tuumii nyt turvassa .

Mut joku tulee kohden . Uhkavasti pakko purra kun en muuta voi tehdä . En minä tätä sotaa aloittanut tuumaa metsäläinen .

Mulla on aina ollut mottona, että mene moton perässä, älä sen edessä.

Tänä aamuna lähdin taas ahneuksisani tekemään koivuja. Kolme peräkärrillstä vain jaksoin tehdä viidessä tunnissa. Kyllä sitä on jo huonoksi mennyt. Puolustukseksi on tietysti sanottava, ettei se niin helppoa ole valkata moton tekemistä kasoista pelkästään koivuja. Tunnistaminen tietenkin helppoa, mutta niiden repiminen sieltä on vaikeampaa.

Noinhan se naapurinnaapuri Jukkakin aikoinaan ajatteli ja lähti säännöllisin välilöin ahneuksisaan koivujen tekoon. Tuli ensin lajike nimeltä saku ja tilipussin pohjaa alettiin vahvistamahan. Ja sitten jossakin vaiheessa lamppu syttyi uudelleen ja seuraava lajike syntyi, olkoon nyt sitten nimeltään mikko. Peräkärllsisiä ei Jukka sitten tarvinnutkaan, kun oli lajikkeet tommoisia täsmäohjuksia.

Pojathan kirjoittavat kovin vertauskuvallisesti, kuten entisajan profeetat?

Tänään pidin melkein lepopäivän, kun kuulemma sunnuntaityöllä ei ole siunausta? Vain yhden kärrillisen kävin sahaamassa pätkiksi ja pilkoin. Se nyt on niin vähän, että tuskin ne " yläpihassa " ehtivät edes huomata? Tosin voi olla, että kuulivat moottorisahan äänen tai ainakin näkivät savun, kun lantrasin bensan itse ja lipsahti öljyä hieman liikaa sekaan.

Ja olihan minulla uusi sponsorilippiskin päässä ja puhtaat työvaatteet, joten ei liene ollut helppo tunnistaa, kuka se kirkonmeiningin aikaa meteliä pitää?

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.