Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Tietysti se vaatii kovaa harjoittelua, mutta, mutta.. Tekniikka ja materiaalit paranevat koko ajan ja eri lajeja varten aletaan kehittää yhä parempia, joustavampia, kevyempiä välineitä. Nivelkulmia saadaan muutettua muuttamalla välineiden pituuksia, jolloin hyppylajeissa saadaan optimaaliset kulmat ylös-tai eteenpäin suuntautuviin hyppyihin. Hattua näille urheilijoille täytyy nostaa, mutta kuitenkaan en laittaisi samoihin kisoihin. Tai samoihin kisoihin voisin laittaa, mutta eri sarjoihin.

Eihän noihin pohkeisiin paljon maitohappoja kerry. Hiilikuitujousiin voitaisiin myös laittaa lisäpainoja sen verran kuinka paljon keskivertourheilijan jalat painaa polvesta alaspäin.

No niin viikonlopusta on jälleen selvitty melkein kunnialla .

Enään pari työpäivää niin lappi kutsuu kulkijaa . Mutt nyt pitää lähtee uimaan kylmän hien pois .

Kuuma hikihän tässä on koko päivän ollut. Vai onko Wimillä kylmä hiki morkkiksen takia?

Mutta sitten ilouutinen Tiekusta. Nimittäin Pitkämäki on harjoitussalilla vetänyt uuden painoennätyksen takaavedossa. Ei ei siinä, missä luulette, vaan penkillä selällään ja kädet taakse suorina tangossa. Sieltä tanko ylös. Painojen kanssa siis. 97 killoo. Alkaa poika jo pikku hiljaa lähennellä minun ennätystäni....

Tämähän saattaa pelastaa koko Tiekun MM-kisat Suomen osalta ja Tuurkiisselille Tero pistää heti eka heitolla jauhot suuhun. Pakkohan se on, kun kerran voimaominaisuudet ovat paremmat kuin koskaan. Samoin kuulemma Ruuskasen Ana on sellaisessa iskussa, että oksat pois. Ja pakko ollakin, sillä eihän siinä tilanteessa ole muuta mahdollisuutta kuin napata hopea Pitkämäen jälkeen. Muuten siitä tulee ikuinen vellihousu.

Mutta mahtaa sitä Juusainia keljuttaa. Ja hävettääkin, kun enen starttia näytti sormella molemmille sivuilleen ja puisteli päätään, että ei noista ole vastusta.

Vanha sanonta piti taas paikkansa. " Ylpeys käy lankeemuksen edellä ".

Mitä noihin Tiekun MM-kisoihin tulee, niin alkaa kovasti näyttämään siltä, että menestys on minimaalista. Saattaa hyvinkin käydä niin, että Rölli-Pekka Kurjalaisen yhdeksäs sija on paras, mihin suomalaiset yltävät?

No keihäsmiehiin sentää luottaa se kuuluisa rööriksen tuulipukukansa. Ainakin Suomussalmella ja Kuhmossa.

On kyllä kehuttava, miten urheasti Suomen keihäskolmikko taisteli, etenkin kun ottaa huomioon, että joutuivat " JanneAhosmaisesti " heittämään selkeästi huonompiin tuulirakoihin kuin vastustajansa.

Eikä siinä hötäkässä tainnut aroille suomalaisille jäädä kunnon välineitäkään, vaan liukkaammat etelämaalaiset ehtivät parhaimmat nappaamaan. Myös kuulemani mukaan tartuntapihkapullokin oli jäänyt kiireessä kotiin. Mistäs siellä Tiekussa kunnon pihkaa saisi, kun siellä ei taida lehtikuusiakaan kasvaa?

Oli miten oli, niin kyllähän Ruuskasen poika saa ainakin kolme kertaa heittää loppukilpailussa Mannion ja Pitkämäen kannustaessa villisti katsomossa.

Saakeli! Viimeistä munkkiolutta tässä viedään! Onneksi on välillä sellainen nenänvalkaisuviikonloppu. Vain 4 munkkiolutta ja kahdeksan Sandellsia ja pari ronkelloo. Alkkomahooliin en ole käsiäni ollenkaan tahrannut. Ja hyvä näin! Eihän olussia lasketa?

Meni näköjään toisaalla Röörit tukkoon, kun sinne piti jotain laittaman. Pitäisikös laittaa jonkinlainen "torilla tavataan"-juttu kehiin? Joe voi siellä jaella nimmareita, Wimi panna kiertoon luontoretkien parhaita antimia ja muut vaikka panna pystyyn jonkin neppiskisan?

No nuo röörit ja vastaavat menevät aina tukkoon. Ei ne minua yhtään haittaa. Päinvastoin. Mitä suurempi joukko minut piilottaa, sen parempi. Se on aina niille taipumisen merkki ja sen merkki, ettei kestetä piikkejä lihoissa. Sitä paitsi ne lukevat kuitenkin kaikki kirjoitukseni. Ja ihan ensimmäisenä.

Nimmareita olen kyllä jakamassa huomenaamulla tuossa takapihalla. Lämmitän ihan niiden pyytäjille grillimökinkin. Samalla otan pari loivennusta. Ainahan minä ne olen jemmamerkkiseen paikkaan jättänyt. Oluet nimittäin.

Wimpula voisi kyllä tuoda muutaman litran lakkoja? Sorsapilliäkin on vähän ikävä. Pitäisiköhän sille taas soitella? Onkohan saanut jo uuden joustikillä toimivan pyörätuolin?

Perjantain peräreikä (ja vissiin sensuuri tulloo?) Oli miten vaan, niin helikoopteri on huollossa. Torilla ei siis tavata tai tavailla, mutta joskos sitä jonkin lennokin mukana tulisi sinne lehahtaen?

Kuis paljon muuten tunnet Liperissä porukkaa?

Haades sanoi:
Kuis paljon muuten tunnet Liperissä porukkaa?
Saako vastata?

Itse tunnen ainakin Mikkasen, Tanskasen, Kepen, dir cant Revon, Mardun, Maurizion, Mikuli-Kikulin, Mäntysen, Taposen, Veken, Arskan ja Enskan. Niin ja mummokin asuu siellä kirkonkylällä.

Tuosta tuntemisesta. Kun kerran on jo 57 vuotta asunut tässä Joensuun kupeessa, mutta Liperin puolella ja töissäkin pitää käydä ihan siellä kirkolla ja Mikkanen on korkein esimieheni, niin kyllähän minä aika paljon ihmisiä tunnen.

Muuten Mäntysen Topin kanssa pelattiin samassa joukkueessa lentopalloakin öpaut 40 vuotta sitten.

Mie lähen tästä metsään veistelemään keihäitä. Jonkunhan on uhrauduttava ja pelastettava Suomen keihäsmaine. Olkoon se sitten vaikka minä.

Tietenkin aika raskasta alkaa tässä iässä vielä kova tehoharjoittelu, mutta minä uskallan ottaa tuon haasteen vastaan.

Kylläpäs oni paljon erilaisia palloja paikalla. On Tanssipallo, Ilmapallo, Lautapallo ja Airpalli.

" Vain yksi on joukosta poissa, Ihmispalloa täällä ei näy "

Terkkuja sorsapilliltä kaikille tervejärkisille comilaisille! Soittelin tuossa illalla ja viinoo se oli taas juomassa. Kuinkas muuten.

Wimi lähetti myös kortin Lapista ja ilmeisen hyvin silläkin siellä menee. Kortin käsialasta ja oikeinkirjoituksesta päätellen sen eukkokin on mukana. No eihän sitä kaunista eukkoa uskalla kotiin jättääkään. Voivat nuoremmat urokset muuten viedä sen sillä aikaa?

JOEN SUU sanoi:
Terkkuja sorsapilliltä kaikille tervejärkisille comilaisille! Soittelin tuossa illalla ja viinoo se oli taas juomassa. Kuinkas muuten.

Wimi lähetti myös kortin Lapista ja ilmeisen hyvin silläkin siellä menee. Kortin käsialasta ja oikeinkirjoituksesta päätellen sen eukkokin on mukana. No eihän sitä kaunista eukkoa uskalla kotiin jättääkään. Voivat nuoremmat urokset muuten viedä sen sillä aikaa?
No kiittäen (vaikken tohon kohderyhmään kuulukaan). Äsken tuli jotain ripittäydyttyä jonnekin, mutta ei ne seinät tähän kaadu.

No tuosta tervejärkisyydestä en osaa muuta sanoa kuin että kouluaikoinani olin aina luokan primus ja kaikki numerot oli kymppejä.

Ps. Kuuluisia luokkakavereita:

Timo Laaninen, keskusta puoluesihteeri. ( ei saanut koskaan niin hyviä numeroita kuin minä ) Viisi vuotta käytiin keskikoulua yhdessä.

Helena Hiilivirta ( os. Miettinen, opettajan tyttö ) Oli kansakoulussa neljä vuotta luokkakaverini ja jopa " pihkassa minuun ". Yritti aina väkisin pussata. Se uuden musiikkitalon johtaja muuten. Valavuoren vihollinen ilmeisesti?

Mie lähen saunaan.

Haades sanoi:
No kiittäen (vaikken tohon kohderyhmään kuulukaan). Äsken tuli jotain ripittäydyttyä jonnekin, mutta ei ne seinät tähän kaadu.

En unohtanut sinua. En vaan muistanut ulkoa osotetta.

Nyt olen kotona kun eukko perhana tuli kipeeksi. Ei vakavaa.

Kuulemma poskiontelotuledus.

Mitä Joe viittas niihin lakkohin ei niitä enään ole. Eikä koko kesänä ollut paljon.
Eikä puolukkaa.

Sen takia ne thaipoimijat on siiretty keski-suomeen .

Siinä on lähellä marjojen vastaanotto, paikka mihin ne tuo niitä marjoja. Ensin luulin, että se on pakettiautojen ja postiautojen hautuumaa.
-Ei ollut paikalliset valaisi.

Tarkoitin sitä että oli varmaan 60-80 pakua ei jonossa mutta kuitenkin.

Sit joku oli kaatanut poron salaa . Tottakai siitä syytetään thaimaalaisia.

Mutta joku otti vaan parhaat palat.

Olin niitten kanssa samaan aikaan paikallisessa kaupassa missä ne osti niitä lemmikeille tarkoitettuja pakastelihoja.

Mä kyllä viittasin kohderyhmällä tervejärkisiin, joihin en kuulu... Mutta kiitos Wimi terveisistä jokatapauksessa :)!

En minäkään kuulu niihin .

Mutta opettaja kyllä tiesi kaikki vastaukset.

Ei ollu mun ope mutta kannattaa muistaa Erkki Luntamoo joka opetti suunistamaan.

ps.
Kuuluisia luokkakavereita .
Siiri Rantasen sukulaisen kanssa samassa koulussa .

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.