Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Pidän itseäni melkoisena Wiminologian asiantuntijana ja olenpa aiheesta jopa väitellytkin. Wiminologian tohtorin foliohattu on kunniapaikalla vitriinissä ulkoeriössä.
Wimin tekstit perustuvat pääosin kosken(korvan) lailla virtaavaan ajatuksenjuoksuun, jolla ei vältämättä ole mitään yhteyttä edellä olevaan viestiin, vaan kommentointi voi liittyä edellisenä vuonna kirjoitettuun viestiin tai johonkin tapahtumaan, josta ainoastaan Wimillä on tietoa.

Pisteen paikalla on Wiminologiassa erityistarkoitus, joka poikkeaa äidinkielen opettajien tyrkyttämästä yksinkertaisuudesta
Esimerkiksi otetaan vaikka edeltävä Wimin viesti: "Pakkohan sen ollla ruuan puolesta siellä ." -Viitataan ilmiselvästi Sorsapillin Lappi-viestiin. Lauseen jälkeen on välilyönti ja sitten piste, joka jättää lukijalle välilyönnin ajaksi mahdollisuuden kuvitella Pillin erinomaisia taitoja keittiössä ja tekstistä suorastaan leijailee lappilaisten riistaherkkujen aromi lukijan aistittavaksi.

"En usko että on eräopas." -Perustuu Wimin henkilökohtaiseen tietämykseen Lapista ja pisteen paikka heti lauseen lopussa ei jätä asiasta tulkinnanvaraa.

"Muuten ei kukaan valita lapista olosta . .." -Wimin erikoismerkki, välilyönti, piste, välilyönti ja kaksi pistettä.
-Tämä lause sisältää kirjan verran merkityksiä Lapista, ruskasta, laskettelusta, eräelämästä. Mutta kaksi pistettä jättää myös pienen varauksen, ettei kaikki olekaan niin ruusuista. Kesällä hyttyset ja talvella paukkuva pakkanen tuovat epämukavuutta, ellei niihin osaa Wimimäisesti suhtautua.

"No sutt. turisteja ei ole varmaan viellä kovin paljon. ;D" -"No sutt." Tämä sisältää kaksoimerkityksen. Ensiksikin; No suttahan tämä syksy on ollut. Huono laskettelijoiden kannalta, eikä lunta ole vielä saatu rinteisiin. Ja toinen merkitys, jonka Haades aivan oikein arvasit on Levin sutturaturistit, jotka saapuvat sinne raharikkaitten laskettelijoiden houkuttelemina. Tätä tulkintaa vahvistaa myös lopussa oleva hymiö.

wimi on kuningas . .. 8]

:D :D :D.
Katiskat kävin aamulla katsomassa. Nyt on isoi ahvenia jotka on nyt suolas ja kohta pöntössä kun saan tulen viriäämään.

Niin on pekkaspäivä ;D

Mulla ei ole koskaan ollut omia katiskoita. Mutta paljon niitä on tullut elämän varrella kyllä katsottua. Viimeksi keväällä katsoin ainakin sadan katiskan parttia yhden rautakaupan takapihalla. Yhdestä pelastin kaiken lisäksi pikkulinnunkin pois.

Sinänsä ihme, ettei minusta tullut koskaan kalamiestäkään, vaikka ukko-vainaa oli sellanen ja noita järviä ja lampia on niin paljon lähiympäristössä.

Metsämiestäkään minusta ei koskaan tullut, vaikka metsääkin on joka puolella. Tosin voihan minua eräänlaiseksi metsämieheksi sanoa, kun sentään teen paljon metsätöitä vapaa-ajallani.

Äkäslompolossakaan ei ole tullut koskaan käytyä, mutta Kiutaköngäs on tullut nähtyä ja hyvä etten tipahtanut sinne jontkaan veden mukana.

Kolovanan Uurossa olen kyllä käynyt ja Ilomantsin Jerusalemissakin. Muuten olen aika paljon kotihiirena tepastellut.

Mutta lähden kyllä tämän kuun 17. päivä Kanarian " rikkaaseen satamaan ". Kai sinne joku kpcomilainenkin sattuu samalle reisulle? Timi ehkä tai rööris? Olisi kiva, jos ne kantaisivat välillä minua rappusissa, kun niitä on siellä paljon ja minulla kipeä polvi.

Muuten olen sitä mieltä, että Karthago on hävitettävä! Samalla joutaisivat mennä kaikki vesiskootterit, moottorikelkat ja muskeliveneet sekä kalliit virvelit. Ne kun ovat kaiken pahuuden alku ja juuri!

Potkukelkat, vesisukset sauvoilla ja soutuveneet voi jättää. Ja mato-onget!

Kyllä jämpti on niin!

No on hitsi . Mun busteri ei ole kallisi . Mutta voin vilautaa hauista . ;D

Ja kelkasta en luovu jos ei eukkö määrää . ;D

Ai tuli katiskasta haukijakin? No mitä kohtaa niistä hauista aiot vilauttaa?

Mutta oikein tosissaan. Moottorivehkeet pitäisi kaikki hävittää. Paitsi Avensikset ja moottorisahat.

Sitten virallisempiin asioihin. Aion ottaa tilkan punaviiniä. No lasillisen ehkä jopa.

Lopuksi vitsi. Vanhapiika meni makkarakaupaan ja tilasi 30 senttiä metrilenkkiä. Miesmyyjä kysyi ilkikuriittaan, että " otatteko siivuina? " Vanhapiika siihen, että " Et kai sinä luule, että minä olen pajatso? "

Jiirin mainioon selvennykseen pieni päivitys: sutturaturisti voi myös olla joskus sellainen moisia etsivä taho (siis sutturoita meinaan). On hieman hämäävä termi, kuten vaikka poliisi tai moderaattori, joiden sukupuoli ei välttämättä käy tuosta vaan selville. Ja sitten tietty voi olla raharikasta samaa sukupuolta etsivä sutturaturisti tai samaa kromosomistoa omaavaa sutturaa hakeva turisti. Ja ...nyt alkaa näemmä lähteä mopo keulimaan jo hufvuudissa, menen hetkeksi jäähylle :-X.

Ai pokasaha kelpaa entä Still.

Aina voi aku ankan kohdalla busterissä habaa näyttää .

Minä olen joskun tuolla . fiksu ::)

Niin kerron teille maalikoille .

Jos tulee Ugiin paatilla jossain vaihessa aku ankka jää oikeelle . ;D

JOEN SUU sanoi:
Ai tuli katiskasta haukijakin? No mitä kohtaa niistä hauista aiot vilauttaa?

Mutta oikein tosissaan. Moottorivehkeet pitäisi kaikki hävittää. Paitsi Avensikset ja moottorisahat.

Sitten virallisempiin asioihin. Aion ottaa tilkan punaviiniä. No lasillisen ehkä jopa.

Lopuksi vitsi. Vanhapiika meni makkarakaupaan ja tilasi 30 senttiä metrilenkkiä. Miesmyyjä kysyi ilkikuriittaan, että " otatteko siivuina? " Vanhapiika siihen, että " Et kai sinä luule, että minä olen pajatso? "

En olis uskonut että sentään sairalaan viinii. Että viellä tilkan . ;D

Viimeinen ehtoollinen? No joo, ehkä jiirin oppitunnin jälkeen tässä puhutaan jostakin muusta. Taannoin Helsingissä sijainnut Keskussotilassairaala tunnettiin paremmin nimellä tilkka (tai siis Tilkka). Mutta vaikka näin pitkälle pääsinkin, niin täytyy taas odotella jiirin luentoa; kun ei pidemmälle pääse.

Oonhan mie ottanu kirkonkin viinii, niin miksei Tilkankin? Merkki on muuten nyt laatikon kyljessä J.P. Chenet. Hyvvää on. Menyyt jo useampi lasi. Tilkassa en sotilaana päässytkään käymään, kun olin silloin -74 vuonna vielä niin terve. Henkisesti etenkin ja ruumiillisesti myös. 80 kiloo pelkkää lihasta ja jännettä. Nyt enää 100 kiloo pelkkää lihasta.

Sori paussi, mutta yks tuttu poika kävi juuri kylässä. Meidän pojan entisiä kavereita. Asuu normaalisti Ruotsisa, mutta on suomalainen ja nyt ollut noin vuoden Ranskassa muukalaislegioonassa ja ensimmäistä kertaa pitemmällä lomalla.

Siinä meni pari tuntia kuunnellesa. On se kovaa elämää siellä, vaikka onkin jonkin verran helpompaa kuin muutama vuosikymmen sitten.

Sen verran rupesi kiinnostamaan, että taidanpa lähteä illalla roskapussia tyhjentämään ja lähden sinne legioonaan. Tulen viiden vuoden pestin jälkeen takaisin, jos vielä hengissä olen ja istun tähän koneen ääreen ja kyselen wimpulalta, miten kpcomissa menee?

Eukolle voin kuitenkin takaisin tultua ensin pusun antaa, niin kuin meillä aina on tapana erottaessa ja seuraavan kerran nähdessämme. Päivittäin. Päiville.

Ps. Tuo no sutt. liittyy varmaan jotenkin Kama Sutraan? Eli " Ei kama Sutraa tänään " wimihän on senkin alan asiantuntija. Lienee väitellytkin siitä? Ainakin eukkonsa kanssa?

Polovi eelleenkin kippee, mutta viinin kanssa mukavampi sairastoo.

Etkai sinä jätä eukkoo meille . Kyl pidetään hyvää huolta .

Voin minä vaijetakin jos haluutte .?

Lährenpä tästä saunahan pohtimahan. miksi Joe ja eukkonsa antaa pusun päivittäin Päiville. Tunnetustihan Joe ei kuitenkaan ole se Päivin aviokas Lipposen Paavo, kun oli tuossa äskettäin töllössäkin suorassa lähetyksessä. Ja Päivi myös (joku korko-ohjelma).

No tas ne haatekset ja kumppanit käsittävät asiat aivan käsittämättömän väärin. Vikkaan mennee, sano entinenkin mies, kun vialliseen pistorasiaan telttanarupuikon pisti. Nimenomaan on entinen mies.

Mutta pojat, ihan ilman rautalankaa ja ilman mitään vastaväitteitä tai jiirin väitöksiä, niin kai se on niin, ettei meikäläisen kirjoituksista mitään selvää saa? Eikä kyllä ole tarkoituskaan?

Senpä tähden, siis ei minkään oikean tähden, kuten auringon tai vastaavan, vaan senpä vuoksi, ei siis myöskään liity mitenkään vuokseen tai luoteeseen eli tuohon vuorovesi-ilmiöön, jonka kuu aikaan saa ja vielä vähemmän siihen Vuoksen vesistöön tai Luoteen ilman suuntaan, sanon, että............. punaviini on hyvää edelleenkin. Pänikkä on kyllä tyhjä, mutta ainahan siitä sisusosasta saa puristamalla yhden lasillisen. Eikö?

Kama-Sutra- Sulttaani-JOE

Joo, saahan siitä puristamalla (ja kovettamalla) lasin jota lasillisessa käytetään; muotoiltua. Ja tässä tapauksessa voi koollakin olla väliä. On muuten himppasen nihkeää lähettää viestiä saunasta (tai melkein).

ai minkä tähren suara lainaus pullonkyljest: JALOVIINA, MONTAKO TÄHTEÄ? ELETTIIN KESÄKUUN ALKUA VUONNA 1942. JOSSAIN ETULINJAN TAKANA MIESJOUKKO ISTUSKELI SUUREN KUUSEN SUOJASSA." MITÄPÄ LUULETTE POJAT, MILLAISESTA PULLOSTA MALJOJA TARJOILLAAN- ONKO YKSI, KAKSI TAI OIKEIN KOLME TÄHTEÄ KYLJESSÄ?" HUHU ON KIIRINYT MIESTEN KESKUUDESSA JO PÄIVIEN AJAN: "YLIPÄÄLLIKÖN SYNTYMÄPÄIVÄN KUNNIAKSI TARJOLLA OLISI TUJAUS JALOJUOMAA." SAMAPA TUO, MAISTUVIA JUOMIA OVAT KAIKKI. KUNHAN NAAPURI ANTAISI KORPISOTURIN NAUTTIA JUOMANSA ILMAN RETTELÖINTIÄ". :D

Marskin synttäreitähän juhlittiin leikatulla konjamiinilla. ( Jallua piloillaanhan se kai oli? ) Eli yksi pullo viiteen Pekkaan. ( ei kaikki tietenkään mitään Pekkoja olleet, vaan onhan siihen lisäksi voinut joukkoon sattua pari Jussia, yksi Jaakko tai jopa Vihtorikin ), ja kaikki olivat tyytymättömiä saatuun annokseen. Ei makuun, vaan määrään.

Tuo viinan leikkaushan johtui muuten ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että itse viina oli kovin sairas. Kai siihen joku viinapirun pakteeri oli iskenyt? Veteraaneilta saamani tiedon mukaan leikkaus myös onnistui tosi huonosti ja potilaat voivat leikkauksen jälkeen lähinnä pahoin.

Että tälleen siellä silloin tällöin. Kyllä jämpti on niin tai näin!

Niin mun juhlinta liityy vaan .En ajatellut marskii .

Joun perkännejä autotallissa.

;D Saabin kans.

Joen juttuun tuli eräskin kausi mieleen jostakin lajista. Siinä valmennettiin Jallua ja kahta Pekkaa yhden Pekan kanssa. Ja toista tiimiä Jussin kera, kolmannessa oli kaksikin Jussia. Yksi Jaakko tuli myöhemmin ja kokonaisuutena niitä oli tiimeissä kolme. Mutta Vihtori puuttui!

Ainahan yksi Vihtori löytyy, jos tarvis on?

Se on muuten Saaba se nimi niillä kurkha- vai oliko se burkha-pukuisilla vierasperäisillä näisilla. Toisaalta se, että jollain on vieras perä, tekee koko autotallissa olon ja vallankin juhlinnan paljon mielenkiintoisemmaksi ja eksoottisemmaksi? Eikö vain? Vaikkapa perkänniä joudessa?

Mie meen nyt nykkummaan. Öitä!

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.