Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Juu, että sellaista kotouttamista.

Luinpa taas tuota lehteä ja silmääni pisti tai sattui, ihan miten vaan, yksi ilmoitus. Siinä muuan perintätoimisto mainosti itseään sanoilla: " Kokemusta ja ammattitaitoa "

Mitä helkkarin ammattitaitoa se vaatii, että osaa lähettää perintälaskuja? Kai sitä yksinkertaisempikin osaa aina lisätä lisää perintäkuluja seuraaviin laskuihin. Uskomattomia summia ne saa aikaan ihan pienistäkin maksuista lopulta.

No kokemusta varmasti kertyy kyllä, kun samat laskut vatvotaan kymmeniä kertoja samoille asiakkaille? Se siitä.

On myös tullut markkinoille uusi keksintö. Nimittäin unisieppari. Tai eihän se mikään ihan uusikaan ole, vaan jokin innovaatio jo jonkun muinaisen intiaaniheimon, jonka nimeä ei näpit taivu kirjoittamaan, keksimästä hittituotteesta.

Unisieppari tosiaan on hyvä jokaisen omistaa omassa makuuhuoneessaan, sillä sieppaahan se kuulemma kaikki pahat mörökölliunet ja muutkin painajaiset, ennen kuin ne ehtivät alitajuiseen unimaailmaamme.

Hieno keksintö ainakin meil...eikun niille, jotka ryyppäävät pari viikkoa putkeen ja ensimmäiset " liskoyöt " alkavat painaa päälle.

Tosin itse haluaisin sellaisen unisiepparin, joka sieppaisi muiden, ainakin työkavereiden ja alaisten, unet itselleni nähtäväksi. Olisihan se kiva päteä aamulla työporukan kahvipöydässä ja kertoa omaavansa yliluonnollisia kykyjä, vaikka kaikki olisikin tuon yksinkertaisen siepparin ansiota.

Mistähän niitä sieppareita saa ostettua, kun ainakaan paikallisessa sitimarketissa en vielä ole nähnyt? Pitääköhän lähteä ajamaan Vantaan Ikeaan. Sieltähän niitä varmaan löytyy? Tietysti ne pitää sitten itse kasata. Mieluummin ostaisin valmiin.

Onkohan niillä muuten kahdeksan päivän palautusoikeus, jos ei toimikaan? Tiukka seula siinä ainakin minulle pitäisi olla, ettei esim. joku airpalli pääsisi läpi kommentoimaan. Pahin painajainen olisi kuitenkin, jos rööris livahtaisi siepparin ohi ja toteuttamaan kanssani fantasioitaan. Hyi hitto! Ilkeää tekee, kun vain ajattelenkin!

Verkot on laskettu , huomenna käyn katsomassa , samalla tarkistan pari kesämökkii että kaikki on ok .

Kuuset hain naapurin puolelta . Sekin ottaa minun puolelta . Aattona on vain yksi keikka . ;D

Terveisin Wimin pukkipalvelut ..

Itse ajattelin tilata tämän pukin:
img-1288334510768.jpg

Onkohan sieltä wimin pukkipalvelusta?

Töitäkin olisi huomenna, mutta en ajatellut enää mennä. Pomo jäi lomalle, ja varapomo ja varapomon sijainen jäivät sairaslomalle jo aiemmin. Kellokortin käyn leimaamassa Alkoon mennessä ja leimaan töistä lähdön Alkosta tullessa.

No joo. Kyllähän sitä vaan on töihin mentävä vielä huomennakin, mutta lähden kyllä omin lupineni hieman aikaisemmin pois. Minulla kun ei suurempia pomoja ole samoilla suorilla.

Pukiksikin on kutsuttu, mutta kieltäydyin, koska en yleensä ole aattona sellainen kaikkien toivoma autoileva pukki. Eikä ole enää kunnon vehkeitäkään. Meinaan Joulupukin vehkeitä. Pelkän pukin vehkeet kyllä vielä löytyy. Käytetyt ne kyllä on.

Oikein mukavaa Joulua teille pojille ja yhdelle vanhuksellekin eli pillille! Ja kaikille muillekin täällä ja muissakin topiikeissa pyöriville!

Niin se oli Sorsapilli ..
Kotkas kerran tulee kunnon ilotulitteet . Jäi vaan haaviin . ;D

Onkohan Joe käynnytkään kaijaanissa.

Vettä sataa vaan . Verkot koin ja jätin odottamaan Pietaria .

No 12 kilon haarmaasuolattu potkalla oleva kinkku on kohta valmis . Saunan pistän tulille kuin Joe pruukaa asijan ilmaista .

Ja me vastotaan saunassa. Eli se on vasta ei vihta . ;D

Kyllähän sitä on Kajjaanissa tullut käytyä. Mutta onhan JOEN tekemisistä kulttuurin alallakin jäänyt ihan täällä kotikaupungissa sellainenkin tapahtuma kuin JOEN YÖ.

Mitä taas verkkoihin tulee, niin " verkot koin " on ilmeisesti koinsyömiä verkkoja eikä niillä mitään kaloloita saa pyydettyä. Tai siis saahan sitä aina pyytää vaikkakin ilman tulosta. Vaikkapa Pietarista asti.

Meillä on pienempi kinkku, kun me kaikki ollaan niin hoikkia. Minkin painan nykyään diieetin jälkeen seitsemän kilon moottorisaha kainalossa ja kaljakassi kädessä vajaan seittemänkymmentä kiloa. Hoikaksi on menty.

Me taas ei vastota saunassa, vaan vastominen eli vastojen teko tehdään jo metsässä. Vastoilla kyllä kylvetään. Saunassa meinaan.

Niin erilaista näköjään on elää kielimuurin takana.....

Entäpä sitten Joulu. Pahalta näyttää, että taas se tulee, vaikka ei ole kutsuttukaan. Jonkun agitaattorin muistoksihan sitä muistaakseni vietetään. Tai siis jotkut viettävät. No hyvä niin, sillä siinä sivussa saan minäkin varmaan yhden halvan lahjan ihan hyvyyttäni tai ei.

Taas on rahavarat jo ensi tilistäkin tuhlattu kaiken maailman lahjoihin,( vaikka joka joulu sovitaan, ettei kenellekään mitään osteta ), kinkkuihin, savukaloihin rosolleihin, juustoihin, makkaroihin, nakkeihin, hirvenpaisteihin ja tietenkin karjalanpaisteihin, puhumattakaan karjalanpiirakoista, munavoista, valkosipuliperunoista, erilaisista leivistä, leikkeleistä, riisipuurosta luumukiisselin kera.

Unohtaa ei myöskään sovi punkkua, valkkaria, konjamiinejä, viskejä, olutta, lonkkua ja kuutta eri likööriä.

Resitenttikahviakin on jouduttu hamstraamaan kymmenen pakettia ainakin.

Siihen kun vielä lisätään kaikki piparit ja muutkin erikoisemmat kahvileivät ja suklaakonvehdit sekä monta erilaista sipsipussia neljällä eri dippikastikkeella, niin jokainen voi arvata, että tekee ihan pahaa, kun tili pyörii nollaan alta aikayksikön.

Tänä iltanakin pitää vielä neljä pellillistä pitsaa minun vääntää.

Ja kaikki vaan yhden joulun tähden ja tietenkin pentujen ja niiden siippojen olemassaolon tähden. Miksiköhän niitäkin pentujakin piti aikoinaan tehdä noin helkkarin monta? Tosin, jollen aivan väärin muista, niin tekotapa ihan alussa oli kivaa.

Tervetuloa Joulu siis ja tervemenoa vuoden säästöt!

K
oin koin . Mutta en sanonut ettei kalaa tullut , en vaan ottanut mukaan . Jätin Pietarille jo hakee ne huomenna .

Me vaan syödään enemmän , tai on on tota väkee aika paljon tulossa .

Mitä vastaan tulee minä ainakin hain tänään vintiltä . Nyt on ilkee mennä koivikkoon .

Sitä en ymmärrä et kuka viittii pelätä liköörien kanssa .
Kai se tekotapa on vielläkin kivaa , vaikkei tule tulosta . ;D ;D

On muuten hyvää kinkkuu .

Vai niin, vai niin.

Vai tulee vastaan hai vintiltä? Olisit pistänyt kylmempään paikkaan. Ne alkaa liian lämpöisessä ihan itsestään tulla vastaan asti. Hankala varmasti kylpeä, kun evät vihloo selkää? No masokistillehän kaikki käy.

Mitä taas likööreihin tulee, niin eihän niiden kanssa pelätä tarvitse. Kaataa vain kiduksiin ( vaikkapa hain ).

Sitä paitsi kermaliköörit kuten Bailessi tai Seritanni ovat todella hyviä. Kun ei vaan ala juomalla juomaan.

Oilisihan tuo aikamoinen yllätys, jos jotain tulosta alkaisi tulla noissa lapsentekohommissa. Silloin pitäisi ihan syyte nostaa yhdelle lääkärille, joka pisti eukolta putket ristiin kuustoista vuotta sitten. Ei siis mihinkään uskovaisten ristiin se niitä putkia asetellut, vaan siellä jossain alavatsan seudulla.

Yleensä tullaan piilosta , katajaa poltetaan silloin tällöin .

Tai oliko se muu hamppu . ;D
Jos meinat kaataa päähain kiduksii sitä ainetta hukka perii .
Timii sun pitää enemmän mielistellä . Rupee viellä tänne kirjoittelemaan .

Missä muuten se häädör jr asuu..

oli vähän sekava mut naapuri henkittää niskaan . :)

Kylläpä wimpula olet rehellinen kaveri, kun tullaat piilosta. Minä en yleensä tullaa mitään, vaan pidän piilossa. Aina on onnistunut.

Joo. Missäköhän se Höpöti oikein asuu? Sitä olen minäkin miettinyt jo kauan. Varovainen epäilykseni on, että ei asu enää kotonaan, vaan on joutunut jonnekin turvakotiin, hoitokotiin tai vaikka matkustajakotiin. Tuskin sentään vielä vanhainkodissa majailee?

On sulla outoja naapureita. Minäkin yritin hengittää niskaan, mutta en onnistunut. Aina tuli suuhun ja suusta tai nenästä ulos se henki. Ainakin ulospäin hengitettynä. No eipä tuo niskassa tunnu, vaikka sisäänkin päin henkeä vetää. Keuhkoissa ehkä hivenen.

En tullut sentään kaapista .

Hei kohta olen pukkina . Vähän jännittää .

Mutta hyvää Joulua .

Pukkina olo ei ole kivaa, kun siinä pitää aina antaa lahjoja muille. Kivempi on olla vaan tavallisena tonttuna, niin jonkun lahjan voi joskus saadakin.

Onneksi aatto oli ja meni. Kyllä oli kestämistä, mutta sisulla ja punaviinin voimalla sain jotenkin illan kulumaan. Niin ja olihan sitä kaikenlaista puuhaa saunan ja ruuan teon kanssakin.

Yhden lahjan sain. Sellaisen hartiaviitan, jollaisia vanhuksille annetaan reumatismia varten.

No tulihan taas nolattua itsensä, kun olin systerin synttäreillä ja isäntä sieltä keittiöstä hihkaisi, että kuka haluaa konjakkia. Vain minun käsi nousi. Aika helpolla sitä saa juopon maineen.

JOEN SUU sanoi:
No tulihan taas nolattua itsensä, kun olin systerin synttäreillä ja isäntä sieltä keittiöstä hihkaisi, että kuka haluaa konjakkia. Vain minun käsi nousi. Aika helpolla sitä saa juopon maineen.

Tästä pisteet ja rispektiä Joelle :)

Mitä minä noilla pisteillä teen?

Mutta länsirannikolla on tainnut hiukan puhuri käydä. Epäilen, että wimin paattikin on karannut tuuliajolle. Toivottavasti ei omistaja mukanaan.

Vastausta on tietenkin ihan turha odottaa sieltä pimeyden laaksosta. Ei ole sähköjä ja puitakin lienee kaatunut punaisen tuvan päälle? Savustuspönttökin lienee litskautunut?

Täällä sataa vettä ja niin on jouluinen tunnelma että. Onneksi alkaa olla ohi. Lahjat syöty, siis muiden suklaalahjat ja pohmelokin alkaa hellittää.

Onneksi pääsee huomenna jo töihin lepäämään ja alaisia komentelemaan. Nautin jo etukäteen.

No niin , nyt alkoi homma sujuu . Kyl vene on tallessa tuplaköysillä , verkot vaan on kadonneet kuin pieru saharaan .

Eipä enään tarvii miettii mitkä puut kaataa talvella . Ei onneksi hirveesti .
Tossa alkuviikolla kävin yhden tutun luona sen liiterissä , oli kyllä hieno uudenkarhee lumilingo . Olis vaan käyttöö.

Huomen aamull lähdetään eukon kanssa ruatsinristeilylle , eikä ollakaan missään karvalakkiluokassa , vaan oikein Luksus hytissä kaikkineen herkkuineen .

No en ole pihinä miehenä sitä itse maksanut .

Toivotaan kunnon tuulta ja maksa parka kestäis viellä kolme päivää. :)

-

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.