Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

No nyt täälläkin sataa kevyttä lunta

Lapin reissu tulee pääsiäisenä . Tästä on sun tykö varmaan 500 km.

Kasitietä mökille 1060 km .

Kyllä joskun tulen sun pihaan . Kaveri asuu porokylässä .

Olen kyllä persu jallulle ilman kolaa.

Hai lakossa Wimi

Me parempiosaset vietethän lomamme tunturissa. Kiva oli Helsingin kautta kotiutua!
Ihan kivasti, kts. ysymästä! ;D
ps. lunta vähän alle poloven.

Jaa vai että parempiosaset? Mitkä osat sullakin on muka muita paremmat? Maksa, haima vai eturauhanen? Aivot ei ainakaan......

Itse aion muutaman vuoden päästä käydä vähän varaosaostoksilla. Ainakin toisen polvinivelen aion uusia. Sitten ainakin olen siltä osin parempiosanen.

Juu mutta luinpa tuossa äsken Ii-Ässän netistä, että ihmisen suorituskyky heikkenee oleellisesti jo 45-vuotiaasta lähtien. Niin ja katsoin myös Vorttumin johjajien palkkoja. Yhttenvetona tein sellaisen johtopäätöksen, että ainakin minulla koko ajan suorituskyky sen kuin vain nousee kuin Vorttumin johtajien palkat. Ja on jo nyt huipussaan.

Paskakirjoittaja-JOE

Älä nyt Joe pienestä ota hernettä nenään .

Toinen on päässyt turvallisesti kotiin isosta kylästä .
Missä niitä parempia osia myydään . Onko se sitten aito Joe .

No tänään sain buusterin tukevasti pukille , vähän sutis , onneksi tuli puolituttu rannalta avittamaan .
Sitä näköjään joutuu tekemää joka päivä kotiruokaa.

Mulla on aina nälkä ja jano .
Puikulaa ja lihapataa . On hyvää .

Hai luodossa ei ku lakossa Wimi .

Missä Haades luuraa.

Siitä Joen viittamasta tutkimusesta , ne tehtiin englatilaisilla

Meidän pitäis kutsuu Anthony Bourdai meidän juhlii.

Aikani kuluksi tässä mietiskelin, että mikähän se on se meikäläisen pahin vika?
Pitkän, ja vakaan harkinnan tuloksena en kyllä löytänyt, kuin yhden vähäpätöisen, mutta ehkäpä maininnan arvoisen: Mitä vanhemmaksi ja harmaammaksi tässä pikkuhiljaa tulen, samalla viisauteni ja jalomielisyyteni senkuin vain kasvaa...

Uskaltaudun täten, tässä ja nyt, kutsua tämän osion asiakirjoittajien liittyvän joukkohon, ynnä paljastavan omia heikkouksiaansa, avaavan hieman salaisia kansioitansa. Eli : pallo on heitetty!!

Mahtavaa että itse legenda tv -tuttu Sorsapilli tuli takaisin meidän joukkoon .

Ei me kyllä olla sinä aikana kun olet ollut pois , miitään asijaa kirjoitettu . Ne on Tammelan torilla ne nerot .

Kuhan sontaa jauhetaan .

Sori viivästys, mutta kun on pakko katsella aina noita Columbon uusintoja. Paras rikossarja ikinä. Kuuluu siihen urkkipakettiin sekin MTV kanava ja hyvä niin.

Pakko kai se minunkin tulla lopulta kaapista ja kertoa vikoja ja puutteita. Ensimmäinen puute on se, että minulta puuttuu ne viat. Toinen puute on rahanpuute. Yksi vakava terveydellinen puute myös minulla on ja se on hapenpuute. Varsinkin ylämäkilöissä ja rappusissa se tulee aina esille.

Onhan minulla yksi ulkonäköönkin liittuvä puute. Meinaan hiuksien puute tietyiltä pään osa-alueilta. Sinänsä se ei komeuteeni vaikuta, päinvastoin. Myös henkisiä puutteita löytyy. Nimittäin huumorintajunpuute. Ei ole helppoa olla mukahauska näiden huumorimiehien keskuudessa.

Entäpä heikkouksia. No ehkä pieni hiekkous on tämä salakavalasti alkanut vanhuudenheikkous, kun penkistäkin nousee rautaa enää vain 160 kg.

Vikojahan minulla ei ole koskaan yhtään ollut.

Paskakirjoittaja-JOE

No niin. Nyt sitten viimeinkin on ratkennut Maarit Björgenin ylivoima. Herran jestas sentään, sehän on mies? Komeammat lihakset kuin minulla, eikä minullakaan edes Suisirajan huonoimmat ole. Ja koska Björgeniltä rinnatkin puuttuvat, niin nimeän omavaltaisesti hänet täten Martin Björgeniksi.

Luinpa viikolla taas lehteä ja kummallisia otsikoita sieltä taas löytyi. " Auto lensi omakotitalon pihaan " Lentävät autot on siis keksitty lopultakin. Mitähän polttoainetta käyttävät?

Toinen, mikä myös ihmetytti " Kiuas syttyi omakotitalossa ". Ei hyvää päivää! Meilläkin, vaikka eukko on joskus ihan mämmikäpälä niissä sytytyspuuhissa, saadaan sentään kiuas syttymään vähintään pari kertaa viikossa. Ei tuo nyt niin ihme homma luulisi olevan, että ihan uutiskynnyksen ylittää?

Kävin muuten äänestämässä jo ennakkoon. Ja vaikka kuinka kyselisitte, niin enpä vaan kerro, että ketä.

Paskakirjoittaja-JOE

Ps. Olen aikonut vaihtaa alaa. Pinta-alaa nimittäin. Tarjoankin siis 900 neliön tonttia ja kaupan päälle siinä jykevästi seisovaa, vuonna -79 rakennettua omakotitaloa ( täystiili ), päikkäin parintuhannen neliön vastaavaan ja siinä uudenuutukaiseen ja isoon omakotitaloon. Rillimökki pitää olla siinä uudessakin. Muuten vien mukanani tämän omani. Uima-allas olisi kiva yllätys.

Mitä mitä . Onko naapurit tulleet liian läheisiksi , vai ne haluaa sinut pois .

Hienostoalue ei ne halua nähdä Joea joka viikonloppu rillamassa mökissä .
Kun tietää sun kaveripiirin .

No huumoorii. ;D ;D

No muuta tänne no ei meille vaan Ugiin .

Voit lainata mun busterii ,ja mennään katsomaan yhtä lajia .

Saadan katsomoon sitä " oikeeta Fanikultuurii "

No ehkä et haluu muuttaa.

Että mitä lajia mennään katselemaan? Onko sielläpäin kuviokelluntajoukkuetta?

Joo, kyllähän vaan voinkin muuttaa ja ihan helposti Ugiin. Järkkäät vai mulle samanlaisen työpaikan kuin täällä, jossa hankkii hyvin, ilman että tarvitsee juurikaan mitään oikeata työta tehdä. Kunhan vain katselee alaisten perään ( ei oo naisia ) ja komentelee.

Niin ja eukolle kans. Otan vielä senkin mukaan, jos vain lähtee. Taakkanahan se on, mutta vielähän silläkin on oppisen varaa, kun on sen verran nuori.

Ei ole kuvio kelluntaa. Ja siinä vaiheessa Jerry sr heittää pihalle .

Eli jos tulet töihin . En tilaa uusia wurtin työkaluja.

Juu. Älä tilaa. Mulla on jo niitä ennestään. On ainakin Wurtin reikäporasarja, joka maksoi parikymmentä vuotta sitten jo 1200 markkaa. Niin ja on mulla varaston seinällä wurtin muovilaatikostokin, jossa on 144 laatikkoa. Ja täynnä mitä erilaisipia ruuveja, rikkoja ja vaikka mitä hilpetööriä.

Ja on mulla kaikki mahdolliset käsi-ja sähkötyökalut itselläkin. Ja tasasuuntaajakin. kolmenpiikin puikkokin palaa.

Perkuleen kallis momenttiavainkin löytyy. Jätti ukko perinnöksi sen kumisaappaiden ohella. Enhän minä mitään sillä kyllä tee, kunhan vain elvistelen.

Muurauskauhat, laatoitusvehkeet ja 12 kappaletta eripituisia vatupassejakin on. Räpsylankakin löytyy. Onko sulla muuten sellaista? Niin ja kierretulkkejakin on kaksi ja numero-ja kirjainmeistitkin. Niitä ei sulla ole, eihän?

Wurtin vehkeitä löytyy vielä poranterälaatikko ( noin 50x50 senttiä ja satoja teriä millistÄ viiteentoista.

Voihan juma. Mulla on mitä vaan. Ei tarvitse naapureilta lainailla, niin kuin ne minulta. Eivät vaan muista aina kaikkea palauttaa. Mutta eihän se köyhää koske.

Onhan sitä paljon muutakin.

Niin ja en muuta. Eukko ei lähde. Kunhan vaan käyt ensin meillä ja näkee sinut, miten hyvä kaveri olet, niin varmasti mieli muuttuu.

Eikö sulla ollut sellainen vanha piharakennus, johon voitaisiin tulla? Vaikka koeajalle ensin. Katsottaisiin, miten pärjätään ja riittääkö minun työkalut?

Ja minultahan sitten käy kaikki hommat, kuten muistat. Muuraan, maalaan, tapiseeraan, timpuroin, imuroin, hitsaan, tinaan ja tarvittaessa osallistun kinaan. Sotia aloitetaan ja kapinoita kukistetaan. Aion, taion, rajäytän ja panoksia puran.

Voisin remontoida kämppäsi, että voisitte eukkosi kanssa siirtyä ihmismäiseen elämään ja asumiseen. Etpä uskokaan, kuinka kivaa se on.

Nyt lähden lukemaan kirjaa ja sitten nukkumaan. Öitä!

JOEN SUU sanoi:

Niin ja en muuta. Eukko ei lähde. Kunhan vaan käyt ensin meillä ja näkee sinut, miten hyvä kaveri olet, niin varmasti mieli muuttuu.

Eikö sulla ollut sellainen vanha piharakennus, johon voitaisiin tulla? Vaikka koeajalle ensin. Katsottaisiin, miten pärjätään ja riittääkö minun työkalut?

Ja minultahan sitten käy kaikki hommat, kuten muistat. Muuraan, maalaan, tapiseeraan, timpuroin, imuroin, hitsaan, tinaan ja tarvittaessa osallistun kinaan. Sotia aloitetaan ja kapinoita kukistetaan. Aion, taion, rajäytän ja panoksia puran.

Voisin remontoida kämppäsi, että voisitte eukkosi kanssa siirtyä ihmismäiseen elämään ja asumiseen. Etpä uskokaan, kuinka kivaa se on.

Kuhan kysytään lupaa eukolta.

JOEN SUU sanoi:

Joe kärsiikö kysyä mikä kirja, itsellä lukemiset jäi aikoja sitten( kaipauksella muistan).

Kärsiihän tuota hyvinkin kysellä.

Nyt on itse asiassa menossa kaksikin kirjaa. Luen tosin aina yhtä kerrallaan, mutta saatan hieman vuorotella.

Eli toinen on veikko Erkkilän Viimeinen aamu, Neuvostopartisaanien vaietut jäljet, Otava 2011.

Toinen on Antero Holmilan Holokausti, Tapahtumat ja tulkinnat, Atena 2010.

Lukeminen kannattaa aina.

Lunta on taas tullut oikein urakalla. Eilen illalla kolasin pari tuntia ja tänäkin aamuna olen ollut kaksi tuntia raikkaassa ulkoilmassa lumitöissä. Enkä ole edes takapihaa ehtinyt vielä aloittaakaan.

Ralleja oltiin katsomassa, en tiedä kuka voitti eikä paljon haitakaa.

Sain ampärilisen silakoita . Eli kalaa syödään tänään joka muodossa .

Savustuspöntöön menee osa . Niin en ollut itse kalassa .

Sen verran kävin kurkaamassa että kohta pääsee pilkille .

Silakka- Wimi ;D

Toinen lumityökierros tehty ja vieläkin jäi takapiha huomiseksi. Ei vanha jaksa, kun pitää työntää kaikki lumet niin kauas lasten leukkipuistoon neljänkymmenen metrin päähän.

Hiki tuli taas, mutta onneksi poika lupasi käydä autolla eukon iltavuorosta, joten saan muutaman janojuoman kovan rasituksen päätteeksi nauttia.

Tuli muuten tuossa mieleen, vaikka ei mitenkään asiayhteyteen, edes aasinsillan kautta kuulu, että mitähän helkkarin tarkoitusta ja hyötyä noista arkkeoloogeista oikein on?

Tongitaan hyviä rakennusmaita päivät pitkät pienillä, naruilla merkatuilla alueilla ja lasten leikkilapiot on aseena. Sitten seolotaan ja välillä tonkimisen ohessa pullasutilla puhdistetaan jotain näkyviin tullutta mitätöntä pääkalloa tai luun palasta. Entä mitä helkkaria me tavikset tai muutkaan niillä kampakeraamiselta ajalta peräisin olevilta ruukunkappaleilla tai piikivinuolenkärjillä oikein tehdään? Tiedetäänhän me jo muutenkin, että alkeellisemmat vehkeet ja taidot noilla edi-isäparoilla on olleet.

Saakeli! Menisivät vaikka risusavottaan! Olisi parempi hyöty.

Paskantonkimiseen kyllästynyt Paskakirjoittaja-JOE

Ps. Hitto, kun alko tulla vesi kielelle savustetuista silakoista. Lähetä ensi viikolla pikku paketti. Eihän ne pakkasessa piloille ehdi mennä.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.