Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Hyvvää oli lohikin. Ja mitään muuta en laittanut kuin suolaa, sitruunapippuria, tilliä, bonjourin valkosipulilevitettä ja ruokakermaa.....

Jälkiruuaksi otin muutaman taatelin. Niihin tulee aina muutaman vuoden välillä himo. Taateleihin nimittäin.

Pihahommat jäi kesken. En kyllä vielä aloittanutkaan. Räystäiden piilokourut pitäisi täälläkin puhdistaa. Peräkärriin jäi yksi kuorma koivuklapeja, kun talvi yllätti.

Lunta on 10 senttii, mutta kuulemma sullaa ensi viikolla. Pääsee eukko sitten pihhaa skrappaamaan. Itse pinoan ne klapit.

kävitkö sittarissa taas kalassa . Ja sähköuunin laitoit tai paistoit . Mutta herra on varmaaan
rillimökissä loimutus systeemi . ?

Onko Joella maakellari . kohta tippuu taivalta sateliiti täne tai sinnen . Tulihan se lottovoittokin

melken naapuriin . Perunoita olis 200 kiloo sipulii säkki . Suolakurkut tulee anopilta .

Joo. Sittarissa kalastin. Ja sähköuunissa paistoin. Eihän sitä sairaana lähdetä ulkoilman kautta mökille asti, vaikka takaovelta ei olekaan kymmentä metriä enempää matkaa. Ja eihän siellä loimutusjuttua ole.

Voisihan sitä rillimökissä ehkä loimuttaakin, kun on aika iso aukko siinä avotakassa. Kun tulet wimi käymään, niin rakennetaan yhdessä se loimutussysteemi siihen. Sullahan on sellaisista kokemusta ja mulla materiaalia ja kädentaidot.

Ei oo maakellarii eikä muutakaan väestönsuojaa, joten herran armoilla täällä ollaan sen satelliitiiromun suhteen. Pyöräilijän kypärää voin pitää päässä kyllä.....

Menetkö itse kellariin pitkäksikin aikaa suojaan, kun pitää varautua perunoilla ja muilla särpimillä....Otatko muuten eukon mukaan sinne?

Perunasta lähtee kaikki . Ilman peruunaa ei ole elämää
Siitä voi tehdä vaikka mitä . myös ruokaa ja mäskii . No kukaan ei varmaan enään tee .
Mitä jos tulis kesällä kun on lämpöö sähkökatko . ulkona plus 20
jääkaappi täynä ruokaa . No mulla on agrikaatoliri nafta semmoinen .
Minä ja eukko ja lähipiiri pärjätään jos tulee katko . Ajattele talvella siellä on miiinus 30
sähkö pois . mitä teet takaton mies . ei sen akaton sit oltais kusessa. Puuta sulla on

mikä on mahtava juttu . Ne voi olla kovaa valuuttaa joskun . ;D

Onhan mulla se saunankiuas. Jos sähkö katkee, niin lämmitän koko ajjan saunaa puilla. Riittää sitä puuta vaikka koko talveksi ja ylikin.

Sitten saunan ovi selälleen ja jos ei tule lämpöä tarpeeksi, niin pistän puhaltimen eli tavallisen tuulettimen pyörimään . Ai niin, sehän toimii sähköllä. No voihan sellaisen kampikäyttöisen helposti tehdä. Tai fillarin rungosta poljettavan mallin. Kai tässä sen verran Pelle Pelottomia ollaan?

Tai sitten kannetaan eukon kanssa jätesäkillä saunasta lämmintä ilmaa muihin huoneisiin.....ja välillä käydään rillimökissä lämmittelemässä.....

Mulla kun ei oo agrikaatolirii....

Ruokaa meillä ei koskaan ole niin paljon ollut varaa ostaa, että ehtisi pilaantua. Täällä eletään niinsanotusti kädestä suuhun. Ruuan ja juoman kanssa myös.

No ei mulla viinii ole jääny varastoon . Muutama viron viina on jemmassa millä voi haavat pestä.

Mutta kannattaa olla varuillaan . Kai nokimies on käyny .
Joskun hommaan viellä kausikortin kirstaan . No ei ainakaaan ole
kassa miinuksella . Enään ei muka voi kyntilää poltaa . se saastustaa sisäilmaa .

Menikö Nykänen taas naimisiin ? Ja mikä on kehitysministeri ? mitä se tekee työkseen .

No joo. Tuosta Viron viinasta tulikin mieleen, että nyt on ilmeisesti meikäläisenkin aloitettava superväkevien viinojen juonti.

Nimittäin Virostahan saa kohta tuoda vain 70 litraa juomia per jäbä, joten kannattaa hankkia väkeviä. Kuka sitä mietoja enää niin vähää viitsii rahdata.

Tämä on todella hieno asia Viron matkailulle ja elvyttää sitä toden teolla. Sillä nythän siellä pitää viinarallata paljon useammin.

Hienoa päättäjät! Aina pitää uutta kehittää ja tässä voi hyvinkin olla se sarka, jossa kehitysministeriä on tarvittu.....

Tästäkin tuli mieleen jos kävis käyttämässä viron tyttöjen juttuja . Pois lähtiessä
tyttö antais pullon mukaan . Jäi sekin vaiva . No minä en tietenkää ole potentiaalinen
henkilö . Eli
sais hoidon ja viinat kaupanpäälle .

kyllä miehen pitää olla punaviinimies . Ei tietenkää baarissa

Joo. Ei baarissa punkkuu. Kattelisivat mamikseksi muuten. Kotona voi sitten nauttia sitäkin enemmän.

Mahtaakohan Jokavani olla huolissaan minusta, kun olen tänään täällä ollut niin usen? Toki puolustukseksi on sanottava, että minähän olen sairas.....

Joutaahan sitä sairaana täällä kekkuloimaan. Välillä luen kirjaa ja torkun ja välillä käyn täällä höpisemässä kuumehoureissani.....

Kirja on muuten ihan uusi. Asevelisurmat. Paljon on kuollut suomipoikia sotien aikana. On vahingonlaukauksia, tahallisia ampumisia ja puukotuksia jne. Ja ihme kyllä, niin suurin syykin on sama kuin tänäkin päivänä. Viinapiru!

onko joe hevosmiehiä . Tai oletko käyny raveissa. pelanu . Minä koitan josku viellä

tunnne muutaman mannen . Tai kantaväestöön kuuluva vilkkimiees . Se on ennakkoluulot
ettei ne vois olla rehelisii. Jos olet kaveriksi saanu pitäis olla ylpeee . olen muutaman kerran istunu
iltaa ja saunonu . Eikä aamulla ollu puukko selässä . rahat oli tallessa . mut niitten eukot on pahimpii
.
Joko olet lukene meidän kirjailijan .kirjoja rake tähtinen ,,
Meidän pitäs olla jofanista huolissaa .
Kui ei se käy täällä eikä varmaan lue . lähibaarissa istuu kolmostuoppi kädessä
bilistä pelaten . mahta että Veke kävi eilen . sekin on niin tossun alla .

Kerran oon raveissa käyny. Yli nelkyt vuotta sitten.

Kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta.

Tunnen minäkin rommaaneja. On mulla ollut niitä hommissakin. kerran hommissa yks teroitti puukkoa ja kun ei oikein hyvä tullut, niin sanoi: "On se kumma, kun on mustalainen, eikä osaa puukkoa teroittaa."

Ei oo ollu puukkoo minunkaan selässä vielä koskaan ollut.

Sitten vielä yksi mukahauska puujalkavitsi:

Mistä tietää, kuka isommasta joukosta on Markus Selin? Helppoa, sillä sehän on ainoa, joka on selin. Sen verran on aikoinaan keplotellut verottajan kanssa, ettei uskalla kohti olla ja silmiin katsoa......

Tunnen minäkin rommaaneja. On mulla ollut niitä hommissakin. kerran hommissa yks teroitti puukkoa ja kun ei oikein hyvä tullut, niin sanoi: "On se kumma, kun on mustalainen, eikä osaa puukkoa teroittaa."

tää oli illan paras ;D ;D ;D
Tulen uunon jälkeen

repesin tosta manne jutusta .

Mut väitan että uuno rautakaupiaana on parasta uunoa .

Valitettavasti minä en enää jaksa Uunoja katsella. Uunojen aika on jo mennyt ohi.

Jaksoihan ne aikanaan hymyilyttää, mutta ei enää.

Mikähän inspiraatio tai mielenhäiriö sille Veikolle eilen tuli, kun oli niin paljon " äänessä " täällä ja nyt on taas jälleen hävinnyt kuin pieru Saharaan? Tulis takaisin. Saataisiin tännekin lisää " Uunoja ".....

Ei tuo Uunojen huumorin rytmi oikein enää tänä adhd-aikana sytytä minua, joten minä en tullut Uunon jälkeen.

Veke oli varmaankin eilen napsauttanut vuosikertaviinin korkin auki. Tietäisin hyvän vitsin liittyen viinien tuntemukseen, mutta olisi liian härski tänne. Ehkä kerron joskus, kun ylläpito on lomalla.

Anna Roni tulla vaan se vitsi, sillä olen kuullut, että Ylläpito on tänään joutunut lasarettiin pieneen operaatioon....

Minäkin kuulin äskettäin yhden hyvän, muuta kadotin sen muististani oitis.....

Onko muuten kukaan koskaan keksinyt itse vitsiä, kun aina puhutaan, että kuulinpas tässä yhden hyvän.......Tosin pakkohan jonkun on ekana se vitsi keksittävä tai nähtävä.

Voihan se olla ihan tavallinen elämän tosiasiakin. Niin kuin sekin, että Naapurin Uunolle oli aikoinaan jäänyt vessassa peräaukkoon pitkä kalanruoto poikittain ja eukkonsa piti katkaista se saksilla keskeltä, että sai pois kiskaistua päät.....

oli mahtava ilta merellä . plus 8 aurinko loisti . Käyntiin verkot laskemassa

Huomenna uudestaan . Jos ehtii

onko joe rcillimökissä naapureiten viettämässä kukkasipuleiden
viimeistä istutusiltaa .

Huomenna lähden sittenkin turkuu . Matti ja teppokin asuu siellä .
joki josta ne kiistelee kummall puolel sää asut ;)
on venemessut ja silakkamarkinat aurajoen kupeessa . no messut on siellä missä
Tepsi rypee .

Turku on muuten meikäläisen toinen kotikaupunki. Tuli siellä opiskeltua liki 6 vuotta. Turun murre on kerrassaan ihana. Opiskeluaikana siellä saattoi olla Wiklundin tavaratalon läheisyydesssä ruotsinkielisiä , mutta muuten oli kyllä täysin suomalainen kaupunki. Itse olisin kyllä halunnut kieliä puhua, koksa se oli yksi monista vahvuuksistani.

No ikinä ei ole meikäläiselle tarttunut halon hakkuu tai valtavien lohien pyytäminen siellä avomerellä. Puhdas kaupunkilainen kun olen.

oli pakko puuttuu . tuli radiosta tutkimus maalaiset on onnelempiisii kuin muut .

Etkä ole muka veikko tehny puuhommia . etkä kalastanu . Etkö sinä asu joensuussa . ei se
ole kaupunki .

Taitaa Veke vetää pässii narusta ;D ;D ;D

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.