Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Vai että Haadeksen kätyri, tuonelan lautturi siis ilmeisesti. Joulu ja uusivuosihan on parasta mökkeilyaikaa. Etenkin jos mökki on tarpeeksi syvällä metsässä. Pari vuotta sitten oltiin erämökillä joulu, mukavaa vaihtelua.

Viestien on nyt oltava tehokkaita ja lyhyitä, olen palannut työhön. Ei sovi pitkästä tsätätä, isoveli valvoo jne. Saattaa vielä saada tietää alaraajavamman todellisen nimen, jos jäljille pääsee.

Joo ei onneksi viellä tullu lautturi . Kyllä mökki voi olla kokoajan korvessa . Harmi vaan kun sinne on matka 1000 ja risat .

Tänään kun heräsin sentti oli tullu lunta . Jes valo kansalle .

Tairan laittaa tynnyrisaunan päälle .

Mikä Joe siellä viikolla tapahtui kun kuulemma autojen hälyttimet meni päälle keskellä yötä . Heräsitkö ?

Mikä järki eukon on käydä siellä venäjällä ? Sullakin rajalle on varmaan matkaa varmaan yli 100km . Onko sillä joku kaveri siellä tai miksi . En ymmärrä . Ei se voi olle se halpa bensa sehan kuluu jo matkalla . Kerro tänne länteen että tiedetään .

Kas, täällä on jo meno päällä, hyvä. Jep, kyllä mökillä on ihan jees jouluna ja uutena vuotena, kuten Tan3li mainitsi. Mutta tässä residencessä on ensimmäiset moiset edessä, joten ollaan täällä, molemmat mummot tulee kylään.

Sulla on wimi faktat sekaisin. Niiden autojen ovien liikutus ei toiminut ja se johtui loppupeleissä yhdestä viallisesta langattomasta sääasemasta, jonka epätoiminta sekoitti pakan. Sitähän sä kysyit?

Ja nyt askareiden pariin, mooi! Palaan aikaisintaan 15 minuutin päästä.

Voi faktat ja fiktiot menny kerälle . Kaveri fasefuukissa oli jakanu
en lukenu .

Mut eikö nyt ole Kesälahdella uusi havainto masto se havaitsee jos tulee suuria hyttysparvia . Että kun Joekin rillaa niitä hirviryynäreirä . Voi laittaa oven kiinni ettei tule elukat sisään .

Eikö se Turunen täyttäny vuosia ? Taidan ostaa sen kirjan jouluksi .
Perhana kirjastosta lainasin yhden pahsun historian kirjan . Vähän punkuu kaatui sivulle . Kirjastontäti huusi hoosiannaa .

Minä maksoin niinkuin rehellinen ihminen tekee . Olisin lainanu jallu-vaarin vitsit olis tullu halvemaksi . ;D

Kirjastotädin vuoroesimies oli Hoosianna ja isänsä David? Okei. Mutta tossa sen näkee, kun läträä punkulla. Siirry Zeroon, tai jos on liian radikaali ehdotus, niin laita punkku kannelliseen lasiin, jossa on pillin reikä ja imutat siitä.

Ja on vielä sekin mahdollisuus, että ostat hanapakkauksen ja lipität suoraan hanasta, ei tule sotkua pakkauksen kaatuessa.

Niksi -Haades

No Niksi-Haades kerro ja jaa, miten lumikolan saa suvikelillä luistamaan ja pelittämään sillä viisiin, ettei koko ajan tarvitse potkia lumia irti kolasta. -Kynttilä, silikoni, suksivoide, sukkahousut?

Noissa palstan mainosbannereissa mainostetaan mm. tapettia, jonka voi teettää omasta valokuvasta. Oletkos Joe moista harkinnut sinne rillimökkiin? Ajatteles, kun seinät kiertäisi Joesta eri askareissa.

Mä tilaan moiset mökin ulkohuussiin. En ole vielä päättänyt, onko se tapetti kuvasta, jossa pidän puhetta kansanjoukkojen edessä; vai siitä, kun istun ukohuussissa asioilla. Tuo jälkimmäinen voisi olla hauskempi, kun vääntää itsensä kanssa naamatusten.

Saisikohan siihen vielä äänitehosteet linkitettyä mukaan niin, että ne reagoi suoritustasoon tai -käyrään? Jos siis vaikka joutuu ponnistelemaan kovempaa, niin sensorit reagoi vaikka sykkeeseen ja tämä siirtyy noihin tehosteiden ulostuloihin. Näissä sykkeissä liikutaan kyllä jiirin tontilla, mutta sallin sen itselleni, kun kuitenkin pohdin syntyjä syviä.

Siis todellakin syntyjä syviä. Eikös monikin maailman historian viisaista ajatuksista, teorioista ja muusta olekin syntynyt juuri huussissa? Tuossa pyhitetyssä paikassa, jonne jokainen menee yksin. Jos ei ole toista tai muita mukana. Riippuen casen tarkoituksesta.

Huussifilosohvi -Haades

jiiri sanoi:
No Niksi-Haades kerro ja jaa, miten lumikolan saa suvikelillä luistamaan ja pelittämään sillä viisiin, ettei koko ajan tarvitse potkia lumia irti kolasta. -Kynttilä, silikoni, suksivoide, sukkahousut?
Helposti. Hanki orja tekemään työt ja mene kuistille kahville. Muuta?

Tuli mieleen, että oletko koittanut pinnoittaa sitä teflonilla? Pinnoite on avainsana, jos ei ole orjia tarjolla lähikaupassa. Joku pelti tai alumiinikin voisi toimia siinä päällä ja kitkaa voi vähentää sopivalla käsittelyllä tuohon metalliin.

Epäkemisti -Haades

Mitä se wimpula oikein höpisee? Meiltähän on reilusti alle satakilsaa tankkipaikalle ja kuten olen monta kertaa sinulle kertonut, niin jo tupakkikartongolla saa matkan bensat kuitattua. Oot vaan kateellinen, kun et pysty ostamaan alle viiskytsenttistä bensaa.....ja limsaa, teetä ja muitakin tuotteita saa pilkkahintaan Suomeen verrattuna.

Jiirille tiedoksi näin kokeneena kolaajana, että märkä lumi lähtee voimalla ja nopeudella. Ensin vaan helkkarin nopea työntö eteen ja sitten äkkipyssäys ja lumi lentää. Tänäänkin kokeiltu.

Itse asiassa olin ulkona kaksi tuntia. Ensin kolasin kerran, sitten kävin kävelylenkillä ja sitten vielä kolasin toisen kerran. Ja märkää on lumi. Vieläkin vihmoo ja kohta lähden kolaamaan kolmannen kerran.

Ja on tässä touhuttu muutakin. Tiskit hoidettu, pyykit laitettu kuivumaan ja syötykin on. Lisäksi vielä katselin ampumahiintokisan, Jossa suurin huomioni kiinnittyi sakujen ankkuriin, kun kamera näytti naamaa hiukka lähempää. Parta oli selvästi ajettu. Uusi sänki oli jo kasvamassa ja oli millin pituinen.....

Sitten paikallisesta lehdestä lainaan yhden ilmoituksen: Tulisin huomaamattomasti ja pukisin naistenasut luonasi. Pitäisitkö minua hyvänä?

Ei saakeli, mitä.....

Tai liekinheitin? Moisella voi kyllä touhuta laajemminkin lumen ja kolan kanssa, eikä se ole kovin käytännöllinen kodin ja kiinteistönhoitoapparaatti. Mutta sillä leikkiminen on hauskaa, myönnä pois. Meissä kaikissa asuu sisällä edelleen se pieni poika.

Ja koska Haadeksella on karkaamassa mopo käsistä, Haades hakee lisää kahvia ja vilkuttaa samalla orjille.

Orja on hankittu jo vuosikymmenet sitten, mutta orjien ammattijärjestö (OAJ) kieltää ulkotyöt nolla-asteen kylmemmällä puolen. Sitäpaitsi lumikolan aisat on säädösten vastaisesti asennettu liian pystyyn ja ovat pari senttiä liian lyhyet.
Samat säädökset estävät orjan työskentelyn myös, jos lämpötila on nollan lämpimämmällä puolen, joten ruohonleikkuukaan ei onnistu.
Olen ratkaissut ongelmat tekemällä työt itse ja tarjoilemalla kahvit orjalle sinne kuistille.

Minä pisti orjan aamulla töihin aamuvuoroon.....

Meillä tuo orja on kuitenkin jo sen verran oppinut talon tavoille, että sen perhanan muistilapun kirjoittaa mulle valmiiksi, mitä pitää sillä aikaa tehdä. Kai se on saanut selville, mitä siellä Helesinkissä ovat torvet päättäneet näistä tasa-arvoasioista.

Nyt lähden kolaamaan. Taas. On meinaan paljon helpompaa kolata märkä lumi useammin pois, kun jos antaisi sataa 10-15 senttiä ja kolata sitten.

Kolafilosohvi-JOE

Okei, juutuit jiiri pykäliin. Sitten tuo pinnoitus on paras, vie kola jollekin metallialan ammattilaiselle.

Kolasta ja Joen viestissäkin tuli mieleen, että jos juot vaikka Bacardi Colan, tai minkä tahansa kolapohjaisen drinksun, niin voidaanko sanoa: "kolasin"?

Vaikka mulla olikin valkolakin opiskeluaikana maamme kielen kirjallinen anti kymppi, ei se antanut evästeitä tähän pohdintaan.

Ja etkös sä jiiri ole joskus hoitanut sitä kielitieteiden professuuriakin siellä teillä päin korkeakoulun palveluksessa?

Ja jos mun oletukseni pitää paikkansa, siis kolaamisesta, niin se selittää tuon Joen innokkuuden kolaamiseen.

Omakotitalon hallituksen puheenjohtajalle voi vilpittömässä mielessä viestiä ahkerasti kolaamisesta ja molemmat on tyytyväisiä. "Siellä se kultimussukka kolaa hiki hatussa, <3!" Ja kolaaja on ashiashtha ihaan shamaa mhieltää, hik.

En vaksa enään kun mikään ei tule sinne saakka . Jos vähän sanoo väärän sanan . Olen hipaissu kaikki oikein . Palaan myöhemmin ..

Mä en ole ihan kartalla mistä sä wimi puhut, mutta käyttäytymistieteellisestä näkökulmasta tarkastellen vaihtoehtoja on kaksi. Joko sun viestit ei tule tänne, tai sitten kirjoitat miehen ja naisen välisestä kanssakäymisestä.

Jälkimmäiseen viittaavat vihjaukset "jos vähän sanoo väärän sanan" ja myös tuo hipaiseminen sen mahdollisine merkityksineen, jotka kaikki toki liittyvät fyysiseen kanssakäymiseen. Näistä lopputuloksena on usein toisen osapuolen uupuminen, ei vaan jaksa. Ja näissä se jaksamaton osapuoli on pääsääntöisesti mies, nyt siis wimi.

Mutta oli kumpi hyvänsä, niin muista ettei Korpisoturi luovuta. Peitsi tanassa kohti nykyisiä ja / tai uusia haasteita; läpi vaikka harmaan myrskyn, kovan kiven tai läpäisemättömän graniitin. Katse ylväästi, leuka koholla, suunnattuna kohti horisonttia, jossa hohtaa parempi huominen. Mars matkaan Soturi!

Ymmärrän täysin wimiä. Itse kirjoitin juuri varsinaisen kyhäelmän, josta mummonikin olisi ollut ylpeä. Painoin Lähetä-näppylää ja vastaukseksi tuli viesti, ettei sinulla ole oikeutta edes olla kyseisellä palstalla, tuskin oikeutta olla olemassakaan. Istunnon pituus muka liian pitkä. Enhän minä edes millään istunnolla ole edes ollutkaan.
Katsotaan nyt sitten, josko takaiskusta jotenkin toipuisi, että sulkakynä vielä pysyisi käsissä.
Siihen asti so long.

Jiirin viestin tarkennuksen jälkeen noin on käynyt mullekin silloin tällöin. Melkein aina on onneksi kirjoitus ollut jotain live-seurantaa ja aika lyhyt, joten on ollut helppoa kirjoittaa uudestaan.

Koska mulla ja jiirillä on samoja ongelmahavaitoja, ne lienee moisia myös wimillä. Sivujen sisällä on selvästi ongelmia. Mites Joe, sulla tuota tekstitystä on täällä sen verran paljon, kuulostaako tutulta?

Mutta jaksamista jiirille ja toivottavasti viitsit kirjoittaa hornan tuuttiin hävinneen jutun uudelleen. Jos mummosikin olisi ollut siitä ylpeä, niin se olisi hienoa saada julkisuuteen, kun sun juttusi ovat monesti muutenkin aika messeviä.

Toivottavasti et mene kipsiin kehuista, ettei tule uusintakirjoitukselle korkeaa kynnystä. Punastuminen ei haittaa, ulkona on kohta pimeää. Laitahan vaan tulemaan, en malta odottaa :)!

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.