Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Viime kesänä, kun tein vähän enemmänkin remonttia, niin hommasin alumiinirunkoisen jiirisirkkelin. En suosittele sormen laittamista siihen vehkeeseen, tai Suomihan on vapaa maa, jos jotakuta kiinnostaa kokeilla, niin anti mennä vaan.

Maison de jiirissä on peltikatto ja kivasti kuuluu lumi tippuvan katolta. Välillä tuntuu kuin olisi Hornettien ylilento menossa.

No hyvä, että kuulostaa Horneteilta eikä Migiltä ja Suhoilta....

Minä en tarvitse jiiriä tehdäkseni mitään sirkkeliä. Ihan vaan käsivaralla nuo pikkukulmat onnistuu. Pitää vaan olla silmää ja stereonäkö. Mulla on molemmat. Stereonäkö ja silmiä ihan kaksinkin kappalein. Toisesta leikattu kaihi ja toiselle ilmeisesti noin vuoden päästä sama operaatio.

Aamulla taas lunta siirtelemään paikasta A paikkaan B. Kuntoa kohentamaan.

Nyt kirjan kanssa koisimaan.

Öitä!

No kyllä minäkin pikkukulmat, mutta yli 360 asteen kulmissa tarvitaankin jo apuvälineitä.

Älä nyt kirjan kanssa rupea koisimaan. Monesti immeisellä käypi nukkuessa sillä viisiin, että alkaa tuo alahuuli lerpattamaan ja sitä kuolaa valuupi sieltä poispäin. Ei se kirja niin imukykyinen ole ja saattaapa tekstit ryvettyäkin. Ja koviakin ne kirjat monesti ovat.

Otat vaan jonkun tyynyn kainaloon ja koisit semmoisen kanssa. On mukavampaa semmoinen järjestely.

Minä olen täälä . Sain ruokaa . Ja saumat on on jiirissä .

Mut ei pitkään ;D

Erilaisten ATK-lähtöisten ongelmien vuoksi olen joutunut jättämään comeilun minimiin. Luulin, että milleniumiksi luvatut ATK-ongelmat iskee jälkikäteen, kun heti vuoden alusta alkoivat. Vika oli tällä(kin) kertaa kuulemma vain käyttäjässä.

Mitä kuuluu?

Hanki Tan3li pari kolme eri käyttiksellä toimivaa laitetta, niin comeilu onnistuu suht vaivatta, vaikka joku kiukuttelisikin. Esim. Windows-vehje, iOS näpelöintijuttu ja äly(tön) -puhelin, kyllä se siitä.

Wimin keskusteluajat palstalla alkaa olla vähän haasteelliset, pitäisköhän sun syödä aikaisemmin?

Nyt kun vielä saisi itsensä suunnilleen hereille, niin voisi jatkaa opiskeluja. Viltin alla soffalla on vaan niin mukavaa...

Pitänee järjestää wimi-päivystys, että joku edes pääsee keskustelemaan wimin kanssa livenä. Päivystyksen alkuunpanijana minä voin valita ensimmäisen vuoron, joka on klo 21-24. Ylläpito huomioi varmaankin, että yö- ja pyhätyöt alkavat klo 21 ja korvaus päivystyksestä on sen mukainen.

Lunta siirretty, kaupassa käyty ja lasagnekin syöty. Pojan poikaa hoivattu ja eukkoakin hyvänä pidetty. Rillimökkiin lisää puita kannettu.

Siinäpä vähän viltin alla piileskelijälle mallia.

Minä en ole koskaan saanut mitään ylityökorvausta kpcomista. Tosin yleensähän kuukahdankin jo ennen yövuoron alkua. Mutta onneksi tavallisista tunneista täällä saa myös ihan kohtuukorvauksen.

Tiedä tuosta wimin päivystämisestä täällä? Parempi olisi sellainen järjestely, että mennään vuoron perään sinne wimilään vahtimaan herraa itseään. Jalkapuuhun vaan kiinni illoiksi.....Tosin saattaa Kirsta kärsiä aika paljon ja liikevaihto tippuu lähes puoleen. Eikös wimi kuitenkin ole siellä ihan kantavia voimia? Tai kannettavia voimia vaativa.....

No minä ainakin päivystin ja vuoro päättyi juuri nyt.

Lumet on hyvässä paikassa siirtämättäkin, kauppaan joutaa kun on tarve, pojalla ei ole poikaa ja Persefone on hyvä pitämättäkin. Lasagnea en popsi, tein munakkaan. Ja grillimökitön ei vie moiseen puita, viltti on hyvä ja mallillaan.

Ei Ylläpito korvauksiin reagoi, kun ei palstalla tai comissa käy. Talkootyönä tämä wimi-vahti täytyy tehdä korvauksetta tai jotain sinne päin.

Täällähän minä . Avannon tein lampeen . Uimassa kävin ilman saunaa.
Tänään tulee muuten viimeinen Wallanter . Mut onneksi nelonen näyttää vanhoja Beckejä . Ne tallentanu sit keväällä voi pitää Beck päivän . Katsoa kaikki putkeen .
Nyt lähden kauppaan .

Nyt on sen verran kirkasta yläosastossa, että pänttääminen on saatu alkuun. Viltin alla. Kaffe on vieressä höyryämässä, parisen tuntia tätä ja sitten klyyvari kohti yhtä kiellettyä tapahtumaa.

Vaihtelevasti hop tänne ja hop pois fiilisten mukaan, voikaa hyvin.

Tänään piti olla floska keli että voin lanata pihan tasaiseksi .
Viikolla tulee pakkasta . Tänään on hyvä päivä
vaikka möllerii en ole ottanu .

Josku ennen vanhaa lähettivät savumerkejä . Mistä sen tietää minne menee ja kuka katsoo . Ja vaikka katsois tiedä mitä tarkoittaa . Tai onko ne tavannu ennen ja sopinu mitä mikäkin tarkoittaa . Mitä sitten kun moni näkee ne savut . Jos ne vastaa mistä tiedän kuka se on .

Tex Willer ainakin ymmärtää ja osaa lähettääkin Navajojen savumerkkejä.

Mutta voidaanhan me wimi kehitellä ihan yksinkertainen savumerkkikieli. Sovitaan, että yksi hattara tarkoittaa, että olemme yksin kotona. Kaksi hattaraa, että eukkokin on kotona. Kolme hattaraa merkitsisi, että olemme paikallisessa pubissa jne. Ja kun pelkkää savua vaan nousee ilmoille yhtenä pötkönä, niin se olisi tulkittava siten ettei ole mitään asiaa juuri nyt.....

Huomenna heti päivän valjettua aletaan reenaamaan. Märistä klapeista vaan notski tulille ja joku vanha viltti, millä aina välillä lasketaan savuhattara ilmoille.

Joo. Kyllä on lumityöt vaarallista hommaa. Ainakin katolta lumen pudotus. Naapurikin putosi tuossa tunti sitten katolta, kun oli tikkaita pitkin alas tulossa. Ampumalanssi tuli ja vei kaverin tarkastukseen keskussairaalaan. Selkäähän tuo valitti. Toivotaan ettei pahemmin olisi käynyt.

Mutta haluun lähettää Haadekselle ja jiirille . Pitääkö olla kolme nuotioo .

Ei kannata menn katolle . Oletko yhtään poromiestä nähny katolla .

Ei ne sorru talot .

Se on vaan järjestelykysymys. Sovitaan vaan päivystysajat jolloin ollaan kuulolla, kuten intissä me viestimiehet. Tai paremminkin siis ollaan niinkuin näöllä....

Minä voisin aamuvirkkuna ottaa aamun. Wimi voisi pistää näköapäivystysajaksi aamupäivän, jiiri iltapäivän ja pimeyden ruhtinas Haadekselle sopii varmaan ilta- tai jopa yövuorokin.

Kompassilla vaan otetaan taivaalle nousevien savuhattaroiden suunta, niin heti tiedetään, mistä quso tulee....

Selvää tietenkin on ettei tähän savurinkiin voi juurikaan muita enää ottaa. Menee vielä suunnat sekaisin. Ei edes Lahden kaimaa voi ottaa, Kouvvojen ilmapallista puhumattakaan, vaikka mieli tekisikin. On meinaan wimillä vaikea saada tarkka suunta onko hattara lähtenyt Lahdesta, kouvolasta vai Lappeesta.....vallankin kun tuuli voi hiukan viedä savuja sivuunkin.

Helppoa. Kysykää aina viestiasioista viestiasintuntijalta. Siis minulta.

Ps. Eihän poromiehillä mitään kattoa sanan varsinaisessa merkityksessä ole. Eikös niillä ole Wigvamit vai mitkä ne on. Ei niissä lumi pysy.....

Entäs jos on tasakattoinen wigvami? Alvar Aalto suunnitteli kaiken tasakattoiseksi ja loi Suomen homerakennuskulttuurin.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.