Vs: JOEN SUU
Taas joutuu ihmettelemään sitä ja tätä. Miten Suomi onnistuu kerran toisensa jälkeen ostamaan scheissea? Hankittiin näitä NH90 kuljetuskoptereita ja toimitus myöhästyi vuosia. Nyt sitten puolet niistä on koko ajan korjattavana, tai jotain. Toisaalle rakennetaan ydinvoimalaa, jonka piti valmistua vuosikymmeniä sitten, muttei ole valmis vieläkään. En nyt muista pitikö sen alkujaan valmistua neljässä vai viidessä vuodessa, mutta toteutuma tulee olemaan 250 vuotta tai jotain sinnepäin. Ja kustannukset ovat kasvaneet...
Sitten politiikkaan. Meillä on ollut hallitus, joka ei saa mitään aikaan. Kun tarpeeksi kriisiydytään, pidetään jokunen höpinätuokio, jonka jälkeen vähenevä joukko ewokkeja posket innosta hehkuen kertoo meediotilaisuudessa, mitä saatiin päätettyä, "nyt on kaikki taas hyvin". Paitsi että mitään ei päätetyistä asioista toteuteta. Nasta itsensä hiplailu jatkuu.
Eikä siinä vielä kaikki. Moniko näistä päättämättäjättäjistä on paennut kesken kaiken toisaalle? Hyvä meininki, suoraselkäisiä keulakuvia tarvitaan. Millähän meriiteillä se yksi matalaääninen puolikääpiökin sai itselleen viran Brysselistä? "Ajoin yhden valtion talouden syvälle suohon", jepjep.
Ennen kevään vaaleja on ilmassa jälleen yksi "vauhdilla pakoon" -case. Kohde itse vakuuttaa, ettei lähde mihinkään ennen vaaleja. Jepjep. Ja nyt sitten pitäisi uskoa, että asia on näin, koska ministeripoliitikko näin sanoo. Jepjep. Ainahan nämä vakuuttelut ovat pitäneet paikkansa, kyllä vain.
Tähän pikku veikkaus. Kuka uskoo, että tämä poliitikko hoitaa hommansa lupauksensa mukaisesti maaliin (eli vaaleihin)? Entä kuka uskoo ministerin lepattavan tiehensä ensimmäisellä mahdollisella lennolla (eli sitten, kun on keksitty "uskottava ja pakottava syy ennenaikaiseen lähtöön"). Schtubbhan asian jo siunasi julkisuudessa (mogamoga). Mä veikkaan taas yhtä hanskat ennenaikaisesti tiskiin lyövää kansalaisten esikuvaa.
Wimi voi halutessaan luovuttaa veikkauksen voittajille pullon Jallua (rahoitus on auki), paitsi mulle: Zeroa kiitos!