Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Hm, oli tuossa aineksia enempäänkin. Hieman kiinnostaisi osa mukana olleista hiljaisista, että keitä olivat. Mm. yksi tummahiuksinen, poninhäntäpäinen Kris-hupparinen iso karju oli sen näköinen, että moni juoksisi pakoon kaverin katsoessa kohti. Todellisuudessa lienee sitten nykyisin joku nallekarhu?

Keskiviikkoa kevyesti: yhtä juttua lukiessani rupesin miettimään, mikä funktio on uimahallin terapia-altaalla? Onko se joku vetinen sohvan korvike, jossa ollaan mieltä keventämässä / selvittämässä ja kuuntelija siinä reunalla istuu lehtiö kädessä muistiinpanoja tehden, sekä jaellen näennäisviisauksia? Entä pitääkö tällä auttajalla olla alan koulutuksen lisäksi joku uimaopettaja- tai hengenpelastajakoulutuskin, kun kuitenkin kohde lilluu vedessä ja aina on ahdistuneella mahdollisuus saada joku kohtaus session aikana?

Siinäpä sitä on tuumittavaa. Mutta Pahkasika tulee taas! Tosin ensialkuun yhden albumin verran, mikä ei ole missään mielessä väheksyttävää sekään. Tälle iso peukku :)!

Eikä tässä vielä kaikki. Kaikkien janoisten (ja työväen) juhla on jo ovella. Mitähän sitä puuhaisi? Mökille vaiko ei? Ja jos ei, niin mitäs sitten?

Eikä tässäkään vielä kaikki. On jonkinmoinen mahdollisuuus, että Joe joutuu lumitöihin Wappuna, onko moista tapahtunut ennen (jos siis nyt näin käy)? Isävainaa tiesi kertoa, että aikoinaan järjestettiin Helsingissä vappuhiihtoja siellä sen lakitettavan daamin lähellä olevassa puistossa (Espako se nyt oli?), eikä silloin laulettu "Suksi suksi ei luista mihinkään,...".

Oma isäni oli eläessäänkin hiljainen mies saati vainaana. Mutta se siitä.
Joen puolesta en osaa sanoa, mutta itse en tee Valpurgina lumitöitä, vaikka sataisi metri lunta. Kyllä ne Juhannukseen mennessä sulavat.

Joe tunnetaan myös Kola-miehenä, joten siellä suunnalla ei odotella keskikesän juhlaa, vaan kääritään hihat ja tehdään kädet verissä (eikö se määritelmä ollut jotenkin noin?) hommia.

Märkää lunta vihmoo tuutin täydeltä.

En minä kyllä enää kolaa ota muutenkuin jonkin muun juoman kera.....

Nyt meen päikkäreille ja sitten yhteen yleiseen huvitilaisuuteen.

Se olis ny sit Vappuaatto (ja myöskin perjantain tavallista juhlallisempi aatto). Mitäs missäkin laitetaan? Itsellä ei ole tällä hetkellä sen kummempia intohimoja oikein mihinkään, mutta kyllä se tästä.

Vapusta tuli mieleen, että miksiköhän sitä huomenna tituleerataan Suomalaisen työn päiväksi? Silloinhan on pyhä ja valtaosa kansalaisista ei tee työtä. Vai onko joku ollut aikoinaan kaukoviisas ja kun nykyisin yhä enenevässä määrin ihmiset on vailla työtä, onkin tarkoitus kaihoistasti muistella menneitä hyviä aikoja?

Täällä intohimot heräsi ja tärkeimpänä kohteena on tuulentuivertama viisirunkoinen kohtuullisen tai kohtuuttoman isokokoinen tuomi. Kohta alkaa tilhi laulaa ja tuomi näkee, kuka täällä määrää.

Vai kohtaa tuomi tuomionsa? Joe alkaa olla myöhässä toimintaohjeineen tai neuvoineen, mutta aina on mahdollisuus myös jälkiviisauteen, joten peli ei ole vielä menetetty.

Saapa muuten nähdä minkä moiset ruuhkat kaupoissa on omien töiden jälkeen, kun vapputarpeita haetaan. Sulkuhan on tänään jo klo 18:00, joten melkoinen maailmanlopun meininki odotettavissa. Vapun aatto ja vappu itsessään lisää jo myyntiä, mutta lähes järjestään pyhää edellisenä päivänä lauma kansalaisia menee sekaisin ja kaikkea pitää hamstrata rystyset valkoisina.

Oi tuomi on, oi tuomi on, oi tuomi on niin lihoina. Kaupanpäällisiksi tein oksista haketta.
Mitähän sitä sitten tekisi, kun aurinkokin paistaa niin mukavasti.

No niin. Siellä se tuomi on ilmeisesti ainakin jonkun haaran osalta Jiirin räystäällä. Ei pitäisi mennä ihan omin päin ilman minun neuvojani yrittämään olla mikään sahasankari.....

Töistä kun tulin, niin kävin sittarissa, jossa ihme kyllä oli muutama muukin. Silti selvisin tunnissa, kun tönin heikompia ja vanhempia kassajonosta sivuun......ainakin rollaatoriukot ja mummotsekä pyörätuolilaiset onnistuin jonosta pois kumoamaan. Vielä on minussakin voimia jäljellä, kun oikein tarvitaan.

Eihän mulla mikään oikea kiirekään ollut, mutta tietysti stressirankan viikon jälkeen oli kiire avata ensimmäinen öltsikkä. Ehdinkin ja sitten vaan imuroimaan. Sitä ei voi sanoin oikein kuvata, miten paljon noista kahdesta kissamirristä löytyy karvaa. Siis muuallatakin kuin mitä niiden turkissa on. Niin ja kokonaisia kissanviiksiäkin on lattialta löytynyt. Pudottaakohan kissat mitenkin usein viiksiään? Tietäisikö proffessori jiiri.

Iltasanomien netistä luin, että Jari " Bull " Mentula ei ole kahteenkymmeneen vuoteen syönyt yhtään munkkia. Hölömö jätkä! Mutta varmasti on samassa ajassa syönyt jotain muuta sitäkin enemmän.

Sikäli on Tuo härkä hölömö, että jopa minäkin syön ainakin yhden munkin jopa kerran vuodessa. Ainakin Reinin munkki on hyvää ja terveellistä. Eipä Mentulan poika näytä hyvän päälle ymmärtävän yhtään mitään.

Luulen muuten, että nuo hormoonikehonrakentajaukot ja ämmät katselee joka päivä itseään peilistä kymmeniä kertoja. Ja ilman vaatteita. Ja hykertelevät ne narsistit oman kuvansa nähdessään.

Ei mulla nyt muuta. Pitää joutua ulkohommiin vielä. Palataan jos eletään.

No ei ole räystäällä. Sitten olisi pitänyt olla 50 metriä pitkä tuomi ja ihan niin iso se ei ollut.
Mutta aika vaikean kysymyksen esitit kissanviiksistä. Sen tiedän, että kissat aistii viiksikarvojen välityksellä aika tarkasti. Tai eihän ne niillä viiksikarvoilla aisti, vaan karvatupen juuressa olevilla tuntohermoilla, jotka välittävät jos jonkinlaista tietoa aivoihin. Eikös ne viiksikarvat ole aika neulamaisia ja kovia, joten voisin kuvitella, että ne ovat samanlaista sarveisainetta, kuin kynnetkin ja kasvavat samalla mekanismilla. Syytä siihen miksi ja kuinka usein ne irtoavat en pysty sanomaan.
Tai oikeastaan pystyisin sanomaan, jos tietäisin. Ei sen sanominen varmaan kovin vaikeaa olisi.
Taitaa se Mentula olla jonkin sortin nunna, kun nekään ei saa nauttia munkeista.

Millä kumman konstilla nunnia pystyy valvomaan, ettei ne nauti munkeistaan? Onko jokaisella 24/7 kameravalvonta päällä? Ja jos on, niin kuka vahtii kameravahtia, toki edellyttäen vahdin kuuluvan kaksimunkilliseen lajiin?

Sitä en tiedä, kuka valvoo nunnia tai munkkeja. Meillä kuitenkin eukko valvoo piirakoita. Nimittäin karjalanpiirakoita, kun on niitä tehnyt. Minä en valvonnassa saa syödä, kun kymmenkunta.....

Mutta onkohan Puuttinilla joku uusi valvontahomma tuolla Suomenlahdella, kun pitää lentsikoilla koko ajan päivystää ja vielä umpisukkeluksessa olevilla venneilläkkin.....No eihän sitä tiedä, vaikka äsken havaittu tuintematon vedenalainen ja liikkuva esine olisi muualtakin kotoisin. Vaikkapa sieltä yhdestä pikkuvaltiosta eli Lishentainnista......tai Monakosta?

Ulkohommia tein. Ennen sisääntuloa pistin mökin tuleen ja kohta menen hiilloksilla nakkeja rillamaan....

Palaan jos vain voin.

Heleppo on nyt näläkäsempii huastattoo, kun on oma massu täys.....

Perhanan hilijaa pittää olla, kun on pojan poika yökylässä. Se kun nukahti äskön.

No ei sitten muuta. Enkä muuta minäkään.

Meen rillimökkiin vähän mietiskelemään. Budhan istuma-asennossa, kuten Navajopoppamiehenkin. Enköhän siten pääse telepaattiseen yhteyteen Tex Willerin ja Kit Carsonin kanssa.....onhan mulla sentään DNA.

Hölökynkölökyn mörököllit!

Aika jännä muuten, eikös olekin. Nimittäin, että tämä on keskustelupalsta, mutta kertaakaan en vielä ole kuullut kenenkään keskustelevan. Pitäisiköhän tutkituttaa päästä myös kuulo.

Eläpä tutkituta mitään. Keskustelu tarkoittaa myös kirjoitettua ajatustenvaihtoa, joten kyllä tämä tsättäily täyttää koodiston. Ja sitä paitsi, miten kuurot keskustelevat, jos kuulo olisi ainoa kriteeri?

No voi olla.Nykyisin. Kun itse olen jo niin vanha (lähempänä sataa,kuin kahtasataa vuotta) niin olen oppinut, että keskustelu on nimenomaan puhumalla tehtyä ajatustenvaihtoa. Mutta mielelläni olen ajan hermolla tässäkin asiassa ja annan periksi ja keskustelen hississä tuntemattomille ihmisille kirjoittamalla asiat paperille. Ehkä ne eivät sitten säikähdä niin paljon, kuin nykyisin kun vieras ihminen alkaa keskustella ääneen.

Paitsi että nykypäivänä(kin) paperin antaminen pienessä ja suljetussa tilassa sanaakaan sanomatta tuntemattomalle voi johtaa arvaamattomiin ongelmiin.

Keskustelu on usein ajatusten vaihtoa ja jos vaikka jiiri ja Haades tässä vaihtaa palstalla hieman erimielisiä ajatuksia, niin ei siinä nyt niin eri linjoilla olla. Toisessa tulee ääni, toisessa ei, jos näppäinäänet unohdetaan.

Entäs jos mennään ajassa taaksepäin? Kun oli asiaa, niin soitettiin ja puhuttiin, mikä monesti johti johonkin (tätä käytösmallia mulla on syvä ikävä). Se oli keskustelua, sanallista sellaista. Sitten joku urpo keksi sähköpostin ja nykyisin kommunikaatio tapahtuu liian usein sen välityksellä, enemmän tai vähemmän hitaasti. Sekin on keskustelua, dialogia, kahden tai useamman osallistujan välillä.

Mä inhoan edelleen tätä kehitystä ja sähköpostia. Jos on asiaa, luuri käteen.

Mutta kuten tässä nähdään / luetaan, niin kirjoitettua sanaa keskustelupalstalla voi puoltaa ja kutsua keskusteluksi, samalla moista kommunikaatiota sähköpostien yhteydessä voi inhota, mutta siitä huolimatta se on usein yhtä lailla (kirjallista) keskustelua.

Jos sitten mennään oikein nykypäivään (teineihin ja muihin), niin keskusteluhan on jotain kirjainyhdistelmiä ja symboleja (omg, ihq, wtf, lol, peukkuja, smileytä, jne). Mutta niille ihan normaalia dialogia ja meille varttuneemmille usein täyttä hepreaa.

Keskustelu on käsitteenä laaja ja sitä se on aina ollut, mikä on monimuotoisuudessaan loppujen lopuksi hyvä juttu.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.