Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

No en minäkään ole vielä ehtinyt rillailemaan. Nuorin poika tuli maasturilla ja käytiin vähän seurailemassa, josko oltaisiin saatu varkaita itse teossa kiinni. Ei saatu. Taitavat olla pimeyden ruhtinaita.....

No viekööt vaikka viimeiset siemenperunatkin. Sitä paitsi puuvarkaat mitä ilmeisimmin tarvitsevat niitä puita. Joten ei ne hukkaan mene.

Nyt menen pistämään rillimökin tulille.

Sorotnoo!

Joskopa ne puuvarkaat on jotain turvapaikanhakijoita? Alkaa olla telttamajoituksessa viileämpää.

Edit: itänaapurin uudet ja voittamattomat supertankit ovat meneillään olevassa sotimisleikittelyssä jämähtäneet taas paikoilleen. Voimalähteet vaihdetaan puupolttoisiin, jotta vehkeet liikkuisivat eteenpäin kameroiden ollessa paikalla.

Ilmoille tuprahteleva savu tulee luonnollisesti tankkien ultramoderneista liekinheittimien järjestelmistä virallisen selityksen mukaan.

No huomenna katellaan, kenen kunto kestää. Kaikki kolomekorstopoikaa tulee ja keräillään tehdyt koivurangat pois. Näin ne ainakin papalle lupasivat.

Saattaapi olla niin, ettei päivä riitä, mutta jäähän varkaillekin aina vaan vähempi saalistettavaa.....ja jos joku tulee varkaisiin meidän näkyville, niin minä en ole ainoa, kuka ne pieksää.....

Eukko tuli töistä ja valmiina oli rillattavat.

Minä kun huolehdin aina muista kuin puista.

Sitä on siis nostettu sotalippu salkoon. Noin siellä päin; tanner tömisköön tuloksekkaasti, olkoon Voima kanssanne.

Rankka päivä oli. Puita kuskattiin koko päivä. Varkaita ei näkynyt, joten säästyimme ilmeisesti syytteiltä.....

Piti vähän levätä ja nyt vieläkin.

Palaan astialle joskun. Kuten wimi sanoisi.....

Itse tuli kuskailtua kansalaisia aamusta iltaan sinne sun tänne ja siinä ohella taas virtaviivaistettua läppäreitä ajantasaisemmiksi, tällä kertaa tosin Symantecin tuotteilla. Windowsit pelittää hyvin.

Zeroa on siemailtu, hetki on ollut sininen ja onpa sitä nautittu italialaisperäistä apettakin. Kerrassaan kelvollinen päivä, vaikkei mielen sopukoihin jääkään vuosiksi eteenpäin.

Tämän viikon perjantaista näyttää tulevan mielenkiintoinen kaikenlaisine työnseisauksineen ja mielenilmauksineen. Tuumin tässä vaan tuota logistiikka-alaa ja AKT:tä. Ay-johtaja Piiroinen (tai mikä Piironki nyt olikaan) pysäyttää pääkaupunkiseudun julkisen liikenteen, ok. Ja tämä suuri(n) mielenilmaus järjestetään Helsingissä, ok. AKT:n johtajan suulla sinne odotetaan 100 000 mielensä ilmoittajaa (vai ovatko nämä nyt niitä mielensä pahoittajia?), ok.

Ja koska kaikki mielensä ilmaisijat eivät suinkaan kaiketi asu Helsingissä, tai ainakaan siinä tapahtumapaikan kävelyetäisyydellä, niin miten ne sinne pääsevät? Kun AKT on stopannut julkisen liikenteen alun alkaen itse masinoimaansa tapahtumaan? Tulevatko kaikki (muutkin kuin espoolaiset) sinne omilla autoilla? Ja kun suomalaiset eivät ole kovin herkkiä menemään kimppakyydeillä, lienee autoja silloin muutamiakin liikenteessä. Mihinkäs ne tungetaan?

Koska viikon alku on jo melkoisen mielenkiintoisia ajatuksia herättävä, odottelen malttamattomana perjantain lähestymistä...

Niin. Ja milläs se Savukosken lomaukko tulee Lapista, jos eukkonsa ei otakaan lentsikan kyytiin....? Eikös wimpulan pitänyt tulla tulevana perjantaina?

Onneksi minä kuulun erääseen työttömyyskassaan, niin ei ainakaan tarvitse mennä lakkoon. Toki voin muiden tukemiseksi olla tekemättä töissä yhtään mitään. Auttaahan sekin Suomen taloutta.....

Mutta pakolaisia vaan lisää tänne. Ne päättäjäthän on jo vuosikausia toitottaneet, että meillä on työvoimapula ja kohta vaan lisääntyy. Siispä kaikki Syyrian rattipäät ja muut talepaanit tänne vaan ja tekemään minunkin työt. Taitavia kavereitahan ne tuntuu olevan, kun älypuhelimetkin niillä on jo valmiina ja niitä osaavat räplätä.

Ja kun pääsevät tänne täyshoitoon, niin soittavat varmasti kaikille tutuille sinne aavikoille ja pyytävät tänne.

No niin. Nyt vaan uusia vastaanottiokeskuksia ja turvapaikkoja rakentamaan ettei isiksen pojat pääse yllättämään.

Suomi Nousuun! Sano.

Jahas, joku Liikenneviraston tyyppi on keksinyt ratkaisun Helsingin perjantain oletettuun autokaaokseen. Kehottaa jättämään auton kotiin... Jees, olen sanaton.

Kuis siellä kivikylässä tänään pärjättiin?

Mulla meni hyvin. Ei mitään ongelmaa. Töissä olin ja hommat hoidin.

Metässäkin ehdin äsken käydä puolitoista tuntia, mutta sitten rankkasade ja ukkosherra yllätti ja pois piti tulla märkänä kuin luutturätti.

Helkkariko tällä eukon läppärilläkin on, kun sivut vaihtuu kuin kaksi kertaa hidastetussa filmissä. Hermot menee.

Lohi on suolassa ja kohta lähden loimuttamaan. Repikää siitä! Oikein. Ette pysty.

No hieman vaikeata on täältä käsin sun loheasi ruveta repimään, kun se on siellä. Näin sen näit, emme pysty.

Jaa niin, on perjantai 8]!

Jep. on perjantai.

Lohen loimutin ja muutamat nakitkin rillasin laavulla. Mainos huom! Karelian nakkeja ja hirvinakkeja. Karelian Lihakalosteen ne oli... Elekee kärräyttäkö. Minnuu eikä nakkeja....

Eukko lähtee kohta yövuoroon, joten minulla on kohta maassa rauha ja hyvä tahto. Kissojen kanssa vaan kinastellaan.

Nyt lähden lukemaan kirjaa.

Paitövei. Eikös wimin pitänyt tullä tänäviikonloppuna jo kotimaisemiinsa? Sikäli, mikäli eukkonsa vielä hänet takaisin huolii.....

Ei muuten, mutta tämäkin palsta vilkastuu. Toki se tässä kuukauden kuluttua vilkastuu muutenkin, kun ulkohommat vähenee, ääni kähenee ja kuolema lähenee.

Olenkohan kertonut autokuumeestani aiemmin. Joka tapauksessa hirveä autokuume oli heinä- elokuussa, kun tuo romuauto tarjous tuli. Olisin saanut ilmaiseksi romuauton. En vain löytänyt itselleni sopivaa autoa. Ei noilla Co määrillä saa yli 200 kulkevaa autoa. Tai no olisin saanut auton, mutta olisi ollut kyllä hiukan yli budjetin.

Nuo on muuten loistavia palveluita netin autohaut. Meinaisin jo lähteä Tampereelle autonhakuun. Sitten muistin, että kuka toisi oman auton takaisin. Siitä en luovu. Ja junayhteydet Tampereeelle on huonot. Ja nyt eikun huononee. En lähtenyt. Täällä Pohjois-Karjalassa tietysti hankala tilanne kun ei oikeesti ole kuin Laakkonen ja Timonen myyjinä, Toki jos ostat uuden Mersun, niin voit asioida myös Hartikaisella. Kilpailu on kyllä heikkoa. Mietin uskaltaisinko ostaa auton näkemättä netistä. Autokin tuotaisiin kotiin. No eilen katsoin ohjelmaa, jossa kerrottiiin ,että ei sitä 1500 euron romutustodistuksella saakaan välttämättä sitä vaan jotain vähemmän . Laakkosen firma oli tässä esimerkkinä.

Täytyy vain tyytyä vanhaan Hondaan, jonka kanssa on 2000 luku selvitty. Kun on vain 160 000 km ajettu ja etuvalot vaihdettu auto näyttää ihan uudelta. Kun sitä ajaa 5000 km vuodessa, niin seuraava auto kestää koko loppuelämän. Ostaisinko Jaguarin ?

Täytyy vielä sanoa noista palkoista, joista voisi luopua. Kansakunnan edun nimissä. No itsellänikin on pitkä loma julkisen työalan tekijänä. Kuitenkin ihmettelen ettei ollenkaan oteta huomioon mitään pekkasvapaita, jotka käytännöstä monella alalla pidentävät lomaa yhtäpitkiksi. Lomaraha koetaan ylimääräiseksi rahaksi, josta voisin vaikka luopua kokonaankin

Voin olla myös joka päivä 20 min. Pitempään työssä. Ja tuloksellista työtä on sekin.

Mä en tajua tämän palstan softaa. Jos kaksi nickiä lähettää kaksi viestiä samaan aikaan, toinen tulee perille ja toinen katoaa. Ei ne nyt kuitenkaan samalla sekunnilla tänne tupsahda ja vaikka tupsahtaisivatkin, niin so what? Hölömöö hommoo, vähän moternisointia kehiin.

Haades sanoi:
Mä en tajua tämän palstan softaa. Jos kaksi nickiä lähettää kaksi viestiä samaan aikaan, toinen tulee perille ja toinen katoaa. Ei ne nyt kuitenkaan samalla sekunnilla tänne tupsahda ja vaikka tupsahtaisivatkin, niin so what? Hölömöö hommoo, vähän moternisointia kehiin.

En ole nörtti, mutta jospa toinen lähettäisi nimellä rick ja toinen nimellä nick. Menisikö sitten perille ?

Kiirettä on pitänyt. On meinaan tehty puita ja ajettu, sahattu ja pilkottukin. Ettei varkaat vaan ehtisi ennen.....

Kohta täällä vilkastuu keskustelut, kun wimi saapuu. Virtaa täynnä ja uusia kokemuksia rikkaampana.

Ku se ny o tällee perjantai ja kaikkii sillee rallattaa, ni jokoha me ehtoolla saatas wimikii tän tsättäämää?

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.