Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Alkoi muuten hieman hymyilyttää tuo wimin mainitsema spämmimainos sivustolla. "Olet 1 000 000:s vieras, tämä ei ole vitsi", tjsp. Ja kun tänne palstalle tulee tsekkaamaan yli vuoden periodin aikana jatkuvasti miljoonatta kertaa (toki sama onni kohdistuu muihinkin), niin sä vaan todellakin olet se miljoonas kävijä. Ei vitsailla ei, tämä on vakava asia. Onneksi se vilkkuva banneri ei v***ta ketään, eihän?

Melkoisen mielenkiintoista ajaa kotimatkalla taajamassa. On tullut pimeää, katuvalot pimeänä tai syttymässä. Sataa vettä, asfaltti on märkä, vastaan tulee koko ajan autoja; luonnollisesti ajovalot päällä.

Onneksi on liikennesäännöt tuntevia jalankulkijoita ilahduttavan paljon, jotka tietävät että suojatielle voi astua, autot väistävät. Ja siitäkin plussaa, että pukeudutaan tyylikkäisiin tummiin, tai mustiin vaatteisiin. Tyylitajuista vaatetusta ei enää pilata heijastimilla tai vastaavilla, se olisi niin yesterday.

Mä niin toivon, että ne satunnaiset heijastinliivejä käyttävät saataisiin nopeasti pois liikenteestä, siinä voi häikäistyä silmät. Ja ne pyöräilijät, joilla on kypärä ja valot fillarissa. Siis ihan oikeasti! Kypärä on ruma ja valoja käyttää spedet.

Onneksi näitä pyöräilijöitä on harvassa ja kokovartalokondomeihin pukeutuvat, keskellä autotietä vajaata kolmekymppiä ajavat trendikkäät polkijat ovat lisääntyneet. Näissä on vieläpä se hyvä puoli, etteivät aja vieressä kulkevaa pyörätietä pitkin, vaan siinä voi kävellä suunnilleen eteenpäin ja näpytellä nenä ruudussa kiinni Samsungia.

Niinpä. Mutta onneksi meidän nuorisokaarti on virkeinä aamulla. Olen ollut huomaavinani, että joka toisella on kourassa energiajuomatölkki, kun tallustavat kouluun. Joka toisella kännykkä, josta pää ei liiemmälti muuta liikennettä vilkuile.

Aivan oma urhoollinen ja rohkea joukko on se, joka polkee käsittä fillarilla. Eihän siihen tankoon enää kädet riitä, kun niitä on vain kaksi ja molemmat hipailevat niitä hienoja ja älykkäitä puhelimia...Kai ne puhelimia on?

Mutta tuo jälkakäytävillä laahustava joukko aiheuttaa ainakin itsessäni myös positiivisia väristyksiä. Rauhoittavat ne myös liikennettä, kun marssivat vieri vieressä ettei vaan kukaan pääse ohi. Ei takaa- tai vastaantulijat.

Mikähän kumma siinä on, että kun suomalainen autoilija jonottaa punaisissa valoissa, niin siihen edellä olevaan pitää jättää 2-5 metrin hajurako? Ja kun valot vaihtuu vihreäksi, niin vaihde laitetaan päälle vasta, kun edellä oleva on jo lähtenyt liikkeelle?

Mikä järki noissa "turvaväleissä" on? Entä onko tosiaan niin, että valon vaihtuminen vihreäksi huomataan vasta edellä ajavan liikkuessa, eikä suinkaan sieltä liikennevalosta itsestään? Ja jos näin on, niin miten niihin valoihin sitten pysähdytään? Ilmeisesti ei suinkaan katsota itse valoa?

Normaali maissa autot ovat vajaan metrin päässä toisistaan, punaisen vaihtuessa keltaiseksi ja siitä vihreäksi ollaan jo laitettu vaihde päälle, jono etenee jouhevasti ja liikenne on sujuvaa. Täällä vajakkilassa saadaan aikaiseksi ruuhka neljällä autolla.

Jep. Itse ainakin ajan ihan edessäolevan puskuriin kiinni ja jos ei älyä lähteä jo heti keltaisilla, niin pukkaan alkuvauhtia......ja silti painan äänimerkkiä puoli minuuttia ja näytän ikkunasta nyrkkiä ja erästä sormimerkkiä.....

Miten lautturilla? Onko virralla paljonkin liikennettä? Vai hoidatko ylimenon yksi kerrallaan? Tosin luulisin noinkin laiskasta lautturista, että on muutaman apulaisen palkannut. Ainakin ruuhka-aikaan......

Varrella virran... Joo, onhan noita apulaisia. Vuoden toisella kvartaalilla tehtiin taas ennätystulos ja sen seurauksena piti vähentää porukkaa. Lisähommat hoidetaan pienemmällä miehityksellä ja voitot sen kuin kasvaa. Näinhän tämä pyörii.

Mutta en mä nyt tiedä tuosta ajokäyttäytymisestä, onko toi sunkaan metodi ihan ok. Sujuvuutta ja tilanne haltuun, sitä lisää. Kun valo vaihtuu, ollaan jo valmiina ja liikutaan, kuin vaikka vanha punakone, saumattomasti juuri sinne ja silloin, kuin pitääkin. Ja hajuraot järkeviksi, ei hönöillä.

Pienistä puroista kasvaa suuri virta ja niin poispäin. Kun välillä hidastaa ja avaa silmänsä, tarkastelee ympäristöään, ollaan samojen asioiden äärellä. Pienistä hyvistä asioista tulee hyvä fiilis, päivästä tulee loistava.

Vaikkei mitään spesiaalia tapahtuisikaan, mutta osaa nauttia hetkestä, löytää aina sen auringon paksunkin pilvipeitteen takaa, tietää sen olevan siellä. Kuulet ajaessasi harmaassa säässä hyvän biisin ja alat hymyilemään, kenties laulat.

Näet vesisateessa hymyn tuntemattoman kasvoilla ja se valaisee hetken. Toinen tuntematon avaa kolmannelle oven. Ne pienet asiat ympärilläsi, huomaatko niitä?

Tänään oli silmät auki ja korvat kuulivat, nenä haistoi ja sydän tunsi. Hieno päivä, minä nautin!

Perskuta, aamulla täällä käydessäni olin palstan miljoonas kävijä! Eikä siinä kaikki, nyt tänne tullessani olin palstan miljoonas kävijä! Huikea tuuri ja hommat sen kuin paranee, huomenna on perjantai 8]!

Kyllä mullakin oli tänään silmät auki. Näin, mutta huonosti. Nimittäin lukulaseistani tippui toinen linssi ja työpaikan puruimuri vei sen.....

Korvatkin kuulivat, mutta aika huonosti. Toinen korva on melkein kuuro ja toisessakin on aina liikaa vaikkua.

Nenäkin haistoi, muttei kovin hyvin, kun on tämä lunssa ollut jo kolmatta viikkoa päällänsä.

Ja sydänkin tunsi. Ilmeisesti jotain rytmihäiriöita taas.....

Mutta onneksi huomenna on taas perjantai.

Haa, joskus menneinä aikoina ötökän päälle pudonnut linssi on luonut linssiluteen; joka sieltä ihmeissään kurkisteli tuon läpinäkyvän ja suurentavan kappaleen läpi, josko taivas oli pudonnut niskaan.

Täs sitä ny sit ollaan, perjantai puksuttaa. Mitäs siitä tuumitte? Minä en ainakaan valita 8].

En valita en. Mutta valitsen. Kauneusunet meinaan. Ja sen jälkeen tuota märkää lunta 10 senttiä kolaamaan. Lisääkin tulee koko ajan, mutta ei juuri nyt niin paljon kuin aamupäivällä.

Täällä pyörii muuten sellainen mainos kuin: Ostamme laskusi.

Totta kai minä ainakin myyn ne kaikki, kun kerran rahat saa jo tunnissa.....Hieno homma, että kun ostaa velaksi, niin joku vielä maksaa ne laskut. Kyllä Suomi on huippa maa. Siksihän ne maahanmuuttajatkin tänne tunkee.....

Jees, alkaa olla taas kola-ajat, kolalla voi kolata ja kyytipojaksi nauttia kolaa alkkomahoolilla loivennettuna, tai ihan raakana. Jotkut juo Zeroa, toiset sitä punaista versiota.

Mutta se tuosta juoma-puolesta oheisilmiöineen, perjantai etenee vääjäämättömästi kohti mitä missäkin.

Lumihommat hoidettu. Meni siinä niin etupiha kuin takapihakin. Ja katukin ja postilaatikkoalue. Vieläpä toisen naapurin kanssa kolattiin yhden kolmannen naapurinkin piha. Olivat tahdistimen pistäneet sille ja vähän on huonossa kunnossa, joten me hyväkuntoiset hoidettiin " hotelli ".

No tämän kolakaverinaapurin kanssa parit öltsikätkin otettiin välillä, jotta jaksoimme. Herätimme tietysti pahennusta Haadekselle, kun on vain Zeeromiehiä.

Mutta on mulla puoli levyä kuitenkin Vatserin sinistä vielä jemmassa. Ja ostin Lihajalosteelta muiden nautintoaineiden lisäksi niitä niiden omia lakujakin askin.

Kuka tietää, vaikka vielä lämmittäisin rillimökinkin ja rillaisin jotain pientä purtavaa eukolle, kun tulee rasittuneena iltavuorosta. Niin sitä rakkautta voi pienillä asioilla pitää yllä.....

Kas pentele, yksi viestitys on joutunut kadotukseen. No ei ole ensimmäinen eikä varmaankaan viimeinen kerta, joten siitä viis.

Kolome tuntii lumitöitä takana tälle illalle.

Pitäisiköhän muuttaa kerrostaloon...?

Kunto petti ja nyt kirjan pariin ja koisimaan.

Öitä!

Ps. Kertokaa wimille terkkuja, jos sattuu tulemaan tänne luurailemaan.

Kerropa ite . Minäkin haluun Lumihommiin .

Kerroastalossa Joe ei pärjättäis ;D

Monissa poliisirapsoissa puhutaan (tai mainitaan) astaloista. Liittyykö tämä kerroastalo jotenkin genreen?

Haades sanoi:
Monissa poliisirapsoissa puhutaan (tai mainitaan) astaloista. Liittyykö tämä kerroastalo jotenkin genreen?

Varmaan liitttyy . Moni on on muuttanu omakotitalosta kerrostaloon . Siinä se ongelma tulee . Kun tulee eka lumi
siinä on kymmenen talkarii.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.